Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Beste spiller

Standard Beste spiller

Hei alle sammen

Jeg håper på innspill fra dere på følgende spørsmål:

Hva ville du satt som forutsetning for tittelen "Beste spiller"?
    Ville du hatt flere kategorier?
    Er det noen som aldri vises i noen statistikker som burde hedres mer enn de blir i dag?

Jeg vet vi har Hall of Fame, men vi ønsker innspill som skal tas videre til Travian.

Kom med alle ideene du har, så venter jeg i spenning på svarene fra dere alle.

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Forsvars spillere får alt for lite oppmerksomhet. Det er ofte de som redder byene og ikke minst WW til alliansen. Og det er ikke nødvendigvis spilleren som får angrepet mot seg som burde få kreditt for dette. En egen rangering for beste forsvarer, der troppene til den enkelte spiller teller.
    Nox4 Big.Bad.Wolf Nox5 Big.Bad.Wolf Nox6 Big.Bad.Wolf Nox7 Ulvehiet Nox8 Bestemor Nox9 Abraxas NO-s3 R3 Big.Bad.Wolf Sez11 Big.Bad.Wolf Nox11 Big.Bad.Wolf Nox12 Små Kaniner Nox13 Big.Bad.Wolf Nox14 Frk.Bibelstripp Nox15 Big.Bad.Wolf VM Big.Bad.Wolf Nox 16 Big.Bad.Wolf Nox18 Big.Bad.Wolf

Standard

Støtter ulvens forslag. Også off-ranken kan forbedres; om man tar over eller ødelegger off-by 300 000 tropper, mens det bare står 5000 tropper i byen når du angriper får man 5000 offpoeng, selv om man egentlig har drept 300 000. Det å ta ut 300 000 tropper tilnærmet uten motstand er en prestasjon som burde ha vært synlig på en statistikk av noe slag, det enkleste er kanskje å bare legge det til off-poengene.
    Nox 1-3: sindre_er Nox 4: Julenissen Nox 5: Rex lars Nox Nox 6: Balder Nox 7: HoodStar Nox 8: Dead Rabbits ---> Dumino Nox 9: TerrorRegimet Nox 10: MassDestruction Nox 16: Tibbers on Duty Nox 22: MassDestruction---> Nordic Nox 24: Mira

Standard

Ja det jo helt merkelig at folk som bruker mye tid og krefter på å bygge forsvarstropper og forsvare andre ikke får noe som helst kred, mange snakker om den som har fått mest angrepspoeng og forsvarspoeng underveis og ved slutten av en server. Men den som faktisk har bygget forsvarstroppene får 000000.

Det bidrar desverre til at det ikke er særlig mye ære og berømmelse i det å satse som deff spiller.

Må..gjøres...noe...med!

Den som taper troppene i en annens by er den som skal få poeng, ikke eiern av byen troppene står i, det er jo ikke han/hun som forsvarer seg, det er jo andre som forsvarer han/hun. Problemet med det er jo at det nesten helt garantert er at det er den som har WW i sin konto er den som vinner som "beste forsvarer", enda vedkommende kanskje ikke har bygget en eneste tropp.

Dessuten er det jo de som har store offensive tropper som oftest blir angrepet, i og med at de er en trussel, så alt for ofte er det de med mye offensive poeng som ender opp med mesteparten av forsvarspoengene, det er bare så feil som det går an å bli.

Ofte så er det mangel på deffspillere, dette ville garantert bidra til å gjøre det mer attraktivt å faktisk legge inn tid, og for dere som jobber med Travian; MER PENGER!

Vinn vinn for alle!

Det var den biten som engasjerer meg mest, så til "Beste spiller"....

Skal man være beste spiller må jo det være totalt sett, ikke bare den med den største angreps eller forsvars hæren, eller den med mest byer eller med størst befolkning, eller den som har plyndret mest eller har flest medaljer.

Og aller helst skulle det gått an å bli "beste spiller" uten at man var avhengig av å bruke tusenvis av kroner på å kjøpe kunstverk og andre ting fra auksjon, men det blir kanskje vanskelig.

Beste spiller er den som har mest suksess og gjør gode taktiske og strategiske valg. En som er der det skjer, som vinner mer enn han/hun taper osv.

Det er også svært viktig at det ikke er en popularitetstest, at den beste spillern ikke er nødt til å være en leder eller andre ting som kan påvirke en sånn kåring, kun valgene man gjør som spiller er det som må være i sentrum.

En viktig del av det vil være å ha egne forsvarstropper, ikke få poeng av at andre forsvarer din by.

Hvor mange deff tropper har du bygget?
    Hvor mange off tropper har du bygget?
    (Jeg spurte MH engang om det var mulig å få vite hvor mange deff tropper jeg hadde bygget, men dere hadde ikke noen måte å gjøre det på)
    Hva har du klart å drepe med dem? Fordi det teller ikke hvis dem ikke har blitt brukt, jo mer de har drept jo bedre (som på statistikken), men som sagt så må deff poeng gå til den som eier troppene.
    Hvor mye har du plyndret?
    Hvor stor befolkning?
    Hvor mange kulturpoeng/byer?
    Hvor mange byer har du ødelagt?
    Hvor mange byer har du overtatt?
    Hvor mange byer har du reddet?
    Heltenivå?

Sikkert flere ting, men saken er at det er totalt sett som teller, man trenger ikke være nr1 på noen av kategoriene, bare man totalt sett kommer ut best.

Standard

Vi setter pris på innspillene, og noterer ned det dere har svart.
    Jeg ser at veldig mange tenker statistikk i spillet, og der innrømmer jeg at også jeg har savnet at mine defftropper hadde gitt en uttelling i form av poeng.
    Det er nok noe veldig mange savner.

Men om det skulle vært en Gloria-medalje, på linje med Veteran-medaljen, er det noen kriterier dere ville hatt der?
    Er det noen andre kategorier?
    Er det noe dere savner der, som kan gi spillere en form for "heltestatus" eller ære?

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Hirdmann ThjodsRETURN sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Nordland

Standard

Gøy å ha fancy medaljer på profilen sin; Veteran medaljen er på 3 år, men det er så mange spillere som har spilt lengre enn 3 år.

Om det skal kommes flere medaljer, så vil jeg iallefall ha en som markerer f.eks 5år kanskje lengre også?

Jeg trur også å ha en statistikk når serveren er ferdig der det står hvor mye tropper kontoer har produsert totalt, trur det kunne ha vært gøy å faktisk se hvor stor forskjell det kan være mellom kontoer, ikke minst allianser. + Det er mulighet til å gi mere creds til dem der deffspillerne <3

Nox14: Lars2pro, Nox15: Kaffetorsk, Nox16: Batman Tore, Nox21: Klovner i Kamp, Nox22: Papillon

Standard

En Gloria medalje som viser at du har vært med på vinne serveren 3 ganger hadde kanskje vært greit, der alle som er i en allianse som er alliert med WW holderen teller inn. På denne måten får du kanskje litt kred også for det bidraget du gir til at leirehaugen når nivå 100 først.

Som en som spiller deff veldig ofte er jeg veldig glad for at defftroppene mine ikke dukker opp på noen oversikter, gjør det at kontoen min ikke er så populær å angripe, dermed er det enda lettere å forsvare mine allierte.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Chandy Vis innlegg
    Som en som spiller deff veldig ofte er jeg veldig glad for at defftroppene mine ikke dukker opp på noen oversikter, gjør det at kontoen min ikke er så populær å angripe, dermed er det enda lettere å forsvare mine allierte.
    Det er jeg også enig i, jeg vil ikke at mine defftropper skal komme opp noe sted, men de troppene jeg dreper med deff troppene mine har jeg lyst at kommer opp et sted.

Jeg har også tenkt at det kanskje ikke er så gunstig at noen ser hvor mye tropper jeg har drept med deffet mitt, det er mulig det skulle vært anonymt til servern var slutt eller noe, men heller en oversikt med kred til den som eier deffet enn ingenting sånn som det er nå.

Lignende tråder

1. Beste alliansen på spiller
    By Grimreaper in forum NOX - runde 15: mai 2013 - desember 2013
    Svar: 0
    Siste innlegg: 2013-12-11, 22:19
  2. Beste MH?
    By Terje550 in forum Spørsmål
    Svar: 11
    Siste innlegg: 2010-04-20, 15:07
  3. Svar: 46
    Siste innlegg: 2009-10-18, 11:16
  4. Beste starten?