Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Serveranalyse: Hvordan ser serveren ut?

Standard Serveranalyse: Hvordan ser serveren ut?

Som vanlig selvsagt?

Hei

De to første ukene av serveren er ferdig, og for oss som har overlevd påska er det på tide å gå farmende inn i uke 3. La oss uten noe mer vissvass ta en titt på de fire konkurrerende landene, men jeg vil presisere at jeg fort kan ha koblet en eller flere allianser til feil land. Jeg har dessuten bare sett på de 30 øverste alliansene.

Danmark

Danske allianser:

HD
    DK 1
    DWO
    DK
    NFL
    DK3
    DK-F

Samlet antall spillere: 185
    Gjennomsnittlig innbyggertall: 421

Sverige

SW-PoW
    Scramble
    .SW-PoW.
    SW-PoW.
    Cobra
    Def&Dest
    [SPARTA]

Samlet antall spillere: 215
    Gjennomsnittlig innbyggertall: 425

Finland

=MS=
    DV
    WF
    Metsä.
    =SM=
    Sailors™
    WF 1
    2nd FIN
    WF3
    HRG

Samlet antall spillere: 251
    Gjennomsnittlig innbyggertall: 461

Norge:

RDH
    NAV
    TLA
    Mermaids

Samlet antall spillere: 100
    Gjennomsnittlig innbyggertall: 447

(Den observante leser legger merke til at dette slettes ikke er 30 allianser, men noen allianser er ikke tilknyttet noe bestemt land.)

Altså..

Finland: 251 kontoer
    Sverige: 215 kontoer
    Danmark: 185 kontoer
    Norge: 100 kontoer

Når det kommer til gjennomsnittlig innbyggertall sier det oss i grunn veldig lite om styrkeforholdet mellom landene foreløpig.

Så, med et norsk perspektiv på ting..

Av 751 kontoer i nasjonale topp 30 allianser er 13,3% norske. Dette gjør ved første øyekast Norge til en naturlig underdog, men tar man en titt på andre faktorer begynner ting plutselig å se svært mye lysere ut.

Ledelse

Vi har en fantastisk ledelse. Det er som regel ikke populært at folk skryter av seg selv, men har det noen gang stoppet meg?

Grunnen til at vår ledelse er fantastisk er ikke nødvendigvis fordi vi er guds gave til travian, men fordi vi er 6 erfarne spillere som har ledet allianser mange ganger før, som vet hva vi driver med, og som faktisk ser ut til å klare å samarbeide på en god måte uten noe særlig drama. Alle som har spilt litt vet at dette på ingen måte er en selvfølge. Et annen fordel med vår ledelse er at vi har litt forskjellige egenskaper som harmonerer godt sammen.

Tidligere har vi ledet allianser på forskjellige servere, og det gjør forhåpentligvis at de fleste har en eller flere ledere de er godt kjent med fra før. Det er altså en god miks fra de fleste store norske grupperinger i ledelsen. Hadde det kun vært en av de vanlige ledelsesgruppene, f.eks Fimbul-ledelsen fra s4, som hadde tatt ansvar, ville nok spillere som vanligvis spiller s4 følt seg mer hjemme enn det spillere fra s1 ville ha gjort, og man skal ikke se bort i fra at andre ledelses-team hadde laget rivaliserende, eller i alle fall alternative, allianser.

Vi er samlet

Ja, vi har færre kontoer enn de andre landene, men vi er i alle fall samlet på et lag. At alle de 251 finske kontoene er enige om hvordan ting skal gjøres, hvem som skal være ledere, hvor man skal bo, o.s.v. o.s.v. er på ingen måte sikkert. Det samme gjelder forøvrig danskene og svenskene, og det fører meg over til neste punkt....

Vi er bedre organisert

I alle fall ser det slik ut foreløpig. Norge har i stor grad klart å plassere seg i samme kvadrant, nordøst, og når de første hadde fått seg by nummer 2 begynte vi å booste folk for å sikre flest mulig 15-croppere i tidlig. Dette har gjort at vi har et solid fotfeste i nordøst, og første "ikke-norske-15-cropper" er allerede blitt bombet vekk. Forhåpentligvis får vi fjernet flere uønskede naboer ganske snart.

Til sammenligning kan det se ut til at finnene i stor grad bor over hele kartet, kanskje med et ørlite hovedfokus i sørvest. Danskene har i stor grad klart å holde seg til sørøst, men har også en god del spillere i sørvest. Svenskene har i grunn nordvest for seg seg selv, men mange av deres spillere har prestert å plassere seg i sørøst sammen med danskene.

Forholdene ligger altså til rette for mye blodig krig mellom Finland, Sverige og Danmark, men det kan se ut til at Norge i stor grad kommer til å få en relativt grei jobb når det kommer til å gjøre nordøst til vår trygge bakgård. Dette betyr på ingen måte at vi allerede har kontroll, så her er det bare å finne frem katapultene og øve seg på å bruke dem.

Vi har fått med legendene...

"We may loose and we may win, but we will never be here again" synger The Eagles i sangen "Take it easy". Jeg føler meg ganske sikker på at det er dekkende for den situasjonen vi er i nå. Aldri har så mange veteraner og velkjente legender samlet seg for å jobbe sammen mot et felles mål, og jeg føler meg ganske sikker på at det ikke kommer til å skje igjen. Om vi vinner eller ikke er usikkert, men det spiller kanskje ikke så stor rolle? Det som nå betyr noe er at vi leverer en solid forestilling, noe vi har gjort mange ganger før, så skal man ikke utelukke at resultatene kommer av seg selv. Fremfor alt er det viktigste å ha det gøy.

Dere som enda ikke har registert:

Registerer nå: http://tournament2013.travian.com/

Det som til syvende og sist kommer til å avgjøre hvem som vinner denne serveren er hvem som har mest deff, korn og støttebyer som støtter sitt WW. Dere finner oss i nordøst (+|+), og det er mer enn nok 15-croppere igjen til at vi kan finne en god plass til dere.

Jeg så ""!

Nei, det er ikke lov å lese videre før du har registert!

O.m.g.... du er umulig altså....

Kom igjen da! Vi trenger deg! Alle de kule folka er med!

Greit..., hvis det skal være sånn så trenger vi deg faktisk ikke!

Da er du umulig å jobbe med uansett!

Så tilbake til oss som faktisk skal spille

Så hvem vinner?

Finland....

Oi! Første april var visst i går, så dette ble da en såkalt forsinket aprilspøk.

Selvsagt er det Norge som vinner! Det eneste som er usikkert er om vi kommer til å vinne alene, eller om vi skal vinne sammen med Danmark, Sverige eller Finland.

Neida...
    (Joda!)

Edit:

La meg dessuten avslutte med et Sun Tzu sitat:

“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself,
    you will succumb in every battle”

Vi kjenner oss selv, så den delen ville Sun Tzu vært fornøyd med. Selv om man kan gjøre gjetninger og antagelser om de andre landene skal vi likevel ikke lure oss selv til å tro at vi "kjenner dem".

Vi har enda en lang vei å gå! De første slagene har allerede blitt gjort, men krigen er langt fra over. For å vinne er det f.eks veldig viktig at folk skjønner at dette ikke er noen vanlig .no server hvor man kan simme til artefaktene. Katapultene ruller allerede, og vi må bygge tropper!
    Pwent S4-3|TDC (Seier) http://www.youtube.com/watch?v=W8s2X93IyTU
    Pwent S4-4|Viking (Seier)
    Pwent|Travian turneringsfinalen 2011|(Seier)http://www.youtube.com/watch?v=uVCgldEx-pI
    Lady de Gaul S4-5|Vinter/Fimbul (Seier)

Standard

Vi skal vinne dette her!

Hadde ikke spydd ut pengene mine på denne serveren om ikke det du nettop skrev var sant! Go Norge!
    Duty is heavier than iron. yet death is lighter than a feather.

Japanese proverb
    http://travian-reports.net/us/report...f8,6895443acde (Inx)

Standard

Liker det jeg ser
    Pwent S4-3|TDC (Seier) http://www.youtube.com/watch?v=W8s2X93IyTU
    Pwent S4-4|Viking (Seier)
    Pwent|Travian turneringsfinalen 2011|(Seier)http://www.youtube.com/watch?v=uVCgldEx-pI
    Lady de Gaul S4-5|Vinter/Fimbul (Seier)

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste innlegg: 2009-08-27, 21:13
  2. Svar: 5
    Siste innlegg: 2009-02-13, 17:32
  3. Et par spm om 3x serveren.. :)
    By chriand99 in forum Spørsmål
    Svar: 4
    Siste innlegg: 2008-11-04, 11:39
  4. hehe! hvordan lage WW/hvordan bli nattart?
    By gaylord in forum Generelt
    Svar: 1
    Siste innlegg: 2008-10-10, 22:54
  5. Speed serveren
    By Rayknight in forum Generelt
    Svar: 5
    Siste innlegg: 2008-02-23, 01:59

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg