Side 52 av 52 FørstFørst ... 242505152
Viser resultater 511 til 518 av 518

Tråd: Fakta og Rykter

Hirdmann ThjodsRETURN sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Nordland

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pikacho Vis innlegg
    Så du selv er også en av de som ikke klarer å benytte kunstverk skikkelig da, eller? Snakker ikke om at man bruker en viss sum penger så får man automatisk en god konto, jeg snakker om at folk som vet hva de gjør kan kjøpe seg en enda bedre konto enn de ville hatt uten.

Sier til deg som til skusers (regner med dere er dualer siden dere så innbitt skal forsvare noe så åpenbart), jeg skjønner ikke hvorfor dere tror det er noe som er åpent for debatt? Hvis du har en god spiller som har midlene til å kjøpe seg masse kunstverk, vil kontoen hans selvfølgelig se bedre ut etter fire uker enn om han ikke hadde disse midlene, det er vanvittig naivt både å si og tro noe annet.

Eller for å gjøre det enda enklere, se for deg et lite tankeeksperiment mens du er i farta også; spiller 1 og spiller 2 er nøyaktig like gode og har helt identisk spillestil, dersom ingen ytre faktorer påvirker dem vil de etter x dager ha 100% jevn populasjon. Spiller 1 kjøper over en periode på fem uker totalt 57 kunstverk, mens spiller 2 kjøper ingen. Spørsmål: hvem har etter seks uker flest byer, høyest produksjon av kulturpoeng, høyest ressursproduksjon, og dermed også sannsynligvis flest sweeps?
    Såklart har gull mye å si, som å trene uten steroider det. Kommer ei grense som du ikke klarer å komme deg forbi. Men det er naivt å tru det er kunstverka som har som stor betydning. Ja det gir en boost, men det er så utrooooooolig mange andre faktorer som spiller inn. Gull kan brukes på så mye mere enn kunstverk, og det er der jeg føler mange blir så trangsynte.

Jeg og Skusers er ikke dualer nei.

Det tankeeskperimentet kan ikke brukes som argumentasjon, i realiteten er det alt for mange ytre faktorer som påvirker en konto. Forstår poenget ditt, men om spiller 1 har 15-16 byer og spiller 2 har 10-11 byer så kan spiller 1 kan produsere ett mere sweep, kanskje 2. Men hvor stor betydning har det? Skal ikke mere enn 1 til konto fra fienden til å gjevne ut tallene.
    Sist endret av sommerfuglen : 2016-01-02 kl 12:42 Årsak: Redigert bort stjerner som skjuler bannord.

Nox14: Lars2pro, Nox15: Kaffetorsk, Nox16: Batman Tore, Nox21: Klovner i Kamp, Nox22: Papillon

Standard

Tror dette må være tidenes burn, ouch. Det skal du i alle fall ha, comebacks er du helt rå på.
    Takk! Jeg tar jo "livet på forum" ekstremt seriøst så positivt feedback er noe av det beste jeg vet
    Nox16: Batman Tore, Nox19: Sergei321, Nox21: Klovner I Kamp

frodeyolosweg.png

Berserk Pikacho sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2015
    Sted
    Mandal

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ThjodsRETURN Vis innlegg
    Såklart har gull mye å si, som å trene uten steroider det. Kommer ei grense som du ikke klarer å komme deg forbi. Men det er naivt å tru det er kunstverka som har som stor betydning. Ja det gir en boost, men det er så utrooooooolig mange andre faktorer som spiller inn. Gull kan brukes på så mye mere enn kunstverk, og det er der jeg føler mange blir så trangsynte.

Jeg og Skusers er ikke dualer nei.

Det tankeeskperimentet kan ikke brukes som argumentasjon, i realiteten er det alt for mange ytre faktorer som påvirker en konto. Forstår poenget ditt, men om spiller 1 har 15-16 byer og spiller 2 har 10-11 byer så kan spiller 1 kan produsere ett mere sweep, kanskje 2. Men hvor stor betydning har det? Skal ikke mere enn 1 til konto fra fienden til å gjevne ut tallene.
    Seriøst, skal du virkelig gidde? Er det så innmari tungt å få inn at en direkte boost kjøpt for gull er nettopp det, en direkte boost? Per definisjon har man da en fordel andre som ikke brukte gull på denne tingen ikke har. Blir for dumt at du skal si "jamen denne fordelen kan fienden ta fra oss", det er ikke saken her, saken her er at kunst koster penger, kunst gjør kontoen bedre, penger gjør kontoen bedre. Jeg vet faktisk ikke hvordan det kan sies enklere enn det, da må jeg ned på baby-nivå og det håper jeg inderlig du lar meg slippe.

Skal si det veldig enkelt: begrensede fordeler som kun de med flest midler kan oppnå har ingenting i et onlinespill å gjøre. Punktum.

Anders gidder jeg ikke engang å svare mer på, blir for dumt at du som spilte som en helt i flere måneder døgnet rundt skal prøve deg med "forum-liv"-argumenter når jeg titter innom noen få ganger hver dag via mobilen min.
    Sist endret av sommerfuglen : 2016-01-02 kl 12:43 Årsak: Redigert sitat av redigert innlegg.

Hirdmann ThjodsRETURN sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Nordland

Standard

Seriøst, skal du virkelig gidde? Er det så innmari tungt å få inn at en direkte boost kjøpt for gull er nettopp det, en direkte boost? Per definisjon har man da en fordel andre som ikke brukte gull på denne tingen ikke har. Blir for dumt at du skal si "jamen denne fordelen kan fienden ta fra oss", det er ikke saken her, saken her er at kunst koster penger, kunst gjør kontoen bedre, penger gjør kontoen bedre. Jeg vet faktisk ikke hvordan det kan sies enklere enn det, da må jeg ned på baby-nivå og det håper jeg inderlig du lar meg slippe.

Skal si det veldig enkelt: begrensede fordeler som kun de med flest midler kan oppnå har ingenting i et onlinespill å gjøre. Punktum.

Anders gidder jeg ikke engang å svare mer på, blir for dumt at du som spilte som en helt i flere måneder døgnet rundt skal prøve deg med "forum-liv"-argumenter når jeg titter innom noen få ganger hver dag via mobilen min.
    Trenger da ikke å rakke ned på meg fordi jeg har ett annet synspunkt.

Det har da seg sånn du skrev at du kan kjøpe deg gjenstander som gjør kontoen bedre, altså kunstverk. Jeg bare kom med mitt synspunkt (kanskje litt dårlig formulet?); altså det er gullet i seg selv som er syndebukken, ikke gjenstandene du kjøper noe jeg syntes det er viktig å påpeke. Uansett har bedre ting å foreta meg idag, sees til nesteår :)

Nox14: Lars2pro, Nox15: Kaffetorsk, Nox16: Batman Tore, Nox21: Klovner i Kamp, Nox22: Papillon

Standard

Det ryktes at Gruffe er glad for at tidenes kjedeligste runde endelig er over, og at han skal slutte helt med Travian (igjen...)

Takk til de som holdt ut med meg denne runden, og takk til de få som ga meg litt spenning i hverdagen og håp om å nå topp 3 deffrank. Det gikk beklageligvis ikke, så jeg selger nå mitt pent brukte gjenværende deff på 500k til høystbydende!

Lykke til videre på nye servere for de som skal det, og et fortsatt strålende nytt år til alle!

Standard

Kjære spillere.

Solen hadde allerede gått ned, men arbeiderne i verdensbyen Larz&Håkz Sandslott jobbet videre for å fullføre deres vidunderlige monument. Rundt kl 18:20 ble en arbeider ferdig med den største og mest formidable bygningen i Travians historie siden fallet av det Natariske riket.

Sammen med sin allianse "K" var "Klovner I Kamp" den første til å bli ferdig med konstruksjonen, ved bruk av millioner av ressurser og flere hundre tusen modige soldater i forsvar, og vil derfor få tittelen "Vinneren av denne tidsalderen".

Til slutt var "allinn2night" herskeren over det største riket, fulgt av "McClane" og "LaFamilija".

Den mektigste og mest grusomme hærføreren var "Klovner I Kamp" mens "Klovner I Kamp" var den mest vellykkede forsvareren, som slaktet sine fiender ved portene, og landet rundt hans byer var fylt med blod.

Med vennlig hilsen,
    Travian-teamet Norge

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Gratulerer med fortjent seier!

Berserk Pikacho sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2015
    Sted
    Mandal

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kos&Klem Vis innlegg
    Gratulerer med fortjent seier!
    Stiller meg bak denne. Meget bra prestasjon av alle medlemmer i K, gratulerer!

Side 52 av 52 FørstFørst ... 242505152

Lignende tråder

1. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum Politikk & diplomati - S1
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2016-10-16, 19:49
  2. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum S3 - runde 7: oktober 2014 - juli 2015
    Svar: 61
    Siste innlegg: 2015-07-21, 07:12
  3. Fakta og Rykter
    By sommerfuglen in forum NOX - runde 18: september 2014 - desember 2014