Side 12 av 12 FørstFørst ... 2101112
Viser resultater 111 til 119 av 119

Tråd: Diskusjonstråd

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Blaise Vis innlegg
    Den store feilen vår er vel akkurat det. At vi kriget såpass hardt som vi gjorde mens vi samtidig ikke turte angripe PH men lot de bygge seg sterke i fred. Tro meg, det er flere av oss i alle 3 leire som har prøvde å få en slutt på krigen tidlig for å heller konse om PH men vi var dessverre i undertall samt at begge leire krevde ditt og datt for en våpenhvile/fred.
    Jeg er en av dem som tror det kan være lurt å være forsiktig når det kommer til å si at servere holder høyt eller lavt nivå. Når alt kommer til alt har serveren et gjennomsnittsnivå, og dette nivået er ofte med på å prege både allierte og fiender.

Uavhengig av servernivå synes jeg at det Blaise skriver her er veldig interessant. På generelt grunnlag mener jeg at det en stor fordel å være blant alliansene som kriger. Dette øker aktiviteten, erfaringen, underholdningen og samholdet kraftig. Tropper bygger man relativt raskt opp igjen, og jeg regner med at dere kan kunsten der man samarbeider om å booste opp knuste ressursfelt? Med andre ord tar ikke allianser nødvendigvis så stor skade av "å krige hardt".

Likevel er det ekstremt viktig å skjønne når man skal krige, hvem man skal krige mot, og eventuelt når man ikke skal krige. At SWS og PH fikk lov til å holde på slik som de gjorde er kanskje en indikator på at man manglet litt av det nødvendige overblikket? Her burde man nok i etterpåklokskapens navn sendt sweepene sine mot simmerne, eventuelt laget en form for fred som ville gitt arbeidsro nok til å vinne over dem.

At de som ønsket å ta bedre strategiske valg var i undertall, og da ikke fikk gjennomslag, tolker jeg som en anerkjennelse av at man egentlig bare har seg selv å skylde på, men samtidig kan man jo ha forståelse for at man trodde SWS/PH var potensielle fremtidige allierte.
    Pwent S4-3|TDC (Seier) http://www.youtube.com/watch?v=W8s2X93IyTU
    Pwent S4-4|Viking (Seier)
    Pwent|Travian turneringsfinalen 2011|(Seier)http://www.youtube.com/watch?v=uVCgldEx-pI
    Lady de Gaul S4-5|Vinter/Fimbul (Seier)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Pwent Vis innlegg
    men samtidig kan man jo ha forståelse for at man trodde SWS/PH var potensielle fremtidige allierte.
    Nettopp her treffer du ganske blink Pwent. Vi spilte i starten utifra den tanken om at PH, SwS med fler kom til å kaste seg inn på hver av sidene. Serveren var også lenge preget av at man ikke ville være første som angrep dem da det kunne føre til at de sluttet seg til fienden.
    Det var nok få av oss som trodde at PH & SwS virkelig ville ha en så kjedelig runde som det de har hatt, og sånn sett kan du legge skylda på oss for at de står sterkest i end-game.
    Men samtidig vil jeg understreke feilen i det at visse peker på oss og L&G som allianser med lavt nivå, grunnet resultatene av en krig, som har vært mer blodig enn det dere tydeligvis antar.

Standard

Ja det bør jo ikke være opp til konfiktsky og uvitende tilskuere å avgjøre hvorvidt nivået er høyt eller lavt. Man får bruke statistikken som en pekepinne på hvor mye off og deff som har kollidert blandt de aktive alliansene.

Jeg vet at sws-gjengen mener forrige S1 er den beste norske serveren på årevis, så denne vil jo være naturlig å sammenligne med. Jeg kunne forøvrig skrevet bok om sjus-gjengens metoder siden jeg på den serveren spilte første halvdel mot dem, og siste halvdel på samme side. På den serveren spilte de som oss i L&G og BA/NB fra starten av (tidlig i krig), og midtveis på serveren var det tydelig at de tapte. Frustrasjon og lederkonflikter førte til at de mistet sine samarbeidsallianser og til slutt stod alene 30 spillere mot 200. Etter uttalige forumposter om "feige lag" utnyttet de en konflikt i den fiendlige leiren og endte opp på lag med meg og mine. Vi var da 210 mot 20, men sjus-gjengen nevnte aldri noe om feige lag igjen

Kort sagt allierte de seg til seier der også, etter å ha vært knust i kne. Som leder var jeg inne på samme chattene som sjus og hans nærmeste og det var der jeg merket denne fanboy/kult mentaliteten de yngre spillerene hadde for en middelmådig men veldig høylytt danske som gikk under navnet Sjus. Ved aksjoner mot oss skulle hans konto alltid prioriteres for den var "størst og viktigst" og i alle unntatt en aksjon resulterte det i at allierte ble knust. Den ene gangen det var ekte mot sjus's Fru Clooney-konto har vel alle aktive travian-spillere hørt om 10+ ganger, siden det visstnok skal nevnes 3 ganger i måneden som det beste deff-move ever. Alle oss andre tenkte egentlig bare at selv en klokke uten batteri har jo rett 2 ganger i døgnet

Det var vel uansett på den serveren sjus-gjengen fant ut at de ikke har livets rett i en åpen konflikt fra start, og deres hersker beordret at fra nå av skal de gjemme seg og unngå all konflikt. Strategien med å alliere seg med den sterkeste siden mot slutten har de derimot beholdt denne runden også.

Og dette er folkene som skal komme inn her å avgjøre hvorvidt serverens nivå er høyt eller lavt? Jaja..

Selverklært Traviangeni GullfaksGullfaksGullfaks RagTag sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Oppegård

Standard

Hahahahahahaha

Du har ingen peiling på hva som skjedde i NB, som jeg ser utgjorde ikke du og din allianse noe på den serveren og NB var klart best. Hvorfor? vi kriget, og vi kriget hele serveren. Du har null innsikt i det som skjedde i NB.

Du har jo dine egne meninger om at ledelsen prioriterte deffet til seg selv og at leder kontoene ble boostet, det sier nok om din troverdighet der.

Det var dere selv som kom til oss ang sammarbeid, for ellers hadde jo vi endt opp alene mot alle sammen etter totaldominansen vår på starten av serveren. NB var best den runden, vi var ikke like aktive mot slutten men ser man på statistikkene var vi mest aktiv med WW, vi hadde flest og størst hammere og vi kriget best igjennom serveren.

Det handler som pwent sier å se når man egentlig må stoppe opp for å klare EG, det er tydelig her at krigene har gått enkelte til hodet og det gjorde at seieren glapp. Forige s1 hadde også lavt nivå, t4 sitt inntok har kvelt mange av de store spillerne, se s3 som nettopp ble ferdig. Den hadde høyest nivå på lenge. S2 r4 med LL vs HDSL og FDN kan nok også ses på travian norge sin siste store ordentlig server. Etter det har det vært for det meste dritt
    Do you feel lucky?

.se5 - Hello Kitty
    .scandinavia - Raquel

Standard

Hvad i himlens navn har denne server og gøre med det der skete sidste runde ?
    Hold jer nu til debatten så tråden ikke løber helt af sporet.

Standard

Til RagTag: Var litt gøy å lete gjennom dine innlegg for å se finne sitatet der du skriver at forrige S1 var beste server på laaang tid. (må ta det senere når jeg har bedre tid) Men hvor stor andel av dine innlegg er utelukkende skryt, hyllest og forsvar til Sjus tror du? Om du skulle gjette selv? Og nå skal du fnyse av groupies-inntrykket jeg fikk på forrige S1 ja.

Dere som aldri har hatt et sekund inne hos de krigende sidene på denne serveren kommer gjevnlig med fasit på hva som skjer, mens jeg som satt i lederchatten på forrige S1 og fikk med meg ALLE rapporter og samtaler "har ikke greie på hva som skjedde" Saklig du ja

Så dere hadde seieren i sikte med 30 spillere ja? Det var vi 180 spillere som trengte dere for å klare oss? Du er en perfekt protege ser jeg... tar snart innersvingen på din mentor når det kommer til selvforherligelse ^^
    Sist endret av Quintrix : 2013-03-15 kl 16:58 Årsak: § 2a - Moderatorene

Standard

Er nå en herlig dobbeltmoral i at denne RagTag presterer å gå av skaftet så fort noen, som han mener ikke har innsikt, uttaler seg om forrige rundes hendelser.. Mens han selv føler seg kallet til å i detalj refse hendelser på denne serveren når han selv ikke har en konto her en gang..

Gullfaks Dorthea sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2009
    Sted
    Danmark

Standard

Hold jer nu til tråden Er denne server det drejer sig om og ikke alle andre.
    Det er menneskeligt at fejle, men guddommeligt at tilgive.

Standard

Forum Admin kommentar: Quintrix
    Vennligst skriv i riktig tråd, og hold diskusjonen til riktig server! Husk å ha en hyggelig og respektfull tone!
    Har du et spørsmål? Du kan finne svaret her: T4 OSS, T3 OSS
    Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Side 12 av 12 FørstFørst ... 2101112

Lignende tråder

1. Diskusjonstråd rundt angrepsrapporter
    By Lilith in forum S5 - runde 5: november 2013 - juli 2014
    Svar: 0
    Siste innlegg: 2013-11-16, 18:35
  2. Diskusjonstråd verdens underverk
    By Lilith in forum NOX - runde 15: mai 2013 - desember 2013
    Svar: 18
    Siste innlegg: 2013-09-11, 07:52
  3. Diskusjonstråd verdens underverk
    By Lilith in forum S2 - runde 6: januar 2013 - januar 2014