Heisann, Travian Norge!
Jeg sitter her personlig å tenker litt på aktiviteten på Travian Norge serverene, og vil gjerne fundere litt sammen med alle dere spillere hvordan vi kan forbedre dette fellesskapet? For meg handler det både om inne på selve spillet, og jeg synes det er viktig med et aktivt forum. Så da tenkte jeg at vi kunne lage en diskusjon rundt dette temaet. Jeg starter personlig med å dele ut mine meninger om dette. Men håper også at vi kan lage en diskusjon rundt min formuleringer og tanker rundt sakene som kommer følgende...
Det er følgende 3 saker jeg vil snakke fokusert på:
Litt snakk om Allianse, først og fremst!
Hvordan vil en allianse påvirke en server? når vi ser det på den måten så synes jeg en ledelsen har størst påvirkning, og kan ofte styre serveren til mer moro for alliansen din, men også generelt hele serveren. Har du mye fellesprat i Skype samtalene deres, holder ledelsen opp aktivitet og informasjon for alliansen og klarer ledelsen og styre gjennomførte aksjoner, men også tilpasset for flere til å være med. Ja, da er vi godt igang. dette er fåtall av hva jeg kommer på i slengen angående aktivitet og moro for alliansen din, som jeg føler stiller en viktig stilling til hva folket mener om serveren, og ikke minst alliansen han er med.
Hva er det jeg håper utifra dette? Jeg ønsker at alliansene har balanse, dramatikk mellom alliansene og at folk får en vilje til å skape mer spennende servere utifra dette. Jeg har alt for mange gang sett på speed serverne jeg personlig har spilt, at en allianse eller at noen fåtall spillere styrer serveren litt for mye. Da er det kanskje noen som føler seg truffet? Greit nok, det er ikke selve poenget. Poenget med dette er at folk kan bruke kreativiteten sin, og sette formål til best mulig server for hver enkelt, og seg selv.
Noe jeg personlig savner mest er dramatikk, altså en saklig en. Som ikke handler om 2 eller fåtall spillere, men i et større bilde. både på forumet og Ingame, flere jevne sider, så det blir spenning gjennom hele runden. Jeg synes det er mye mer moro at diplomatiske avgjørelser blir betatt av taktiske grunner, men ikke fordi du kjenner alliansen kjempe godt. Vi er såpass liten server generelt over Norge, at alle kan sette forståelse og enighet at serveren blir mer artig med litt krig inni seg er mye mer moro i forhold til en server med for mye "fred" mellom alle sammen er ikke akkurat veldig spennende.. Det får være nok for meg, om denne saken. (Kommer flere tanker om dette, videre i posten.)
Fellesskap
Fellesskap, er jo litt om det jeg snakket om istad. Men her vil jeg snakke litt mer spesifikt på din egen allianse, og samarbeidspartnere. Alle synes det er greit å skape en fin dialog med sine samarbeids spillere, og dette av mye hjelp av Forumet, men ikke minst skype for min del. Jeg synes alltid det er veldig greit med en fellessamtale, men ved dette litt mer konkrete, og saklige samtaler hvor du snakker litt mer om "viktige" ting. Og da synes jeg at spillerne i alliansen får en type balanse, så han kan føle at alliansen sin er seriøst, men også har en samtale der han bare kan slappe av og prate litt mer fritt.
Jeg synes det er kjempe viktig at alle føler seg velkommen, enten du har god erfaring, middels erfaring eller akkurat har startet med dette spillet. Vi er alle sammen på denne serveren, og uansett hvem du er så burde alle vise deg den respekt at også du spiller på denne serveren. Hjelp de som vil ha hjelp, vil de ikke ha hjelp så får det være mer opp til de enkelte. Og dette er et større bilde en bare alliansen du selv er medlem av, du skal ikke være dårlig medspiller mot noen på serveren. Det synes jeg egentlig er ganske logisk, og de fleste vil sette full forståelse og enighet for den saken.
Tilbake til forumet, for å formulere meg litt bedre rundt dette. Jeg synes det er kjempe morsomt å lese på forumet for 3 ting helt spesielt. Gode, saftige rykter.. Spennende og krigs fylte rapporter, gjerne med historien, taktikken og meningene rundt selve angrepene. Og for avslutte dette, med den tredje mest viktige delen. Er at folk viser respekt, og legger inn gode kommentarer til dette. At folk svarer deg, sier sin mening og gir sin respekt er en veldig god ting, og skaper nok engang et større bilde på fellesskapet en bare alliansen.
Delta i Travian Samfunnet, og alle vil få en bedre opplevelse for spillet.
Enkelt individuelle Spiller dominansen (Litt om dette)
Dette er egentlig bare noe jeg personlig har lagt merke til på speeden til Norsk Travian, ettersom jeg egentlig ikke har noe stor erfaring innen for Normale servere. Og har heller ikke den innflytelse til å snakke til dere om denne saken.
Men er det noe jeg personlig ikke liker inni en allianse som består av lagspill, er det at enkelte skal ha "Show off" konto som tror han kan få det akkurat som han vil, og glemmer viktigheten i samarbeid og fellesskap foran sine egne mål. Noen vil kanskje også på dette føle seg truffet... Nok engang, det er ikke poenget. Det jeg prøver å si med dette:
Jeg vil at alliansene skal vise en mektig standard som en enhet, og koble sammen samarbeidsevnen en riktig fungerende allianse burde ha. Jobb som et team, og du vil utmerke kvalitet på høyt nivå.
Det var nok om mine tanker rundt denne saken, for å avslutte hva jeg personlig mente så har jeg noen spørsmål til dere...
Spørsmål:
- Hva tenker dere om dette? Meninger, og tilslag er det jeg håper på.
- Hva ønsker du å fremheve for en Server, eller mer spesifikt en allianse?
- Jeg nevnte litt om dramatikk, hva er dramatikk for deg?
- Hva tenker du personlig som spiller? Som handler om dette temaet.
Bruk sitatet, om du skal kommentere på noe spesifikt. Takk!
Har du noen uenighet, eller spørsmål angående denne tråden så tar jeg gjerne å svarer så godt jeg kan på det! (Om ikke andre, setter inn sin egen mening på det)
Som sagt, diskuter! Kos deg....
Med vennlig hilsen
Kim @ Dorkinator