Som du sier er ikke serveren særlig spennende, og jeg vil faktisk trekke det så langt at den er gruende kjedelig. Jeg er en av mange som gleder seg til den er ferdig, og vet faktisk ikke om jeg holder inn til mål denne gangen. Når det er sagt vil jeg påpeke at jeg ikke skjønner hvorfor viking seier "ikke skal være noe å skryte av."
Teori nummer 1: Viking har for mange medlemmer!
Kanskje er det noen som mener at Viking har for mange medlemmer, og er en såkalt Zerg-allianse. Viking har 97 medlemmer, og for morros skyld kan vi sammenligne dette tallet med antallet spillere på de vinnende lagene i de tidligere rundene på s4.
Tidligere vinnerlag på s4:
Runde 3: TDC (44) + Republic (38) + TDC Rek (29) + TDC GH (6) = 117
Runde 2: EC (38) + RE|N (34) + RE|C(32) + RE|K(23) + RE|PB(1) + RE|WW(2) + RE|LEI (1) = 131
Runde 1: MØL (58) + Supreme (54) + KoB (47) + Supreme 2 (45) + MØL II (31) + POP (5) + ØL (3) = 243
For orden skyld kan man også sammenligne med velkjente Zoo:
Zoo s (46) + Zoo SØ (34) + Zoo N (34) + ooZ (5) Zoo WW (3) = 122
(Jeg vet lite om hvor mange spillere som spilte på de nevnte serverne, så hvor store disse alliansene var relativt sett vet jeg ikke)
Teori nummer 2: Seieren vil ikke være noe å skryte av på grunn av lite motstand!
Dette er forsåvidt en helt grei påstand, og jeg skjønner godt at noen tenker slik, men samtidig blir det litt for enkelt å trekke en slik konklusjon. Grunnen til at Viking har hatt lite motstand er at man systematisk har knust all motstand. Vikings forum er fullt av angrepsrapporter med knuste bygg og hovedstader.
Man kan kverulere så mye man vil, men Viking har spilt veldig bra. Fra første aksjon har det vært mer enn 30 spillere som har fått utdelt angrepsmål. Det ble i en lang periode angrepet koordinert 1 gang i uken, og det er dette som er grunnen til viking sannsynligvis blir den eneste alliansen med et WW.
Min konklusjon:
Alliansen viking, ledelsen, kompetansen, samarbeidet og systemene rundt ble ikke skapt på en uke. Allianser der mange har spilt sammen før er skumle, uansett server. Det er mange som har lagt ned mange timers arbeid for å skape dagens viking, så påstå at seieren ikke er fortjent/ ikke noe å skryte av er faktisk ganske stusslig.
Til slutt vil jeg skryte litt av vikings motspillere. Simmern (Balle Raasum?) forteller om et høyt antall byer satt i croplock, og svært mange av de andre topp 200 spillerne utenfor viking har fått hovedstaden knust mer enn en gang. De mest ekstreme tilfellene er kanskje Sønnavodin og Yek som sikkert snart er ferdig med oppbygningen av hovedstaden for 5. gang. At dere fremdeles er på serveren synes jeg er imponerende, og jeg vet at det er mange, både i og utenfor viking, som også er imponert over dette!
Hvorfor man ikke skal være imponert over alliansen som har knust disse byene, og som vinner over denne gjengen skjønner jeg ikke.![]()