Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 30

Tråd: Den store nominasjonsdiskusjonstråden

Kokosbolle
    Guest

Standard

"Andre spillere som bør nevnes - Frode, du er bare herlig og alle de timene du egentlig har på VU selv om det ikke vises. En dag uten Frode er som en dag uten sjokolade, det går ikke;). Introvert, urutradisjonell og discodusj:)"

Du er vel bare den søteste :) men er vi helt enige i betydningen av ordet "introvert" nå da?

BerserkBerserkBerserk Elum sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2009
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Larsen94 Vis innlegg
    Dere har alltid off, kommer ALDRI til å endre seg, litt søtt :D
    hehehe, joda - men denne runden vart d jo ny rekord da - aldri hatt så lite off:S Om man itj regne med de første rundene våre da..Trudde ihvertfal ikke at oss skulle få til å gjøre skade på ww'et da..
    S1 TTDiablo - Elum S4:hoho
    Nox5:Drops(quitted) - Nox6:Elum - Nox7:Elum - Nox8: Hoho - Nox9: Sweephunter - Nox10: Lord Flashheart - Nox11: Mr Williams - Nox12: mr mousebender - Nox13: Hertug Skakke - Nox14: Romulus & Remus

Standard

Først vil jeg bare si ifra til alle som anklagene om walling. Jeg treffer ofte på deff og joda mister off her og der. Mot BBW så mista jeg mye, men mindre en forventa egentlig. Vi hadde jo et greit gallersweep i reserve der. og skal inrømme jeg faila med tanke på katas som skulle vært med i første angrep. Men her er første gangen jeg faktisk gikk i en ordentlig wall (etter BBW som jeg gikk igjennom)

http://travian-reports.net/no/report/115406f8f8e

Lenge etter jeg ga blanke i serveren, og ville teste ut noe. Hadde jo faket i et par dager rundt omkring alikevel, og folk klaga på cropkill i WW.

Greit, MINST 800k av offpoengene mine denne runden kommer fra deff. Men jeg crop/resslocka 11 HS'er helt. Så har vi jo litt skade på BBW, men der ble jo det meste wavebreaka. så var det enkelte andre som wavebreaka litt som ikke kom blant de 11
    Jeg har nulla 2 sweep byer, den ene var jo på grei størelse i uke 8 og den andre var småskummel å ha i nabolaget. + en del artifakts som har blitt plukka opp.

Det hos BBW var planlakt og er vel ikke ordentlig walling om man fortsatt har et sweep som kommer inn over alt?, og det andre i rapporten der var jo ikke helt etter planen skal jeg gå med på. Ellers vil jeg ikke kalle noe av det jeg har vært borti walling på noen som helst måte. Mister du sweepet så har du wallet, det hos BBW kan jeg gå med på var walling, men utenom det har jeg vel aldri mista mere en 1/5 av sweepet hos noen som helst. Edit. Gikk også hos Becks på slutten for å prøve å ta en Stor solid.

Telegeek som manipulator, Ble kansje det utover serveren. Men jeg hadde ordna oss med 2/5 av deffen hans, men det klarte jo noen tydligvis å miste igjen. Men det bryr jeg meg lite om nå, jeg gjorde mitt.

Underworld som overvurdert. Overvurder han så mye dere vil, det var single acc.
    2 av de jeg så har nominert han som dette hadde i mine øyne, dårligere kontoer + delvis duals denne runden etter hva man har sett. Det var en god del deff på kontoen, og måtte desverre spare mere off til neste server en enkelte av nominererne har produsert igjennom runden. Men kan jo også sies at det ikke hadde snudd serveren.

Også prototype som offansive spiller, de hadde uten tvil mye å gjøre med EG, men utenom å bombe WW og på farmingen så gjorde de ikke alverdens av offansive prestasjoner med tanke på at de satt på artifakten som gir dem mest potensiale til å gjøre skade.

Så kan vi jo gå over på ledelse.
    Her var min side helt fraværende. Jeg spurte jo også om noen ville overta i BB, men ble ikke noe av det.
    Ingen var vel noe ordentlig overhode her, offkordinatoren fikk ikke lov å styre, folk forhasta seg noe ekstremt, faktisk helt elendig planlegging og timing av angrep mot fientlig WW. Stikker av med den beste rammeren som er på vår side mot en uten sterkere bygg, Får ikke kordinert noe med natarene eller inn på lvl 99, vet ikke en gang om fienden bygger opp fra lvl 95 og helt håpløs sikting.
    Det virka som at 80% av ledelsen egentlig brydde seg like lite som jeg har prøvd på (som da vil si ganske lite).
    Stopper byggingen av WW, trekker folk deff. Kommer det ikke kornlink, sender ikke folk korn. Det hjelper ikke akuratt mye kombinert med en alt for fraværende WW holder.
    Sist endret av KaMiKaZe Bob : 2013-01-08 kl 02:03 Årsak: Glemte en walling.
    Nox3:KaMiKaZe Bob Nox4:KaMiKaZe Bob Nox5:Romer Jens Nox6:KaMiKaZe Bob Nox7:IamBob Nox9:KaMiKaZe Bob Nox11:KaMiKaZe Bob Nox12:Møøø Nox13:KaMiKaZe Bob

Kokosbolle
    Guest

Standard

Hehe, håper ikke du teller med min HS blant de som ble helt croplocket? :)

Og Prototype ledet jo på offpoeng før endgame startet da. Det må vel også bety noe?

Underworld ble overvurdert fordi enkelte tydeligvis hadde sett spøkelser og mente at denne kontoen satt på en enorm hammer som lett kunne nulle vu'et vårt. Så kom den da...

Standard

Din gikk under wavebreaket. som mange andre.

Du får alltid mye offpoeng av og farme om du skal farme hele serveren. finnes jo alltid noen som prøver å bygge seg opp, noen som deffer opp, og da blir renska igjen. Se på Just Watch sine deffpoeng for eksempel, det var vel stort sett bare prototype sin farming, ble jo renska opp der også ettervert da, men var vel en feil å ikke sjekke oasene til HS'en for deff som gjemte seg bort.
    og de fikk jo selfølgelig noe offpoeng, de fikk jo drept noen sweeps og sånt. Men de var langt fra de mest aktive på offansiven.
    Nox3:KaMiKaZe Bob Nox4:KaMiKaZe Bob Nox5:Romer Jens Nox6:KaMiKaZe Bob Nox7:IamBob Nox9:KaMiKaZe Bob Nox11:KaMiKaZe Bob Nox12:Møøø Nox13:KaMiKaZe Bob

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sied Vis innlegg
    Vetle nominert som rundens nykommer 2 runder på rad, forever noob? :p tehe
    heey!

Er vell bra å komme på top 20 off på sin 2 runde? + mye deff :)
    Nox 13: Jordbærpolakken - Romer ( TR ) Nox 14: YamamaY - Romer ( Mettes )
    Nox 16: The Hunter - Galler ( AC/DC )

A Lion Never Smile - Moe

Kokosbolle
    Guest

Standard

Kami, Prototype fikk ikke 1,8 mill offpoeng fra farms alene. De var de eneste som kjempet mot Lyders på den fronten før edgame, og Proto kom best utav det. Det har jo selvfølgelig vært mange offaksjoner fra andre hold som kanskje har gjort seg bedre fortjent til den nomineringen på enkeltbasis, men overall så har Stian gjort denne jobben bedre enn alle andre etter min mening. Den der innstillinga "nuller et par hovedstader, stjeler en artefakt og tar over en sweepby i natt jeg, gutta!" og at han faktisk gjør det med glans synes jeg bare er helt fantastisk, har vanskelig for å tro at noen andre har gjort slike ting med samme stålkontroll som Stian.
    Sist endret av Kokosbolle : 2013-01-09 kl 01:03 Årsak: Trøtt/lagt meg

Standard

Jeg er enig med det KapteinS og Kami sier, proto kunne vært mer aktiv offansivt, men var definitivt ikke inaktiv. Jeg valgte å nominere han til den beste offansiv spilleren fordi jeg mener at EG og angrep på WW betyr mye, men det er definitivt andre gode alternativer i; Lyders, Hank, Kami og flere.

Det du sier angående underworld er jeg ikke like enig i, respekt av ham for å få til en så stor konto alene. Men å få tildelt en trener så tidlig i spillet samt ha raske tropper og spion artefakt, du verden så lite han fikk til med de.

Han var ikke aktiv på off fronten, han farmet litt, men ikke veldig mye. Har ikke sett en eneste rapport der han har spionert. Faktum er at hammern min som jeg startet på dagen før EG hadde blitt større hvis jeg ikke hadde sulta litt over 10k imps. Og jeg har samtidig produsert off igjennom hele servern, derfor har min lille konto på 8,2k pop allerede produsert mer off en ham.

En ting er å produsere deff, men når det går på bekostning av en hammer som har stor betydning for servern, så er det klart at det er negativt i dette tilfellet.

(Jeg antok at du siktet til meg som konto, og jeg har også spilt solo hele runden.)
    Nox3:Fjellulf [NH] | Nox7:Fjellbusk | Nox10:Fjell [-.-] | Nox12:Red [DoW] | Nox13:Fjell [DoW/AC] | Nox14:Fjell [AC] Nox18: [DoW/Ill]

Standard

Jeg vet at proto angrep lyders, stress, Jägermeistern, MadViking og kontoer som ble for inaktive, angrepene mot lyders gikk vel aldri bra? Ellers gikk det jo ganske greit for dem, men etter det jeg kunne se var de ikke veldig aktive på å kjøre offaksjoner. Gode eller ei.

Underworld var veldig lite aktiv på å bruke artifaktene sine, eneste var på farms stort sett. Den troppetreneren hadde han vel muligens i 2 uker igjennom serveren, jeg prøvde å dele på artifaktene. og det var aldri snakk om noe WW hammer før EG heller for så vidt. og som sakt, han ble nødt til å spare på mye til neste runde. Dere så det største han satt på, men det var jo flere brukbare sweep på den kontoen.
    Når BB starta å renske opp i -|- ordentlig i uke 8 så ble spion artifakten brukt aktivt hele tiden. Men ettervert som jeg ikke hadde noen trang til å bruke den dabba det av.

Men helt seriøst, det var jo mange andre store kontoer folk aldri så noe til, mange var sansynligvis deff også, men jeg regner med at flere av dem ikke satt på noe som helst omtrent. Pandora hadde vel 3 spillere som utmerka seg litt fra resten av alliansen, resten av gjengen kan umulig vært 100% deff og ikke sitte med mere deff i sitt eget VU mens de kjørte på for å vinne serveren uten AC.

også dårlig bruk av artifaktene, Lyders sin var greit brukt etter min mening, det var mange med små troppetrenere som mista dem konstant, det gjelder stort sett alle alliansene utenom TD. Men uansett, lyders fikk bruk for artifakten sin selv om den kunne blitt utnytta bedre, ellers var det mange her på serveren som ikke fikk gjort noe som helst med sine, mista dem med en gang og ikke noe forsøk på å deffe/ta den tilbake.

Standard

Målet vårt på serveren var aldri å ha noe hammer av noe slag, EG er i mine øyne det som er mest kjedelig på hele travian. Vi gikk fra dag en inn for å ødelegge mest mulig for andre som utmerket seg på noe vis.
    Hvorfor hadde vi ikke flere sweep er det flere som har lurt på, svaret er såre enkelt: Vi kjørte stor kaserne og dels stor stall 24/7 i vår sweepby som koster mye. Ble veldig etterhvert mål for oss å klare 10 uker på rad innen topp 10 angriper, som ved par ukeslutt tvang oss til å vegge med vilje.
    Oftet ett tredje sweep som kom fra by 26 for å hente byggeplan for Inkasso siden.

Stor fare at det var siste server for min del, tar for mye tid. Men blir alltid samme stil, heller aktiv å angripe folk hele serveren framfor å lage en hammer for ett "nødvendig" mål.
    Annet, min største irritasjon på serveren. Klarte aldri ta å avsløre Hualapai sin spion som hadde konto hos våre fiender. Spioner er det beste målet å knekke ut, fiende eller venn ;)

Takk for nå :)
    Lyders(Rune)

Side 2 av 3 FørstFørst 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Den store nominasjonstråden
    By HLO in forum S2 - runde 7: februar 2014 - november 2014
    Svar: 5
    Siste innlegg: 2014-12-05, 09:50
  2. Den store nominasjonsdiskusjonstråden
    By Kokosbolle in forum NOX - runde 14: januar 2013 - mai 2013
    Svar: 5
    Siste innlegg: 2013-05-20, 15:10