Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 12 av 12

Tråd: NM i travian

Cool

Sitat Opprinnelig skrevet av Sjus-S5 Vis innlegg

Jeg er fortaler for et samlet skandinavien
    Så da er vi i det minste enige i dette. Men travian er så mye mer enn spilleregler og den ytre organiseringen av spillet. Hver eneste server er unik, fordi det er andre mennesker som spiller, plasseringen på spillerbordet er ulik, tidligere venner er fiender og omvendt. Det store spørsmålet er hvordan man kan ha det kjekt med spillet i måned etter måned, kanskje år etter år? En viktig forutsetning er å innse at travian ikke bare handler om travian.

Jeg tror det er viktig å innse at travian-spillet består av mange deler.
    den første er teknisk og fordrer bruk av penn og papir eller kalkulator. Hvordan lønner det seg å simme?
    Mer avansert: Hva slags tropper svarer det seg å trene. Her må du i tillegg til kalkulatoren lage en strategi, det avhenger selvsagt av formålet.
    Den sosiale biten er stor: Lønner det seg å alliere seg? Med hvem? Hvor mange? Erfarne eller nybegynnere? Etter hvert blir det vanskeligere å bruke tekniske hjelpemidler for å finne svar, man er over på verdispørsmål. Hvis du er pratsom, så lønner det seg selvsagt å være i en stor allianse, gjerne med mange noobs. Hvis du er travel, så er det få stykker som gjelder, gjerne på noenlunde samme ambisjonsnivå og ferdighetsnivå.

Sånn kan vi fortsette, og da går no dagan' (eller kveldene). Jeg tror at både spørsmålene vi stiller og svarene vi kan få er høyst individuelle. For meg er det viktig å spille med hjertet, men ikke har egnearkene langt unna.

http://forum.travian.no/images/icons/icon6.png

Standard

Som Sjus skriver... Man kunne kvalificere sig videre fra kvalen i Tournament 2012, men den ene hånd på ryggen og den anden på fjernbetjeningen :)

Gik selv videre, både på Off-point, Deff-point OG Pop-Placering, og det uden at have været en afgørende faktor i spillet..! Min alliance fik faktisk en konto videre med 2 byer! Byg en by i det grå og Deff den mod Natar, så var billetten sikret. Det må sige nok om niveauet af de "krige" der var på kvalen.

Jeg har hørt fra flere at en skandinavisk server er laangt på tegnebrædtet, men at den primært strander på hvilket domæne den skal spilles på.. DOH!!

Jeg er enig med de herrer der mener at det kunne være sjovt med en Norsk, Dansk og Svensk server.. (Om Finland skal med? Sprogstammen er en del anderledes)

Men det skal nok en del lobby arbejde til for at kunne holde den "clean". For intet ondt om andre, polakker, Russere mm.. Men er det en skandinavisk server, så skal den holdes med .no, .se & .dk

Så er tilmeldings emailen ikke deraf, så INGEN adgang... Hvilket dog HELLER ikke dur, da mange har en hotmail.com adresse.

Så alt i alt er der mange problemer i at lave en ren Skandinavisk :(

Mit bedste bud er, at alle os rutinerede bare må samle ALLE de skypevenner vi har (og deres venner) og så få koordineret at vi alle starter på en server på et .se, .no eller .dk domæne. Og så må vi tage udefrakommende med.

En anden ting jeg vil give ret i.. Som rutineret spiller, syntes jeg man skylder Travian at skifte kvadrant og venner server til server.. Så flere kan få benefit af den rutine man kan medbringe og på denne måde være med til at udklække flere kommende Travianere

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Lignende tråder

1. Svar: 7
    Siste innlegg: 2011-02-18, 19:49
  2. ang Travian.
    By arco9le in forum Generelt
    Svar: 10
    Siste innlegg: 2009-06-07, 13:43
  3. Eg gir meg med Travian :(
    By Tøffel in forum Generelt
    Svar: 47
    Siste innlegg: 2008-08-18, 10:09