Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Svar på spørsmål om feriemodus

Kokosbolle sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2015

Standard Svar på spørsmål om feriemodus

Det har vært en del spillere som har lurt på dette med feriemodus, og forskjellige svar er kommet frem. Jeg tenkte jeg skulle svare på dette spørsmålet en gang for alle ved å oppklare det meste rundt denne funksjonen:

Maksimalt antall dager er 21, og minimum er 3. Antallet dager er også basert på serverhastigheten, hvilket bestemmes slik: Antall dager/serverhastighet (eks. maksimalt 7 dager på speed-server). Dog kan du avbryte feriemodusen for 10 gull når som helst før dagene er gått.

For å aktivere feriemodusen skal en rekke krav oppfylles, disse er som følger:

1. Ingen utgående tropper
    2. Ingen innkommende tropper
    3. Ingen tropper som forsterker andre spillere sine byer
    4. Ingen spillere som har forsterkninger i dine byer
    5. Du er ikke eier av en Verdens Underverk-landsby
    6. Du eier ingen artefakter
    7. Du er ikke under nybegynnerbeskyttelse
    8. Det er ingen tropper i fellene dine dersom du spiller som galler

De forskjellige funksjonene i feriemodusen:
    • Spillere kan ikke sende eller motta tropper (inkludert angrep), og de kan ikke sende helten på eventyr
    • Spillere kan ikke starte byggeordrer (kun byggeordrer som på forhånd er satt i gang med byggmester)
    • Spillere kan ikke sette på fester i rådhuset eller bryggeriet
    • Spillere kan ikke bruke markedsplassen (kun handelsruter som på forhånd er aktivert)
    • Spillere kan ikke sette tropper i trening
    • Spillere kan ikke godta allianseinvitasjoner
    • Spillere kan ikke sette i gang sletting av konto
    • En infoboks vil vise gjenstående tid av feriemodusen samt en link til siden hvor du kan avbryte det som er igjen
    • Kontoen din kan ikke slettes på bakgrunn av inaktivitet mens feriemodusen er aktiv
    • Spillere kan ikke oppgradere tropper i smeden
    • Spillere kan ikke forske på tropper i akademiet
    • Spillere kan ikke handle på auksjonen
    • Tropper vil fortsette å spise korn (og dermed også sulte i tilfelle det er minus)

For å oppsummere vil du ikke kunne bli angrepet under feriemodusen, men du vil heller ikke kunne gjøre noe på kontoen, og tropper vil spise korn. For å hindre at tropper sulter om du skal benytte feriemodusen er det anbefalt at du aktiverer handelsruter som går døgnet rundt slik at de sender like mye per time som byen går i minus.

Håper dette oppklarte de fleste spørsmål man måtte ha angående feriemodusen, men er det noe mer du lurer på er det bare å spørre under.
    Sist endret av Kokosbolle : 2015-03-15 kl 23:02

BosettsmannBosettsmannBosettsmann
    Ble medlem
    Dec 2013
    Sted
    Lørenskog

Standard

Handelsruter virker IKKE i feriemodus. Jeg har satt opp rute annenhver time men de sendte ikke en eneste gang!

Kokosbolle sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2015

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Engman Vis innlegg
    Handelsruter virker IKKE i feriemodus. Jeg har satt opp rute annenhver time men de sendte ikke en eneste gang!
    Den gang innlegget ble skrevet vet jeg at det fungerte, og jeg har ikke sett noen plass at funksjonen er blitt tatt bort (selv om det forekommer at funksjoner endres uten at det nødvendigvis skrives). Skrev du til support om problemet?

Et annet tips er også å sjekke om handelsrutene faktisk var aktivert - som du kan se på den lille boksen med/uten hake til høyre for handelsruta i markedsplassen din.

Lignende tråder

1. [Annonsering] Spørsmål og svar
    By Faith in forum Annonseringer
    Svar: 0
    Siste innlegg: 2011-03-29, 23:50
  2. kan man få svar her?
    By John-P in forum Spørsmål
    Svar: 4
    Siste innlegg: 2010-05-15, 22:33
  3. Feriemodus
    By Andjac in forum Spørsmål
    Svar: 6