Side 1 av 5 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 45

Tråd: Ukens topp 10 - Allianser

Standard Ukens topp 10 - Allianser

Dette er da søstertråden til http://forum.travian.no/showthread.p...617#post420617

Da man i søstertråden kan diskutere spillere kan man i denne tråden diskutere allianser. Spør du meg er det litt mer interessant.

Hvilke allianser dominerer i starten, hvilke allianser herjer over en lengre periode, hvilke store allianser forsvinner, hvem kommer til å bli farlige, hvem er farlige, hvem er i krig med hvem o.s.v.

Forhåpentligvis kommer også denne tråden til å motivere allianser til å fokusere hardere på spillvinnende aktiviteter som simming og plyndring, og at nivået på serveren øker. Det vil i uansett tilfelle være en fin måte å dokumentere hva som har skjedd på serveren uke for uke.

Reglene i tråden er ikke strenge. Man kan diskutere det man føler for, men la oss prøve å oppdatere ukens topp 10 minst en gang hver uke, gjerne på søndagskvelden. Så sent som mulig er selvsagt å foretrekke, men la oss nå ikke gjøre dette veldig høytidelig.

Jeg vil dessuten komme med en oppfordring til diverse allianseleder der ute. Tips medlemmene deres om at det finnes et forum! Travian er mye mer gøy hvis forumet er aktivt, folk krangler litt, argumenter for at nettopp deres allianse er best, fortjener å vinne, hvorfor det ikke var noe galt i å starte et samarbeid med naboalliansen o.s.v.

Alle allianser bør ha propagandaavdeling.

//Kanskje jeg oppdaterer bildet når vi kommer nærmere klokken 23:59:59. Dette bilde er fra cirka klokken 23:00
    Pwent S4-3|TDC (Seier) http://www.youtube.com/watch?v=W8s2X93IyTU
    Pwent S4-4|Viking (Seier)
    Pwent|Travian turneringsfinalen 2011|(Seier)http://www.youtube.com/watch?v=uVCgldEx-pI
    Lady de Gaul S4-5|Vinter/Fimbul (Seier)

Standard

Serriøst? Her kommer pwent med et fantastisk intiativ, også svarer ingen i det hele tatt på serveren....
    Det er helt klart noe av det artigste med forumet å irritere på seg de andre alliansene :D så her synes jeg dere burde være litt mer aktiv
    "What will you do when they open fire along the whole line? I am ashamed of you. They couldn't hit an elephant at this dist....." famous last words
    Gen. Sedgwick 1864, killed in US Civil War
    NEI

Standard

Det er desverre ikke så mye som skjer enda
    Noen som joiner dual på nox ta kontakt?

Standard

Blir vel noe drama osv senere. En leder i en allianse som kalte en for dum også har du det gående.
    Blir også morsomt å se om dette blir en server som er balansert eller om det blir en server med spillere som er redde for å miste byer osv så det blir top 100 vs resten.
    1. S3, 2007 - 2008, Vunnet, Dominion, The Pro - Romere
    2. UK3X, Feb 2009 - Jun 2009, Vunnet, UV, Wedgie - Gallere
    3. S2, 2011 - 2012, Tap, Wolfpack Only, Achilles - Germanere
    4. S2, 2012 - 2014, Tap, Wolfpack Only, Greywolf - Germanere

Standard

Vi er ferdig med uke 2. Noen som har kommentarer?
    Pwent|Travian turneringsfinalen 2011|(Seier)http://www.youtube.com/watch?v=uVCgldEx-pI

Standard

Tja, lure berre på kvar Supermann og NKS får alle angrepspoenga sine frå? Kan jo vere natur, men e veldig dyrt å farme der, kan umulig vere lønnsamt. Eller so farmar dei for mindre spelarar som kanskje er nye (men likavell aktive til å lage troppar) og vi får dei dermed ein mindre server og få nye for gleden av å spele. Litt synd om da e tilfelle, men da e vel slik da vært når ein vil vekse mykje fort. Skjølv prøver eg å la være å farme spelarar som er aktive, då eg verken mistar so mykje troppar eller øydelegg for nye fans av spelet.

Skal og seiast at Supermann alliansen har hatt nokre angrep mot oss, derav har vi fått nokre deffpoeng.
    S1 R6 - Superb (New Born) Siger
    S2 R5 - Raaymen (New Born) Tap
    S2 R6 - Raay (WO/FK) Tap
    S3 R8 - Raay (WO) I spel

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pwent Vis innlegg

Vi er ferdig med uke 2. Noen som har kommentarer?
    Ein kan merke seg at Superman har klart å få nøyaktig 666 deffpoeng. Dette kan umogleg vera tilfeldig? Det heiter som kjent i Johannes' openberring (13,8):

Her gjeld det å ha visdom. Lat den som har forstand, rekna ut talet for dyret! For det er talet for eit menneske, og talet er 666.

Standard

WO har alvorligere hensikter denne runden tror jeg, men de har ihvertfall rekruttert en overoptimistisk plyndrer.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Vanaheim Vis innlegg
    WO har alvorligere hensikter denne runden tror jeg, men de har ihvertfall rekruttert en overoptimistisk plyndrer.
    Hvem er så denne overoptimistiske plyndreren du prater om?
    Altakraaka
    ''I'll be your end of days!''
    Mea Culpa - Team Aifikraaka - Sui Generis

Standard

Uke 3 er slutt, og det er på tide med et lite skråblikk på alliansene. Jeg har denne uken skrevet en liten analyse av topp 10 klatrer - alliansene. Jeg har også slengt med et nøkkeltall jeg syntes var naturlig i denne sammenhengen, nemlig hvor mange prosent som har fått by 2. Hva dette nøkkeltallet sier om alliansen overlater jeg til leseren å avgjøre.

Fra øverst til nederst i ukens klaterere...

//EDIT:"Work in progress" som de sier... og det har nok eventuelle natteravner merket. Jeg gjør oppmerksom på at jeg la til bildene med alliansekart etter at jeg hadde skrevet om alliansene, så "analysen" har derfor sine åpenbare mangler, spesielt når det kommer til georgafi. Kort oppsummert kan man likevel si at de fleste er håpløse på geografisk rekruttering, men med noen få unntak. La oss håpe at den geografiske samkjøringen av by nummer 2 holder en høyere kvalitet.

Just for fun, 35 spillere, 5 spillere med 2 byer: 14,2%

Som navnet tilsier er nok denne en allianse som spiller mest for å ha det gøy, og som muligens ikke har så veldig mange ambisjoner utover dette. De er i konføderasjon med T.U.E og har i.a.p. med T.W.

Om alliansen blir en viktig brikke i det diplomatiske spillet denne runden er det enda for tidlig å si, men at lederne ikke er blant de de 100 største spillerne sier litt om aktiviteten, så alliansen blir nok ikke en stor maktfaktor på egenhånd. De foretrekker forøvrig spillere i sørøst (+|-), og det blir spennende å se hvor bestemte de er på det kravet.

//Edit etter kart: Er det flere enn meg som får et inntrykk av at man i JFF har vanskelig for å forstå forskjellen mellom (-|+) og (+|-) ?

Pungdyr: 35 spillere, 4 spillere med 2 byer: 11,4%

Serverens største allianse, og med påstanden "Pungdyret har gjenoppstått" kan det virke som om at dette er en allianse vi burde ha hørt om fra tidligere runder? Det ser i alle fall ut til at de satser på å erobre sørvest (-|-), og det ønsker vi dem selvsagt lykke til med, i og med at dette er kvadranten Fimbul også har lagt krav på.

De har på profilen 4 ledere, og men bare en av dem er solid plassert på topp 100. Jeg har åpenbart svært lite tro på allianser som styres av inaktive spillere, så min oppfordring til radagast (deres ene aktive leder sett fra utsiden) er å vinne maktkampen i alliansen raskt og utrope seg selv til diktator. Som diktator bør han dermed prøve involvere noen av alliansens aktive medlemmer i ledelsen da ledelse er mye jobb, og ikke noen man bør gjøre alene.

Edit etter bilde: God geografisk rekruttering! Litt avvik må man regne med.

Wolfpack Only: 18 spillere, 6 spillere med 2 byer: 33,3%

Dette er en allianse som ser forhåndslaget ut, og slike bør man alltid ha sunn respekt for. De har en åpenbar strategi om å flytte til gokk for å simme, og det er sannsynligvis på grunn av frykt for Fimbuls 666 klubbemenn. Det største spørsmålet angående WO er egentlig om de har planer om å involvere seg krigersk på serveren fra artefaktene, eller om det først er i endgame vi får høre noe fra dem. En allianse man bør være oppmerksom på dette altså.

Vi velger senere: 17 spillere, 7 spillere med 2 byer: 41,1%

VVS, eller "Team Thales" som de heter i mitt hode. Dette er i likhet med WO en gjeng spillere der de fleste har spilt før, og man kan nok si at den i alle fall er delvis forhåndslaget. Dette er altså et varsel om at denne gjengen i stor grad vet hva de driver med. Om jeg har forstått rett er alliansens plan og fungere som en balanserende faktor hvis serveren som i mange andre tilfeller får en ujevn maktbalanse. Edle hensikter med andre ord!

Bosettingen til VVS er interessant for serverutviklingen, og bør derfor kommenteres. Alle har bosatt seg i nordvest så langt, og det er bra, men det virker som om det fokuseres mer på at man skal få seg en god 15-cropper enn på at alliansen skal være samlet. Resultatet av dette er rett og slett at noen bor i gokk, og at noen ligger relativt sentralt. VVS kan fort komme i en situasjon der det blir veldig langt mellom medlemmene, og at de må krige på flere fronter.

WO flykter altså fra Fimbul, og kan fort bli et problem for folk som bor i gokk, spesielt i nordvest. Fimbul, og forøvrig alle andre, kan fort bli et problem for folk som bor i sentrum. Kanskje etablerer det seg dessuten en sterk nordvestallianse som ikke ønsker å ha potensielt farlige VVS medlemmer i nabolaget. Om diplomati blir nødvendig for å få arbeidsro er det enda for tidlig å si, men man kan allerede nå være oppmerksom på at denne bosettingen kan gjøre VVS's "vente å se" holdning vanskelig.

Gods of the Arena: 20 spillere, 5 spillere med 2 byer: 25%

GoTA er en allianse som ønsker å bo i nordøst (+|+). Alliansen ser seriøs ut, men bare 1 av 3 ledere er innenfor topp 100. Også her vil jeg oppfordre til en rask og brutal maktkamp der aktive ledere tar makten. Det er som regel et meget godt alternativ til eventuelle "inaktive" ledere. Jeg kommer ikke på så veldig mye mer å si om alliansen, men den ser svært lovende ut og kommer nok til å være maktfaktoren i nordøst denne runden. Alliansens største konto, Gentlemen, er dessuten en av de man bør være oppmerksom på da de vet hva de driver med.

//Edit etter bilde: Det er deilig å se at det er noen som har skjønt dette med geografi!

United Farmers Org: 20 spillere, 0 spillere med 2 byer: 0%

Denne alliansen vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om, så jeg kaller dem et foreløpig usikkerhetsmoment. 3 av 4 ledere er innenfor topp 100, og allianseprofilen ser forøvrig helt grei ut. Jeg noterer meg dog at ressurshandel, og da mener de sikkert internt i alliansen, er en av de tingene de fokuserer på. Ingen av dem har 2 byer enda, men for alt jeg vet kan det være fordi de startet sent. De skal også være erfarne plyndrere, men de er ikke veldig høyt på plyndrelisten.

Mitt inntrykk er at dette er en seriøs allianse drevet av velmenende spillere, men at disse spillerne muligens er relativt nye i travian, enda ikke har tatt steget når det kommer til gullkjøp, og kanskje har ett litt annen definisjon av "erfaren" enn det jeg har. Jeg ønsker UFO lykke til, og håper de finner ut av ting i så stor grad at vi får høre mer fra dem.

//Edit etter bilde: Og de har åpenbart ikke skjønt seg på den georgrafiske delen av rekruttering i travian.

The Underground Empire: 18 spillere, 3 spillere med 2 byer: 16,6%

T.U.E er en allianse som i likhet med JFF ikke ser veldig skummel ut, og som sikkert deler JFF sine holdinger når det kommer til at dette er et spill man spiller for å ha det gøy. Med andre ord altså ikke nødvendigvis for å være best, vinne o.s.v. T.U.E. har dessuten vært på 2 runder av server 4, så jeg har et inntrykk av at man trives godt i T.U.E., og at de har det kjekt sammen. Det er tross alt det viktigste.

T.U.E har altså en konføderasjon med JFF, og begge disse alliansene var å finne på s4. En tredje allianse som var med på s4 er selvsagt Fimbul, så egentlig kan man si at T.U.E, JFF og Fimbul er naturlige allierte! Det er dog ikke noen grunn til panikk foreløpig, da Fimbuls superdiplomater ikke har planer om å sette i gang sytekoret før langt ut i midtgame ;)

Edit etter bilde: Fra T.U.E sin profil: "Vi holder til i (-|-) (-|+) og (+|-)".

Det er ikke rart at man trives i den alliansen når man kan si at alliansen holder til i (-|-) i likhet med (-|+) og (+|-) når det tross alt bare er en eneste spiller som såvidt er innenfor sørvest. Respekt!

Superman Reborn: 28 spillere, 2 spillere med 2 byer: 7,1%

Er det noen som husker Superman? Alliansen Fimbul erklærte krig, og forøvrig vant mot? Hvis ikke så skal jeg være så snill å legge ved en direkte link til den alliansen: http://ts2.travian.no/allianz.php?aid=28.

Dette er altså Superman Reborn, et forsøk på å samle den gamle gjengen igjen. Det er et aller annet med at SR, i motsetning til S, ikke blir ledet åpenbart håpløse spillere uten norskkunnskaper som gjør at vi i Fimbul er mer vennlig innstilt mot denne nye versjonen, og derfor har tenkt å la dem være i fred. Når det er sagt er alle lederne langt unna topp 100. Vi ønsker dem lykke til, men hvis dette blir en av serverens store maktfaktorer blir i alle fall jeg overasket.

ekko: 16 spillere, 1 spiller med 2 byer: 6,3%

Dette er en allianse som ut i fra profilen ser ut til at de vet hva de driver med, og jeg kjenner i alle fall til en av kontonavnene. Likevel synes jeg ikke at de ser veldig skumle ut, og hvis jeg skal prøve å si noe om hvorfor så må det bli at det bare er en av dem som har fått 2 byer. Hvis alliansen har en slik struktur som de gir uttrykk for skal man dog ikke se bort i fra at dette er en allianse som kommer til å stjele spillere fra andre allianser, og bli en allianse man kan regne med etterhvert som serveren modnes.

//Edit etter bilde: En annen grunn til at de ikke ser farlige ut er selvsagt at de ikke er samlet.

*STARS*: 8 spillere, 6 spillere med 2 byer: 75%

*STARS*, eller "team Yoshi", som jeg kaller dem, vant rank 1 plyndrer med 8 medlemmer og 75% har fått seg by nummer 2. Dette er tall som bør få selv allianser som Fimbul til å skjelve av frykt! Men den gang ei, for i Fimbul er vi i stand til å se litt bak tallene, og da legger vi merke til at de ikke har bosatt seg i samme område.. Om *STARS* er så gode at de har tenkt å dominere hele kartet vet vi ikke, men dette er i alle fall i konflikt med hva man bør kalle god langsiktig planlegging.

Alliansen ser for øyeblikket ikke ut som noe mer enn en gjeng topp-plyndrere som har slått seg sammen, men hvis målet er rank 1 plyndring er selvsagt det en god strategi. Det blir spennende å følge utviklingen videre!

Andre allianser som bør nevnes er FK, fordi de er i ferd med å erobre sentrum, og H siden de har rank 1 pop. TOT er dessuten et navn man kjenner igjen, men om det er den samme gjengen er ikke godt å si.

Konklusjon:

Slik jeg ser det begynner serveren i store trekk å se slik ut: PNG i sørvest og GoTA i nordøst har allerede utkrystallisert seg som to skikkelige allianser, og mye av serveren kommer nok til å handle om dem.

I nordvest har man WO og VVS som kommer til å bo tett, og som derfor må finne ut av hvor de står i forhold til hverandre diplomatisk. Får vi en sterk nordvestlig allianse, eller blir kvadranten preget av intern krig?

I sentrum har vi en liten allianse, som forøvrig ikke nådde topp 10 klatrer, ved navn FK, og de er i gang med å erobre gråsonen.

I tillegg har serveren mange allianser som T.U.E, JFF, SR og ekko som virrer litt rundt, og ser ut til å være litt forvirret. Man vet at det finnes sterke spillere i *STARS* som i stand til å samle disse alliansene i f.eks sørøst, men da bør den diplomatiske kontakten opprettes hurtig, slik at folk i disse alliansene bosetter seg i riktig kvadrant.

Kortene er altså snart ferdig utdelt, og det er først da spillet virkelig begynner.

Nå over til noe helt annet!

Ukens Fimbul-tips (til hva allianser bør gjøre for å kalle seg godt organisert)

Skype: Alle medlemmer i alliansen SKAL, og jeg mener SKAL ha skype.

Skypestruktur:

-Man bør ha et hovedskyperom hvor man kan snakke om hva man selv ønsker.
    -Man bør også ha et skyperom for viktige meldinger slik at ting folk må få med seg ikke drukner i spam. Dette skal bare brukes til beskjeder, ikke til diskusjon rundt beskjeden. Diskusjonen tas i det andre rommet.
    -Skyperom for rapporter (valgfritt). Dette bør være selvforklarende, men regelen om at diskusjon tas i hovedrommet gjelder også her.

Forefallende anngående skype:

- Det er en leders oppgave å passe på at deltagerlisten i de 2/3 rommene er lik.
    - Som leder bør du ha samtlige i skyperommet i din kontaktliste, og vite hvilken konto de spiller på. Sørg for å få folk til å si kontonavn tidlig i samtalen, så er det det lett for deg å undersøke hvis det skulle bli tvil.
    - Prøv å få folk til å endre skypenavnet, slik at det kommer tydelig frem hvilken konto de spiller på. Det blir fort rot hvis man ikke vet hvem man snakker med.

Eksternt forum (Valgfritt):

Travians forum holder ikke mål, så skal man bruke forum bør man lage det selv. Man kan lage seg et eget allianseforum gratis og på 5 minutter ved å f.eks følge denne linken: http://www.forumotion.com/ Det finnes sikkert mange bedre muligheter, men det er den der jeg bruker, og den fungerer utmerket.

Eksternt forum er strengt talt noe man kan klare seg uten, spesielt om man har en skyperom for rapporter, men det er i mange tilfeller utrolig praktisk. Både skyperom for rapporter og forum er valgfritt, men man MÅ ha minst en av dem. Uansett., her er noen kategoriene vi brukte i Vinter (og etterhvert Fimbul forrige s4):

- Ledelsen - Meldinger fra ledelsen vil bli lagt ut her.
    - Generelt - Alt om travian som vi ikke har eget forum til
    - Presentasjoner - Her kan du skrive noen ord om deg selv, og lese hva andre har skrevet om seg selv.
    - Opplæring - Det som står her skal læres og brukes!
    - Hvem er sittere for hvem? - Her skal man skrive hvem man er sittere for, og hvem som er sittere for deg. Alle bør være sittere for to spillere, og alle bør ha to sittere. Sørg for at denne tråden oppdateres hvis situasjonen endrer seg.
    - Angrepsrapporter - Angreprapporter du ønsker å dele kan du legge ut her.
    - Fiendens tropper - Informasjon om fiendens tropper kan legges ut her
    - Diplomati - Krig og fred og sånt...
    - Forslag og diskusjoner - Har du et forslag til noe nytt alliansen bør gjøre? Er det noe vi bør gjøre annerledes? Her kan du dele dine meninger!
    - Morsomme meldinger - Har du fått en morsom melding fra en f.eks en farm.? Her kan du dele den med oss andre.
    - Annet - Alt som ikke handler om travian

MM-rettigheter til alle medlemmer (valgfritt)

Dette er rett og slett at alle skal ha muligheten til å sende ut melding til alle i alliansen. Noen ganger er det nødvendig, også for de uten ledelesetittel. Dette er valgfritt, men jeg er av den klare oppfatning at dette er noe alle skal ha muligheten til. Det sier noe om tilliten ledelsen har til medlemmene hvis man nekter for at dette er en god ide. Legg noen føringer på hvordan dette verktøyet skal brukes, og fjern rettighetene til eventuelle spillere som ikke klarer å innfinne seg.

Gettertools - Trooptool

http://www.gettertools.com

Følg linken, register deg, finn ut hvordan trooptool fungerer, og sørg for at din allianse bruker dette. Er det noen som tror at det er lett å være general hvis man ikke vet hvor mange tropper man har? Er det noen som tror at man i en slik uvisshet er lett å koordinere angreps-aksjoner eller forsvarsvegger?

Alle skal på trooptool, og de som ikke gidder er ubrukelige lagspillere. Gode lag kaster ut dårlige lagspillere.....

Geografi, og viktigheten av å bo i samme område

Som leder er det din oppgave å sørge for at alliansen bor i samme område. Dette kan gjøres så enkelt som å gi klar beskjed om at det f.eks er i nordvest vår allianse skal holde til. Spillere som absolutt må bo et annet sted kan finne seg en annen allianse. Selv bruker jeg å gjøre det litt mer komplisert for meg selv ved å anbefale 15-croppere (eventuelt 9-croppere for ikke-gull-brukere) som jeg mener medlemmer i alliansen bør velge.

Offensivt spiller det ganske liten rolle, men deffensivt er det helt essensielt at man rekker frem med defftroppene raskt nok, og derfor bør man i stor grad gjøre hva man kan for å minimere avstanden mellom allierte spillere.

Det blir veldig spennende å se hvilke allianser som har skjønt dette de neste ukene.

Sånn, da håper jeg folk har fått et lite innblikk i noen av alliansene, og alliansene bør forhåpentligvis ha fått litt tips til hva de bør gjøre for å være organisert på en skikkelig måte. Jeg vil også gjøre oppmerksom på at ubrukelige ledere sannsynligvis ikke henger på http://forum.travian.no/ 24 timer i døgnet, så er du et pliktoppfyllende medlem som vil hjelpe alliansen sin kan det være en god ide å sende en melding til lederen å fortelle om at det er her ting skjer.

Ukens Fimbultips kommer dessuten ikke til å være en ukentlig greie, men hvis man har tid og finner et tema det er naturlig å skrive om skal man ikke bort i fra om at det blir mer tipsing etterhvert. Tips til hva vi kan tipse om kan dessuten sendes via igm til: http://ts2.travian.no/spieler.php?uid=97, eller tas på dette forumet. Det er mange erfarne spillere som sikkert lengter etter å være til nytte.

Side 1 av 5 123 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Ukens topp 10 - Spillere
    By Pwent in forum S2 - runde 6: januar 2013 - januar 2014
    Svar: 23
    Siste innlegg: 2013-03-18, 00:22
  2. Ukens klatrere
    By korporalen in forum Spørsmål
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2012-03-13, 15:11
  3. Ukens klatrere, allianser
    By Donkeyballs in forum Spørsmål
    Svar: 2
    Siste innlegg: 2010-07-26, 21:23
  4. Oppdatert Ukens topp 10 på S3 etter slutt?
    By KnusernGruff in forum Spørsmål
    Svar: 3
    Siste innlegg: 2008-09-22, 00:24

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •