Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

Tråd: TV-serier

Forumsguru Mordiiii sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    London

Standard TV-serier

Oki, sommerferietid snart for de fleste.

Hvilke serier er must see når man har fri og det regner (eller er sol) ute?

Starter ballet med et par anbefalinger:

Game of thrones:
    Er inne i sin andre sesong. En tredje sesong er allerede planlagt. Et episk drama satt i en middelaldersk fantasiverden med mye kriging, intriger og tidvis humor. En bedre versjon av ringenes herre. 10/10

Breaking Bad:
    En lærer starter å lage chrystal meth i USA. Dette fører til en del heftige situasjoner. Røper ikke mer, da denne er et must see. (Drama - 3-4 sesonger)

It's always sunny in Philadelphia.
    Komedie. Har sett 3 episoder... (finnes mange sesonger). Handler om 3 stk som driver en bar.... Ikke sørlig morsomt til nå. Noen som har sett den?

Noen serier som kan anbefales?

Odins ravnerOdins ravner Karianne sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2010
    Sted
    Oslo

Standard

Jeg vil i alle fall legge vekt på Grays anatomy og the firm.
    Grays anatomy er vel mer et jenteprogram enn gutteprogram så vidt jeg vet, og består av en haug av interne konflikter og dilemmaer som både leger og andre kan komme ovenfor nå og da.

The firm har sin første sesong i Norge i år (jeg vet ikke om det er flere sesonger i utlandet eller på nettet) og handler om en advokat og hans familie som gjør alt som skal til for å finne sannheten. Dette leder dem inn i hemmelighetene til et farlig firma.

Håper en av de faller i smak :)
    "Man må være en god leser for å kunne sitere klokt og godt."
    Amos Bronson Alcott

ValslyngeValslynge Plopp sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    I din jordkjeller

Standard

Dexter:

En blodekspert som jobber for Miami-politiet som viser seg å være tidenes seriemorder. Dexter dreper kriminelle som han mener har kommet seg unna straffen sin.

Vet ikke hva mer det er å si om denne serien uten å spoile noe. Dexter er uansett en vill serie.

Suits:

Det har kommet ut 1 sesong av denne serien, men sesong 2 kommer ut denne sommeren. Serien handler om Mike Ross, som har droppet ut av college. Etter en mislykket drug deal, befinner han seg nå arbeidende for et advokatfirma under Harvey Spector, en av byens beste advokater.

Californication:

Handler om forfatteren Hank Moody som prøver å få orden på livet sitt etter at kona har forlatt han. Han har en datter å ta seg av, han slutter å skrive, prøver å bearbeide forholdet med eksen samtidig som han har usannsynlig bra drag på kvinner.

Community:

Komedie. Handler om en advokat som må ta skolen om igjen etter at det viser seg at lisensen er forfalsket. Her møter han ganske spesielle mennesker som danner seg en studiegruppe. Serien handler om studiegruppen og deres liv på skolen.
    Meget random!

Vil ikke røpe noe som helst i noen av disse, så har egentlig bare skrevet "den røde tråden", og nevnt minimalt.

+1 på Game of Thrones og Breaking Bad også
    nox1: Plopp KFL R.R | nox2: PanteRRape KFL R.R | nox3: Shibby SM -> KFL
    nox4: Jump Around -> Plopp T5PC -> KFL | nox5: Plopp KFL | no1r3: infamous | nox6: Dux Bellorum
    nox9: Dioscuri -> Willie Foo Foo | nox12: Kjøttgardin

Standard

Har sett Suits som plopp nevnte.
    Og ifjor så jeg gjennom første sesong av Spartacus, sesong 2 var drit dårlig syns jeg så kan bare anbefale den første.

http://www.imdb.com/title/tt1442449/

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    I din jordkjeller

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av larsi:P Vis innlegg
    Har sett Suits som plopp nevnte.
    Og ifjor så jeg gjennom første sesong av Spartacus, sesong 2 var drit dårlig syns jeg så kan bare anbefale den første.

http://www.imdb.com/title/tt1442449/
    Når du sier sesong 2, mener du da Vengeance? Eller mener du Gods of the Arena? For først kom jo Blood and Sand. Så fikk Spartacus kreft irl, så da lagde Gods of the Arena som er en prequel til Blood and Sand. Også er det Vengeance som kom nå som da egentlig er sesong 2, med da en ny skuespiller i rollen som Spartacus.

Jeg syns uansett at serien er verdt å se på :)
    nox4: Jump Around -> Plopp T5PC -> KFL | nox5: Plopp KFL | no1r3: infamous | nox6: Dux Bellorum

Overbuljongterningpakkemester-assistent ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge nanus sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Bjørgvin

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Plopp Vis innlegg
    Når du sier sesong 2, mener du da Vengeance? Eller mener du Gods of the Arena? For først kom jo Blood and Sand. Så fikk Spartacus kreft irl, så da lagde Gods of the Arena som er en prequel til Blood and Sand. Også er det Vengeance som kom nå som da egentlig er sesong 2, med da en ny skuespiller i rollen som Spartacus.

Gods of the Arena ble vel planlagt før han fikk kreft, så det var vel ikke derfor den kom.(?) Anyway, Blood and Sand og Gods of the Arena er meget gode, mens sesong 3, Vengeance skuffet meget. Liam McIntyre(nye Spartacus) spiller dårligere og historien er også mye dårligere enn i de to tidligere. Fortsatt verdt å se selvsagt, men ikke like spennende som tidligere.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Negative Vis innlegg
    nanus er glatt som en ål dyppet i silikonolje, med sjarmen til en gjennomsnittlig latinamerikaner snakker han seg ut av de fleste situasjoner, vanskelig å få has på og vanskelig å sette i bås
    The rich would have to eat money, but luckily the poor provide food.

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    I din jordkjeller

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nanus Vis innlegg
    Gods of the Arena ble vel planlagt før han fikk kreft, så det var vel ikke derfor den kom.(?) Anyway, Blood and Sand og Gods of the Arena er meget gode, mens sesong 3, Vengeance skuffet meget. Liam McIntyre(nye Spartacus) spiller dårligere og historien er også mye dårligere enn i de to tidligere. Fortsatt verdt å se selvsagt, men ikke like spennende som tidligere.
    Jeg tror planen var å kjøre Vengeance før Gods of the Arena. Men pga. kreften, så bytte de om.

Vet ikke om jeg vil si at Liam spiller dårligere, men det er uvant å se en annen spille Spartacus, det er det. Kan hende dette er med å påvirke, men ingen tvil om at Blood and Sand var bedre.

Springskalle Negative sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Volda

Standard

Og for de som ikke har sett The Wire og Six Feet Under så er det bare å sette i gang. Dexter sesong 1 og 2 er forøvrig også akseptabelt, etter det går kvaliteten i utforbakke.
    En sunnmøring kan fø ti nordlenninger, men ti nordlenninger kan aldri fø en sunnmøring.
    -Gammel ordtak

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    I din jordkjeller

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Negative Vis innlegg
    Og for de som ikke har sett The Wire og Six Feet Under så er det bare å sette i gang. Dexter sesong 1 og 2 er forøvrig også akseptabelt, etter det går kvaliteten i utforbakke.
    The Wire er bra det og. SFU har jeg ikke sett.

Når det gjelder Dexter, så er jeg delvis enig med deg; sesong 1 og sesong 2 er 2 av de sterkeste, men personlig så syns jeg den siste sesongen toppet de.

Sesong 3 er en downer i forhold til de to foregående, men syns det tar seg litt opp igjen i sesong 4. Sesong 5 stiller seg på linje med sesong 3.

Men alt i alt syns jeg Dexter er en av de mest spennende seriene jeg har sett, mye grunnet de utrolige sesongavslutningene.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Plopp Vis innlegg

Jeg mener Gods of the arena.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •