Side 4 av 10 FørstFørst ... 23456 ... SisteSiste
Viser resultater 31 til 40 av 92

Tråd: Fakta & Rykter

Selverklært Traviangeni GullfaksGullfaksGullfaks RagTag sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Oppegård

Standard

Multihunter er skandinavisk og engelskspråklige etter det jeg vet. Nordisk server er nok mer riktig ja
    Do you feel lucky?

.se5 - Hello Kitty
    .scandinavia - Raquel

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av JustMe Vis innlegg
    Nå har aldri Finland vært en del av Skandinavia. Nordisk server ville det vært mere riktig å kalle dette?
    Er multihunter og suport engelsk eller skandinaviskspråklige?
    Det at samlebetegnelsen skandinavia er brukt er vel mer for å ikke blande med nordisk med norsk som begge ville naturlig kunne bli forkortet til no. Skandinavia er vel også mer kjent som samlebetegnelse internasjonalt enn hva norden er, mulig det ligger noe i det? (alt er bare hypoteser fra min side self)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av eora Vis innlegg
    Det at samlebetegnelsen skandinavia er brukt er vel mer for å ikke blande med nordisk med norsk som begge ville naturlig kunne bli forkortet til no. Skandinavia er vel også mer kjent som samlebetegnelse internasjonalt enn hva norden er, mulig det ligger noe i det? (alt er bare hypoteser fra min side self)
    Skandinavia er betegnelsen på Norge, Sverige og Danmark. Også derfra vi har benevnelsen det Skandinaviske språk. (og det litt mindre kjente flyselskapet SAS... som har landenes flagg på sine haler)
    Finsk er ikke, og har aldri vært i nærheten av å være et Skandinavisk språk, heller ikke Islandsk.
    Finland og Island har en vis tilknytning til Skandinavia, men, er pr deffinisjon ikke Skandinaviske, da språket på ingen måte er gjensidig forståelig. Derfor er det fakta at det er feil å si at dette er en Skandinavisk server, når Finland er med på laget.

At du derfra drar Nordisk til et synonym med Norsk... ex forkortelsen .no ... se det undrer meg, da Norden er et meget mere utvidet begrep en hva Skandinavia er. Norden omfatter Skandinavia, samt Island, Finland, Grønland, Færøyene og Åland.
    At en i travianverden velger å gjøre ting enkelt, betyr ikke at det er riktig. Det ville ikke skade en tysk utvikler å sette seg bitte litt inn i fakta... imh.

(og, så er det jo enklere å skrive nordic en hva det er å skrive scandinavian)
    I am what I am, and what I am needs no excuses

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av JustMe Vis innlegg
    Skandinavia er betegnelsen på Norge, Sverige og Danmark. Også derfra vi har benevnelsen det Skandinaviske språk. (og det litt mindre kjente flyselskapet SAS... som har landenes flagg på sine haler)
    Finsk er ikke, og har aldri vært i nærheten av å være et Skandinavisk språk, heller ikke Islandsk.
    Finland og Island har en vis tilknytning til Skandinavia, men, er pr deffinisjon ikke Skandinaviske, da språket på ingen måte er gjensidig forståelig. Derfor er det fakta at det er feil å si at dette er en Skandinavisk server, når Finland er med på laget.

At du derfra drar Nordisk til et synonym med Norsk... ex forkortelsen .no ... se det undrer meg, da Norden er et meget mere utvidet begrep en hva Skandinavia er. Norden omfatter Skandinavia, samt Island, Finland, Grønland, Færøyene og Åland.
    At en i travianverden velger å gjøre ting enkelt, betyr ikke at det er riktig. Det ville ikke skade en tysk utvikler å sette seg bitte litt inn i fakta... imh.

(og, så er det jo enklere å skrive nordic en hva det er å skrive scandinavian)
    OMG who cares! viktigste er at det er en server med med finland, norge, sverige og danmark så får de spesielt intresserte diskutere geografien...... Katastrofe er det ikke

Odins ravnerOdins ravnerOdins ravnerOdins ravner
    Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    DK!

Standard

Og er man streng med sin geografi så er scandinavia den skandinaviske halvø og altså kun sverige og norge.

Uanset, hvor ligegyldigt er det lige om den geogratiske betegnelse er korrekt? Man burde hellere komme ind og booste dem der mangler by så der kan kæmpes imod det kolo enorme overtalt man er oppe imod :)
    Sjus indtager Norge, led efter Dannebrog med Katapult ;) første finder får en Faxe Kondi.

<3

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Batman Vis innlegg
    Og er man streng med sin geografi så er scandinavia den skandinaviske halvø og altså kun sverige og norge.

Uanset, hvor ligegyldigt er det lige om den geogratiske betegnelse er korrekt? Man burde hellere komme ind og booste dem der mangler by så der kan kæmpes imod det kolo enorme overtalt man er oppe imod :)
    Jeg vet hva den geografiske begrensningen for scandinavia er, men tror at "scandinavia" er mer kjent enn "norden" som samlebegrep internasjonalt... og er derfor jeg antar der kan være begrepet scandinavia er brukt på serveren. Jeg tror alle som er oppvokst i norge, sverige og danmark, sikkert også finnland vet hva scandinavia er og hva norden er (som ville vært en mer riktig betegnelse, men jeg tror at for tyskerne så er scandinavia et mer kjent begrep enn norden.

Norden blir oversatt med scandinavia internasjonalt, i allefall var det det jeg fikk når jeg prøvde norden på google translate.
    Sist endret av eora : 2013-03-27 kl 12:22

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Chrisfromnorway Vis innlegg
    OMG who cares! viktigste er at det er en server med med finland, norge, sverige og danmark så får de spesielt intresserte diskutere geografien...... Katastrofe er det ikke
    Jo egentlig er det det
    Nå tar det helt av.. alt for mange servere alle skal få!!!

Standard

En svensk spion här, verkar ju vara god stäming här på det norska forumet. Tror att jag ska fortsätta att spionera .

//Henrik

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Cederholm Vis innlegg
    En svensk spion här, verkar ju vara god stäming här på det norska forumet. Tror att jag ska fortsätta att spionera .

//Henrik
    Vi elsker svenske spioner, så jeg håper det kommer flere av dere <3
    Pwent S4-3|TDC (Seier) http://www.youtube.com/watch?v=W8s2X93IyTU
    Pwent S4-4|Viking (Seier)
    Pwent|Travian turneringsfinalen 2011|(Seier)http://www.youtube.com/watch?v=uVCgldEx-pI
    Lady de Gaul S4-5|Vinter/Fimbul (Seier)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Cederholm Vis innlegg

//Henrik
    Velkommen skal du være <3 Vi elsker alle slags spioner på forumet, håper der kommer flere, i sær svensker ^^
    selv prøver jeg å spionere på se forumet men den stakkars sitronen er visst ganske ensom der ser det ut til...

Som du ser er det vi er mest opptatt av geografi og hvorfor "norden" har blitt til "scandinavia"...
    Sist endret av eora : 2013-03-29 kl 18:29

Side 4 av 10 FørstFørst ... 23456 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum Politikk & diplomati - S1
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2016-10-16, 18:49
  2. Fakta og rykter
    By sommerfuglen in forum S3 - runde 7: oktober 2014 - juli 2015
    Svar: 61
    Siste innlegg: 2015-07-21, 06:12
  3. Fakta og Rykter