Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Tråd: Overføring av tropper og spillbalanse

Standard Overføring av tropper og spillbalanse

Sier det åpenbare her, men vil bare understreke at evnen til å overføre tropper mellom byer med gull totalt endrer balansen i spillet, for å si det mildt...

Små trener-arts og store kaserner/staller vil nå så og si ikke ha noen funksjon i spillet, for eksempel, de vil være nesten helt overflødige... Spesielt sistnevnte. Og førstnevntes funksjon kan nå erstattes med gull.

Dessuten er det nå ingen grunn til å trene klubber senere i spillet, når angrepsstyrke per enhet treningstid nå er eliminert som en faktor man trenger å bry seg om. Med mindre man vegger sweepet da, da klubbenes billige pris kan bety at man kan ha et nytt sweep klart igjen etter noen få dager.

Samtidig er det vel lite poeng i å spille som noe annet enn romer hvis man går for hammer, med tanke på kornforbruk. I tillegg har vel EC ingen fordeler over EI nå lengre, da angrepsstyrke per treningstid ikke lenger betyr noe. Blir nok imp + EIsweep på meg i hvert fall, hvis jeg prøver en runde etter endringene. Og er vel ingen grunn til å ha non capital hammers lengre, bortsett fra å lure motstanderen ved å gjøre det, fordi det nettopp ikke er noen fordeler, og mostanderen dermed ikke forventer det.

Er nysgjerrig på hvor store hammere folk vil få til etter dette, men er mildt sagt ingen fan av disse endringene, for å være ærlig

Standard

Har Røkke og co overtatt travian? Trodde det var få spillere fra før av, og så kommer de med dette kunststykket. Greit at noen skal tjene noe på dette, men å legge opp til at de som legger mest penger i lomma deres vinner, er bare tragisk. Takk og farvel.
    Retired.

Hirdmann ThjodsRETURN sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Nordland

Standard

trur ikke overføring blir abusa på måten at du kan lage giga monstersweeps. Blir å koste alt alt alt for mye gull. Det jeg ser som trur blir ett problem er at alle hammerne blir å kunne solo ta ned WW. Lage rams og katas i andre byer å overføre til hoved hammeren blir ett problem, og .no er serverne er små nok allerede - vil ikke ha noen form for sjangs til å stå imot slike hammere.

Blir nok bare natarvinn framover XD

Nox14: Lars2pro, Nox15: Kaffetorsk, Nox16: Batman Tore, Nox21: Klovner i Kamp, Nox22: Papillon

Standard

Alt som kan bli abusa kommer til å bli abusa
    Gleder meg til å se 150k katapulter i hammeren din thjods :)
    Nox 9: SweetChinMusic | Nox11: Sied | Nox12: DenSorteDame | Nox13: Trøffel(Dual) | Nox14: Wham!Bam!

Standard

Hei

Jeg leser tilbakemeldingene her og tar de med meg videre til mine ledere.

Jeg lurer på om dere har testet disse funksjonene i Scattered Empire? Var dere fornøyd med de der? I så fall: Hvilke endringer til Travian: Legends gjør at de ikke skulle fungere her?
    Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger som jeg kan ta med videre.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Her er det mange ting som trengs å bli sagt, fordi selvom dette har delvis fungert på SE server, så blir det ganske annerledes på Legends.

Jeg syns videreflytting av tropper er en god funksjon, den gleder jeg meg faktisk til, så ingen negative innvendinger der.

Men at man skal kunne slå sammen tropper fra flere byer, og betale med gull er helt vanvittig, det er allerede vanskelig nok å henge med når man har begrenset med penger å bruke på et spill som dette. Dere trenger inntekter, det skjønner jeg, men jeg er redd at spillet vil bli så ubalansert at vanlige gullbrukere vil bli helt akterutseilt, moroa vil bli borte når man ikke kan ha noe suksess, når moroa blir borte, da forsvinner spillerne også.

Når noen har penger til å køe off tropper i 10 byer, slå dem sammen og sende angrep, hvordan skal man møte dette? Det er potensiellt stor sjanse for at vedkommende knuser alt deff en allianse har, dermed er servern tapt eller vunnet allerede.

Det har vi jo eksempel på fra første SE runde, jeg er totalt uening i at det var en suksess som du skriver under annonseringer, servern var vunnet etter 100 dager av totalt 200 dager, det var igjen 100 dager med bare super kjedelig spilling kun for å være der og bli kårets om seier herre. Vi vant, men skulle gjerne tapt bare det hadde vært action hele veien, men ingen gadd å ta opp kampen mot enkelte som brukte MYE penger. Servern ble rett og slett drept, og drepende kjedelig.

(Jeg likte prinsippet for servern, hvordan man vinner osv, men det skulle vært noe mer med, noe slags endgame som potensielt kunne gi så mange poeng at man vant, selvom man har mindre poeng enn andre allianser i utgangspunktet, slik at ikke folk bare gir opp fordi de ikke kan vinne uansett hva man gjør, fordi man ikke har sjans til å få nok poeng tidsnok. Samt det med å slå sammen tropper for gull er jo helt bak mål egentlig).

Det vil bli noen få spillere som kommer til å dominere servern totalt, med sweep/hammere ingen kan stanse.

Og hva skjer når man sender en hammer mot et ww og vegger men klarer å nulle WW? Setter igang full produksjon i 10 byer og bygger en ny hammer på 30 dager og du er klar til å nulle WW igjen.... Hvordan har dere tenkt at folk skal klare å holde et WW uten at det blir knust gang på gang på gang? Mer deff?

Jo mindre servern er, jo større problem kommer det til å bli, fordi 1 sweep vi alltid kunne bli like stort uansett hvor mange spillere det er på en server (sannhet med modifikasjoner, men dere skjønner hvor jeg vil), mens når det kommer til deff, så vil små servere ha ENORME problemer med forsvar av et WW fordi det er ikke nok spillere til å bidra med deff og ressurser. På store servere som det er i mange andre land så har de mange fler som kan sende deff og ressurser til å motstå angrep, den muligheten har vi ikke her.

Altså vi får enormt store hammere, men ikke større deff hær, det kan jo ikke være helt gjennomtenkt?

Såvidt jeg har forstått så har dere kjørt disse endringene på .com PTR servern deres, men problemet er at det er bare 1 allianse som har WW, de har riktignok 3 WWs også, men det er det jo veldig liten hjelp i...

Jeg bare håper dere ser utfordringen med å klare å bygge et WW til nivå 100 på en liten server som .no servere alltid er, når hammerne blir mange ganger så store, mens det ikke blir noe mer deff.

Det ligger mye prøving og feiling i å finne den rette balansen mellom potensiell størrelse på et sweep vs. potensiell størrelse på forsvarsvegg, nå blir dette kraftig forskjøvet, nå kan 1 konto bygge like stort sweep som 1 konto kan bygge forsvarsvegg, det sier seg egentlig selv og dere har ingenting å kompensere med, det å kunne videressende deff lager ikke flere defftropper, kun potensielt raskere reaksjonstid.

REDIGERT:
    Forslag til løsning på problemet. La oss si at vi skal ha den funksjonen uansett, men da skulle det tatt la oss si 1 døgn å ta inn troppene i ny by, men at man kunne bruke gull til å korte ned tiden. Men det skal koste 2x ress å flytte dem, akkurat som nå, bare at det skal ikke være mulig å bruke gull istedetfor ress.

Standard

Som en klok dame sa i går (nei var ikke meg): "Nå har de gått forlangt!".

Tror angående gullbruk: joda gigahammerne kommer de, de som skal slå rekorder av alle slag om de gidder å investere i det, sansyndligvis så blir de da enda flere på en sånn konto... Helt sikker på at du får noen glade "oljegutter" som kommer med store sveep og etterfølgende skrytevideo på tuben , (gjerne da også med ulovlige spilltilpassninger) ;)

Men er i grunn enig med komentarer om spillbalanse, det er ikke på defkontoene disse troppesammenslåingene vil skje, men det er på de store sveep/hammerkontoene. Så sveepene blir ustoppelige og uberegnelige å deffe mot, det sveepet som var 30k en dag kan plutselig være 2-300 k neste dag.

Avstanden var stor, men blir nå himla stor mellom la oss kalle det gulleliten og de som ikke er interessert/eller har økonomi nok til å legge igjen 15-20k+++ NKR i løpet av en server.

Til perrin og co: selv om spillere i SE skulle like det og melde positivt om det så er det langt fra sikkert det slår like positivt ut for de som foretrekker den klasiske versjonen (eller t4).

For mange så er det en grunn til de spiller den gamle og ikke gidder å gå å prøve SE og hva nå de andre versjonene er... Blir jo litt som å si at "beklager du istedet for fotballspill så får du nå spille bondesjakk -Mot dobbel kostnad"

Nei tror det er på tide å slippe til en ny generasjon jeg, tror det blir enda større svinn av de gamle spillerne nå enn ved oppdateringen fra T3 til T4. (Kanskje det er grep for å få kritikkerne til å forsvinne ut av bildet for godt, synd da at de ikke har et like godt produkt lengere... eller at nye spillere er mere flyktige)
    Gjør det i allefall greit å legge travianskoa på hylla i stedet for å evnt starte ny server til høsten.

Lykke til.

Standard

Håper jeg tar feil, men dette er jeg redd blir en spiker i kista for travian. Disse funksjonene vil jo endre spillet fullstendig!

Både overføring og videresending av tropper er grundig testet av dere og godt tatt imot. Vi har aldri fått så mye skryt av en ny funksjon i spørreundersøkelsene før!
    Jeg antar dette da er testet av de som har spilt Scattered Empire, og spørreundersøkelsen også er tatt av de. Jeg for min del startet ikke på Scattered Empire fordi det jeg leste om serveren ikke virket interessant for meg. Dette gjelder også veldig mange andre travianspillere jeg har snakket med. Den generelle forumsholdningen, ikke bare her på no, men også andre domener jeg har sett på samsvarer ikke med resultatet av undersøkelsen. Det er veldig merkelig siden denne skal ha gitt den beste tilbakemeldingen de noen gang har fått når det helt klart at det er flere som er negativ til endringene. Travian burde kanskje gort undersøkelsen i ett mer representativt utvalg, bestående av spillere fra vanlige servere i tilegg til de som spilte Scattered Emire? Det tror jeg kan ha gitt ett helt annet resultat.

Jeg har forståelse for at Travian ønsker å tjene mer penger, og med stadig færre spillere blir det vel vanskeligere. Dog er jeg redd at slike metoder for å klemme enda mer penger ut av de som ønsker å bruke tid og penger på dette spillet, bare vil føre til enda større frafall av spillere

Jeg kommer nok til å prøve meg på en server og se hvordan det fungerer, men må si det er med en stor porsjon skepsis, noe frustrasjon og en ørliten klype håp for at jeg skal bli positivt overrasket.

Standard

Når jeg leste dette så tenkte jeg med en gang "hva skal jeg finne på nå da?". Tavian som har gitt så utallige timer med utfordringer, gleder, forbannelser og fantastiske folk som man spiller med og chatter med, døde plutselig.

Dette sier jeg ikke for å være melodramatisk, men fordi detter forandrer hele dynamikken i spillet og gir fordelere til spillere som vil utnytte slike funksjoner til det ytterste både ved massiv gullbruk og ihjel farming av servere. Vi gode gamle lojale spillerne vil ikke kunne stå imot den ukulturen med multikontoer og 5-10 spillere på de store farmkontoene som vil kunne bruke ubegrensa med gull.

Vi har gjennom årene gått gjennom mange endringer i Travian uten de store protestene fra meg og vi tilpasser oss, men denne endringen har gått for langt og vil være døden for de små serverne. Det er ingen som eg kjenner som vil leke med de "store gutta". Slik serveren er nå så kan vi greie å slå dem som spiller på grensen av lova ved å være utholdende, aktive og godt organisert, men muligheten som gis her vil vi ikke lenger kunne slå en slik gjeng. Det har vert mange skype diskusjoner det siste døgnet etter denne nyheten kom på .com server og det er ingen som kan se noe fordel i dette.

En ting er gullbruken som man må henge seg på om man skal kunne krige med "de store gutta", men en annen ting er dynamikken og størrelsen på hammere som vil bli uforsvarlig stor i forhold til def mengde. Det er kun de aller største serverne som turnering finalen som vil kunne takle slike hammere, for der greier knapt nok noen noen WW hammere å gjøre skade på et WW, da de blir pakker fulle av def svært tidlig. Eg har selv spilt med WW team der vi hadde over 60 mill def i ww og vi dermed låste ww totalt og fienden kunne ikke skade oss. På små server er det motsatt - der er det ikke mulig å fylle nok def i et WW til å unngå skade fra WW hammere, og ved denne funksjonene så blir det enda verre å kunne fullføre et ww til lvl 100 på alle mindre servere.

Skal man utjevne små og større servere så er det ikke veien å gå. Da må man gå inn å justere tallene på hva skade en WW hammer kan gjøre opp mot størrelse på serveren og potensiale for def.

Vi er en gjeng som har spelt i veldig mange år, både norske servere, turnering server og andre servere og for tida er på com6, og vi har stor erfaring, kontaktnett og innsyn på hva som skjer og hva som skal til for å vinne og samtidig spille fair, og denne nyheten er ikke mottatt positivt. Vi har spillere som også spiller SE og de ser heller ikke at dette er positivt for de vanlige Travian serveren. Pr nå så ser det ut til at vi har sjanse til å vinne com6 til tross for at vi spiller mot en gjeng med hundrevis av multikontoer som de farmer og stor gullbruk, men med denne funksjonen så ville vi aldri hatt sjanse til det.

Eg håper at du Perrin og de andre GameAdmins kan få snudd TG fra å gjennomføre denne endringen - eller vertfall la noen servere bli som før, slik at vi gamle traverne kan få lov å fortsette å glede oss over å spille Travian.
    Sist endret av Cersei : 2016-04-26 kl 22:22 Årsak: justering
    Aldri diskuter med idioter! De drar deg ned på sitt nivå og slår deg på erfaring.

Vi leker ikke Travian!
    Cersei mest kjent som Alexxi

Berserk
    Ble medlem
    Jan 2008
    Sted
    Norway

Standard

Godt dere er gode på stiler alexxi, pusen, eora &co, så slipper jeg å surre med det :p

Jeg er selvfølgelig enig med de andre over her

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Tropper
    By Alcodo in forum Generelt
    Svar: 4
    Siste innlegg: 2008-08-28, 14:55
  2. Overføring av gull?
    By Melissa in forum Spørsmål
    Svar: 2
    Siste innlegg: 2008-07-31, 18:05
  3. Hjelp til overføring av gull