Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Tanker, Meninger og innspill om Norske servere og forumet (Diskusjons tråd)

Standard Tanker, Meninger og innspill om Norske servere og forumet (Diskusjons tråd)

Heisann, Travian Norge!

Jeg sitter her personlig å tenker litt på aktiviteten på Travian Norge serverene, og vil gjerne fundere litt sammen med alle dere spillere hvordan vi kan forbedre dette fellesskapet? For meg handler det både om inne på selve spillet, og jeg synes det er viktig med et aktivt forum. Så da tenkte jeg at vi kunne lage en diskusjon rundt dette temaet. Jeg starter personlig med å dele ut mine meninger om dette. Men håper også at vi kan lage en diskusjon rundt min formuleringer og tanker rundt sakene som kommer følgende...

Det er følgende 3 saker jeg vil snakke fokusert på:

Litt snakk om Allianse, først og fremst!

Hvordan vil en allianse påvirke en server? når vi ser det på den måten så synes jeg en ledelsen har størst påvirkning, og kan ofte styre serveren til mer moro for alliansen din, men også generelt hele serveren. Har du mye fellesprat i Skype samtalene deres, holder ledelsen opp aktivitet og informasjon for alliansen og klarer ledelsen og styre gjennomførte aksjoner, men også tilpasset for flere til å være med. Ja, da er vi godt igang. dette er fåtall av hva jeg kommer på i slengen angående aktivitet og moro for alliansen din, som jeg føler stiller en viktig stilling til hva folket mener om serveren, og ikke minst alliansen han er med.

Hva er det jeg håper utifra dette? Jeg ønsker at alliansene har balanse, dramatikk mellom alliansene og at folk får en vilje til å skape mer spennende servere utifra dette. Jeg har alt for mange gang sett på speed serverne jeg personlig har spilt, at en allianse eller at noen fåtall spillere styrer serveren litt for mye. Da er det kanskje noen som føler seg truffet? Greit nok, det er ikke selve poenget. Poenget med dette er at folk kan bruke kreativiteten sin, og sette formål til best mulig server for hver enkelt, og seg selv.

Noe jeg personlig savner mest er dramatikk, altså en saklig en. Som ikke handler om 2 eller fåtall spillere, men i et større bilde. både på forumet og Ingame, flere jevne sider, så det blir spenning gjennom hele runden. Jeg synes det er mye mer moro at diplomatiske avgjørelser blir betatt av taktiske grunner, men ikke fordi du kjenner alliansen kjempe godt. Vi er såpass liten server generelt over Norge, at alle kan sette forståelse og enighet at serveren blir mer artig med litt krig inni seg er mye mer moro i forhold til en server med for mye "fred" mellom alle sammen er ikke akkurat veldig spennende.. Det får være nok for meg, om denne saken. (Kommer flere tanker om dette, videre i posten.)

Fellesskap

Fellesskap, er jo litt om det jeg snakket om istad. Men her vil jeg snakke litt mer spesifikt på din egen allianse, og samarbeidspartnere. Alle synes det er greit å skape en fin dialog med sine samarbeids spillere, og dette av mye hjelp av Forumet, men ikke minst skype for min del. Jeg synes alltid det er veldig greit med en fellessamtale, men ved dette litt mer konkrete, og saklige samtaler hvor du snakker litt mer om "viktige" ting. Og da synes jeg at spillerne i alliansen får en type balanse, så han kan føle at alliansen sin er seriøst, men også har en samtale der han bare kan slappe av og prate litt mer fritt.

Jeg synes det er kjempe viktig at alle føler seg velkommen, enten du har god erfaring, middels erfaring eller akkurat har startet med dette spillet. Vi er alle sammen på denne serveren, og uansett hvem du er så burde alle vise deg den respekt at også du spiller på denne serveren. Hjelp de som vil ha hjelp, vil de ikke ha hjelp så får det være mer opp til de enkelte. Og dette er et større bilde en bare alliansen du selv er medlem av, du skal ikke være dårlig medspiller mot noen på serveren. Det synes jeg egentlig er ganske logisk, og de fleste vil sette full forståelse og enighet for den saken.

Tilbake til forumet, for å formulere meg litt bedre rundt dette. Jeg synes det er kjempe morsomt å lese på forumet for 3 ting helt spesielt. Gode, saftige rykter.. Spennende og krigs fylte rapporter, gjerne med historien, taktikken og meningene rundt selve angrepene. Og for avslutte dette, med den tredje mest viktige delen. Er at folk viser respekt, og legger inn gode kommentarer til dette. At folk svarer deg, sier sin mening og gir sin respekt er en veldig god ting, og skaper nok engang et større bilde på fellesskapet en bare alliansen.

Delta i Travian Samfunnet, og alle vil få en bedre opplevelse for spillet.

Enkelt individuelle Spiller dominansen (Litt om dette)

Dette er egentlig bare noe jeg personlig har lagt merke til på speeden til Norsk Travian, ettersom jeg egentlig ikke har noe stor erfaring innen for Normale servere. Og har heller ikke den innflytelse til å snakke til dere om denne saken.

Men er det noe jeg personlig ikke liker inni en allianse som består av lagspill, er det at enkelte skal ha "Show off" konto som tror han kan få det akkurat som han vil, og glemmer viktigheten i samarbeid og fellesskap foran sine egne mål. Noen vil kanskje også på dette føle seg truffet... Nok engang, det er ikke poenget. Det jeg prøver å si med dette:

Jeg vil at alliansene skal vise en mektig standard som en enhet, og koble sammen samarbeidsevnen en riktig fungerende allianse burde ha. Jobb som et team, og du vil utmerke kvalitet på høyt nivå.

Det var nok om mine tanker rundt denne saken, for å avslutte hva jeg personlig mente så har jeg noen spørsmål til dere...

Spørsmål:

- Hva tenker dere om dette? Meninger, og tilslag er det jeg håper på.
    - Hva ønsker du å fremheve for en Server, eller mer spesifikt en allianse?
    - Jeg nevnte litt om dramatikk, hva er dramatikk for deg?
    - Hva tenker du personlig som spiller? Som handler om dette temaet.

Bruk sitatet, om du skal kommentere på noe spesifikt. Takk!

Har du noen uenighet, eller spørsmål angående denne tråden så tar jeg gjerne å svarer så godt jeg kan på det! (Om ikke andre, setter inn sin egen mening på det)

Som sagt, diskuter! Kos deg....

Med vennlig hilsen

Kim @ Dorkinator

Standard

Veldig bra skrevet, Kim@Dorkinator
    Det var ikke så lett å sitere deg, men jeg kan tenke meg å kommentere som spiller.

Allianse:
    En allianse skal være der, for de små like mye som de store i alliansen.
    Du ser mer på dramatikk og diplomati, men jeg tenker at uten en sterk allianse, der de små også føler seg "store" og sett, vil aldri være helt optimal i mitt syn.
    En allianse-ledelse skal støtte, motivere, inspirere.
    På den måten få lojale spillere, som kanskje er med neste runde?
    Som serverne er nå, allierer ofte de største alliansene seg, og spillet blir kjedelig for veldig mange.
    Spillet blir ofte ensidig uten mye spenning.
    Krigingen er artig, men ender ofte til knusing av små og nye spillere.

Fellesskapet:
    Fellesskapet bygger man sjelden ingame, men via interne forum og skype.
    Forum glemmes ofte, men der er det lettere for de som ikke skriver like raskt som racerne.

Ikke minst travians forum er viktig. Holde spenningen oppe hos alle sidene, ved å legge ut anonymiserte rapporter.
    Eller ekte rapporter med tillatelse fra begge parter.
    DET er alltid moro å lese. Enten jeg er en del av det rundt eller utenforstående.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ishjerte Vis innlegg
    Veldig bra skrevet, Kim@Dorkinator
    Det var ikke så lett å sitere deg, men jeg kan tenke meg å kommentere som spiller.
    Takk, først og fremst for at du tok deg tiden til å kommentere! :)

Det du sier om Allianse, er flere viktige synspunkt du tar opp som jeg kanskje ikke fikk frem godt nok. Men da kommer vi litt til poenget med selve posten i utgangspunktet. Jeg synes personlig dette er interessant, men ikke minst viktig at vi får tatt i et fellesskap. Dette kan gi nye synspunkt, motivasjoner og kanskje noen vil målrette seg annerledes til senere runder? Uansett resultat av dette, så er målet med tråden å skape bedre samfunn, både på forumet og Ingame. Men også Generelt rundt Travian.

Tilbake litt mer konkret til hva du har skrevet:

Allianse:
    En allianse skal være der, for de små like mye som de store i alliansen.
    Du ser mer på dramatikk og diplomati, men jeg tenker at uten en sterk allianse, der de små også føler seg "store" og sett, vil aldri være helt optimal i mitt syn.
    En allianse-ledelse skal støtte, motivere, inspirere.
    På den måten få lojale spillere, som kanskje er med neste runde?
    Som serverne er nå, allierer ofte de største alliansene seg, og spillet blir kjedelig for veldig mange.
    Spillet blir ofte ensidig uten mye spenning.
    Krigingen er artig, men ender ofte til knusing av små og nye spillere.
    Jeg synes det er veldig bra du tar opp mer konkret om hvordan alliansen burde være der mer for folk som kanskje ikke har spilt så lenge, og setter synspunkt rundt hvordan de burde bli behandlet. Ja, jeg er enig. Støtte dem opp, lære dem det du kan og behandle dem med respektabel respekt med linje til resten av alliansen. Sette motiv og inspirasjon til nye spillere er viktig, det vil også holde dem under spilletiden de faktisk lærer endel om spillet, og derfra kanskje starter opp igjen neste runde. Hvor flott er ikke det? Jeg personlig ville følt meg ganske glad om jeg har fått med spillere videre i dette spillet.

Fellesskapet:
    Fellesskapet bygger man sjelden ingame, men via interne forum og skype.
    Forum glemmes ofte, men der er det lettere for de som ikke skriver like raskt som racerne.

Ikke minst travians forum er viktig. Holde spenningen oppe hos alle sidene, ved å legge ut anonymiserte rapporter.
    Eller ekte rapporter med tillatelse fra begge parter.
    DET er alltid moro å lese. Enten jeg er en del av det rundt eller utenforstående.
    Litt enig, men vil også si meg litt uenig. Når du står opp for enkelte "ingame", hjelper dem i en vanskelig situasjon så viser du dem at du kan utsette din egen konto for å styrke lagspillerne dine. Er en glede følelse å vite at du har noen bak deg. Fått hjelp selv, og har også hjulpet folk ut av vanskelige situasjoner. Og dette trenger ikke å bety bare 2 kontoer som hjelper hverandre men også at du har en allianse bak deg. Plutselig har du 10 tall spillere som hjelper deg på beina igjen. Da føler du deg mottatt. Gir egentlig en følelse at folk faktisk vil ha deg i spillet og at du er viktig for dem. Og resultat av dette kan være så mye positivt for spillerens fremtid, men også alliansen din. Men også til slutt "bildet" alliansen skaper for resten av serveren.

Men om vi skal gå tilbake til forumet, som jeg nevnte at jeg syntes var en av de viktigste faktorene for et "totalt" bilde for serveren.

På forumet er det ikke bare alliansen din som er aktiv, men alle de andre på serveren også. Og resultatet av at det skjer ting på forumet..? Jo utfallet av dette blir også at folk vekker interesse av å lese på forumet, men enda bedre: Flere vil delta selv også, og holde aktiviteten på forumet oppe. Da har alle plutselig et nytt bilde av Travian.no, nåvel kanskje ikke som de største serverne i "verden" med høyest nivå på... Men nemlig her har vi det artig både inne på spillet, men også at alliansene er stabile og gode å være inni. Men til slutt at også forumet er aktivt, og folk deler gleden av spillet på forumet. Jeg personlig synes det er kjempe moro å gå over rapporter, historier og gode rykter angående serveren... Jo, ikke minst en velskrevet analyse om serveren, og alliansene. Kjempe greier!

- Kim
    Alaric - Nox 12
    Fox Romeo - Nox 15
    Genseric - Nox 17
    https://www.youtube.com/watch?v=ey8oDJCU6_o

Lignende tråder

1. Svar: 22
    Siste innlegg: 2013-01-15, 10:07
  2. Norske servere.. for små?
    By Lief in forum Ideer
    Svar: 21
    Siste innlegg: 2009-01-07, 17:57