Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: En historie om nox.

Standard En historie om nox.

God fredagskveld (til de som er så ivrige at de leser det innen de neste 90 minuttene).

Jeg har et forslag til en tråd, som jeg synes burde opprettes for av et multiplum av grunner. Forslaget er å skrive en offisiell beretning om de ulike nox-rundene, som så postes i en låst sticker-thread.

Det er naturligvis enklest med de nyeste rundene, da de sitter ferskest i minnet. En person burde være i stand til å ta seg av en runde, på egen hånd. Jeg ser ikke for meg noen enorme tråder, da faller hensikten bort. Poenget er å få skrevet ned nok til at alle nye spillere kan sette seg inn i nox-historikken, dersom dette skulle være ønskelig.

Forutenom dette, så kan det jo også være passende å ha noe "å se tilbake på"; når man tross alt bruker så mye tid på spillet som man gjør.

Det er av ypperste viktighet at de som skriver historiene behersker språket svært godt, og er i stand til å være objektive uten å la allianse-preferanser komme styrende ut.

Er dette en idé som virker aktuell for flere? Jeg kan påta meg nox4, de andre rundene kan jeg særs lite om, da jeg har vært en servernomade, som har foretrukket det ganske utlandet størsteparten av min spilletid.
    DONE. FINITIO. NEVER AGAIN.
    nox4 - Mr Macho | nox5 - tsk tsk | nox6 - Deja Vu (delete) | nox7 - Ambiorix | nox9 - Dioscuri (quit)

Standard

hva skal historien inneholde? statistikker? hendelser? dramaer?
    I'M A NOOB AND I KNOW IT <3
    POKE POKE BAM!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av surikat Vis innlegg
    hva skal historien inneholde? statistikker? hendelser? dramaer?
    Det skal berette om hva som skjedde under runden, altså hendelsesforløpet til serveren. Statistikker er ikke av noen interesse.
    nox4 - Mr Macho | nox5 - tsk tsk | nox6 - Deja Vu (delete) | nox7 - Ambiorix | nox9 - Dioscuri (quit)

Standard

Det er jo et bra forslag, men det blir vel fort kjedelig å lese igjennom et sammendrag av en server uten noen rapporter og se på.

Når jeg var ny og faktisk prøvde å finne ut hva som hadde skjedd de første rundene så fikk jeg jo sett de KFL filmene, de er fortsatt det beste referansene jeg har sett til runder noen sinne på nox. Der fikk dere jo med masse gode aksjoner, og motaksjoner, ikke bare det som gikk bra for KFL. Kan ikke si hvilken runde det var, men KFL skulle jo ivertfall ta ut main sweepet/hammeren til sevenfold som han deffa med, der ble det jo brennt av en god del sweeps og byen sto jo fortsatt, selv om det ikke var mye hammer igjen å skryte av. Det er jo ting jeg fortsatt husker snart 5 år etter jeg så det :P

Vist noen har planer om å lage en historie om en runde bør de gå inn for å lagre rapportene og sette det sammen til en film etter runden er over, Det børe jo ikke være noe problem å snakke om hvorfor ditt og datt ble avgjort etter serveren er ferdig og folk flest faller vel ikke så ut at de nekter å kommentere ting.
    Og vist alle sidene går litt sammen i etterkant av serveren for å få sammla det som har vært gjort i løpet av serveren blir jo ikke synet bare tatt fra 1 side, selv om det bør være 1 som stort sett står for å lage greiene.
    Nox3:KaMiKaZe Bob Nox4:KaMiKaZe Bob Nox5:Romer Jens Nox6:KaMiKaZe Bob Nox7:IamBob Nox9:KaMiKaZe Bob Nox11:KaMiKaZe Bob Nox12:Møøø Nox13:KaMiKaZe Bob

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av KaMiKaZe Bob Vis innlegg
    Det er jo et bra forslag, men det blir vel fort kjedelig å lese igjennom et sammendrag av en server uten noen rapporter og se på.

Når jeg var ny og faktisk prøvde å finne ut hva som hadde skjedd de første rundene så fikk jeg jo sett de KFL filmene, de er fortsatt det beste referansene jeg har sett til runder noen sinne på nox. Der fikk dere jo med masse gode aksjoner, og motaksjoner, ikke bare det som gikk bra for KFL. Kan ikke si hvilken runde det var, men KFL skulle jo ivertfall ta ut main sweepet/hammeren til sevenfold som han deffa med, der ble det jo brennt av en god del sweeps og byen sto jo fortsatt, selv om det ikke var mye hammer igjen å skryte av. Det er jo ting jeg fortsatt husker snart 5 år etter jeg så det :P

Vist noen har planer om å lage en historie om en runde bør de gå inn for å lagre rapportene og sette det sammen til en film etter runden er over, Det børe jo ikke være noe problem å snakke om hvorfor ditt og datt ble avgjort etter serveren er ferdig og folk flest faller vel ikke så ut at de nekter å kommentere ting.
    Og vist alle sidene går litt sammen i etterkant av serveren for å få sammla det som har vært gjort i løpet av serveren blir jo ikke synet bare tatt fra 1 side, selv om det bør være 1 som stort sett står for å lage greiene.
    Jeg tenkte å laste opp filmene fra nox2 og nox 4 i løpet av morgendagen. Filmen fra nox1 er jeg usikker på hvor det har blitt av, men jeg fant den ikke ved det første indekssøket hvert fall.

Det holder egentlig med en ganske kort beretning om hvilke allianser som sto mot hverandre - og andre intriger som kan ha vært aktuelle. Arbeidsmengden det krever å lage filmer à KFL er nok for stor til at noen er villige til å begi seg ut på det. Det ble gjort først av Tobben, så Plopp, og så omsider meg, av respekt for våre medspillere i KFL og våres allierte.

Forumsguru Mordiiii sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    London

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lund. Vis innlegg
    Jeg tenkte å laste opp filmene fra nox2 og nox 4 i løpet av morgendagen. Filmen fra nox1 er jeg usikker på hvor det har blitt av, men jeg fant den ikke ved det første indekssøket hvert fall.
    Lette etter de i forrige uke for litt inspirasjon til den vi skal lage nå snart selv, men så wikingwikien til Alfa var nede :(. Supert om du kunne lasta de opp på nytt ja...!

Btw, ta med et kapittel om den fantastiske prinsen fra Askøy!

Standard

http://forum.travian.no/forumdisplay.php?162-NOX-filmer

Her er det noen NOX-filmer. Om dere finner flere hadde det vært kjekt å samlet linkene på samme sted. Send isåfall en melding til meg eller Lilith, så fikser vi det! :)
    Har du et spørsmål? Du kan finne svaret her: T4 OSS, T3 OSS
    Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Mordiiii Vis innlegg
    Btw, ta med et kapittel om den fantastiske prinsen fra Askøy!
    Måtte du minne meg om dette
    nox2: Bidoof/SØT nox3: Bidoof/SEPE nox4: Grissom/SEPE (startet dagen før EG) nox5: Condor (quit) - TReality/[B-E&K] nox6: Molossers (quit) nox9: Pallas Athene/ (~B-K~)/SimCity Nox14: Baldrian/AC nox15: The Overseer (quit) - Hoffegutten (NOX WW - winner :p ) s4: ofl comf2014: Zuma

Lignende tråder

1. Historie
    By Africanus in forum Samfunn
    Svar: 19
    Siste innlegg: 2012-07-19, 20:14
  2. 3 ord til en historie
    By Even99 in forum Lekeplassen
    Svar: 9
    Siste innlegg: 2012-04-23, 16:35
  3. GH's historie på s4
    By Chrisfromnorway in forum S4 - runde 3: april 2010 - mars 2011
    Svar: 6