Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 28

Tråd: Problemet med nox?

Standard Problemet med nox?

Da er vi godt igang med nok en nox runde og vi kan begynne å drøfte litt hvordan denne serveren kommer til å utvikle seg. Personlig stiller jeg meg allerede nå noe kritisk til hvordan ting utvikler seg.

Vi har de siste 3 serverne sett and End game som regel strekker helt til natarene begynner å bygge eller at den ene siden fullstendig overkjører den andre. Dette er ikke akkurat et kvalitetstegn for nox. Som regel er det alt for lite deff i WW og alt for store hammere som treffer dem.

Vi ser allerede nå noe av grunnen til at jeg personlig tror det er sånn.. vi kan begynne med å se på topp 12 lista slik den ser ut akkurat nå:

Allianse Spillere Ø Poeng
    1. HART 60 606 36379
    2. Gangnam 37 707 26143
    3. DL 42 557 23404
    4. HART-W 48 422 20260
    5. TR 18 1043 18769
    6. Death_§ 43 433 18621
    7. Alpha 17 1062 18050
    8. DAEMONS 43 407 17504
    9. Dynamitt 41 389 15961
    10. Pro 29 531 15388
    11. ESa 25 593 14822
    12. BB 14 1032 14446

På denne lista ser man spesielt 3 allianser som stikker seg litt ut. Nemlig BB, Alpha og TR
    Grunnen til at jeg synes disse stikker seg ut er på grunn av Ø'en til alliansen, antall spillere og spillerne som befinner seg i i disse 3 alliansene. Spesielt i BB og TR ser man mange spillere som har spilt sammen før og som er over snittet kjente på nox. Nå tar jeg utgangspunkt i forumet fra tidligere runder og runder jeg selv tidligere har spilt. Dette er allianser som har såkalt «lukket rekruttering» noe som har blitt et alt for vanlig begrep de siste årene. Disse spillerne sitter på kunnskaper og erfaringer om spillet som er gull verdt for enhver nybegynner som er villig til å lære seg spillet og bruke litt tid på bygge kontoen sin. Og det er slike spillere som snart må komme seg ut av hulen sin å ta tak i rekrutteringen av nye spillere. Det er virkelig på tide at de av oss som har noen runder på baken faktisk tørr å la nye spillere få en sjanse og er villig til å lære opp spillere som kan forbedre kvaliteten på spillerstanden som akkurat nå er alt for lav til å få til en server som er verdt å huske.

Jeg tror rett og slett ikke folk ser hvor store problemet «lukkede allianser» har på langsikt. Nye spillere blir er dags dato bare samlet inn i store masse-rekrutterings allianser som ikke er istand til å organisere seg selv fordi de rett og slett ikke vet hvordan. Dette fører til at de blir knust selvom de på papiret kan både farme mer, og vokse like raskt som spillerne med erfaring. Dette fører igjen til at man blir demotivert og ikke gidder å spille en runde til. Dette fører til at nox og forsåvidt de andre serverne også sakte dør ut og får færre og færre spillere som er istand til å gi de gamle spillerne motstand. Og hva skjer da når veteranene finner ut at de ikke vil spille lenger? Jo da er det ingen igjen som kan ta opp «arven» og serverne vil sakte men sikkert dø ut.

Så værsåsnill folkens... Vær litt mer åpne for å rekruttere nye spillere til alliansen deres. Jeg vet det er skummelt og faren for spioner også er der. Men på lang sikt er det vi trenger... vi trenger spillere som faktisk er istand til å deffe opp mot en hammer eller to uten at WW'et går til 0 hver gang noen sender tropper mot det.

Jeg tror at dersom det ikke blir gjort litt tak av de mest erfarende på denne serveren vil den ende som de siste har gjordt. Enten at den ene siden overkjører den andre eller at det blir så stor mangel på deff at serveren aldri ender. For slik det er nå er ikke nox en veldig morsom server å spille på.

Slik jeg ser det er iallefall ikke nivået på nox noe skryte av per dags dato.

Kokosbolle
    Guest

Standard

Svarer litt på vegne av Alpha og meg selv her nå.

Vi i Alpha er slettes ikke en "lukket allianse", vi er bare litt kresne :) Så det var noen som reagerte her på forumet og mente at vi falt sammen for noen dager tilbake. Det var rett og slett en liten rundvask vi gjorde, og på det tidspunktet var det opp mot 30 medlemmer i alliansen. De som ble luket ut fikk komme med i underalliansen Omega, mens de som ikke var aktive/bannet forble allianseløse.

Men det er altså ikke noe å være redd for å søke seg inn i Alpha. Etter utrenskningen har vi vel tatt inn 5 nye spillere eller noe slikt.

Og når det gjelder opplæring av nye spillere var de aller fleste av oss på halvgir forrige runde, og vi gjorde nettopp det du foreslår her; lærte opp nye spillere. Faktisk så var ledelsen i denne rundens Pro (ikke samme Pro som sist runde) blant de som vi lot henge med oss den gang. De var da ferske, og leder nå en av de større alliansene. Vi ønsker bare å ta i et tak denne gangen, fordi vi er alle i godt humør og lysten på litt mer action nå enn sist.

Standard

Var derfor jeg la spesielt vekt på BB og TR, har sett at alpha rekrutterer mye nytt sammen med omega.

Kokosbolle
    Guest

Standard

BB vet jeg venter til litt ut i spillet før de foretar seg noe, så kan vel si de er nøytrale akkurat nå.

TR hadde vel som plan å være dem mot "røkla", så får vel se hvordan det går :)

Standard

Kan jo forsåvidt si at BB er lukket allianse, men etter den ble åpnet med umulige krav, så har jeg fått 2 søknadder, og før det så lå det på et mere ukjent antall. Så må si det var det smarteste jeg har gjort denne runden til nå.

Ellers vil jeg jo frem til at spioner og sånt er noe som går veldig igjen på nox, alle sier at de ikke bruker det, men det er neppe tilfellet. Jeg har aldri plantet en spion, ikke kommer jeg til å gjøre det, men kjenner jeg noen i en allianse og jeg vet de holder på med noe ugang, så spørr jeg litt rundt om hva som skjer på serveren. Greit å ha et lite overblikk, uansett om det er rettet mot deg selv eller noen helt randoms.

i BB så er det folk jeg har spillt med/mot minst 1 runde, så jeg vet at det ivertfall er noe tak i dem. Noen av dem er ganske gode, enkelte er mindre gode, men uansett så skal det være mulig å få dem med på ting, som sist runde var nesten en umulighet i pro.

Sitat Opprinnelig skrevet av KapteinS. Vis innlegg
    BB vet jeg venter til litt ut i spillet før de foretar seg noe, så kan vel si de er nøytrale akkurat nå.

TR hadde vel som plan å være dem mot "røkla", så får vel se hvordan det går :)
    pfft, rykter satt ut av fienden.

Du er ikke tilfeldigvis en av snikene jeg har på skype? :P
    Nox3:KaMiKaZe Bob Nox4:KaMiKaZe Bob Nox5:Romer Jens Nox6:KaMiKaZe Bob Nox7:IamBob Nox9:KaMiKaZe Bob Nox11:KaMiKaZe Bob Nox12:Møøø Nox13:KaMiKaZe Bob

Kokosbolle
    Guest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av KaMiKaZe Bob Vis innlegg
    pfft, rykter satt ut av fienden.

Du er ikke tilfeldigvis en av snikene jeg har på skype? :P
    Hva får deg til å tro det? :) Var bare det du fortalte meg en solskinnsdag.

Standard

Jeg er forsåvidt enig med åpningsinlegget i denne tråden, men problemet er langt mer vidtrekkende enn så. Har tidligere foreslått en ny rase, mer eller mindre 90% innrettet på deff. Alt for få innser verdien av å produsere mengder av deff, taktisk bruk av deff og analyse av spillet. En ny deffrase ville blant annet gjøre det lettere for nybegynnere å overleve i spillet. Samtidig er det sånn, at det er lite "ære" i å være deffspiller, da deffpoeng går til spillere som blir deffet, oftest egoistiske offspillere som selv har null deff. Mener også at det burde være en begrensning på hvor mange allianser man kan være alliert med. Dette ville garantert føre til et mer åpent og spennende spill. Har sagt det før, og gjentar; NOX i dag har et så lavt nivå, at en aktiv og erfaren ally med 10 til 12 spillere kan vinne en server........Men ser frem til eventuelle forandringer som gjør spillet mer spennende og åpent, og som ikke minst trekker fler spillere. Da ville det kanskje bli en ny runde

Fatboy resting in the sun

Kokosbolle
    Guest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av 2rthunder Vis innlegg
    Jeg er forsåvidt enig med åpningsinlegget i denne tråden, men problemet er langt mer vidtrekkende enn så. Har tidligere foreslått en ny rase, mer eller mindre 90% innrettet på deff. Alt for få innser verdien av å produsere mengder av deff, taktisk bruk av deff og analyse av spillet. En ny deffrase ville blant annet gjøre det lettere for nybegynnere å overleve i spillet. Samtidig er det sånn, at det er lite "ære" i å være deffspiller, da deffpoeng går til spillere som blir deffet, oftest egoistiske offspillere som selv har null deff. Mener også at det burde være en begrensning på hvor mange allianser man kan være alliert med. Dette ville garantert føre til et mer åpent og spennende spill. Har sagt det før, og gjentar; NOX i dag har et så lavt nivå, at en aktiv og erfaren ally med 10 til 12 spillere kan vinne en server........Men ser frem til eventuelle forandringer som gjør spillet mer spennende og åpent, og som ikke minst trekker fler spillere. Da ville det kanskje bli en ny runde

Fatboy resting in the sun
    Hvorfor mener du det burde være en begrensning på antall allierte når det faktisk er en slik sperre? Man kan maks ha tre konføderasjoner. Dog jeg er ikke enig i at det er bra med en slik begrensning. Å spille på comx i en svær meta mot flere andre svære metaer er mye morsommere.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av KapteinS. Vis innlegg
    Hvorfor mener du det burde være en begrensning på antall allierte når det faktisk er en slik sperre? Man kan maks ha tre konføderasjoner. Dog jeg er ikke enig i at det er bra med en slik begrensning. Å spille på comx i en svær meta mot flere andre svære metaer er mye morsommere.
    3 er minst 2 for mange

Fatty

Forumsguru Mordiiii sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    London

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av 2rthunder Vis innlegg
    3 er minst 2 for mange

Fatty
    To for mange for nox ja. Spillmekanikken til nox og comx er jo den samme, så er enig i at en kanskje bør differensiere litt. (Mindre kart, ny stamme, regler for antall allierte, fjerne tid før man kan ta over byer etc.) Alt dette opp til enhver admin.

Jeg er forsåvidt enig med OP at en kanskje er vel paranoid på nox. De færreste som vil joine har lite edle intensjoner.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 20
    Siste innlegg: 2008-01-11, 22:38

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •