Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 29

Tråd: tips til hvordan spillet kan ungå at noen allierer seg til seier tråden

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Det er desverre en relativ faktor som spiller inn når allianser skal slåss mot hverandre. Store mot store, og små mot store. Et problem i virkeligheten som i Travian er at noen allianser ofte blir fort OP siden de beste spillerene samler seg sammen. Andre plasser er det alle andre spillerene mot de beste spillerene. Det å bruke strategisk eller geografiske hindre virker som en dum idé, det gjør bare at du føler Travian blir alliansediktator. En tanke derimot er at de fleste som spiller på servere faktisk holder ord. Husker jeg spilte på en server som var treveis, og alle alliansene sa at dette likte de og at de ville ha det. Nope, to av de ville heller simme seg til seier, og jeg valgte da å ta det moralske valget og faktisk støtte de som stod alene.

En tanke kunne være at moralske differensen mellom stor og liten er eksponesielt, så store man blir, jo mer øker det.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Siv Vis innlegg
    Mitt forslag er difor at travian lager ein auto-sperre på åtak mot alliansar med lite deff.
    Jeg vet ikke om jeg forstod dette helt, men jeg tror dette blir alt for lett å misbruke. Om to allianser har et samarbeid (gjerne uten å skrive det på ally-profilen), hvor en av dem er off-spillere og den andre er deff-spillere. Da er den ene alliansen uten deff og dermed safe fra angrep?
    Nei, folk må rett og slett bare være flinkere til å bygge tropper og beskytte seg på den gode gamle måten. Det er jo tross alt en del av travian ;)

Svimsekopp GullfaksGullfaksGullfaksGullfaksGullfaks kråke sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Fredrikstad

Standard

Ler så jeg griner av dette innlegget
    spøkEfuglen

Standard

Dei som farmar mykje har ein stor fordel i dette spelet. Travian-Norge har heldigvis gjort det vanskelegare å farme oasar av det det kjem nye dyr der på kort varsel. Ein annan ide kan vera at inaktive spelarar automatisk kan få fleire troppar. Aksjonsgruppa for eit meir rettferdig travianspel har prøvd ut dette i liten skala på s5 ved å sette inn nokre defftroppar i typiske farms, og førebels ser det ut til å vera vellukka - farmeaktiviteten går i alle fall ned.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av kråke Vis innlegg
    Ler så jeg griner av dette innlegget
    Tror ikke du er den eneste (burde være en rofl smiley her :D:D)
    Nox4-Mr.Macho|Nox9-OnlyGirl|Nox11-Quentin|Nox12-Hattori Hanzo|Nox13-Big.Bad.Wolf|Nox14-Frk.Bibelstripp Offrekord nox|Nox 15-The Mendacium->Fox Romeo WR romer AP http://travian-reports.net/no/report/133134ecab6| Nox16-Batman Tore| Nox19- Sergei321| |Ukx12-Get Lucky WR øks|comx8 Flowerpower WR deff

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Jernsaksa Vis innlegg
    Nå syns jeg det har blitt slik på alle norske servere at man allierer seg til å vinne. Er det virklig slik vi vil ha det?
    Jeg har en del forslag til foranderinger i spillet som jeg syns er ganske gode. Jeg har forstoelse for at kankje ikke alle lar seg gjennomføre i prakksis. Men det går jo ann å prøve i det minste. Dette er nødvendig om at man ikke må legge ned hele Travian i Norge til slutt.

Forslags liste:

• Maxantall online timer per allianse

• Alle med lemmer i alliansen må være innen samme 100 * 100

• Ingen allianser har lov til å ha mer enn 7 artefakter

• Ingen allianser har lov til å ha mer enn 500 k offansive tropper, og 1000 k deffansive tropppe

r

• Det er ikke lov til å bruke katapulter før det har godt 3 uker etter artefaktene

• De deffansive spillerene som sender tropper må få medaljer og ikke bare de som blir angrepet.

• Når noen må slette pga skjeiv server må man få gull kompensasjon

• Multihunter må bruke skjønn og løse opp allianser som blir skjeive. De bør også gi medaljer til de som ikke er i stjerne alliansen.

• Max 10 gull brukere per allianse.

Det er sikkert andre forslag som også kan med virke til mer rettferdige allianser. Jeg håper dere skriver dem inn her, og holder en respekkt full tone.

på for hånd takk.

Hahaha.. Er det 1. april i dag ?

Dette blir jo som om man skulle flytte straffemerket nærmere mål hvis spillern som skulle ta straffen var lav..

Gutten min, du er bare 1m 60 cm høy, du kan ta straffen fra 7 meter <3
    Nox13: Prototype
    Nox14: Nikita

[18:46:01] Kim: Men så er vi alltid på det stadiet at folk er bare, mindre flink?

Standard

Det meste som blir skrevet her funker ikke i praksis. Hvis det kommer sperre på alliansene kommer store spillere til å gå ut av allianser. Dermed kan ikke MH løse opp noen allianser, da de ikke vet hvem som samarbeider.

Neste punkt som ikke kan løses ved å gå i egen ally er vel : Det er ikke lov til å bruke katapulter før det har godt 3 uker etter artefaktene. Dette gjør svært få uansett på normalservere.

De deffansive spillerene som sender tropper må få medaljer og ikke bare de som blir angrepet.
    Da ville det vært lett å se hvem som alltid deffer andre, dermed gjøre de til et lettere mål neste gang f.eks. Hvis noen som ikke har blitt angrepet får masse "deffpoeng", skjønner motstanderne at h*n har brent mye deff. Spioner ville også blitt avslørt hvis de fikk "deffpoeng" når motstanderne blir angrepet.

Når noen må slette pga skjeiv server må man få gull kompensasjon
    Da kan man lage masse random kontoer for å få gratis gull... Travian skal kunne tjene penger også.

Er enig at noe burde gjøres, bare ingen av de tingene du har kommet med her. Jeg har dessverre ingen tanker om gode muligheter for å løse slike problemer.
    S4 r2: Gurk (Reborn) | S3 r3: Hel (ESSR) |S2 r4: Loire (HDSL) | S4 r5: Sukker i Spinn (Fimbul)
    Nox6: DreamTeam (AC) | Nox8: Dumino | Nox9: Tigers Disipler (AC) | Nox13: Munkholm (AC) | Nox14: Dreamteam (AC) | Nox16: Munkholm (AC)| Sez 10: Hasselhoff (Baywatch) |

Gullfaks E.B. sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trololoslo

Standard

Nå syns jeg det har blitt slik på alle norske servere at man allierer seg til å vinne. Er det virklig slik vi vil ha det?
    Jeg har en del forslag til foranderinger i spillet som jeg syns er ganske gode. Jeg har forstoelse for at kankje ikke alle lar seg gjennomføre i prakksis. Men det går jo ann å prøve i det minste. Dette er nødvendig om at man ikke må legge ned hele Travian i Norge til slutt.
    Jeg støtter Jernsaksas synspunkt fullt ut, hundre prosent. Det er tydelig at dette er en seriøs og erfaren spiller, som vet hva han snakker om. Jeg ser på disse endringsforslagene som et friskt pust til det norske Traviansamfunnet og det er akkurat dette vi treger nå, for å gjøre Traviansamsunnet mer aktivt igjen.

[...]
    • Maxantall online timer per allianse
    Et meget godt forslag. Dersom en allianses spillere må forholde seg til en maksimal mengde tid tilgjengelig for spilling hver dag, vil det gjøre at mindre allianser får større fordeler, samtidig som de større alliansene mister noe av sin mulighet for å være aktiv døgnet rundt. Den maksimale mengden tid må selvsagt baseres på antall medlemmer i alliansen, slik at tiden er mindre for en allianse med tre medlemmer, enn en allianse med femten medlemmer. Dersom dette innføres vil det også være med på å gjøre at nye taktikker utarbeides, og alliansemedlemmer må systematisk planlegge aktivitetstid. Dette vil igjen gjøre spillet enda mer spennende, og det vil bli flere avgjørende faktorer for sluttresultatet.

• Alle med lemmer i alliansen må være innen samme 100 * 100
    Jeg er enig dersom forslaget endres litt, til Alle medlemmers hovedstad må befinne seg innen et visst område. Hvor stort dette området skal være, kan gjerne være forskjellig fra server til server. Dette vil gjøre at allianser blir mer stedsbaserte. Dette kan ha både fordeler og ulemper, men slik jeg ser det veier fordelene definitivt opp for ulempene. Stedsbaserte allianser vil sannsynligvis føre til at enten a) Lavere rangerte spillere innen en allianses område vil bli kontinuerlig angrepet og til slutt gi opp, eller b) Lavere rangerte spillere vil ha en større sjanse for å bli rekruttert til allianser. Dersom b) blir utfallet, så er dette en veldig stor fordel med stedsbaserte allianser.

• Ingen allianser har lov til å ha mer enn 7 artefakter
    Syv er mitt lykketall, så jeg stemmer for at dette innføres.

• Ingen allianser har lov til å ha mer enn 500 k offansive tropper, og 1000 k deffansive tropppe
    Absolutt. Verken 500.000 eller 1000.000 er mine lykketall, men dette høres ut som en fornuftig regel. Jo flere tropper som tillates, desto flere risikerer å bli drept. En begrensning av antall tropper vil derfor hindre massemord og massedrap, og verden vil bli et fredeligere sted. Og ja, vi vil ha en fredelig verden, uten krig!

• Det er ikke lov til å bruke katapulter før det har godt 3 uker etter artefaktene
    Jeg stemmer for at katapulter avskaffes før det er for sent. Dersom katapultene i fremtiden fortsetter å herje på samme måte som de gjør i dag, risikerer vi at de tar over universet, og ødelegger alt de kommer over. Jeg er glad i å ha tak over hodet, ergo liker jeg ikke katapulter. Dersom ikke katapultene avskaffes, så må de i det minste begrenses.

• De deffansive spillerene som sender tropper må få medaljer og ikke bare de som blir angrepet.
    Ja. Medaljer er viktig for å opprettholde trua og engasjementet rundt spillet, derfor er det absolutt viktig å tildele medaljer til de som faktisk forsvarer en by - ikke bare de som mottar forsvarshjelp fra andre. Å bli tildelt medalje for å ikke klare å forsvare seg selv fra angrep gir ikke mening.

• Når noen må slette pga skjeiv server må man få gull kompensasjon
    Ja. Det er virkelig synd på alle spillerne som må slette sin konto fordi serveren er skeiv. Derfor burde alle kontoslettere belønnes med gull for strevet og forsøket.

• Multihunter må bruke skjønn og løse opp allianser som blir skjeive. De bør også gi medaljer til de som ikke er i stjerne alliansen.
    Dersom en allianse blir for god og ligger an til å vinne spillet, må denne oppløses umiddelbart. Dersom dette gjentar seg vil spillet vare lenger, og dette vil bli en ekstra spenningsfaktor rundt sluttspillet. Som Jernsaksa også foreslår, burde alle allianser som ikke er såkalte stjerneallianser, bli belønnet ved at deres medlemmer blir tildelt medaljer. Jeg foreslår en grense ved 15, slik at alle medlemmer av allianser rangert som nummer 16 eller lavere, blir tildelt en ikke-stjernealliansemedalje.

• Max 10 gull brukere per allianse.
    Ja, absolutt. Færre gullbrukere vil i føre til mindre inntekt til Travian Games GmbH, som igjen i fremtiden vil føre til at Travian forsvinner. Blir borte. Vekk, for alltid. Og det er vel noe alle ønsker?

Det er sikkert andre forslag som også kan med virke til mer rettferdige allianser. Jeg håper dere skriver dem inn her, og holder en respekkt full tone.

på for hånd takk.
    Selv har jeg ikke flere forslag rundt dette temaet for øyeblikket, men jeg er sikker på at andre kreative ildsjeler her på forumet kan bidra. Dette er jo tross alt et viktig tema for at Travian skal bringes videre til et nytt nivå, og for at både nye og gamle spillere skal få en positiv opplevelse med Travian.
    Sist endret av E.B. : 2013-01-31 kl 20:47
    <4

Standard

ROFLMAO noen må holde på meg, datt av stolen før jeg kom halvveis :D
    Nox4 Big.Bad.Wolf Nox5 Big.Bad.Wolf Nox6 Big.Bad.Wolf Nox7 Ulvehiet Nox8 Bestemor Nox9 Abraxas NO-s3 R3 Big.Bad.Wolf Sez11 Big.Bad.Wolf Nox11 Big.Bad.Wolf Nox12 Små Kaniner Nox13 Big.Bad.Wolf Nox14 Frk.Bibelstripp Nox15 Big.Bad.Wolf VM Big.Bad.Wolf Nox 16 Big.Bad.Wolf Nox18 Big.Bad.Wolf

Standard

Problemet her er at det virker som om TravianGames bruker et kvart årsverk på spillutvikling. De har jo også gjort noe så idiotisk som å lage farmelister, slik at enhver tulling klarer å sende ut mange tusen angrep i timen. Men de har jo vært smarte og innført masse items man kan kjøpe, så man kan kjøpe seg store
    nox4: Zillion [WDI/Endex] nox5: Stormbringer [[B]?] nox6: Pusling [Cowards]
    nox7: Cassandra [S-Cowards]
    [B] nox9: Thea [Cowards/SimCow]
    sez11: Pamela [Baywatch] nox13: Zill/Big.Bad.Wolf [Cowards] nox14: Nikita [Cowards]
    nox16:
    Pocahontas [Cowards] http://travian-reports.net/se/report/1486399384d

Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Seier til BN/RN
    By lenny92 in forum S2 - runde 5: januar 2012 - september 2012
    Svar: 4
    Siste innlegg: 2012-10-07, 11:16
  2. Søker noen tips
    By darkblue in forum Spørsmål
    Svar: 9
    Siste innlegg: 2009-09-10, 13:53