Side 4 av 14 FørstFørst ... 23456 ... SisteSiste
Viser resultater 31 til 40 av 138

Tråd: Fakta og Rykter

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ThjodsRETURN Vis innlegg
    Better check yourself before u rek yourself
    Shake it, dont break it, it took your mama 9 months to make it
    Nox 9: SweetChinMusic | Nox11: Sied | Nox12: DenSorteDame | Nox13: Trøffel(Dual) | Nox14: Wham!Bam!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hestejente Vis innlegg
    Ikke vær så negativ da Vaermina Vær positiv, kjøp en ponny og ri inn i evigheten <3
    Godt poeng, Hestejente! :D Kos med hest. ^^, Skal spare så jeg kan kjøpe en haeduaner! <3

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bernieforpresident Vis innlegg
    Det ryktes at jeg er oppgitt..

Vi er en gjeng på 25 stk (per nå) som er igang med planlegging og vi tenker å spille sammen nå som serveren starter! Vi frykter at dette kan bli walkover for oss og det er litt av grunnen til at vi ønsker å samle sammen resten av Travian Norge både for å danne nye bekjentskap og vennskap men også for å gi oss en god fight. Hva er vell Travian uten litt kriging?

Denne gjengen på 25 stk fryktet walkover, dermed presterer de å øke antallet til 37 medlemmer. Ikke nok med det, dette er en gjeng på 37 meget habile spillere(og noen virkelige stjerner), altså ikke noe randoms uten erfaring. F.eks. om vi titter litt på hvor mange som har skaffet seg by nummer 2.

Alianse-antall med by2 -- Medlemmer
    SL16: 23 37
    Strangers: 4 35
    Black Sails: 6 33
    OTTOMAN EMPIRE: 4 24
    Lykke:5 13
    Svart Lykke: 0 13
    Ah: 2 13

Dette er jo meget skremmende lesning(av de som ønsker en gjevn server vel og merke). De seks største alliansene etter SL16, med totalt 127 medlemmer, har kun skaffet seg 21 byer, faktisk mindre enn SL16(37 medlemmer). Nå vet jeg at man ikke kan trekke en konklusjon ut av en server som er inne i sin andre uke, men likevel(Ja, det kan komme mang en flinke og toneangivende spillere forsatt). Men alt dette tyder jo på at ferdighetsnivået er mye høyere hos SL. Jeg kan med stor sikkerhet si at de største kontoene med best økonomi, kommer nettop til å være i SL.

Det blir vel ikke håp om flere småe allianser hvertfall..
    Og ja, med tanke på at det er nesten kun SL som henger i dette forumet, blir jeg vel den eneste med denne oppfatningen.
    Det ryktes at dette kan du gjøre noe med....

I starten så var det noen som lurte på hva vi drev med, i og med at vi var så langt nede på plyndrelisten, at det var enkeltspillere som plyndret mer enn SL16 gjorde tilsammen. Noen prioriterer altså tropper, andre prioriterer å bygge startby litt ekstra før de går videre til by2, mens mange i SL16 har vurdert det som lurest å gå for by2 så raskt som mulig. Alle strategiene er gode, det kommer bare an på hva den langsiktige planen er.

Personlig så ser jeg ikke helt hvorfor man skal ha flere små allianser på mindre enn 10 medlemmer, isåfall så setter man seg utenfor og gjør det vanskelig å forsvare seg, er man i en liten allianse må man ihvertfall være del av en større IAP/Konføderasjon for at det skal funke, hvis man er interessert i å ha noe å gjøre i et sluttspill og være med på å vinne serveren med et WW.

Forøvrig mener jeg at maksimalt antall medlemmer i en allianse skulle vært basert på hvor mange aktive spillere det er på en server, altså at det fra travian sin side hadde vært feks maks 20 medlemmer når det er under 500 aktive.

Vi ønsker selvsagt en god server med krig til siste slutt, slik det var på sist no1, selvom det var mange ting der som ikke var så bra også, så var det ihvertfall spenning hele veien. Jeg syns du er litt for rask til å dømme alle andre ned i gjørma før du har gitt dem en sjanse, det er mange dyktige spillere som ikke er med i SL16 som har ledet vinnende og tapende allianser, så å gi inntrykk av at alle gode er hos SL16 er helt feil og urettferdig for de mange meget dyktige og rutinerte spillerne ellers på serveren. Personlig har jeg tro på at dette blir en spennende og god server og gleder meg til fortsettelsen :)

Standard

Lett å være høy på pæra Men vi skal vel spille noen dager til
    SO-AK

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Phantorang Vis innlegg
    Personlig så ser jeg ikke helt hvorfor man skal ha flere små allianser på mindre enn 10 medlemmer, isåfall så setter man seg utenfor og gjør det vanskelig å forsvare seg, er man i en liten allianse må man ihvertfall være del av en større IAP/Konføderasjon for at det skal funke, hvis man er interessert i å ha noe å gjøre i et sluttspill og være med på å vinne serveren med et WW.
    Klart Phanto! Men det er mye bevegelse de første ukene/månedene og mye kommer jo til å skje, både med rekrutteringer, sammenslåinger og slamring med dørene innad i allianser. Mange har oversikt over andre aktive spillere men tar ofte også litt tid å finne dem igjen, og ikke minst- skal man få opp ivrige nubs som man lærer opp og drar med så tar det også tid men er viktig særlig på små servere som her. Håper i allefall at flere enn meg er litt opptatt av det. Det er kanskje den eneste måten å få flere gode aktive spillere på norske servere. Mulig jeg er en idèalist på dette.

Bekymringen som ble framlagt var nok basert på at det er organiserte team fra før serverstart, noe som kan hemme vekst for mindre allianser noe du også påpeker her.
    Nå har jo vi også innrykk av andre større og organiserte allianser her på brettet som har startet sammen, så det ser ut som en server der det kanskje er game on fra dag 1, noe som kanskje ikke er fullt så vanlig. Så her er det fullt potensiale for å bare bli to store allianser mot hverandre, med mindre, som du også sier - at folk skynder seg med å slå seg sammen.
    Det er vel det mange tenker med det. Tror det bare ble påpekt det flere tenker.

Er enig i at default på størrelsen på alliansene burde settes ned vurdert ut i fra antall spillere på brettet. En glimrende idè til Travian-teamet egentlig. Det vil hindre at det blir etpar store allianser mot hverandre i stedet for at det blir flere allianser som er å regne med utover i spillet. :)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Vaermina Vis innlegg
    Klart Phanto! Men det er mye bevegelse de første ukene/månedene og mye kommer jo til å skje, både med rekrutteringer, sammenslåinger og slamring med dørene innad i allianser. Mange har oversikt over andre aktive spillere men tar ofte også litt tid å finne dem igjen, og ikke minst- skal man få opp ivrige nubs som man lærer opp og drar med så tar det også tid men er viktig særlig på små servere som her. Håper i allefall at flere enn meg er litt opptatt av det. Det er kanskje den eneste måten å få flere gode aktive spillere på norske servere. Mulig jeg er en idèalist på dette.
    Jeg er helt enig i at for at travian miljøet skal vokse, så er det viktig at man tar inn nye spillere også, men jeg må innrømme at det er sjelden jeg møter noen som tenker sånn. Argumentasjonen for å ikke ta inn nybegynnere er ofte at "det var vanskelig for meg også". Personlig syns jeg ikke det holder, sålenge det er snakk om en mindre andel av en allianse, så vil de lære fort hvis de er interessert, og bonusen er flere spillere på neste server.

Men apropos Allianser som er delvis organisert på forhånd syns jeg det er en god ide, flere burde gjøre det, ta tak før alt starter, jobbe litt for at servern skal bli god, det har flere gjort gode forsøk på å få til syns jeg :)

Standard

Det ryktes at første spiller på serveren har 3 byer og at denne spilleren ikke er fra SL16!
    Kanskje serveren ikke er så ujevn som alle skal ha det til? 83 dager til arts enda, ingenting er avgjort enda hvertfall...

PS! Pappa skal kjøpe ponny til meg i bursdagsgave

Standard

Det ryktes at ingen i ledelsen til LYKKE la en 9c eller 15c som by 2. Er dette et taktisk grep?
    s1r7 - Enherjeren | s4r6 - Zodiac
    Maham - nox17 | Bacchus - nox18
    Belgrade - Ancient EU (s6)

Standard

Det ryktes at LYKKE, med 15 spillere, farmer mer enn de store og "farlige" spillerne i SL16, med ett medlemstall på 38. At slagordet "POP er TOPP" står sterkt innad i alliansen kan ingen benekte.

Standard

POP er best <3
    s1r7 - Enherjeren | s4r6 - Zodiac
    Maham - nox17 | Bacchus - nox18
    Belgrade - Ancient EU (s6)

Side 4 av 14 FørstFørst ... 23456 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum Politikk & diplomati - S1
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2016-10-16, 18:49
  2. Fakta og rykter