Side 1 av 11 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 106

Tråd: Serverudvikling

Standard Serverudvikling

Vi prøver en ny debatt.
    Hvilken allianse er sterkest?
    Hvilken føderasjon vil skje?
    Hvem vil komme med den første krigen erklæringen?

Standard

Slikt er alltid gøy i starten på en server

Jeg er fristet til å gjøre som mr Sam gjorde på s4, nemlig legge inn denne linken: http://forum.travian.co.uk/showthrea...liance-Culture. (Jeg skal derimot ikke komme med en omfattende analyse av alle topp 10 alliansene på serveren, det får heller andre gjøre om de føler seg kallet til det)

For min del er jeg mest spent på hva som skjer med alliansen NVA, som har en del fellestrekk med alliansekulturen "the Mongols" (Mange medaljer, aggressiv plyndring, mange germanere osv, trykk på linken, så skjønner du hva jeg mener)

Spørsmålet mitt er om NVAs skjebne vil bli den samme som så mange "mongols"-allianser tidligere? Rett og slett at alliansen opphører i det de plyndresyke germanerne mister klubbene sine i kontringer og sletter, og de resterende spillerne innser at deres by nr 2 er spredt over alle verdenshjørner.

Eller har NVA mer tyngde enn som så? En del spillere har i allefall plassert seg relativt samlet, og noen av navnene i ledelsen ser kjente ut, særlig om man skal lese feks Selahtisep baklengs... Det blir spennende å se om disse har det som trengs for å drive alliansen videre til å bli en sterk allianse gjennom hele serveren.

Er det noen muligheter for å få en uttalelse ang dette fra en NVA spiller? Hva tror dere selv?

Standard

Hvad med 3-Kronor? Der sidder stærke spillere og de har allerede samarbejde med BG?

Og så skal man nok også kigge på Føniks, også stærke spillere som samarbejder med HJS som også ser ud til at kunne noget?

Og så er der jo sikkert en masse skjult samarbejde som vi andre ikke ved noget om ;)

Hyggeansvarlig HirdmannHirdmann Kebab sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    Norway

Standard

Jeg tror det blir en trekant mellom NVA, Concrete og A-S. Videre tror jeg Føniks og HJS kommer til å finne seg en tredjepart. 3-KRONOR og BG vil jeg også tro inngår en alliansepakt. Jeg tror likevel ikke de kan måle seg med Føniks eller NVA-metaene. T-T kommer til å alliere seg med en rekke allianser, men aldri bli en trussel for noen av de "store".

Ytterlige allianser som jeg tror kommer til å kjempe i toppen er: Kylling, Sopphus, Sandbox, jada og delvis Republic.

NVA er en ganske offensiv allianse, men jeg tror folk undervurderer de defensive styrkene deres.
    De består av 48% germanere. Likevel er opp i mot 70% av spillerne offensive (+/-). NVA har imponert, og alle ser at de er en av de sterkeste alliansene på nåværende tidspunkt, sett i fra et enkeltspillerperspektiv.

Føniks er også en offensivt-preget allianse, men her er bare 26% av alliansen germanere (Det gjelder selvfølgelig hvis man utelukker King Laure ;). Mitt inntrykk er at føniks har et sterkere samarbeid innad i alliansen enn det NVA har. Jeg tror det kan være lett å undervurdere de taktiske vurderingene til Føniks.

Concrete er en allianse bestående av 31% germanere. De har også offensive spillere utenfor disse 31 prosentene. Jeg vil tro Concrete er like sterke defensiv som de er offensiv. Erfaringsmessig ligger de over gjennomsnittet, men jeg tror ikke Concrete vil blomstre helt enda.

HJS består av 23% germanere. Her har vi blant annet Morg som har fått mye PR i den omdiskuterte krigen mellom han og Down2up. HJS har enkeltspillere som er sterke offensiv, men jeg tror at det er på den defensive fronten HJS' tyngde ligger.

Så var det [T-T]..... Jeg mener det er den svakeste alliansen på top 15. Bakgrunnen for det, er lederskapet, rekruteringen og samholdet. Det skal nok ikke mye til for å komme inn i varmen. Jeg tror likevel det kan ligge noen flinke gullkorn i [T-T], men uten en allianse i ryggen er det lite de kan stille opp med i en større krig.

3-KRONOR vil jeg tro er erfaringsmessig over middels, men de kan likevel ikke strekke seg helt til topps. Som i de fleste allianser er det nok også her et par knopper som venter på å blomstre....Jeg tror bare ikke at det kommer til å holde dersom ikke noe mer gjøres...

Kylling er absolutt et knippe spillere jeg tror vil komme langt. Jeg tror likevel de bør revurdere rekrutteringssystemet deres, da jeg tror det er litt for lett å få søknaden godkjent. Kylling henger med hele veien, og har blant annet 4 representanter innenfor top 20. Det er vanskelig å si hvilke retning de vil ta i forhold til Føniks og NVA. Jeg tror i hvert fall vi får se en stigende kurve fra Kylling sin side, uavhengig av konføderasjon.

A-S har et par veldig sterke spillere. En av de store germanerkontoene i A-S har sikret seg et utrolig godt område, med god hjelp fra resten av alliansen. Jeg tror dette er en av de mer samarbeidsvillige alliansene på top 15. Denne alliansen tenker før de handler.

Til slutt tar jeg for meg Sopphus som jeg selv er en del av. Det er selvfølgelig den beste alliansen med de beste spillerne, med best taktisk grunnlag for både offensiv og defensiv krigføring samt. er de erfaringsmessig overlegen. Samholdet er selvfølgelig også på topp. Hvem Sopphus kommer til å samarbeide med videre i spillet blir spennende å se.

;) hehe. Håper dere likte innlegget. Kommenter det gjerne :)
    @Kebab@Salsakonge@RcN@Dorkinator@Peace-Maker@Lillejoran @Foreverest @Salsa@Antidote

Odins ravnerOdins ravner ste123 sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Hjemme

Standard

Fint innlegg. Kan kanskje legge ut et lengre svar senere, men jeg er nok litt uenig i et par av dine vurderinger. Jeg tror heller ikke King Laure er en del av Føniks.
    I’m a robot. Need proof? I have never once typed a CAPTCHA correctly on the first try.

Det er synd at flere av spillerne i toppen på norske servere er ekstremt cocky.Finner ikke samme holdning i de fleste andre land

Gullfaks Dorthea sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2009
    Sted
    Danmark

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ste123 Vis innlegg
    Fint innlegg. Kan kanskje legge ut et lengre svar senere, men jeg er nok litt uenig i et par av dine vurderinger. Jeg tror heller ikke King Laure er en del av Føniks.
    Det tror jeg heller ikke ;)
    Det er menneskeligt at fejle, men guddommeligt at tilgive.

FjadraspjotmannFjadraspjotmannFjadraspjotmannFjadraspjotmann Fobier sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2010
    Sted
    Akershus

Standard

NVA virker som en rar allianse. Down2Up er jo den farmen.
    All ære til T-T (spesielt Forgettit) som tok ut klubber og pulter. Og T-T igjen som tok ut mye fra Onkelz, 3sifret tall med klubber og rams. Ikke dårlig.
    Spesielt på tanke på den rare lederstilen som ledes der..

Jeg synes det er merkelig at du ikke har nevn Jada eller Sandbox.
    - Jeg vil komme tilbake til dem.

FIT (Laure) virker som dem er online 25/8, og ressursproduksjonen der ble tidlig makset.
    Også den fine farmingen istarten ga dem vill ledelse vil jeg tro. Uten tvil nr1 på serveren.
    Har også sett et par fine rapporter hvor det er TR og litt av hvert, mye pent.
    Kansje en av de mest taktiske her inne, Tok inn det som kunne farmet mye av i starten, da det fremdeles var farmer. Gikk tidlig ut i ressursproduksjon fremfor tropper og farming, Men hadde dog en del tropper til og kunne holde seg godt og lenge på god plyndreliste plass.
    - En av de beste ressursinntektene.

Vidre er det Freakshow, Der vil jeg tro korn bare flyyyter inn. Perverst mye gullbruk :)

Jada har MANGE stjerner, Noen kjente fjes, andre utrolig fine kontoer. Montro det gjemmer seg noen kjente spillere der.
    Sandbox. Der er det UTROLIG mye simmin, er vell bare Thyrfing som lever stort derifra på den offansive siden.
    Men alikevell, de andre der, Yummy, er ikke dårlig produksjon der kan jeg tenke meg.

Sopphus.
    Den desidert mest unnervurderte alliansen og kansje den som kommer til og bli mest fryktet.
    overhode ikke pga kebab og co. De veit vi hvem er, og hva de kan presterte.
    - De er vi lei av, vi vil se noe spennende der ifra. Kansje påtide at folk titter frem med sitt virkelige spillernavn, vi veit vell i bunn og grunn hvem som er der.

T-T og TTT vil nok splittes og gå hver sin vei når by 2 og 3 kommer på plass.
    Dem innser vell fort at ha den farmen som sisteplass og farm duger ikke til rekrutør, alliansen ligger på -90k i plyndring denne uken, og det er kun 2 farmere der.

DOG! dem har UTROLIG mye deff de som faktisk er aktive der.

@ alliansen og Føniks samarbeider. Det er vell relativt tydelig.
    Og hva foregår mellom Fenris og Krcapt? Ny "morg-Down2up" fight?

Nei, Når NVA våkner og blir kvitt mye dødt kjøtt tror jeg de kan bli farlige.
    A-S tror jeg er de som går på en smell og blir deffet ut eller countret.
    Concrete?
    varer de fram til artefaktene da?

TriForce, Hvem er dem? hva vil dem?
    Hører de er glad i og sende IGM`s og sier dem har store farlige venner.

All ære til Forgettit denne uken!
    Var synd med at du var 4minutter forsein til medalje! Virker som du får det denne uken!

Diva?
    Hva skjer med henne?
    hmm..

Største trussel :
    Sopphus (kebab, du har nada av æren, no offence)
    AS/Føniks/Kylling/ Kommer vell etter, Blir spennede og se hva som skjer vidre her.
    Concrete/Jada/Sandbox Spennede spennede..

Får bare håpe det ikke blir 3 metaer.. Skulle gjerne hat et spennede game :)

Edit : Mye av dette ble litt feil når jeg så du hadde edita.
    Gammel traver tilbake den 30.01.2012 etter en god og lang pause.

Hyggeansvarlig HirdmannHirdmann Kebab sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2008
    Sted
    Norway

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Fobier Vis innlegg
    overhode ikke pga kebab og co. De veit vi hvem er, og hva de kan presterte.
    - De er vi lei av, vi vil se noe spennende der ifra. Kansje påtide at folk titter frem med sitt virkelige spillernavn, vi veit vell i bunn og grunn hvem som er der.
    Jasså? Kan jeg spørre deg om hva du vet om vår evne til å prestere, da dette ikke lenger er spennende nok for deg? ;)

- Ellers er jeg enig i mye du sier, og du kommer med et par gode poeng. At King Laure er nr.1 spiller på serveren er det ingen tvil om.
    @Kebab@Salsakonge@RcN@Dorkinator@Peace-Maker@Lillejoran @Foreverest @Salsa@Antidote

Angry Nva

Jeg kan avkrefte at NVA skulle være døgnfluer. Jeg kan også bekrefte at det er riktig observert at blant annet selahtisep er en gammel kjenning. Det er thales i egen humørsyke person som slår til igjen. :)

med gretten og tverr hilen thales/Arne

FjadraspjotmannFjadraspjotmannFjadraspjotmannFjadraspjotmann Fobier sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2010
    Sted
    Akershus

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kebab Vis innlegg
    Jasså? Kan jeg spørre deg om hva du vet om vår evne til å prestere, da dette ikke lenger er spennende nok for deg? ;)

- Ellers er jeg enig i mye du sier, og du kommer med et par gode poeng. At King Laure er nr.1 spiller på serveren er det ingen tvil om.
    Ikke at det Ikke er spennede..
    Bare at vi veit alt allerede nesten. Samme greia omigjen :)
    Gammel traver tilbake den 30.01.2012 etter en god og lang pause.

Side 1 av 11 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •