Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Min lile idé

Standard Min lile idé

Hei dere, fikk nylig en liten idé, men er ikke helt sikker på hvor god den er. Som alle vet, om man skal gjøre det godt i Travian som offspiller, er man nødt til å farme effektivt. Det er ikke alltid så lett, for man er ofte ikke den eneste som farmer i sitt område, og farms kan ordne med deff og jordkjellere. Min lille idé går ut på å droppe tradisjonell farming, flytte til gokk, og heller farme oaser der.

I starten er det ikke så kostnadseffektivt, da man først er nødt til å rydde oasene. Jo kjappere man er, jo bedre er det, da det ikke er så mange dyr i oaser tidlig i runden. Det vil likevell koste litt, men man vil få trent helten, og fått mange pene off-poeng
    Siden man har flyttet for seg selv, er vil det ikke være noen andre som kommer å besøker oasene du har slitt for å rydde, så man får alle ressursene for seg selv. Det vil hele tiden komme flere dyr, men jeg tenker at om man har legger alle til en farmeliste, og konstant sender ut på hele listen hver time, vil tapene være minimale.

Dette er ikke en helt ny teori, sikkert mange som har gjort / gjør det nå. Gjorde det faktisk selv en runde, det holdt til flere plyndre og off-medaljer, kun fra å farme oaser. Spørsmålet er om det vil være verdt det. Er det noen som har noen tanker, eller vet litt om matematikken bak det?

Odins ravnerOdins ravner Jøggisen sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Sogn og Fjordane

Standard

Absolutt verdt det, og har blitt gjort i praksis av så mange spelarar at det er litt vanskeleg å halde tellinga :)

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •