Side 7 av 7 FørstFørst ... 567
Viser resultater 61 til 68 av 68

Tråd: Aldrea Runde 3

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Egwene sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    somewhere out there

Standard

Marethor [gexern]

"Javel.", sa Marethor, "I så fall la meg forklare hva slags monstre dere sannsynligvis vil møte langs veien. Hvis dere ikke er kjent med monstrene kan jeg også forklare hvordan dere kan beseire eller unngå.

"Ved den tredje svingen i elven herfra er giftmuldvarper. De vil også gjemme seg like under overflaten, men kan sees på de røde blomstene som vokser ut fra hodene deres. Deretter er det et område med ildbier; og langs hele veien må passe på at dere ikke blir angrepet av skyggeløver. Like utenfor landsbyen er det et forlatt slott; sannsynligvis veldig farlig og bør derfor unngås helt."
    Run for you social life!

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Bushin Hakai ─ Syrokas

Det var som regel slik at Hakai ikke la merke til hvordan folk flest oppfattet han. De neiet og bukker for han, hilste på han og spurte gjerne om hjelp. Men alle eldre personer som ikke var så gamle at de hadde glemt hvordan han fikk makten, de så ikke rett på han. De bøyde av, og hadde et vettskremt ansiktsuttrykk i blant. Den eneste tempesten i Cyrkonia, som også kunne drepe hvem han ville teoretisk sett. Det var derfor ikke overraskende at små unger aldri var rundt han, kun de unge voksne de eldste i byområdene ikke styrte.

Og ikke minst alle de fattige, som virkelig ikke brydde seg om at deres leder trolig hadde blodige hender fra fortiden.

Gruppen Føniks [Zinkzi]

Eliz lo av henne, en kald latter som om Victoria hadde sagt noe helt rart. Men det var jo en naturlig tanke, protesterte hun inne i seg mens hennes mest lojale venn pekte mot himmelen.

«Det er kanskje en fin tanke, at det å ha to elementer er det som er optimalt. Men det kommer av at genene fra to elementer kommer frem samtidig, der som regel et av de er mer dominerende enn det andre. Du kan se på det som en konsekvens av at vi er alle elementene. Men hva om vi ikke hadde en variasjon lengre, men ble ett med alt? Min teori handler om hvordan man går videre i den retningen.»

Victoria skjønte ikke hva hun mente. De skulle bli alle fire elementene i fremtiden? Ville ikke det gjøre at de ble enda mer gale, mye mer enn selv en tempest, følte hun for å si. Men hun forble stille, fortsatt litt såret av latteren.

«Men nok om det», sa Eliz rett etterpå mens hun reiste seg og lot vannballen renne igjennom håret og gjøre det våt. «Jeg tror vi bør dra til bålet og sove. Vi skal jo finne noe legendarisk i morgen, jeg har troen!»

SpringskalleSpringskalleSpringskalleSpringskalle miss piggy sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Nærmere enn du tror ^_^

Standard

Stein [Bashere]
    Stein så på med stor interesse da genasien stakk hånden sin dypt inn i fenneken's munn, som fikk dyret til å kaste opp en del soppbiter og ganske mye annet også. Han stakk en hånd i oppkastet og smakte for sakens skyld, ristet seg og så seg rundt.

"Tjaa..... kurer mot giftige sopp... Eg heve høyrd at øl hjelp ein del, men det e moglegveis berre for at ein ikkje ska føle seg så dårleg når ein døyr. Men me kan jo sjå om alvane gidd å gjere noko... Trea hadde sikkjert visst meir." Han trakk på skuldrene og gikk på kne i et forsøk på å varsomt løfte opp både prinsen og hesten hans. Så begynte han å lunte fredelig i retningen av det nærmeste alvebostedet.

Fangorn's Barn [Egwene]
    Å slippe kristallen var en god ide, merket Fangorn seg. Men kanskje ikke like bra som den virket med en gang, fordi så snart kristallen hadde forlatt hånden til Dolkgjøgleren, slapp feene ham- og de hadde nå holdt ham et lite stykke over bakken. Det ville nok gjøre vondt, men det kunne ha vært verre (hvem vet hva feer kan gjøre når de virkelig vil ha slik en kristall).

Nå som det begjærlige objektet var i deres besittelse, summet feene som en kollektiv biesverm, samlet seg og flytet inn i Fangorns sikre grener for å starte en høylytt diskusjon om hvordan byttet skulle deles. Den heller utilsiktede effekten av dette var at enten ble opplyst som et juletre i en kort stund, og han syntes dette var svært pinlig.
    .•*´¨)
    `¸.•´¸.•*´¨)¸.•*¨)
    (¸.•´Miss Piggy.•´

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Prins Mark [Miss Piggy]

Prins Mark ble løftet opp mens han holdt en hånd på ridedyret sitt. Trollet begynte å ta de i riktig retning, og genasien begynte å roe ned etterhvert. «Tusen takk», sa han til den store fyren som bæret han lengre inn i skogen. «Hadde jeg bare klart å bruke magi her, så kunne jeg separert giften.»

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Egwene sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    somewhere out there

Standard

Prinsesse Lindisara [miss piggy]

Lin så etter feene som fløy bort fra leiren og satte seg ned i et tre i nærheten. Det så ikke ut som om de hadde tenkt å komme tilbake, men det var ikke mulig å være sikker. Men selv om de kom tilbake var det ikke mye mer for dem å ta.

"Jeg tror det er over.", sa Lin, "Og det har blitt sent. Vi bør prøve å få sove litt. Jeg kan være første vakt og vil vekke dere om feene kommer tilbake etter det er deres tur til å ta over som vakt."
    Run for you social life!

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Gruppen Føniks [Zinkzi]

Leander av Vent, den eneste magikeren av Vent, hadde oppdaget de første sporene på at noe levde i fjellene i sør. Etter to dagsmarsjer sørover hadde de endelig nådd fram til de. Tre høye fjelltopper kunne de se av den lille fjellgruppen, og Leander hadde fort klart å bruke evnene sine til å finne ut at det fantes flygende vesener der som ikke var som den fremmede.

«Disse har et vingespenn på rundt to meter tror jeg, de flytter på mye luft om de beveger seg. Men de er veldig stille, jeg må ha vært heldig når jeg oppdaget det først. Elíz, kan du se hvordan de ser ut», spurte han.

Elíz dro frem hendene, og etter en stund ristet hun på hodet. Victoria skjønte hva hun mente, de alle hadde mistet nestet alle kreftene sine nå, de var for langt unna Cyrkonia. «De er røde tror I», sa hun og de alle begynte å smile. De hadde funnet noen eksotiske dyr.

Sitat Opprinnelig skrevet av Bashere Vis innlegg
    Mary av Terran [Asmodean/Zinkzi][/URL]
    Mary lot bladene ligge mot hånden, hvor det nye såret hadde kommet. Genasien var ikke vant med å jakte, og det hadde hun fått svi for. I en av engene ved noe hun trodde var den store innsjøen hadde hun funnet et par store katter hun hadde såvidt klare å drepe med et spyd og hennes evner. Hun følte seg så svak, som om all energi hadde blitt tappet ut ifra henne. Hadde sårene fra flukten gjort så mye skade?

«Mamma, hvor er vi hen nå? Jeg er sulten, gi meg mat. Mat», sa den lille guttungen som om det var en ordre.

Basert på at han var den som hadde klart å redde henne fra kattene, funnet innsjøen, huske retningen hun hadde pekt; så var det kanskje ikke så rart at hun fulgte den og ga han en liten strimle av noe rødt. Varme kom fra han, og deretter lyder av noe som ble tygd. Noen dager hadde de flyktet fra døden, mot hennes familie i vest. Hadde hun husket bedre, hadde hun husket at den store innsjøen ved Syrokas ikke var så stor som den hun var ved nå.

«Vi skal bare følge denne innsjøen rundt, så er vi framme kjære, til min bror. Han vil ta imot oss og hjelpe deg. Bare vær tålmodig, ikke mist kontroll.»
    Mary ─ Utenfor Desti
    De hadde vandret lenge. De hadde klart å komme seg over en elv hun ikke kunne skjønne kunne være en elv, og vandret i sirkler for å unngå skumle ruiner her og der på den andre siden. Mary hadde ungen med seg hele tiden, men hun følte seg mer og mer fortapt jo mer hun vandret for å komme til sin bror.

De hadde unngått en skummel skog også, men hadde vandret såpass nære at hun kunne finne røtter og annet og spise. Hendene hadde blitt arrfylte og Mary så ut som om hun hadde levd ute i naturen hele livet, og ikke i sin landsby med sin mann. Hun fortsatte å prøve å holde temperamentet til sønnen rolig, så han ikke fikk et anfall, fordi de kunne drepe dem begge nå.

Med hodet fylt av gamle minner om et liv før kaoset, begynte de å gå inn i et område hun aldri hadde opplevd før. Det var jord som oppførte seg som vannpytter, i et kaotisk system, som en gigantisk labyrint.

SpringskalleSpringskalleSpringskalleSpringskalle miss piggy sin avatar
    Ble medlem
    Apr 2008
    Sted
    Nærmere enn du tror ^_^

Standard

Stein [Bashere]
    Solen stekte hett gjennom tretoppene og varmet trollets rygg der han luntet fredelig gjennom skogen. Normalt var troll ikke ekstremt populære her; enter og troll hadde hatt mange uheldige møter der en eller annen ved en feiltakelse trådte på, tråkket ned eller slo til noen andre. Helt tilfeldig, i de fleste tilfellene. Resultatet var i hvert fall et ganske anspent forhold, og troll måtte se seg veldig godt for hvis de skulle gjennom tykkere buskas.

Heldigvis var dette den lysere delen av skogen, der buskasene og de mer uvennlige entene sjelden kom forbi. Stemmen til Genasien lød beroligende i ørene til Stein, og han sovnet nesten. Han ble vekket av et varselsrop fra armen sin, så opp og skiftet retning akkurat før han gikk inn i et tre. En eller annen ent kunne ha tatt seg nær av det der. "Så du brukar magi, he? Eg har aldri skjønt meg på magi. Det e berre sånn masse fear og lys og flygande heste og greie." Han slo ut med armene, de to skapningene i hendene hans helt glemt.

Fangorn [Egwene]
    Han hadde holdt stille, svært stille. Tilsynelatende hadde menneskene ikke merket at treet feene satte seg ned i var et uvanlig tre- heldigvis, for Fangorn var ikke altfor lysten på å måtte konversere med dem. Mennesker, så vidt han husket (fra en gang for fem hundre år siden, da han var yngre og mer eventyrlysten), hadde noe om seg som var bare så ekstremt-.... travelt. De snakket fort. De tenkte fortere. De bevegde seg stadig, og hver gang en av dem hadde en idé, bydge de et nytt våpen for å hogge ned skogen. Virkelig, han kunne ikke helt skjønne hva som var så ekstremt bra med mennesker som gjorde at de fantes i det hele tatt. Kanskje det var derfor noen av de eldre entene, som hadde opplevd de store skoghogstene, hadde prøvd å utrydde dem en gang i tiden? Han kunne nesten forstå det. Det han ikke helt skjønte var hvorfor menneskene, som ellers var så raske til alt, ikke kunne bevege seg fortere. Når menneskene gikk, så det nesten komisk ut- de skyndte seg og løp alt de kunne, men virkelig bevegde de seg så lite, så lite. Han sukket, og skogen suste rundt ham som en beroligende sang.

Da han åpnet øynene igjen, holdt solen på å gå ned. Feene, som vanlig, hadde funnet sprekker, hull og reir å legge seg i og sov fredelig. De kom nok til å våkne senere, når månen stod høyt, for å danse i det spøkelsesaktige lyset. Forhåpentligvis ville ikke menneskene borte i lysningen finne på noe dumt mens de gjorde det, som å forsøke å stjele tilbake krystallen. Dét kunne ha en hel del grusomme konsekvenser.

Bare ørlite gran støl etter å ha stått stille så lenge- etter alt kunne han ikke vokse seg fast her, han måtte jo videre, vestover, forbi menneskene og mot områder der det fantes enda flere av dem-, strakk Fangorn seg forsiktig, med et helt orkester av knaking og lyden av brekkende kvister og greiner. Når alle menneskene sov, eller det var mørkt nok, kunne han kanskje fortsette ferden sin uten å bli oppdaget.
    .•*´¨)
    `¸.•´¸.•*´¨)¸.•*¨)
    (¸.•´Miss Piggy.•´

Standard

Prins Snø (Egwene)

"Takk for advarselen!" Snø gjorde tegn til følget sitt at de skulle begi seg videre. "Dere får ha lykke til med oppdraget deres" fortsatte han, "så ser vi dere kanskje i hovedstaden senere." og med det tok prins Snø farvel med Marethor og gruppen hans. Snø kunne ikke vente til å komme seg til hovedstaden og fortsette med sitt eget diplomatiske oppdrag, treffe nye kulturer og folkegrupper. Prins Snø og gruppen fortsatte mot hovedstaden.

Side 7 av 7 FørstFørst ... 567

Lignende tråder

1. [Påmelding] Aldrea Runde 3
    By Egwene in forum RPG Forum
    Svar: 9
    Siste innlegg: 2014-03-22, 00:53
  2. [RPG] Aldrea - Runde 02
    By gexern in forum RPG Forum
    Svar: 3191
    Siste innlegg: 2012-01-22, 21:07
  3. [Wiki] Aldrea Runde 2
    By Egwene in forum RPG Forum