Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 12

Tråd: Demokrati tråden

Thumbs up Demokrati tråden

For ikke så lenge siden skulle jeg bli leder i en allianse. Det var mange som sa de ville at jeg skulle, men lederne nektet meg det, så da ble det ikke noe av likevel...

I alliansen blir man tvunget til å sende deff på de stedene lederne dikterer. Hvis man så mye som lar halv parten stå igjen hjemme til seg selv, blir dem sure. Viss man ikke melder seg på aksjonene tvinger dem deg til å spille def i steden for. Og de kjefter på meg fordi jeg glemmer å sende ress til de som har blitt bombet, enda jeg aldri har sagt ja til og gjøre det. Og dem sier at jeg ikke kan få hjelp hvis jeg ikke gjør det så da må jeg.

Jeg synes det er på tide å slutte og oppføre seg som om vi bor i et øst blokk land på 80 tallet. Det er på tide og innføre demokrati i travian. Siden lederne i stjerne alliansene og min allianse ikke skjønner det, bør det bli en del av reglene.

Alle erfaringer fra politikk i virkelig heten viser at folk som sitter for lenge med makta gjør en dårlig jobb etterhvert. Derfor fore slår jeg følgende enedringer:

• Det bør derfor være demo kratiske valg i alle allianser minst en gang i månenden sånn at man kan bytte ut dårlige ledere.

• Hvis man ikke vil gjøre som lederne vil må det være lov uten å bli kastet til ulvene

• Ledere som nekter bør få til snakk av mh, for folk som liker diktatur bør egentlig bli bannet fra et lag spill som travian

• Spillet bør fjerne jord kjellerne til de som har vært in aktive i mer enn 5 dager

• Det er pålagt å ha minst 5 ledere i alle allianser sånn at alle kan få prøvd seg.

• Alle i alliansen har stemme rett.

• Diktatorer skal bort

Jeg synes det kom en del gode forslag til den andre tråden min, så jeg prøver meg igjen med nye forslag. DEt er lov å gi tilbake meldinger.

Selverklært Traviangeni GullfaksGullfaksGullfaks RagTag sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Oppegård

Standard

Problemet med dette ligger i at det gjerne er de typiske ledertypene som er ledere i alliansene. Det er ekstremt tidskrevende å være leder i en allianse, så det er ikke for alle.

Hvordan skal egentlig Multihunter klare å håndheve dette? Jeg er ganske sikker på at spillere som ikke trives selv gjør noe, enten ved å forlate alliansen og lage en ny en, eller ved å si ifra til dem de mener ikke gjør en god nok jobb.

Så klart skal man høre på hva lederne sier, det er en grunn til at de er der. Er du selv under angrep og blir bedt om å sende vekk deffet ditt, så gjør du dette. Hvorfor? For i mange tilfeller vil det ende opp som masseslakt om du lar det stå der alene. I mange tilfeller er det nøye vurderinger og analyser av alle inn innkommende som taler for ledernes beslutninger, og derfor er det respektløst å ikke følge ledernes beslutning når det er lagt ned så mange timers arbeid i der.

Til off. Hvem vil egentlig ha en offspiller som ikke er med på angrep. Da er det jo faktisk helt bortkastet å ha denne spilleren i alliansen. Alle må bidra i allianser på en eller annen måte. Velger man å gå off veien, så må man også bidra når hærene skal bruke.

Mvh
    Ragtag
    Do you feel lucky?

.se5 - Hello Kitty
    .scandinavia - Raquel

Standard

Hei

Tankene dine er forsåvidt gode, men dette er noe som må/bør styres internt i alliansene. Det er ikke noe et regelverk bør/kan styre på godt vis.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av PerrinAybara Vis innlegg
    Hei

Tankene dine er forsåvidt gode, men dette er noe som må/bør styres internt i alliansene. Det er ikke noe et regelverk bør/kan styre på godt vis.
    Eg er heilt einig med Perrin at det er gode idéar her, men eg tykkjar ikkje at han har rett når han skriv at dei ikkje let seg gjennomføra. I idrettslaget der eg bur prøver vi å aktivisera flest mogleg ved å premiera idealtid, og noko liknande kan ein tenka seg i Travian og, berre sjå på dette dømet:

Sola gjekk opp og dei flinke byggarane i byen WW-byen var endeleg ferdig med å bygga underverket til nivå 100. Den spelaren som hadde den 47. største kontoen var NN. Den fjerde beste angriparen var MM og den 17. beste forsvararen var YY. Det var mange gode plyndrarar, ikkje minst xx som med sin innsats ble nummer 112 på den lista.

Tala må sjølvsagt genererast heilt vilkårleg slik at ingen kan styra inn mot desse hedersplassane. Ein ekstra fordel er at ikkje prisen for beste forsvarar automatisk går til ein WW-haldar. Når alle får sjansen til å vinna heider og ære, så trur eg at det vil aktivisera langt fleire.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Siv Vis innlegg
    Eg er heilt einig med Perrin at det er gode idéar her, men eg tykkjar ikkje at han har rett når han skriv at dei ikkje let seg gjennomføra. I idrettslaget der eg bur prøver vi å aktivisera flest mogleg ved å premiera idealtid, og noko liknande kan ein tenka seg i Travian og, berre sjå på dette dømet:

Sola gjekk opp og dei flinke byggarane i byen WW-byen var endeleg ferdig med å bygga underverket til nivå 100. Den spelaren som hadde den 47. største kontoen var NN. Den fjerde beste angriparen var MM og den 17. beste forsvararen var YY. Det var mange gode plyndrarar, ikkje minst xx som med sin innsats ble nummer 112 på den lista.

Tala må sjølvsagt genererast heilt vilkårleg slik at ingen kan styra inn mot desse hedersplassane. Ein ekstra fordel er at ikkje prisen for beste forsvarar automatisk går til ein WW-haldar. Når alle får sjansen til å vinna heider og ære, så trur eg at det vil aktivisera langt fleire.
    Å ha den største kontoen eller å være WW-holder bør premieres. Og slik det er nå blir nettopp det gjort. Å ha den 47. beste kontoen kan alle klare, hva er bra med det? Å være nr. 112 på plyndrelista i Norge er mest sannsynlig en som ikke har gjort et forsøk en gang.. Om man ønsker heder og ære må man gjøre seg fortjent til det! Da havner man i Hall of Fame, eller blir nominert på forumet av andre spillere på serveren. En halvsløv spiller som er innom kontoen sin annenhver dag skal ikke få stjele æren fra de som bruker tid og penger på å lage seg en god konto eller et sykt bra sweep!

Odins ravnerOdins ravnerOdins ravnerOdins ravner
    Ble medlem
    Aug 2012
    Sted
    DK!

Standard

Server 1 lige nu

47. aljumat L & G 10397 16

10.000 pop under 10 dage før byggeplaner er ikke noget at hædre hehe. burde selv en første gangs spiller kunne klare uden problemer.
    Sjus indtager Norge, led efter Dannebrog med Katapult ;) første finder får en Faxe Kondi.

<3

Standard

En gang i historien, kan jeg huske at noen har blitt æret ved sen passering i mål.

Det var i OL i Nagano, i 1998.
    Bjørn Dæhlie ble etter det han gjorde der, sett på som den som virkelig viste stor sportsånd, da han ventet på kenyanske Philip Boit.
    Philip Boit kom på 92. plass, og var første kenyaner som deltok i et vinter-OL.
    Bjørn Dæhli sto ved målstreken og ga sin konkurrent en gratulasjonsklem fordi han klarte å fullføre 10 km på ski.

Den eneste grunnen til at Philip Boit huskes, er ikke pga sin plassering, men fordi medaljeseremonien måtte utsettes, siden Dæhli ventet på han på målstreken.

Det er helt klart at mange vil syns det er moro å havne i Hall of Fame, men som tidligere skrevet her, så er det de som har kjempet og vunnet sin plassering, som fortjener å få sitt navn i Travians Hall of Fame.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ishjerte Vis innlegg
    En gang i historien, kan jeg huske at noen har blitt æret ved sen passering i mål.

Det var i OL i Nagano, i 1992.
    Bjørn Dæhlie ble etter det han gjorde der, sett på som den som virkelig viste stor sportsånd, da han ventet på kenyanske Philip Boit.
    Philip Boit kom på 92. plass, og var første kenyaner som deltok i et vinter-OL.
    Bjørn Dæhli sto ved målstreken og ga sin konkurrent en gratulasjonsklem fordi han klarte å fullføre 10 km på ski.

Den eneste grunnen til at Philip Boit huskes, er ikke pga sin plassering, men fordi medaljeseremonien måtte utsettes, siden Dæhli ventet på han på målstreken.

Det er helt klart at mange vil syns det er moro å havne i Hall of Fame, men som tidligere skrevet her, så er det de som har kjempet og vunnet sin plassering, som fortjener å få sitt navn i Travians Hall of Fame.

Denne rørende historien din er bare løgn, det var ikke OL i Nagano i 1992.
    Nox 9: SweetChinMusic | Nox11: Sied | Nox12: DenSorteDame | Nox13: Trøffel(Dual) | Nox14: Wham!Bam!

Standard

Jeg beklager skrivefeilen min, det var OL i 1998, ikke 1992.
    Så der har du rett, men historien er ikke en løgn.
    Jeg satt og så på TV selv.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ishjerte Vis innlegg
    Jeg beklager skrivefeilen min, det var OL i 1998, ikke 1992.
    Så der har du rett, men historien er ikke en løgn.
    Jeg satt og så på TV selv.
    Dette er ei god historie, og idretten har fleire slike. Dei store vert enda større dersom dei er snille eller får seg ein maskot. Sykling er ein idrett som er kjend for to ting som eigentleg står stikk i strid med kvarandre: Både fair play og doping. Vi veit jo no i ettertid at Lance Armstrong ikkje vann Tour de France slik som vi alle trudde, og at vi kanhende må til 47. plass for å finna ein verdig vinnar...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Bump - Tråden
    By blodix in forum Lekeplassen
    Svar: 34
    Siste innlegg: 2013-02-14, 16:41
  2. ABB tråden!
    By Karianne in forum Samfunn
    Svar: 16
    Siste innlegg: 2011-11-29, 17:49
  3. Det ryktes att tråden s1
    By zertsger in forum S1 - runde 4: august 2010 - juli 2011