Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Autostenging av konto med mistanke om juks

Standard Autostenging av konto med mistanke om juks

Hei.

Vi har tippet innom dette emnet ved flere anledninger i andre tråder, men tenkte å prøve å få til en saklig diskusjon her i tråden som har som utgangspunkt å få spillet til å bli bedre.

Vi har i nåværende s2 og i forrige s2 hatt flere tilfeller der kontoer har blitt utestengt ved mistanke om juks. Er dette riktig praksis?

Sett fra MH sitt synspunkt kan jeg anta (siden jeg ikke er MH) at følgende skjer: De får beskjed av et skript som kjører på siden og overvåker mistenkelig bruk om at en gitt konto jukser. De blir så utestengt og får tilbud om å innrømme bruk av ulovlig hjelpemiddel for så å evt få åpnet kontoen igjen mot straff.

Hvor stor oversikt har MH over hva dette skriptet gjør? I mange tilfeller så utestenger de med rette folk som jukser, men det hender og at spillere hardnakket argumenterer for at de ikke har gjort noe feil. Kan skriptet i enkelte tilfeller være for strengt?

Sett fra en, for argumentasjonens skyld, uskyldig spiller sitt synspunkt skjer følgende: De får beskjed fra MH om at de er utestengt. MH kan ikke gi videre beskjed om hvorfor, og henviser bare til et skript. De kan enten innrømme straff eller få utestengt konto. Her havner de i en fryktelig vanskelig situasjon. De føler at de er uskyldig dømt, og må i tillegg bevise sin uskyld. I noen tilfeller kan MH gå med på at, "ja, jo, kanskje du likevel ikke har jukset", men da har allerede straffen skjedd! På aktive kontoer er utestengelser i flere timer like mye eller værre straff enn å miste tropper / nivå på ressfelt. Er det noe vi her kan gjøre annerledes?

Jeg stiller mange spørsmål, siden jeg ikke skal påstå å ha alle svarene. Jeg vil bare påpeke at jeg som spiller nå føler at mange sitter med ubesvarte spørsmål mtp MH sitt skript og behandlingen av antatte juksere.

Standard

Dette har vært oppe før og mange av spillerne som har spilt Travian i mange år er blitt så gode at de trigger dette Skriptet. De må da bevise sin Uskyld. Jeg vet ikke hvordan MH og ledelsen gjør dette, men vet av erfaring at de fleste av de gode spennende spillerne ikke er her mer for de har blitt halshugget og føler at de ikke blir trodd. Og når de "innrømmer skyld" så får de en straff som ikke ligner grisen. Jeg kommer ikke av prinsipp til å bruke mer penger på dette spillet før de gjør noen radikale endringer. Juks vil alltid forekomme, men man kan ikke kjøre over de ni andre for å ta den ene. Støtte websider gode fornuftige scripts som finnes der ute blir bannlyst, men et endgame en verdig WW vinner avgjøres av strategi og de fleste vil spille uten og jukse. Men i de senere år har Ledelsen og MH dessverre avgjort de fleste END Games.

Måten å løse dette på er å få med seg alle og da mener jeg alle som bruker penger på dette spillet til å slutte å gjøre det og forlange at Eierne gjør noe. Konseptet har en enorm dybde og spillbarhet jeg vil bruke penger på. Men nå vil jeg ikke det mer p.g.a at jakten på jukse makerne faktisk går utover spill ballansen. Men de som eier dette driter i det for de tjener så mye penger på dette. De har kommet dithen "More Buck for less work"

Tror ikke Travian kan reddes gjennom dette Forumet for det modereres for mye. Men de er frivillige og gjør så best de kan med å følge opp reglene som de for tredd nedover hodet sitt. En påstand fra meg. Men jeg hadde ikke orket å være frivillig og ødelagt et END som en MH eller ledelse når man ikke er 100% på juks. Og mange av de forskjellige serverne jeg har vært med på kan ikke alle ha blitt jukset i så stor skala som criptet eller MH ser på. I så fall er dette spillet ødelagt allerede, men jeg tror ikke på det. For noen av End game er det mye strategi over. Og de trenger god ledelse og kule verktøy som ihugga Fans har laget som nå er forbudt wink: Så lenge alle har tilgang på disse verktøyene...? Så er det ikke juks alle har de da er det likt. Det tar en eller 2 runder før man kommer inn i dette spillet for det har en enorm dybde og man må bruke tid masse tid. Og penger.

Håper ennå at dette spillet kan reddes, men tror ikke på det mer og de gode har begynt å glemme Travian.
    Retired WO spiller

Lignende tråder

1. Søker dual på en germansk konto og off konto
    By Andrix95 in forum NOX - runde 16: januar 2014 - mai 2014
    Svar: 0
    Siste innlegg: 2014-01-19, 20:43
  2. Juks og elefanteri?
    By Jonnis in forum S3 - runde 3: januar 2010 - januar 2011
    Svar: 13
    Siste innlegg: 2010-02-04, 03:02
  3. mistanke om multi
    By micata in forum Spørsmål