Side 3 av 9 FørstFørst 12345 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 81

Tråd: Diskusjon angående multihunter sin praksis og lovverket rundt det

Odins ravnerOdins ravnerOdins ravnerOdins ravner
    Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    DK!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sommerfuglen Vis innlegg
    Av hensyn til spiller og til taushetserklæringen vi i teamet har underskrevet, er det nok ikke aktuelt å legge ut en sak som du foreslår, Batman.
    Vi har ikke lov til å gå i en diskusjon om en sak, med andre enn kontoeier via ingame-meldinger eller epost.
    Kender skam godt den erklæring, dog nok ikke noget der ville være svært at få dispensation til en udvikle på fra tid til anden, eller ved ikke, tror aldrig forsøget er gjort.

Min pointe står stadig, teamet ligner en hovedløs kylling i forsvarsposition når de kun kan redigere sig ud af problemer og beskyldninger. Man kan selvfølgelig også være ligeglad, men når man er et meget lille travian land, uden ry for den højeste standard (no offence) Hvor meget kan man så tåle.

Der var heller ikke tale om at indgå en diskussion, det er jo at misforstå min pointe total, eller bare en dokumentation af at man lever efter standard svar. Og dette var nu heller ikke for at starte en stor debat om tingene, bare mit syn, meget diplomatiske syn, på hvad man måske kunne gøre for at skabe noget balance omkrng noget der er hårdt prøvet allerede mellem team og "de gamle rotter"
    Sjus indtager Norge, led efter Dannebrog med Katapult ;) første finder får en Faxe Kondi.

<3

Standard

Hva er poenget med taushetserklæringen? Sitter dere på sensitiv info? Oppstår det tilfeller der spillere deler sitt innerste indre til mh? Det er jo bare ett simpelt spill :p
    Nox 9: SweetChinMusic | Nox11: Sied | Nox12: DenSorteDame | Nox13: Trøffel(Dual) | Nox14: Wham!Bam!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lilith Vis innlegg
    [FA=Lilith] Når dog dette er sagt, så er det viktig for meg å si at multihunter er en helt vanlig person som alle oss andre her inne. Det er menneskelig å feile, feil kan bli gjort av oss alle. Hva som er skjedd i denne saken er det ikke opp til oss på forumet å være dommer over. Ha respekt for dette.

Mvh Lilith
    Det er denne trivielle holdningen som Travian Norge har- i forhold til betalende brukere -som man ikke finner noe annet sted i kommersielle foretak. Det er en helt latterlig holdning, og jeg skulle egentlig tippe at det er lovstridig.

"Kjære Herr Hansen,

En ansatt hos oss kom beklageligvis i skade for å slette sparekontoen din. Sånt skjer.. deal with it!

Mvh Banksjef Larsen, DNB"

Odins ravnerOdins ravnerOdins ravnerOdins ravner
    Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    DK!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sied Vis innlegg
    Hva er poenget med taushetserklæringen? Sitter dere på sensitiv info? Oppstår det tilfeller der spillere deler sitt innerste indre til mh? Det er jo bare ett simpelt spill :p
    Det er en generel regel skabt for at beskytte brugeren, for at give en sikkerhed, MH ligger inde med meget viden om mange spillere i løbet af en server. Det vil altid være svært at lave en regel med undtagelser, for hvor skal linien gå, hvor meget skal siges, af hvem, hvem skal vurdere det etc etc.

Når det er sagt synes jeg stadig man skulle overveje det i visse eksempler, det kan gavne den enkelte spillere, men også i den grad MH, husk de fleste altid vil påstå de var uskyldige selvom sandheden langt fra er en anden. Dog kan MH også lave fejl. Det som det vil gave mest dog er hele travian community mener jeg, det vil hjælpe til at folk får et objektivt billede af hvad som foregår, for face it, kun 2 personer ved om der er snyd, den MH der behandler sagen og konto ejer, ALLE andre kan kun gætte og stole på den historie de har fået. Jeg synes man skal stole på sine ally mates medmindre historien er helt fishy, så det ville være fedt om nogen kunne ligge kortene på bordet og fortælle hvordan de ærligt ser situationen og hvorfor.
    Sjus indtager Norge, led efter Dannebrog med Katapult ;) første finder får en Faxe Kondi.

<3

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kermitt Vis innlegg
    Det er denne trivielle holdningen som Travian Norge har- i forhold til betalende brukere -som man ikke finner noe annet sted i kommersielle foretak. Det er en helt latterlig holdning, og jeg skulle egentlig tippe at det er lovstridig.

"Kjære Herr Hansen,

En ansatt hos oss kom beklageligvis i skade for å slette sparekontoen din. Sånt skjer.. deal with it!

Mvh Banksjef Larsen, DNB"
    Jeg trur jeg hadde klikka i vinkel om "banken" offentliggjorde all info om HVA jeg hadde brukt penga mine til, hva jeg hadde på kontoen, hvem jeg sendte penger til..... DET er å gå langt over alle grenser.

(Ikke en gang gubben min får vite hvor mye jeg bruker på Travian )

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ishjerte Vis innlegg
    Jeg trur jeg hadde klikka i vinkel om "banken" offentliggjorde all info om HVA jeg hadde brukt penga mine til, hva jeg hadde på kontoen, hvem jeg sendte penger til..... DET er å gå langt over alle grenser.

(Ikke en gang gubben min får vite hvor mye jeg bruker på Travian )
    Det er vel å snu Kermitts kommentar på hodet.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Batman Vis innlegg
    Dog kan MH også lave fejl. Det som det vil gave mest dog er hele travian community mener jeg, det vil hjælpe til at folk får et objektivt billede af hvad som foregår, for face it, kun 2 personer ved om der er snyd, den MH der behandler sagen og konto ejer, ALLE andre kan kun gætte og stole på den historie de har fået. Jeg synes man skal stole på sine ally mates medmindre historien er helt fishy, så det ville være fedt om nogen kunne ligge kortene på bordet og fortælle hvordan de ærligt ser situationen og hvorfor.
    Det er akkurat her mye av problemet ligger Sjus. I den omhandlede saken sier mh selv at han ikke klarer å bevise at spilleren har jukset. Han skriver til og med at han kun TROR at spilleren har jukset og det er på bakgrunn av disse antakelsene at mh har utestengt og straffet spilleren.

Ellers er jeg veldig enig i det du skriver. Det er helt håpløst for en spiller å diskutere med en som ikke hører på fornuft. Som krever å få beviser for ting det er umulig å bevise og når han ikke får det svaret han ønsker, sier at "jeg tror det er noe mer her, så det er bare å innrømme det", uten å konkretisere dette nærmere. Da må det være mulig å løfte saken opp et hakk eller to for å få flere innspill og stole på at nivåene over setter seg grundig inn i saken istedenfor å stole på at mh har tatt en riktig beslutning.

I tillegg må det nevner at det er forholdsvis vanlig i travian med dual/trippel kontoer i tillegg til sittere. At teamet kun diskuterer en sak med kontoeier i tvilstilfeller mener jeg er en regel som er uforholdsmessig og bør gjøres noe med/brukes skjønn. Andres meninger og innspill enn kontoeiers må gå an å høre på og ta til etterettning.

Jeg er av den oppfatning at når man jukser så er man fullstendig klar over det. Man tar straffen sin og godtar den uten å lage et større nummer ut av det. Denne oppfatningen har jeg på bakgrunn av mange år som ansatt i norsk rettsvesen. Derfor bør det lyse en varsellampe hos teamet når den omtalte spilleren står så grundig på sitt i denne saken og nekter å ta imot verken hovedstraff eller redusert straff. At han isteden velger å slette en konto som han har brukt såpass mye tid og penger på å bygge opp vitner om at han føler seg veldig urettferdig behandlet her...
    VM server: Runde 2. Honey Badger | S1: Runde 5. Mokolotivet - DM (seier) | S1: Runde 6: Blaise - New Born (seier) | S2: Runde 5. Stark - WO | S2: Runde 6. Stark - WO | S5: Runde 1. Herzog - PD

Standard

Batman sier faktisk mye klokt her. Det er selvfølgelig bare MH og kontoeier som vet det faktiske svaret her. Men siden teamet heller vil bruke regelverket på den måten så de slipper å svare på alle spørsmålene, vil dette koste de dyrt.. Når en så stor gjeng med erfarne og flinke spillere velger å slutte med travian for godt, er det klart at er noe teamet skal prøve å forhindre.
    Norges travian-standard er langt i fra stabil nok til at dette kan ignoreres.

For all del, legg fra dere formaliteten og spytt ut.

Standard

Hei

Jeg kan absolutt forstå frustrasjonen, men vi har faktisk ikke lov å kommentere spesifikke saker, selv om vedkommende eventuelt skulle ønske det selv og si fra seg sine rettigheter om personvern.
    Jeg har nettopp vært i samtale med vår juridiske avdeling og fått vite at vi får uansett ikke lov å kommentere den spesifikke saken.

Innlegg som angår den spesifikke saken vil derfor bli slettet i fremtiden ihht. forumreglene.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Siden vi ikke har muligheten til å diskutere den spesifikke saken grunnet denne voldsomme polstringen rundt gjeldene MH får vi heller da kritisere måten Travian Norge er organisert på.

Det har helt åpenbart skjedd en feil fra MH sin side her, som har resultert i at en konto der det har blitt brukt mange tusen kroner har blitt ødelagt og ramponert.
    Når dette da rapporteres til MH's overhoder i Travian Norge, hvilket bør være de rette instansene å gå kommer svaret: Multihunter er bare menneskelig og kan gjøre feil. Han gjør dette dessuten frivillig og bør derfor pakkes inn i så mye bomull som mulig.

Ta nr 1: Her kommenterte Kermitt det godt; Travian Norge står som ansvarlige for annsettelsen av en Multihunter og dermed for hans handlinger. Når det skjer et så grovt overtrinn som her kan de ikke bare gi spilleren beskjed om at: "Shit happens, det må du bare leve med." Da kan de heller ikke bli overrasket om halve travian norge eliten velger å vende spillet ryggen for godt.

Så går vi over til nr 2: Selvom en spiller er frivillig i jobben her har han selvom ansvar for et hundretalls spillere som bruker sparepengene sine på dette spillet. Når det da viser seg at Travian Norge har ansatt et kålhode som multihunter må de ta ansvar, rive av bomullen og kaste spilleren ut så fort som overhode mulig. En stor beklagelse til spilleren som har blitt urettferdig behandlet er også på sin plass.

Merk at dette kun er en kritikk på generelt grunnlag og ikke knyttet opp mot noe spesifikt eksempel.

Forum Admin kommentar: Lilith
    redigert innlegg, jf § 3a - Nettetikk
    Sist endret av Lilith : 2013-09-29 kl 17:20

Side 3 av 9 FørstFørst 12345 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Diskusjon rundt T5
    By Staketten in forum Generelt
    Svar: 1
    Siste innlegg: 2014-02-19, 22:16
  2. diskusjon angående 5d
    By Kenob in forum S1 - runde 6: juli 2012 - april 2013
    Svar: 9