Side 46 av 52 FørstFørst ... 364445464748 ... SisteSiste
Viser resultater 451 til 460 av 518

Tråd: Fakta og Rykter

Standard

Har kanskje med at jeg er en "politikerjypling" :)
    1. Jeg har sittet på sidelinjen, men har vel aldri lagt skjul på at jeg er på K siden.
    2. Du diskuterer selv i stor grad på samme måte som jeg gjør. Du er selv også særdeles subjektiv i din fremstilling av dine argumenter. Ta vekk fokus fra diskusjonen fra denne serveren. Der er vi åpenbart uenige, og legg det over på hva som skal gjøres så skal jeg også gjøre det.
    3. Jeg påpekte bare at du bruker hersketeknikker, men i grenseland, jeg har aldri nektet for at jeg også gjorde det :)
    4. Begynn med forslag på nytt, jeg er klar over at det ble litt avsporet, ikke at det hjelper med personangrep fra noen av sidene, det gjør det kun verre.
    Nox4-Mr.Macho|Nox9-OnlyGirl|Nox11-Quentin|Nox12-Hattori Hanzo|Nox13-Big.Bad.Wolf|Nox14-Frk.Bibelstripp Offrekord nox|Nox 15-The Mendacium->Fox Romeo WR romer AP http://travian-reports.net/no/report/133134ecab6| Nox16-Batman Tore| Nox19- Sergei321| |Ukx12-Get Lucky WR øks|comx8 Flowerpower WR deff

Berserk Pikacho sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2015
    Sted
    Mandal

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Larsen94 Vis innlegg
    Har kanskje med at jeg er en "politikerjypling" :)
    1. Jeg har sittet på sidelinjen, men har vel aldri lagt skjul på at jeg er på K siden.
    2. Du diskuterer selv i stor grad på samme måte som jeg gjør. Du er selv også særdeles subjektiv i din fremstilling av dine argumenter. Ta vekk fokus fra diskusjonen fra denne serveren. Der er vi åpenbart uenige, og legg det over på hva som skal gjøres så skal jeg også gjøre det.
    3. Jeg påpekte bare at du bruker hersketeknikker, men i grenseland, jeg har aldri nektet for at jeg også gjorde det :)
    4. Begynn med forslag på nytt, jeg er klar over at det ble litt avsporet, ikke at det hjelper med personangrep fra noen av sidene, det gjør det kun verre.
    Se nå er vi på bølgelengde :) vet du hva, jeg skal forfatte et litt mer seriøst forslag til hva som ville hjulpet nox i fremtiden sett fra vårt (mitt) synspunkt litt senere. Nå må jeg hjelpe til jul før dama kaldkveler meg.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pikacho Vis innlegg
    Se nå er vi på bølgelengde :) vet du hva, jeg skal forfatte et litt mer seriøst forslag til hva som ville hjulpet nox i fremtiden sett fra vårt (mitt) synspunkt litt senere. Nå må jeg hjelpe til jul før dama kaldkveler meg.
    Flott:) Jul ja. Får komme meg av her og jeg også. God jul ;)
    Nox4-Mr.Macho|Nox9-OnlyGirl|Nox11-Quentin|Nox12-Hattori Hanzo|Nox13-Big.Bad.Wolf|Nox14-Frk.Bibelstripp Offrekord nox|Nox 15-The Mendacium->Fox Romeo WR romer AP http://travian-reports.net/no/report/133134ecab6| Nox16-Batman Tore| Nox19- Sergei321| |Ukx12-Get Lucky WR øks|comx8 Flowerpower WR deff

Standard

Flott:) Jul ja. Får komme meg av her og jeg også. God jul ;)
    Skal du også hjelpe dama Larsen? <3 <3
    Nox16: Batman Tore, Nox19: Sergei321, Nox21: Klovner I Kamp

frodeyolosweg.png

Berserk Pikacho sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2015
    Sted
    Mandal

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anders96 Vis innlegg
    Skal du også hjelpe dama Larsen? <3 <3
    Han er i alle fall hjertelig velkommen hit, døra står ulåst. Kunne gjerne tenkt meg å sunket ned i sofaen med en kald en nå...

Men ja. En tapers forslag til å stagnere nox' forfall:
    Jeg forholder meg til utsagnene til Larsen94 med kommentarene som kommer, så er noen av fakta feil er det bare å kjefte på han/henne i stedet for meg :)

Jeg forstår veldig godt at man ønsker å spille med venner, og det er jo også derfor man spiller, ikke sant? Man spiller med venner og har det gøy sammen. Men hva skjer når vennegjengen er de siste gjenværende som spiller?

Hva skjer med alle andre som tidligere har deltatt men som får en ekstremt bitter mersmak, både fordi de faller utenfor, og fordi de blir fullstendig overkjørt av dampveivalsen, putta inn i en ustabil vaskemaskin, for deretter å bli putta inn i en tørketrommel med atten kilo gråstein? Jo, de får uhyre liten lyst til å spille mer, og de får en veldig stor lyst til å syte og klage. Been there done that.

Nå er det jo klart lett å si "jamen det er jo deres feil at dere ikke er bedre enn dere er" eller "det er ikke vår feil at vi er bedre enn dere, sånn er det bare" eller "hahahaha lol tapere" som enkelte her sverger til. Uansett hva dere sier til/om oss er dere selvfølgelig de beste nox har å oppdrive og vår stolthet og internasjonale elite, og det skal mye til å endre på den balansen. Hva skal jeg frem til tenker dere sikkert? Jo, vi prøver å bli bedre, vi prøver å vinne, vi gjør vårt beste, tross dårlig kommunikasjon, ledelse, samspill, så prøver vi. Men vi prøver i motbakke, vi prøver i konstant disrespekt fra motstandere, vi prøver i en endeløs ond sirkel hvor jo hardere vi prøver, jo større er skuffelsen. Fremdeles ikke deres feil, det er ikke dere som bestemmer hva vi skal gjøre eller ikke, eller hva vi skal bruke tiden vår på.

Men nok syting fra meg, over til poenget: dette skaper et jevnt frafall fra nox (og andre servere med samme problem) grunnet demotivasjon og at man rett og slett gir opp før man kommer i gang fordi det aldri er forandring, det er bestandig de samme som skal sitte på toppen, litt frekkere i kjeften for hver gang. Dere tar kanskje inn noen få nye spillere hos dere når dere spiller, men det er ingenting mot alle de nye som havner utenfor, de som havner hos oss taperne og i den samme kjøttkvernen. De kommer ikke til å starte igjen. Borte. Samme som flere og flere hos oss. Og når jeg sier oss mener jeg ikke en spesifikk gjeng, jeg mener alle andre som ikke er deres gjeng. Altså 80% av spillerbasen.

Jeg tror ikke noe på ideer som er veldig fancy på papiret, det blir aldri gjort i praksis og er ingen som vil ta på seg oppgaver utover å spille slik de har spilt i en årrekke fra før, hvorfor skulle man det? Jeg tror på ideen om at dere som sitter på toppen er nødt til å ta et valg før eller siden (helst før). Dere må rett og slett bestemme dere for hvordan dere ønsker at fremtiden på nox skal se ut, hva deres mål er. Skal dere være de siste gjenværende som spiller, og dermed få den ultimate koserunden? Eller skal dere gjøre en innsats for å gjøre ting litt bedre for fremtiden slik at spillere ikke føler alt er fullstendig håpløst og dermed slette like etter artene?

Det jeg snakker om er at dere blir nødt til å glemme blodsbånd og kompiser dere sikkert har pissa i kryss med en eller annen helg, det er på tide å faktisk innse at dette er et spill, ikke en koseklubb, man spiller for å ha det moro, utfordre seg selv, utfordre andre, oppnå bragder man faktisk har jobbet for og kan være fornøyd med i ettertid. Skal dere gjøre nox spennende og inviterende igjen må dere rett og slett skille lag med hverandre, danne nye gjenger hvor dere har premeditert at dere skal krige mot hverandre for å gjenopprette styrkebalansen som en gang fantes på serveren, og ikke med hverandre for å atter en runde sove dere til seier med flertallige millioner tropper til overs per konto.

Gjør dere dette kan jeg garantere at folk igjen vil få mot til å gjøre en innsats og være både med dere og mot dere, på ulike sider. Per nå er det kun dere som kan gjøre noe med dette, med mindre det skulle dukke opp en tilsvarende god gjeng fra utlandet og utfordre dere. Jeg vil tippe de fleste av dere ler og fniser og avfeier dette innlegget som syting og sutring, men jeg ber de av dere som selv mener dere er ørlite fornuftig om å for dere selv tenke over det jeg sier.

Standard

Vakkert innlegg, hør med kim eller larsen om det er plass til flere på lagene deres neste runde :)
    Nox 9: SweetChinMusic | Nox11: Sied | Nox12: DenSorteDame | Nox13: Trøffel(Dual) | Nox14: Wham!Bam!

Standard

Jeg er enig i deg av noe av det du sier, det hadde ikke skadet at vanlige gjenger splitter litt opp. Dog, det finnes personer man selvfølgelig alltid vil spille sammen med no matter what, mens andre kan tas i betrakting av eksemplene dine.
    Når det kommer til K siden, så er det vel en relativt stor sjanse for at det er en splittelse der neste runde om folkene spiller av diverse årsaker, det vil selvfølgelig være noen gjenger, men mindre, og ikke allierte. Det er jo et steg på "riktig" vei ut ifra det du skriver.
    Det du derimot glemmer er at ikke alt ligger på denne siden heller. Det har faktisk med at de andre alliansene, før for eksempel allieringen denne runden, og andre runder alltid allierer seg opp, og dermed får motsvar fra den samme gjengen. Så om man ønsker mer variasjon, konkurranse og uforutsigbarhet, så går det rett og slett på at begge sidene må ta til seg det, å være villige til å samarbeide med nye parter. Likevel, travian er ikke livet, så at enkelte spillere alltid velger å holde sammen syntes jeg er naturlig i den forstand, men naturligvis, det trenger ikke være snakk om en stor spillermasse.

Det er lett å sitte på hver sin side å hive ut at det er den andre siden sin feil, og at bare de kan gjøre noe med det, men om jeg skal prøve å være mest mulig objektiv, så er det ikke noe som bare ligger på en av gjengene, det ligger på alle.

Når det gjelder "fancy" ting, så er det absolutt mulig, og har vært gjort før på et par normalservere i Norge, med suksess så langt jeg har skjønt det (uten at jeg har satt meg inn i det), der man på forhånd av runden dannet såkalte "team" hvor folk kunne melde seg på og blir randomfordelt ut eller plassert etter behov når tiden kom for det, samtidig som det ble tatt inn nye spillere når serveren startet. Det er en litt avansert idè, men om det finnes folk som er villige til å ta iniativ til det, og det reklameres godt for så er ikke det noe som nødvendigvis er umulig.

Standard

Dog, det finnes personer man selvfølgelig alltid vil spille sammen med no matter what, mens andre kan tas i betrakting av eksemplene dine.
    Skuffet at jeg ikke er en av disse, og at meg vil du spille imot :(

Ikke at det gjør noe, seier for meg uansett :)
    Alaric - Nox 12
    Fox Romeo - Nox 15
    Genseric - Nox 17
    https://www.youtube.com/watch?v=ey8oDJCU6_o

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Dorkinator Vis innlegg
    Skuffet at jeg ikke er en av disse, og at meg vil du spille imot :(

Ikke at det gjør noe, seier for meg uansett :)
    Pøh, meg og deg <3

Eller clash? O.o

Standard

Men et annet problem vil jeg nesten påstå er aktivitet i forhold til unik speed av ulike monsterkontoer som har vært bygd opp på nox gjennom de siste rundene. Vanskelig å gjøre noe som helst mot det, med mindre du ikke er veldig aktiv og rutinert... (Også da, kan det være veldig vrient å gjøre mye med det)
    Alaric - Nox 12
    Fox Romeo - Nox 15
    Genseric - Nox 17
    https://www.youtube.com/watch?v=ey8oDJCU6_o

Side 46 av 52 FørstFørst ... 364445464748 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum Politikk & diplomati - S1
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2016-10-16, 18:49
  2. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum S3 - runde 7: oktober 2014 - juli 2015