Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 21

Tråd: Viking - Noe å skryte av?

Standard Viking - Noe å skryte av?

Sitat Opprinnelig skrevet av kverulanten Vis innlegg
    videre ryktes det at man gleder seg stort til runden er over.. men tviler på at folk blir noe imponert over viking sin seier.. er ikke mye og skryte av
    Som du sier er ikke serveren særlig spennende, og jeg vil faktisk trekke det så langt at den er gruende kjedelig. Jeg er en av mange som gleder seg til den er ferdig, og vet faktisk ikke om jeg holder inn til mål denne gangen. Når det er sagt vil jeg påpeke at jeg ikke skjønner hvorfor viking seier "ikke skal være noe å skryte av."

Teori nummer 1: Viking har for mange medlemmer!

Kanskje er det noen som mener at Viking har for mange medlemmer, og er en såkalt Zerg-allianse. Viking har 97 medlemmer, og for morros skyld kan vi sammenligne dette tallet med antallet spillere på de vinnende lagene i de tidligere rundene på s4.

Tidligere vinnerlag på s4:

Runde 3: TDC (44) + Republic (38) + TDC Rek (29) + TDC GH (6) = 117
    Runde 2: EC (38) + RE|N (34) + RE|C(32) + RE|K(23) + RE|PB(1) + RE|WW(2) + RE|LEI (1) = 131
    Runde 1: MØL (58) + Supreme (54) + KoB (47) + Supreme 2 (45) + MØL II (31) + POP (5) + ØL (3) = 243

For orden skyld kan man også sammenligne med velkjente Zoo:

Zoo s (46) + Zoo SØ (34) + Zoo N (34) + ooZ (5) Zoo WW (3) = 122

(Jeg vet lite om hvor mange spillere som spilte på de nevnte serverne, så hvor store disse alliansene var relativt sett vet jeg ikke)

Teori nummer 2: Seieren vil ikke være noe å skryte av på grunn av lite motstand!

Dette er forsåvidt en helt grei påstand, og jeg skjønner godt at noen tenker slik, men samtidig blir det litt for enkelt å trekke en slik konklusjon. Grunnen til at Viking har hatt lite motstand er at man systematisk har knust all motstand. Vikings forum er fullt av angrepsrapporter med knuste bygg og hovedstader.

Man kan kverulere så mye man vil, men Viking har spilt veldig bra. Fra første aksjon har det vært mer enn 30 spillere som har fått utdelt angrepsmål. Det ble i en lang periode angrepet koordinert 1 gang i uken, og det er dette som er grunnen til viking sannsynligvis blir den eneste alliansen med et WW.

Min konklusjon:

Alliansen viking, ledelsen, kompetansen, samarbeidet og systemene rundt ble ikke skapt på en uke. Allianser der mange har spilt sammen før er skumle, uansett server. Det er mange som har lagt ned mange timers arbeid for å skape dagens viking, så påstå at seieren ikke er fortjent/ ikke noe å skryte av er faktisk ganske stusslig.

Til slutt vil jeg skryte litt av vikings motspillere. Simmern (Balle Raasum?) forteller om et høyt antall byer satt i croplock, og svært mange av de andre topp 200 spillerne utenfor viking har fått hovedstaden knust mer enn en gang. De mest ekstreme tilfellene er kanskje Sønnavodin og Yek som sikkert snart er ferdig med oppbygningen av hovedstaden for 5. gang. At dere fremdeles er på serveren synes jeg er imponerende, og jeg vet at det er mange, både i og utenfor viking, som også er imponert over dette!

Hvorfor man ikke skal være imponert over alliansen som har knust disse byene, og som vinner over denne gjengen skjønner jeg ikke.

Standard

Ikke så overraskende sikkert, men jeg er helt enig med Pwent. Å påstå at det ikke er noen prestasjon hvis Viking skulle vinne blir det samme som å si at alle utenfor Viking er dårlige spillere.

Når det er sagt så er det jo som oftest forumtroll som ikke spiller spiller den aktuelle serveren, som diskuteres, når det er ytringer om at nivået er så lavt på en server. Det er jo ikke annet nivå på andre norske normalservere heller, og min påstand er at Viking hadde vært på akkurat samme plass på hvilken som helst av disse.

HirdmannHirdmann kverulanten sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2011
    Sted
    Ts2

Standard

Too long, didnt read..

Vikings forum er fullt av angrepsrapporter med knuste bygg og hovedstader.
    Tar bare med noe jeg så i farten her.. Flirer litt..
    Det er en del angrepsrapporter der, det ser jeg, med knuste bygg og hovedstader. Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor skryte av det? Da de fleste rapportene som ligger der, har det nesten ikke vært tap på sweep? (ser ikke så mange der viking har blitt truffet heller)
    Noen sweep har gått på vegger her og der, greit nok. Men jeg synes ikke det er noe og være ''stolte'' av.. jeg er ikke imponert over seieren.
    Det var jo avklart før artefaktene kom ut også..
    "Du har retten til å forholde deg taus.
    Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

Standard

er man kverulant så er man kverulant ! men å påstå at det ikke er særlig imponerende det viking driver med er bare dumt. Det er ikke vikings skyld at nivået på denne serveren etter hvert har blitt labert.
    En sterk felles fiende(Viking) ville vanligvis skapt ekstra samhold , men det har ikke skjedd denne gangen og jeg vet egentlig ikke hvorfor. Mye fjortistendenser ved å sende sweep på gamle allierte etter småkrangling internt har skapt noen uheldige situasjoner , men jeg tror dessverre denne gangen at det viktigste var at flere allianser hadde ledere som synes det var artigere at det sto leder i allianseprofilen, mer enn å lede.
    En av lederne i en av de største alliansen ønsket ikke å bli med å fake viking en gang , fordi viking kanskje ville bli provosert:)

Men alle bortforklaringer til tross , så hadde nok viking uansett blitt vanskelige å slå , men er jo litt kjedelig at det har blitt som det har blitt. Vikings skyld er det i hvert fall ikke.

Ble medlem
    Jul 2011
    Sted
    Ts2

Standard

er man kverulant så er man kverulant !
    Helt riktig! ;)

Har aldri lagt skylden på viking.. da jeg er selv klar over at motstanden ikke har vært stor, grunnet lite organisert hos motstandere etc.. sier bare at det er lite imponerende seier, da ''fiendene'' ikke har vært så store til motstandere som de egentlig skulle ha vært.(?)
    Men har viking vunnet serveren med kamp, så hadde det vært mye mere imponerende, enn uten?
    Skulle likt og sett viking mot en virkelig stor og kraftig meta, f.eks vinnerne av s2 eller LL.
    Akkurat slikt situasjonen er på s4 nå, så er det jo kun noen få gode spillere utenfor viking, men de blir automatisk trekt ned av medspillere som ikke er fult organiserte som disse spillerne, og dårlig ledelse(?) det tror jeg er en av de største grunnene for at dette ikke gikk så bra for Legion/Asgard/Utgard osv..
    Men ser at den nye alliansen til Utgard/Asgard osv.. står veldig sterkt, og har tatt imot et par sweep med glans og kutter godt, men det er fåtallet.
    Men, jeg har visst mitt poeng ang dette.. vil gjerne høre andres synspunkter ;)

Standard

Kverulering kan være morsomt, men det å prøve å gjøre Vikings spill, så langt, til noe mindreverdig er ikke kverulering. Det er smålighet, samt et ønske om å plante noe negativt hos en hel gruppe mennesker som elsker dette spillet.

Jeg er enig i det simmern sier, og synes det er synd at den "gruppen" han er en del av ikke kom sammen og startet sitt samarbeid på et tidligere tidspunkt med tanke på action her på serveren.

Standard

Too long, didnt read..
    vil gjerne høre andres synspunkter ;)
    Det skal jammen ikke være lett! ;)

Ble medlem
    Jul 2011
    Sted
    Ts2

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Miss Tick Vis innlegg
    Det skal jammen ikke være lett! ;)
    Not sure if you trolling.. or just stupid

Kverulering kan være morsomt, men det å prøve å gjøre Vikings spill, så langt, til noe mindreverdig er ikke kverulering. Det er smålighet
    Kverulering skal ikke være morsomt.. men noen ser vel humor i det.
    Men jeg sier bare min mening, som alle andre også sier sin mening. Fair enough.
    Jeg syns virkelig ikke at det er nå minneverdig denne runden, er bare min mening.

samt et ønske om å plante noe negativt hos en hel gruppe mennesker som elsker dette spillet.
    Hehe, vet ikke hvordan du kom fram til dette..
    Jeg ønsker og plante mine meninger rundt viking, og utenfor viking. Det har jeg også gjort.
    Negativitet? Neeh, aldri i mine villeste drømmer

Standard

Not sure if you trolling.. or just stupid
    http://i.imgur.com/XK29r.jpg

Men dette er følgelig bare min mening, og den bryr vel ingen seg om

Men, jeg har visst mitt poeng ang dette.. vil gjerne høre andres synspunkter ;)
    Vist*
    Tror jeg for noen uker siden hadde en diskusjon rundt dette med rettskrivning og norsk, med en som har overraskende like meninger som du har...

Og nei: Jeg tror ikke viking hadde greid å stått imot verken LL eller HDSL, men det har vi aldri sagt heller.
    Man kan heller ikke sammenligne s4 med s2 i det HELE tatt, s2 og s4 er som natt og dag.

S4 er s4, og s2 er s2. En vis spiller sa en gang at: "en god travianspiller trekker ikke med seg tidligere servere inn i en ny en.."
    Det er vel en grunn til at denne vikingrunden har gått så bra, og det er vel oss "eks-TDCere" sin evne til å glemme det som skjedde sist server, og gå inn i denne med et klart hode.
    Tydeligvis er dette ganske vanskelig for andre, jeg har vært borte i flere spillere med den holdningen at "jeg gjorde det dritbra sist s4, derfor trenger jeg ikke bevise noe nå"
    Men der er jeg uenig, ja; jeg kan godt sitte og snakke om mine prestasjoner på ukx5 eller på nox, men jeg vinner ikke noen server av det.

Nei, man kan kanskje ikke bruke denne serveren til å bragge med, spesielt med tanke på at man bare trenger 300k offpoeng for å nå top 3 offansivt, og at en halvstor deffkonto som ikke har mer enn 8k offtropper i gangen klarer å komme seg til 30. plass offansivt. Sier vel sitt, nei; vi kan ikke skryte av hvor gode vi var denne runden, men vi kan skryte av samholdet, og sammarbeidet oss vikinger har vist gjennom runden.

Vi kan skryte av hvor velkoordinert og systematisk vi har eliminert motstanderne våre, og var det ikke dette Sjus og danskene gjorde sist s5 også? Jeg så ingen tråder der om hvorvidt seieren deres var noe å skryte av.
    Det at en viking har jobbet så hardt med å knekke oss, har styrket oss ekstra mye. Og følgelig, vi har nok gjort mangen tabber, som når Varg Veum tok 3 lvler på kornfeltene hos nomor, eller når Muriaz drepte sweepet til JR hjemme, eller som når jeg selv vegga mot Nosferats sweepby. Men en ting kan jeg love deg, viking har ikke spilt dårlig denne runden, viking har spilt bra. Vet du hvem som har spilt dårlig denne runden? Den personen som sier vi har spilt dårlig
    "Ikke snakk om at jeg tørr å sloss mot bell, hun er gærn"

- Chris

Sjus-S5
    Guest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av blackowitz Vis innlegg

Og nei: Jeg tror ikke viking hadde greid å stått imot verken LL eller HDSL, men det har vi aldri sagt heller.
    Man kan heller ikke sammenligne s4 med s2 i det HELE tatt, s2 og s4 er som natt og dag.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Kåre Knallhard Vis innlegg
    når det er ytringer om at nivået er så lavt på en server. Det er jo ikke annet nivå på andre norske normalservere heller, og min påstand er at Viking hadde vært på akkurat samme plass på hvilken som helst av disse.
    Sitat Opprinnelig skrevet av blackowitz Vis innlegg
    S4 er s4, og s2 er s2. En vis spiller sa en gang at: "en god travianspiller trekker ikke med seg tidligere servere inn i en ny en.."
    :
    Vise ord, forstår ikke den nærmeste mani med at sammenligne forskellige servere, for de er forskellige, der er sjældent den samme magtfordeling på forskellige servere, ofte er der mange gengangere på en enkelt server, som ikke er på andre etc.

Hvorfor skriver jeg, ? jeg synes den er lidt fjollet den der tendens der er i norge pt med at sammenligne med Viking, eller måle viking op mod andre alliancer på andre servere, servere som er blevet spillet anderledes, af andre spillere mod andre fjender.

Ingen ved om viking ville kunne modstå presset fra LL, ingen ved om viking ville være for organiserede og stoppe offensiven tidligt, ingen ved om de ville simme bedre mod EG end HDSL og gæt en gang INGEN FINDER NOGENSINDE UD AF DET....

Sejren på S4 er fortjent om det var for nemt, om man gjorde sig for stærk, eller om man bare gjorde det sindsygt godt og ødelagde alle? faktum er at det er for sent at gøre noget ved nu, serveren er vundet og den rette alliance vandt. - Hvem andre end viking skulle ha fortjent sejren? De andre formåede jo ikke engang at danne opposition

Stop nu de der pseudu debatter om ting der ikke findes.

Viking: Nyd sejren. De andre: Lær noget af dem som skete. EOD

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. Krise i Viking?
    By synchro DK in forum S1 - runde 7: mai 2013 - mars 2014
    Svar: 0
    Siste innlegg: 2013-09-10, 16:52
  2. Diskusjon rundt Viking sin taktikk og spillestil på server 4
    By pluton in forum S4 - runde 4: april 2011 - januar 2012
    Svar: 93
    Siste innlegg: 2011-10-11, 19:57
  3. Viking vs Legion