Side 2 av 13 FørstFørst 123412 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 123

Tråd: BS- og vissvasstråden!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Ozur Vis innlegg
    Til slutt nådde vi et punkt i krigen hvor GGG hadde vegget alle av Vinters kjente sweep og Vinter gikk over til å bombe supportbyer med småsweep. Selv om GGG nå begynte å få god kontrol så bet Vinter fra seg og knuste vel 50 supportbyer i en aksjon på det meste.
    Etter en titt i historiebøkene kom vi vel gjennom i 85 av 97 byer på den aksjonen, og 9 av dem var hovedstader. Om jeg husker rett ble alle angrep som ble vegget, kuttet, eller ikke fikk gjort nok skade på grunn av for lite antall katapulter regnet som mislykket, og derfor ikke medregnet i de 85.

Med andre ord en ganske blodig aksjon, men det skulle mer til for å vippe GGG av pinnen. Kudos!

Sitat Opprinnelig skrevet av burnie Vis innlegg
    "Å vinne er rett og slett litt kjedelig"
    - Pwent
    mm, alltid mer gøy å være underdog, men det forutsetter at man har tid, motivasjon og evner til å gi fienden litt juling.

Problemet er at man ikke kan være på begge sider i en krig, og derfor ikke kan sørge for at den ene siden, uten noen god grunn, bare legger seg på rygg og sier at kampen er over.

Det er vel den egentlige grunnen til at det noen ganger er litt kjedelig å vinne...

Sitat Opprinnelig skrevet av MaGunz Vis innlegg
    Underlig... Man skulle nesten tro at Pwent forutså hva du ville skrive her, Burnie. I hvert fall etter min tolkning av navnet på forumtråden.
    Min greie er vel at jeg flink til å gjette, og at jeg ofte gjetter riktig. Litt sånn som Humlesnurr egentlig...
    Men det er mange i Fimbul som er synske, spesielt Sir Robin, så skal ting forutses med større sikkerhet spør jeg bare han.

Å ja, må ikke glemme noen fornærmelser...

T.U.E. har lite pop og få medlemmer! Nei vent, de er en allianse full av kjøttskjold!
    Burnie må lære seg at det ikke skal diskuteres i ryktetråden, og at det skal skrives "Det ryktes at" i starten av innlegg man tror skal bli postet der.
    JFF er rank 3, og det sier faktisk det meste om rank 4, 5, 6, 7, 8 og 9.
    P&S har mange ledere, men sykt flaut at de ikke har en eneste off eller deffkoordinator. Man kan stille spørsmålstegn ved hva de tenkte på da de satte opp arbeidsfordelingen.
    All inn for WW er 13 spillere og satser på WW..... Det er kanskje på tide å ansette en diplomat? Et vennskapelig råd skal dere likevel få. Endre navnet til "All in for War", så kanskje dere fenger en større gruppe spillere.
    + BlueScreenOfDeath + Simmere, simmere, simmere, SIMMERE!
    GGG... Hva driver dere med for tiden da? Jeg lurer spesielt på hvordan dere tar avgjørelser. Demokrati?
    TOT Haha, dere er bare 4! Er det ingen som vil leke med dere?
    Pwent S4-3|TDC (Seier) http://www.youtube.com/watch?v=W8s2X93IyTU
    Pwent S4-4|Viking (Seier)
    Pwent|Travian turneringsfinalen 2011|(Seier)http://www.youtube.com/watch?v=uVCgldEx-pI
    Lady de Gaul S4-5|Vinter/Fimbul (Seier)

BerserkBerserk Ozur sin avatar
    Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Trondheim

Standard

Her var det mange vrangforestillinger, Burnie...

Avsnitt 1:
    GGG hadde som du sier et godt samarbeid med SWO, og ett enda bedre ett med TUE. Dere vurderte ikke bare ett samarbeid med TUE, men det var planlagt og gå med dem i end-game. Det var altså en avtale der. GGG/TUE VS Vinter/SWO, hadde ikke det vært jevne lag? Du sier at det hadde krevd opplæring av TUE, men det hadde også krevd opplæring av SWO. GGG har som du sier ikke ork til å lære opp TUE. Tror faktisk det samme gjelder Vinter med SWO. Når alt kommer til alt så var en allianse mellom SWO og Vinter uaktuelt, samme som en allianse mellom TUE og SWO er. Så en slik alliering hadde ført til en tredelt server: TUE/GGG VS SWO VS Vinter (og alle spillerne dem helt klart hadde dratt med seg fra mindre allianser).
    GGG hadde ikke noe samarbeid med SWO eller TUE, men hadde holdt en god tone med begge alliansene. Vi vurderte en stund et samarbeid med TUE, men det ble som nevnt tidligere lagt bort. SWO var vi aldri interreserte i å samarbeide med, av forskjellige årsaker.

Avsnitt 2:
    SWO allierte seg med sin underallianse, TOT. Neida, TOT er ingen underallianse men en alliert på fire spillere. Det skjedde ikke plutselig, og eksempelvis pwent har vært klar over dette siden artefakter. Hvem og hva TUE allierte seg med vet jeg ikke, men dem var sikkert store og ekstremt farlige.
    SWO sleit i disse tider med motivasjonen, og for å bedre denne ble end-game planlagt. Vi skulle holde VU, og vi skulle gjøre det alene. Planen var da at Vinter og GGG skulle krige så mye mot hverandre, at vi forhåpentligvis hadde en fair sjanse. Der og da var planen å angripe Vinter, problemet er bare at SWO ikke består av en gjeng veltrente travhester, tvert imot. SWO besto av et par spillere med to og flere runder bak seg, resten var førstegangsspillere.
    Igjen var folk lei av å vente, og det ble bestemt at en prøveaksjon mot TUE kunne ha vært noe. Det ble prøvd, og resultatet var vel 3-5 spillere som sendte angrep og fakes. Til gjengjeld viste det seg at TUE også var ivrige, og var kjappe med en "paypack" som viste seg og være vellykket, og var bra gjennomført! Videre ble det sendt flere sweep i døden fra begge parter.
    GGG presset på SWO der og da, siden GGG ville at alle skulle angripe vinter. SWO varslet da GGG om at SWO kom til og angripe GGG sitt eventuelle VU hvis dem lå an til og få det til level 100. Så ble fredsavtalen med TUE en realitet, men en offentlig fredsavtale er vist mye skumlere enn en skjult en som GGG Og TUE hadde, og har hatt lenge.
    Alle med en dråpe med logisk sans bør skjønne at ikke alle kan simme like godt som x viking-spillere, med flere runders erfaring.
    Dette var ikke snakk om at SWO allierte seg med TOT eller at TUE allierte seg med TUER, dette skjedde lenge før. Det er snakk om IAPen mellom SWO og TUE. Og en ting til...hvorfor er det umulig å simme like bra som x viking spillere? Jeg kjenner til mange i SWO og TOT som har mye mere erfaring enn de fleste i Fimbul.

Avsnitt 3:
    GGG hadde en klinkende klar avtale med TUE om allianse, og som igjen ville tilby SWO en allianse i EG (SWO fikk vite dette etter allieringen mellom GGG og vinter). Jeg tror heller ikke på at dere ville vært så svekket. Jeg tipper hver av dere i GGG kunne laget type 100k deff i et EG, og vedlikeholdt det. Dere hadde helt sikkert et par hammere på lur også ;)
    For det første, GGG og TUE har aldri hatt en avtale om allianse. Vi hadde derrimot et par medlemmer med gode kontakter i TUE og de ble ikke med oss over til Fimbul, noen av de tok sammenslåingen som et par skrikerunger, så jeg regner med det er disse du har hørt det fra.

For det andre... nei, alle i GGG klarer ikke lage 100k deff, det er det kun et fåtall som gjør. Når sammenslåingen skjedde hadde vi vel 2 spillere med så mye deff og en av de ble ikke med videre. GGG slet som de fleste allianser med å få flertallet av spillerene til å bygge nok tropper. GGG er ikke Viking, alle i GGG var ikke veteraner, det var kun et fåtall av veteraner i GGG og de fleste som var store og skumle i Viking har nå betydelig mindre spilletid enn for et par år siden.

For det tredje. Ja, som sagt tidligere, GGG hadde, i motsetning til Vinter, fortsatt noen store sweep igjen etter Vinterkrigen og disse kan nok bli hammere til endgame.

Er klar over at dette er vissvasstråden, men det får da være måte på vissvass, Burnie.

-Ozurson

Standard

Har bare et spørsmål.

Var det aldri snakk om at GGG skulle samarbeide med SWO?

Fikk en del indikasjoner på at GGG ønsket et samarbeid med SWO fra deres diplomat på den tiden før Fimbul.

Mvh

Cæsar

Standard

Til ozur:
    Alt jeg skreiv har kommet fra dere, så det er bare det jeg forholder meg til, med andre ord er det deres eget vissvass :)

Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Trondheim

Standard

Til ozur:
    Alt jeg skreiv har kommet fra dere, så det er bare det jeg forholder meg til, med andre ord er det deres eget vissvass :)
    Nå er du bare tåpelig.

Standard

OK. Du er helt perfekt og veit alt, gratulerer :)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sniken Vis innlegg
    Jeg synes heller ikke du gir skikkelig svar på hvorfor Vinter og GGG slo seg sammen. Hvorfor kunne man ikke ta til takke med en iap (eller konføderasjon) der og da og heller la det diplomatiske spillet utvikle seg mer dynamisk med maktbalansen på serveren?
    Jeg føler ennå ikke at jeg har fått et svar på spørsmålet mitt. Men siden vi har folk her som er perfekte vet alt som alle tenker i egen og andre allianser, så lever jeg fortsatt i troen på at jeg en gang vil få et svar som jeg er fornøyd med.

Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Trondheim

Standard

Jeg føler ennå ikke at jeg har fått et svar på spørsmålet mitt. Men siden vi har folk her som er perfekte vet alt som alle tenker i egen og andre allianser, så lever jeg fortsatt i troen på at jeg en gang vil få et svar som jeg er fornøyd med.
    Det var flere grunner til at det ikke ble inngått IAP mellom Vinter og GGG. Det ble sett på som en utsettelse av krigen og skulle vi hatt noen sjanse måtte en side vinne raskt for så å fokusere på WW og kriging imot søralliansene. Så en utsettelse ville skadet de allerede minimale sjansene for å hamle opp med søralliansene, som hadde simmet i fred hele runden, i sluttspillet. Fra GGG sin side så var en IAP også utenkelig siden vi hadde fått overtaket i krigen og det da ville gitt Vinter tid til å bygge nye sweep.

Så det var i realiteten 2 valg for Vinter og GGG. Enten fortsette krigen til det kunne kåres en vinner, for så å se søralliansene vinne serveren totalt ufortjent eller danne en felles allianse og kjempe imot søralliansene, som på dette tidspunktet var mye sterkere enn Vinter+GGG. Flere spillere, mere pop og mange, mange flere store sweep.

Det at søralliansene rotet bort dette overtaket vet å ofre flere av serverens største sweep på å angripe natarene og at flere av de største spillerene og lederene la seg ned i fosterstilling og sutret i stedet for å samle folkene sine imot Fimbul, det tar vi ikke på vår kappe.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Ozur Vis innlegg
    Det var flere grunner til at det ikke ble inngått IAP mellom Vinter og GGG. Det ble sett på som en utsettelse av krigen ...
    Hvorfor er en IAP mellom Vinter og GGG en utsettelse av krigen, mens en IAP mellom T.U.E og SWO et samarbeid?

Ble medlem
    May 2010
    Sted
    Trondheim

Standard

Hvorfor er en IAP mellom Vinter og GGG en utsettelse av krigen, mens en IAP mellom T.U.E og SWO et samarbeid?
    Nå ble det da ikke inngått en IAP mellom GGG og Vinter så dette blir jo bare spekulering, men jeg regner med at de samme personene som nå ikke gjør annet enn å sutre og klage hadde sett på en IAP mellom Vinter og GGG som slutten på alt godt i verden.

Side 2 av 13 FørstFørst 123412 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •