Side 43 av 52 FørstFørst ... 334142434445 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 430 av 518

Tråd: Fakta og Rykter

Berserk Pikacho sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2015
    Sted
    Mandal

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anders96 Vis innlegg
    Igjen, mangel på initiativ fra deres side... Var jo relativt åpenbart fra start hvem som satt på de sterkeste kontoene. Så det at dere krigfører mot en annen allianse er igrunnen idioti fra deres side, om det i det hele tatt var krigføring. For som du sier, har ikke vi fått med oss noe :)
    Bestem deg nå da, var dere sterke eller var dere svake før sammenslåingen? Og du skal gå stille i gangene bbw, for jeg har ikke sett deg gjøre annet enn å bombe inaktive kontoer denne runden...

Seriøst, dere sier vi sutrer, men null selvinnsikt når det kommer til egen sutring. Dere har hele runden sutret over at alle var mot dere, og jaggu skal dere fremdeles sutre - når dere er de eneste på hele serveren som fremdeles spiller... Jeg får min daglige dose humor fra Espen Eckbos julekalender, spar dere for dårlige unnskyldninger og heller stå inne for å ha skapt tidenes mest komiske parodi av en dårlig nox.

Hirdmann ThjodsRETURN sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2008
    Sted
    Nordland

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pikacho Vis innlegg
    Bestem deg nå da, var dere sterke eller var dere svake før sammenslåingen? Og du skal gå stille i gangene bbw, for jeg har ikke sett deg gjøre annet enn å bombe inaktive kontoer denne runden...

Seriøst, dere sier vi sutrer, men null selvinnsikt når det kommer til egen sutring. Dere har hele runden sutret over at alle var mot dere, og jaggu skal dere fremdeles sutre - når dere er de eneste på hele serveren som fremdeles spiller... Jeg får min daglige dose humor fra Espen Eckbos julekalender, spar dere for dårlige unnskyldninger og heller stå inne for å ha skapt tidenes mest komiske parodi av en dårlig nox.
    Ikke vår feil dere gir opp etter ett par bomba supportbyer. Dere var kraftig i overtall, men synd dere ikke klarte å henge helt med i svingene. Eneste som sutrer nå er dem som hadde en massealliering rett etter artiene, må si jeg har mye medfølelse for deg :)

Nox14: Lars2pro, Nox15: Kaffetorsk, Nox16: Batman Tore, Nox21: Klovner i Kamp, Nox22: Papillon

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Anders96 Vis innlegg
    Så det at dere krigfører mot en annen allianse er igrunnen idioti fra deres side, om det i det hele tatt var krigføring.
    Er helt enig. Vi hadde overhodet ingen intensjoner om å krige mot de. Men hva skal man gjøre når asiatere som ikke engang kan engelsk plutselig klikker helt rambo og sender alt de har i 3 uker før det trapper litt ned. Funket ikke å løse det diplomatisk, til tross for at vi ventet en liten uke før vi selv angrep tilbake. SIM hadde vel rundt 700-750k deffpoints hvor 2. plassen hadde 100-150k. Ikke minst, hvilken timing. De fant ut det var smart å gjøre det kvelden før artefaktene kom, men men. Gjort er gjort.

Litt morsomt var det hvertfall når TGF sendte oss en melding og mente vi måtte samarbeide for å klare å slå K. Dere hadde vel WW i lvl 30 på denne tiden og TGF var helt skrapt ved unntak av 1-2 sweep. Nå er halve gjengen banna, nesten litt kjipt jeg aldri får vite hvorfor.

Første nox siden nox5/6, litt skuffet. Får se om jeg tar en liten svipptur inn på neste nox for å se om jeg finner mine kjære venner fra Asia.

Standard

Når jeg bomber mer enn hele sus/sim/angels til sammen så er det ikke rart dere blir eid?

OG off poeng og deff poeng har ikke alltid så mye å si. Før arties så cleara vi så og si hele vår kvadrant uten å miste tropper.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av skusers Vis innlegg
    OG off poeng og deff poeng har ikke alltid så mye å si. Før arties så cleara vi så og si hele vår kvadrant uten å miste tropper.
    Selvsagt har det mye å si. Det er jo åpenbart at det er veldig ødeleggende når en allianse går til krig som en hodeløs kylling med ett mål på serveren, ødelegge for oss. Nå har jeg ikke satt meg inn i hvordan situasjonen i deres kvadrant var på den tiden, men du sier jo selv at dere cleara uten å miste tropper. Så beinhard konkurranse har det ikke vært.

Hadde f.eks LeNo og SuS gått all-in og bombet K på den tiden så hadde jo "vi andre" vokst oss mye sterkere. Ingenting er mer positivt for en allianse når alle andre river seg selv i stykker, det vet du. SIM hadde off-aksjoner hver natt i 3 uker. At du har bombet mer enn SIM/Angels/SuS, det tviler jeg på. Med mindre du har bombet inaktive naboer på gøy.

Men ikke misforstå meg. Er naivt å tro at det hadde vært plankekjøring for oss andre hvis dere var satt i samme situasjon. Sier bare at vi andre ødelagte fryktelig mye for hverandre, mens dere grodde. Hadde vi vært alliert fra dag én, så hadde situasjonen vært totalt forandret. Om du ikke ser den, så får det heller bare våge seg :)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kos&Klem Vis innlegg
    Selvsagt har det mye å si. Det er jo åpenbart at det er veldig ødeleggende når en allianse går til krig som en hodeløs kylling med ett mål på serveren, ødelegge for oss. Nå har jeg ikke satt meg inn i hvordan situasjonen i deres kvadrant var på den tiden, men du sier jo selv at dere cleara uten å miste tropper. Så beinhard konkurranse har det ikke vært.

Hadde f.eks LeNo og SuS gått all-in og bombet K på den tiden så hadde jo "vi andre" vokst oss mye sterkere. Ingenting er mer positivt for en allianse når alle andre river seg selv i stykker, det vet du. SIM hadde off-aksjoner hver natt i 3 uker. At du har bombet mer enn SIM/Angels/SuS, det tviler jeg på. Med mindre du har bombet inaktive naboer på gøy.

Men ikke misforstå meg. Er naivt å tro at det hadde vært plankekjøring for oss andre hvis dere var satt i samme situasjon. Sier bare at vi andre ødelagte fryktelig mye for hverandre, mens dere grodde. Hadde vi vært alliert fra dag én, så hadde situasjonen vært totalt forandret. Om du ikke ser den, så får det heller bare våge seg :)
    Kik og LaFamilija drepte en hel ally på 30 stk før artene, så vi har kriget mer enn dere :) Trenger ikke gå full yolo inn i HSen på en spiller for å ødelegge spilleren vet du ;)
    Nox16: Batman Tore, Nox19: Sergei321, Nox21: Klovner I Kamp

frodeyolosweg.png

Standard

Får hive inn et innlegg jeg...

Du blir å gå litt på bærtur her kos&klem.

En server avgjøres ikke før arter, eller dag 10, en server avgjøres fra artefaktene er sluppet og utover, i alle fall så lenge alliansene har en decent ledelse..... Uavhengig om dere hadde 750k deffpoints eller K hadde 10k deffpoints, så er det ikke bare det det handler om. Det handler om hvordan de deffpoengene er kommet. K har spilt smartere enn dere hele runden, og de bruker deff- og offtropper på en ekstremt mye mer effektiv måte enn det SuS, SIM, TGF osv. har gjort. Folkene i K er stort sett folk som har spilt sammen før, og hver eneste runde, men unntak av en, så har den gjengen endt opp med å vinne nox.
    Gjengen du da har sittet i, har stort sett vært på den andre siden, med folk som har spilt vel så lenge, og som stort sett har hatt noe mer spillere totalt også. De har alltid endt opp med å bli totalt overkjørt. Det har ikke hatt noe med at folk har blitt angrepet tidlig, det har rett og slett hatt med iniativ og organisering å gjøre, og det gjentar seg gang etter gang.
    Om du skal ta opp allianser som går til krig som "hodeløse kyllinger", så er det verdt å nevne at det stort sett er gjengen i K som har måtte deale med det tidligere runder. Forskjellen, er at K i mye større og effektiv grad har klart å håndtere det på en bedre måte. Dersom det faktisk har hatt seg sånn at de har klart å ødelegge for dere så tidlig i spillet, med villmannssending, så ligger ikke problemet på at dere mistet littegrann deff (som forøvrig ikke bør ha noe å si i WW-sammenheng, om du legger til det deffet hadde dere fortsatt ikke vært i nærheten), det ligger rett og slett på at dere ikke har hatt ledere som har klart å håndtere situasjonen for spillerne sine. Dette er noe som skjer hver eneste nox, og har aldri hatt direkte utfall for serveren.
    Slik denne serveren har utviklet seg er jeg 100% overbevist om at K hadde vunnet, uavhengig om den andre siden fikk litt motstand fra andre allianser. Det har enkelt og greit med organisering og initiativ å gjøre, og viser seg gang på gang.
    Nox4-Mr.Macho|Nox9-OnlyGirl|Nox11-Quentin|Nox12-Hattori Hanzo|Nox13-Big.Bad.Wolf|Nox14-Frk.Bibelstripp Offrekord nox|Nox 15-The Mendacium->Fox Romeo WR romer AP http://travian-reports.net/no/report/133134ecab6| Nox16-Batman Tore| Nox19- Sergei321| |Ukx12-Get Lucky WR øks|comx8 Flowerpower WR deff

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Larsen94 Vis innlegg

En server avgjøres ikke før arter, eller dag 10, en server avgjøres fra artefaktene er sluppet og utover, i alle fall så lenge alliansene har en decent ledelse..... Uavhengig om dere hadde 750k deffpoints eller K hadde 10k deffpoints, så er det ikke bare det det handler om. Det handler om hvordan de deffpoengene er kommet. K har spilt smartere enn dere hele runden, og de bruker deff- og offtropper på en ekstremt mye mer effektiv måte enn det SuS, SIM, TGF osv. har gjort. Folkene i K er stort sett folk som har spilt sammen før, og hver eneste runde, men unntak av en, så har den gjengen endt opp med å vinne nox.
    Gjengen du da har sittet i, har stort sett vært på den andre siden, med folk som har spilt vel så lenge, og som stort sett har hatt noe mer spillere totalt også. De har alltid endt opp med å bli totalt overkjørt. Det har ikke hatt noe med at folk har blitt angrepet tidlig, det har rett og slett hatt med iniativ og organisering å gjøre, og det gjentar seg gang etter gang.
    Om du skal ta opp allianser som går til krig som "hodeløse kyllinger", så er det verdt å nevne at det stort sett er gjengen i K som har måtte deale med det tidligere runder. Forskjellen, er at K i mye større og effektiv grad har klart å håndtere det på en bedre måte. Dersom det faktisk har hatt seg sånn at de har klart å ødelegge for dere så tidlig i spillet, med villmannssending, så ligger ikke problemet på at dere mistet littegrann deff (som forøvrig ikke bør ha noe å si i WW-sammenheng, om du legger til det deffet hadde dere fortsatt ikke vært i nærheten), det ligger rett og slett på at dere ikke har hatt ledere som har klart å håndtere situasjonen for spillerne sine. Dette er noe som skjer hver eneste nox, og har aldri hatt direkte utfall for serveren.
    Slik denne serveren har utviklet seg er jeg 100% overbevist om at K hadde vunnet, uavhengig om den andre siden fikk litt motstand fra andre allianser. Det har enkelt og greit med organisering og initiativ å gjøre, og viser seg gang på gang.
    Umulig å si i mot deg med alle verdensrekordene i signaturen :D
    Nox 9: SweetChinMusic | Nox11: Sied | Nox12: DenSorteDame | Nox13: Trøffel(Dual) | Nox14: Wham!Bam!

Berserk Pikacho sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2015
    Sted
    Mandal

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Larsen94 Vis innlegg

Det er ikke feil det du sier her, larsen94. Men du overser fullstendig hva diskusjonen handler om. Selvfølgelig har spillerne i K spilt bra, det er ingen som sier noe annet, de som spiller best vinner jo som regel. Det handler mer om hvor negative følger det hadde for serveren at K slo seg sammen med TC etter det egentlig var veldig tydelig fra før at K var klart overlegen på alle punkter. Da hadde vi allerede hatt flere mislykkede angrep mot dere.

Og jeg kjøper ikke argumentet om at siden SuS/SIM hadde flest spillere var det god grunn å alliere alle de beste nox veteranene mot den svakeste siden. Hadde du sagt det samme dersom en allianse på 100 spillere hvor alle var under 1000 pop var "mot" (ikke med) dere? Dere glemmer faktorer som erfaring, ambisjoner, aktivitet, antall spillere på konto, pengebruk osv.

Selvfølgelig, dersom det var avtalt fra dag 1 at dere skulle være allierte blir saken en annen, det vet jeg ikke. Men om det var null kontakt frem til K fant ut at det var til serverens beste å slå seg sammen er det veldig dårlig gjort og en ekstremt naiv avgjørelse at KUN antall spillere var den avgjørende faktoren. Det var jo bevist fra før at K var den vinnende part, sammenslåing var bare med på å stikke hull på serveren.

Dere sier jo hele tiden at dere var så innmari sterke, flinke, spilte bedre enn alle andre, så jeg forstår rett og slett ikke noen av argumentene for behovet for sammenslåing med den andre veteran-alliansen som spilte. Er det ingen som spiller for å utfordre seg selv lenger? Hadde det ikke vært morsommere å spille på de gode kontoene om det faktisk ble litt motstand og noe å jobbe for? Slutt å si at ditt og datt er vår feil. Ja, det er vår feil at vi ikke er bedre enn vi er, men det er deres feil at dere slo dere sammen med TC når det overhodet ikke var noen god grunn til å gjøre det.

Standard

Det er ikke feil det du sier her, larsen94. Men du overser fullstendig hva diskusjonen handler om. Selvfølgelig har spillerne i K spilt bra, det er ingen som sier noe annet, de som spiller best vinner jo som regel. Det handler mer om hvor negative følger det hadde for serveren at K slo seg sammen med TC etter det egentlig var veldig tydelig fra før at K var klart overlegen på alle punkter. Da hadde vi allerede hatt flere mislykkede angrep mot dere.
    Diskusjonen har i de siste innleggene handlet om at SuS/SIM osv. kunne matchet K dersom de ikke hadde blitt angrepet på et tidlig stadie i spillet (veldig kortet ned, men har utredet i forrige innlegg), så å si at jeg overser hva diskusjonen handler om blir helt feil. Den delen er definitivt en del av diskusjonen, og det var den delen jeg svarte for i første omgang. Dog, jeg kan selvfølgelig kommentere dette nå.

Og jeg kjøper ikke argumentet om at siden SuS/SIM hadde flest spillere var det god grunn å alliere alle de beste nox veteranene mot den svakeste siden. Hadde du sagt det samme dersom en allianse på 100 spillere hvor alle var under 1000 pop var "mot" (ikke med) dere? Dere glemmer faktorer som erfaring, ambisjoner, aktivitet, antall spillere på konto, pengebruk osv.
    Dere sier jo hele tiden at dere var så innmari sterke, flinke, spilte bedre enn alle andre, så jeg forstår rett og slett ikke noen av argumentene for behovet for sammenslåing med den andre veteran-alliansen som spilte. Er det ingen som spiller for å utfordre seg selv lenger? Hadde det ikke vært morsommere å spille på de gode kontoene om det faktisk ble litt motstand og noe å jobbe for? Slutt å si at ditt og datt er vår feil. Ja, det er vår feil at vi ikke er bedre enn vi er, men det er deres feil at dere slo dere sammen med TC når det overhodet ikke var noen god grunn til å gjøre det.
    Nå er det vel slik at K + TC grovt regnet består av mellom 35-40 spillere, mens SuS og SIM, samt andre som også hadde hovedfokus på K/TC besto av godt over 60-70 spillere.
    Du har naturligvis rett i en ting, det er flere faktorer som teller, så jeg skal utrede for deg hvorfor det er helt forsvarlig at allieringen mellom TC og K fant plass.

- Det er lett å kombinere erfaring med hvem som sitter på de beste spillerne. Slik er det ikke. Det finnes nok av spillere i både SuS, SIM, TGF, og Angels for den saks skyld som sitter med flere år på baken og har mer enn nok innsikt i spillet til å håndtere det på en tilfredsstillende måte til å kunne yte god motstand. På samme måte som også SuS etc. består av nye spillere så finnes det naturligvis også nye spillere i TC og K, så at dere hadde noen nye spillere er intet argument når alt kommer til alt. Det jeg har opplevd som den største forskjellen er rett og slett hvordan de nye spillerne blir behandlet. I K/TC er det flere spillere som tar på seg å lære opp nye spillere og følge dem opp igjennom runden, de blir heller ikke kicket dersom de blir bombet litt ned, som vi ser gang etter gang etter gang i de andre alliansene. Det tyder rett og slett på dårlig oppfølging, og vilje blant lederne. Lederteamene har for det meste mer enn nok erfaring til å kunne vinne en server, spørsmålet er enkelt og greit hvordan de håndterer serveren slik som den utvikler seg og om de legger nok i det.

- Så, la oss gå på det at det er selve kontoene det kommer an på. Selvfølgelig er det det, MEN.... det finnes vel så mange gode kontoer i de andre alliansene som i K. Kontoene har like mange spillere, kontoene har like stor aktivitet, vel så store ambisjoner, og tro det eller ei så skal jeg love deg at det er enkelte kontoer som også har et større pengeforbruk enn blant annet KiK, det siste handler rett og slett om hvordan man bruker gullet... Men se bort i fra det, det er ikke så relevant. Poenget er at det går på initiativ, det går på ledelseshåndtering, ledelsens vilje til å følge opp spillerne sine, og organisere aksjoner som er gjennomtenkt. Det er her det glipper denne runden, som så mange andre runder selv om det finnes nok av kapable spillere i alliansene.

- Dette leder oss da på nytt til sammenslåingen mellom TC og K. At disse alliansene har de overordnet beste spillerne, tror jeg de fleste kan enes om, likevel, så er det alliansen som vinner serveren. Om du splitter TC og K grovt opp i to, så besto hver allianse av 17-18 spillere +-. 17-18 spillere er nok til å gjøre skade, men selv med noen av de beste spillerne, er det ikke alltid at det holder til å kunne vinne serveren. Når Sim/sus osv. da slår seg sammen og danner en meta på 60-70 spillere, hvor flesteparten av disse spillerne er mer enn kapable, så er det helt naturlig at man får en motreaksjon på det. Personlig ville jeg i alle fall tenkt at dersom SIM/SuS sammenslåingen fant sted så er det i mål om å vinne serveren, og vet du hva, det hadde dere mer enn nok grunnlag til å gjøre også. Det handler KUN om manglende initiativ og ledelse fra deres side. Det kan du ikke forvente at lederne i TC og K skal se på forhånd, og at de allierer seg, og fortsatt består av kun halvparten av det deres mengde besto av, er helt naturlig. Selv etter den allieringen, fantes det mer enn nok grunnlag, tropper og gode kontoer på deres side til at dere definitivt kunne vunnet serveren dersom det hadde blitt gjort en ærlig innsats for det. Dersom det faktisk hadde vært gjort et ærlig forsøk, så hadde definitivt det blitt en utfordring for K når alt kom til alt.

Det er rett og slett dere som må slutte å klage over en sammenslåing som var helt på sin plass når dere velger å danne en kjempemeta som på den tiden hadde fullt grunnlag til å kunne vinne serveren, mens K alene eller TC alene ut ifra situasjonen da hadde fått et kjempeproblem, selv med spillerne de hadde. Å si at kontoene ikke har utfordret seg selv, blir rett og slett feil, det er enkelt og greit mangel på god ledelse fra deres side som har ødelagt for dere, og å legge det over på at det er den andre sidens feil at det ble slik, er enkelt og greit usaklig og har ingenting med situasjonen å gjøre. Dere er mer enn gode nok som enkeltindivider til å vinne serveren, men som et kollektiv, er der det har feilet totalt for dere denne runden, det ligger ikke på K og TC.
    Nox4-Mr.Macho|Nox9-OnlyGirl|Nox11-Quentin|Nox12-Hattori Hanzo|Nox13-Big.Bad.Wolf|Nox14-Frk.Bibelstripp Offrekord nox|Nox 15-The Mendacium->Fox Romeo WR romer AP http://travian-reports.net/no/report/133134ecab6| Nox16-Batman Tore| Nox19- Sergei321| |Ukx12-Get Lucky WR øks|comx8 Flowerpower WR deff

Side 43 av 52 FørstFørst ... 334142434445 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum Politikk & diplomati - S1
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2016-10-16, 18:49
  2. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum S3 - runde 7: oktober 2014 - juli 2015
    Svar: 61
    Siste innlegg: 2015-07-21, 06:12
  3. Fakta og Rykter
    By sommerfuglen in forum NOX - runde 18: september 2014 - desember 2014