Side 5 av 10 FørstFørst ... 34567 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 50 av 94

Tråd: Diskusjon rundt Viking sin taktikk og spillestil på server 4

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kåre Knallhard Vis innlegg
    Det ryktes at man bør tenke seg om, evt. spise en bolle, før man snakker. Det finnes en tråd i Vikingforumet som heter "Hvem er jeg?" gir du meg tillatelse til å poste ditt bidrag der i denne tråden?
    Det ryktes at du snart bør begynne og bli seriøs i spillet, og ikke dele ut boller i hvert eneste innlegg

Sitat Opprinnelig skrevet av Pwent Vis innlegg
    Det ryktes at Viking faker, og at det er vanlig at samtlige medlemmer i de forsvarende alliansene har innkommenderøde sverd når vi angriper. Vi spionerer også med unike spioner på alle aktuelle mål før vi velger mål, slik at vi vet hvor deffet står!

Men du har selvsagt helt rett i at vi ikke kunne holdt på slik som vi gjør hvis det hadde vært en organisert motstanderallianse på serveren som faktisk bygde tropper og bedrev bølgekutting.. Da måtte vi angrepet litt klokere!

Det var vel "fred" frem til artefaktene (cirka 4 måneder) før knusingen begynte. Men også i fredsperioden var det endel som luftet katapultene, og her kan man spesielt fremheve Friendly Fire. Om det er lurt å herje med småsweep før man får bygd en skikkelig økonomi er ikke nødvendigvis så enkelt å avgjøre, da det selvsagt vil også vil skade egen økonomi til en viss grad, kanskje mist like mye som det vil skade de alliansene som blir angrepet!

Det kan virke som om motstandernes ledere/erfarne spillere glemte å informere sine allierte om hvordan man skulle ta artefakter, når de kom, og hvorfor de er viktige. Helt enig i at det sier litt om nivået!

Her er det nok flere faktorer som spiller inn. Viking har mye deff og kan derfor sette mange forsvarsvegger.

Med et slikt utgangspunkt er det liten tvil om at motstanderne faker for lite, og det er som regel enkeltspillere som kommer, da de andre alliansene, med unntak av Texas, ikke har hatt noen store aksjoner mot oss.

Men viking spiller også bra i forsvar ved at vi spionerer på sweepbyer og hovedstader for å regne ut blant annet kornminus. Dette er også en fin måte å identifisere fakes ved at vi finner sweep hjemme.

Vi er også i stand til å regne ut cirka når et angrep ble sendt ved å se på hvor mange tropper som har blitt bygd siden angrepet ble sendt (her er det selvsagt mye som kan gå galt hvis fienden vet at vi gjør det), og vi kan enkelt finne ut hvor lang tid angriperne har brukt til å sette opp sine bølger med angrep ved å sjekke når de forskjellige treffer (Man bruker som regel lengst tid på å sette opp de ekte angrepene )

Så vidt jeg vet er det ikke noen som har utnevnt seg selv som super geni i viking, og artefakter bør selvsagt bli passet bedre på, men det ryktes i alle fall at den tapte artefakten ble hentet tilbake i løpet av få dager

ENIG! Det er faktisk litt trist at det ble slik, da dette hadde vært mye mer morro hvis det hadde vært litt mer spenning angående hvem som kommer til å vinne til slutt. (For all del, mye kan skje enda!)

Jeg vil dog presisere at Viking på ingen måte holder lavt nivå, og ville vært en toppallianse på enhver norsk server. Når det kommer til våre motstandere vil jeg ta dem litt i forsvar, da det helt sikkert er mange aktive og erfarne spillere der ute. Problemet deres var ingen tok ansvar med å skape et skikkelig alternativ til viking.

F.eks: Like etter at artefaktene kom var det en allianse som het C-N med 18 spillere, og de hadde en pop Ø på 8000+ (Vikings beste ving har 6830 i Ø nå, og det er ganske lenge siden C-N hadde 8000+). Disse spillerne hadde akkurat forlatt Utgard/Asgard, sannsynligvis på grunn av at de ikke fikk alliansen til å fungere.

De første viking gjorde når artefaktstyret hadde lagt seg var å sende EKTE angrep mot samtlige spillere i C-N, og faket alle allianser som var troende til å sende deff til dem. Vi mistet 2 små sweep, og knuste 16 av de viktigste hovedstadene utenfor viking.

I ettertid har vi knust mange flere hovedstader, og angriper med full kraft hver uke slik at fienden ikke får annledning til å bygge opp tropper og kornfelt før vi angriper på nytt. At ting blir vanskeligere når man har fått hovedstaden knust har jeg full forståelse for, på samme måte som jeg kan se at det blir problematisk når samtlige i alliansen har ekte angrep innkommende og man ikke får støtte utenfra

(Denne aksjonen laget vi film fra, men kan ikke legge linken ut her grunnet forumets regler. Den ligger på Vikings forum under Pwents rapporter, så kjenner du en viking får du nok se den om du spør)

Dette er ment som et helt ærlig og objekt svar på ditt totalt ærlige og objektive innlegg, og er ikke skrevet fordi jeg vil disse noen.

Jeg er dog ikke enig i at viking ikke er fryktelig gode, for det er de faktisk. Alt er selvsagt relativt, og om vi sammenligner viking med de aller beste alliansene på .com, .ru, http://tournament.travian.com/tournament2/home o.s.v. er ikke viking noe å skryte av.

Sammenligner vi med slike lag er aktiviteten for lav, gullbruken stusselig, inntakskravene pinlige, og organiseringen for slapp. Men om vi sammenligner med norske allianser fra andre servere og runder er faktisk Viking meget gode, og kunne nok utfordret de aller beste.

Likevel skal det sies at ikke er tilfeldig at viking er så gode denne runden. Viking har spilt på denne serveren to runder tidligere, og tapt. En gang mot Reborn, og en gang mot TDC.

Mot Reborn sier ryktene at maktforholdet var ujevnt, og det var aldri reel kamp om seieren. Om jeg har forstått rett var dette den første runden til mange i dagens vikingledelse, men Viking fikk likevel et rykte på seg om at de var godt organisert.

Mot TDC ble viking slått på målstreken etter noen "leie" ( ) hendelser på slutten, men jeg har inntrykk av at det hersker bred enighet om at Viking var den beste alliansen, i alle fall frem til endgame.

Den harde kjerne i viking har holdt sammen også denne runden, og begynner nå å bli en erfaren gjeng i alle spillets aspekter. De er meget godt i stand til å organisere en allianse på en skikkelig måte, da de vet hva som fungerer, og hva som ikke fungerer. Nesten alle i denne kjernen holder dessuten egne kontoer i stedet for å samle seg på en konto, og da blir naturlig nok produsert endel sweep og deff som legger et fint grunnlag.

En annen svært viktig faktor i vikings suksess er at det denne runden er med svært mange erfarne fra Reborn og TDC, altså de vinnende alliansene fra de to tidligere rundene på s4. Det er også mange gode spillere som ikke har spilt på s4 før, men som har hørt om viking, visste at det var i +|+ ting skulle skje denne runden, og valgte derfor det område for å spille med viking.

Det er også mange av de gode nye spillerne som har valgt viking, for hvem velger vel ikke den beste alliansen når de skal velge hvilken allianse de ønsker å være med i?

En siste og VELDIG viktig faktor for vikings dominans denne runden er forrige runde mot TDC. Da var alle veldig opptatt av at serveren skulle være mest mulig balansert, og dette gikk selvsagt på bekostning av hvor hardt man skulle ta i for å vinne.

Denne runden "leker" ikke viking, og gjør det som må til for å vinne. Når man ser på serversituasjonen kan det virke som vi tok litt hardt i denne runden, men man MÅ SATSE litt når man har spilt to runder tidligere og tapt.

Viking har ikke alliert seg med noen OG vi har indirekte samlet resten av serveren mot oss ved å angripe alle utenfor viking. Det viking gjorde feil denne runden var at de sa "ja" til litt for mange av de gode spillerne som ville være med i alliansen. Hadde man sagt "nei" til litt flere ville nok denne gjengen helt klart organisert en motpol til viking. Det er ikke nødvendigvis lett å se hvem som er gode og hvem som ikke er gode spillere i starten av en server, og det er uansett for dumt om en allianse med ambisjoner skal si "nei" til spillere de vet/tror er gode.

Kort oppsummert:

1. Viking er godt organisert: Vikingledelsen har ledet allianser tidligere, de fungerer godt sammen, og er mange nok til det ikke blir særlig mye arbeid på hver enkelt!

2. Viking har gode medlemmer: Viking er gode fordi alliansen består av tidligere vikingspillere, tidligere TDCspillere, tidligere Rebornspillere, gode spillere som registrerte seg i +|+ for å spille med viking, og mange aktive og rasktlærende nykommere som får svar når de lurer på noe.

3. Motstanderne til Viking mistet mange av de gode spillerne de ellers ville ha hatt fordi viking har spilt 2 runder tidligere på denne serveren.

4. Viking virker mye bedre enn det alliansen egentlig er: Sjus har helt rett i at det blir mye enklere å hente artefakter når motstanderne ikke er i stand til å hente dem (rank 1 presterte å vegge mot unik korn), og det blir utvilsomt mye enklere å knuse hovedstader når fienden ikke kutter bølger og ikke har i nærheten av nok deff til å forsvare seg. Ting blir dessuten mye lettere når man får lov til å simme i fred, uten at noen driver å croplocker byene dine, frem til man selv ønsker å starte krigen.

5. Viking er en god allianse uansett server!

6. Viking ville vært en topp allianse på alle norske servere jeg har hørt om!

Spørsmål og svar.....

Er viking en god allianse?

-Ja!

Er viking verdens beste allianse gjennom tidene?

-Selvsagt ikke, Viking er ikke engang i nærheten!

Kommer viking til å vinne denne servere?

- Det er sannsynlig, men det er fremdeles veldig lenge igjen av runden og mye kan skje.

Hvordan ville Viking klart seg om Sjus-S5 hadde ledet en hær av topptrente dansker og kriget mot dem?

- Her kan man bare gjette på en vinner, og et slikt tankeeksperiment vil jeg ikke begi meg ut på. At ting ville blitt MYE vanskeligere i alle aspekter av spillet er det liten tvil om.

Hvordan ville viking klart seg på en .com server?

- Det er mange svake spillere i viking, og på en .com server ville muligens mange av disse endt opp som farms. De gode spillerne i viking ville også gjort det bra på .com, da nivået er ikke så villt!

Kommer jeg til å editere inn flere spørsmål og svar om noen gir meg gode ideer?

- Helt klart!

Lykke til videre GLC!

mvh

Pop rank 1 i verdensmesterskapet i travian!

(Spiller sammen med id42, Caro, Burnie, efro, tigerlilje, Pluton og Eldamir)

Følg oss på: http://tournament.travian.com/tournament2/home

Pop rank 1 i verdensmesterskapet i travian!

(Spiller sammen med id42, Caro, Burnie, efro, tigerlilje, Pluton og Eldamir)

Det ryktes at dette ikke er verken imponerende eller interessant

Sitat Opprinnelig skrevet av Kåre Knallhard Vis innlegg
    Helt greit det, men ikke "ta" folk for at de faktisk har noe å slå i bordet med. Viking har i øyeblikket sin rettmessige plass på denne serveren og det har de "jobbet" for. Pwent sin hilsning i den meldinga du kommenterte er også rettmessig da han er en fantastisk spiller som, ja faktisk, mange ikke rekker opp til knærne.
    Det ryktes at viking ikke engang klarer og ta til seg konstruktiv, seriøs og sakelig kritikk uten og hoppe i været, og ramse av seg en lang avhandling om hardt arbeid, dyktig (les:ler) ledelse.

At jeg har fått kritikk, usakeigheter og krenkende svar er forsåvidt greit, ettersom min måte og utrykke meg på har til tider vært både proviserende og lite hyggelige.

Men nå som flere og flere oppdager usannheter og kritiserer viking sin spillerstil. Flere begynner også å bli dyktig lei av selvskryt på en server som de allerede dominerer.

Nå får dere stå til ansvar, og i hvertfall prøve og ta noe til dere. Og legg det til i academy undervisningen deres til senere bruk. Viste forresten ikke at det fantes en Travian skole, hvor da inntakskriteriene i hovedsak sikkert å forgude diktatoren i viking...hehe artig påfunn

Svar i hvertfall folk på en ordentlig måte, det er faktisk ikke alle som ligger langflate etter viking og smigrer seg til en plass, så prøv og aksepter det.

Moderator kommentar: Lilith
    § 4a - Dobbeltposting
    Sist endret av Lilith : 2011-10-07 kl 19:47

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Mr. Sam Vis innlegg
    Det ryktes at vi skal være så nådeløse av vi påpeker at berømmelse varer kun 1 server i travian, og det er den serveren man blir berømt på, for vi andre bryr oss rett og slett ikke
    Yes! Yes og Yes!!!
    Det ryktes at jeg støtter dette utsagnet fullt ut.
    Jeg spilte Nox8 og Nox9 og en av de tingene som var mest frustrerende var alle disse selverklærte "legendene" som var med og vant eller ledet den alliansen som vant på Nox1 og Nox2.
    Det spillet som flere av de viste på Nox 8 og 9 var strengt tatt ofte lite å skryte av. Noe lederskap så man ikke så mye av derfra.

Om vi i Viking skulle vinne denne serveren så betyr det ikke noe som helst annet enn at vi var bedre enn motstanderne våre på denne serveren.
    Slutt å skryte om hvor fantastisk dyktige man har vært på en eller annen server for ett eller flere år siden. Lev nå, spill nå! og la historien være nettopp historie.

Standard

det ryktes jeg for min del likte i starten og komme inn i viking, men da fler venner har forlatt denne server pga den er for kjedelig eller noen har vært uenig med ledelsen og etter min mening skjer det alt for lite her. Jeg spiller server ut men den blir ikke spilt med noe særlig innlevelse, jeg hadde store forhåpninger til den gjeng som ble skrapt sammen her, men ser jo kanskje at man rett og slett skrapte litt vel for mange av de forskjellig gode spiller sammen på et lag. Og ser her i forumet at det nok var litt vel mange forskjellige spillestiler som ble puttet inn i en ally, jeg for min del kan bare si jeg ikke trives i denne ally spes når man mister så pass mange gode venner og kan vel si fellesskapet ikke har nådd frem til meg på denne server ;) vil til slutt takk de som har forlatt oss for spillet vi fikk sammen og vi ses på en seinere server :)

Standard

Det ryktes at jeg trodde ikke det gikk an, men jeg tror woxyt nettopp posta et av de mest usaklige, meningsløse, usammenhengende, ussle, ynkle nevnte jeg usaklige? Foruminnleggene jeg har sett gjennom alle mine to runder på s4... ¨
    Ta det med ro tjømmy! Skal nominere deg når WW er i 100

I hva sier du? Jo! Rundens beste spammer, ikke engang jeg kunne ha kommet med noe sånt.

Sitat Opprinnelig skrevet av woxyt Vis innlegg
    Det ryktes at viking ikke engang klarer og ta til seg konstruktiv, seriøs og sakelig kritikk uten og hoppe i været, og ramse av seg en lang avhandling om hardt arbeid, dyktig (les:ler) ledelse.

At jeg har fått kritikk, usakeigheter og krenkende svar er forsåvidt greit, ettersom min måte og utrykke meg på har til tider vært både proviserende og lite hyggelige.

Men nå som flere og flere oppdager usannheter og kritiserer viking sin spillerstil. Flere begynner også å bli dyktig lei av selvskryt på en server som de allerede dominerer.

Nå får dere stå til ansvar, og i hvertfall prøve og ta noe til dere. Og legg det til i academy undervisningen deres til senere bruk. Viste forresten ikke at det fantes en Travian skole, hvor da inntakskriteriene i hovedsak sikkert å forgude diktatoren i viking...hehe artig påfunn

Svar i hvertfall folk på en ordentlig måte, det er faktisk ikke alle som ligger langflate etter viking og smigrer seg til en plass, så prøv og aksepter det.
    Nei woxyt, dine svar har aldri vært provoserende, de har faktisk vært tvers gjennom latterlige.
    Og det at du har rangert deg selv som rundens forumtroll? Kom igjen, kverulanten gjorde faktisk en god jobb, du bare dulta etter og skrev ting som "viking suger" dog litt mer innpakket, men om du plukker det fra hverandre er det det du har skrevet.
    Og jeg tror faktisk vikingledelsen kunne prestert noe mye bedre enn det du har prestert gjennom denne serveren.
    Og jeg forstår forsåvidt hvorfor du ble en farm.. Men ikke hvorfor du ble så sinna

Jeg vil videre trekke fram at dette sikkert blir sensurert.
    "Ikke snakk om at jeg tørr å sloss mot bell, hun er gærn"

- Chris

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av blackowitz Vis innlegg
    Det ryktes at jeg trodde ikke det gikk an, men jeg tror woxyt nettopp posta et av de mest usaklige, meningsløse, usammenhengende, ussle, ynkle nevnte jeg usaklige? Foruminnleggene jeg har sett gjennom alle mine to runder på s4... ¨
    Ta det med ro tjømmy! Skal nominere deg når WW er i 100

I hva sier du? Jo! Rundens beste spammer, ikke engang jeg kunne ha kommet med noe sånt.

Nei woxyt, dine svar har aldri vært provoserende, de har faktisk vært tvers gjennom latterlige.
    Og det at du har rangert deg selv som rundens forumtroll? Kom igjen, kverulanten gjorde faktisk en god jobb, du bare dulta etter og skrev ting som "viking suger" dog litt mer innpakket, men om du plukker det fra hverandre er det det du har skrevet.

Jeg vil videre trekke fram at dette sikkert blir sensurert.
    Jeg har ikke rangert meg selv som noe forumtroll!! Jeg skriver det jeg mener, og det er helt riktig at ting er pakket inn, for skulle jeg ikke ha gjort det ville alt blitt sensurert. Har sett meg rimelig lei av deg og dine krenkende svar til meg som i hvertfall er pakket inn for og ikke bli sensurert. Du er nokså feig, og slett ikke så dyktig på verken argumenter eller rettskrivning. Når du ikke har annet og komme med enn ------ slenging til meg som også sikkert er uinteressant for andre her, kan du heretter henvende deg på pm.

Standard

Jeg har ikke rangert meg selv som noe forumtroll!! Jeg skriver det jeg mener, og det er helt riktig at ting er pakket inn, for skulle jeg ikke ha gjort det ville alt blitt sensurert. Har sett meg rimelig lei av deg og dine krenkende svar til meg som i hvertfall er pakket inn for og ikke bli sensurert. Du er nokså feig, og slett ikke så dyktig på verken argumenter eller rettskrivning. Når du ikke har annet og komme med enn ------ slenging til meg som også sikkert er uinteressant for andre her, kan du heretter henvende deg på pm.
    Sies at Kverulantens teknikker blir lært bort raskt, og nei. Jeg har ikke planer om å bruke tid på å skrive PMer til deg ;)

Beklager å skuffe deg. Og det at jeg pakker inn? Jeg er ikke redd for å bli sensurert, jeg er mer redd for å gjøre deg trist

Og krenkende? Unnskyld meg, men hva kaller du dine innlegg om pluton? Hyggelige? Litt lekeslåssing?
    Jeg har en ting å si til deg kjekken, payback is a *****

- Chris

Standard

Sies at Kverulantens teknikker blir lært bort raskt, og nei. Jeg har ikke planer om å bruke tid på å skrive PMer til deg ;)

Beklager å skuffe deg. Og det at jeg pakker inn? Jeg er ikke redd for å bli sensurert, jeg er mer redd for å gjøre deg trist

Og krenkende? Unnskyld meg, men hva kaller du dine innlegg om pluton? Hyggelige? Litt lekeslåssing?
    Jeg har en ting å si til deg kjekken, payback is a *****
    Du vil aldri kunne klare og gjøre meg trist da jeg anser deg som en ubetydelig spiller med lite intelligens. Og hva pluton angår, så er det pussig at du nevner paybacktime...tenk over det

Standard

Du vil aldri kunne klare og gjøre meg trist da jeg anser deg som en ubetydelig spiller med lite intelligens. Og hva pluton angår, så er det pussig at du nevner paybacktime...tenk over det
    Øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøh ,
    Det ryktes at woxyt nettopp begynte å hakke på meg også jeg er beæret, dette innlegget går følgelig samme vei som de andre - nominasjonsposten min.

Og hva intelligensen min angår.. Hadde jeg vært dum hadde jeg ikke klart å pakke inn fornæmelsene mine så grundig, hadde jeg vel?

- Chris

Standard

Øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø øøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøh ,
    Det ryktes at woxyt nettopp begynte å hakke på meg også jeg er beæret, dette innlegget går følgelig samme vei som de andre - nominasjonsposten min.

Og hva intelligensen min angår.. Hadde jeg vært dum hadde jeg ikke klart å pakke inn fornæmelsene mine så grundig, hadde jeg vel?

Jeg synes du er utrolig søt jeg

Odins ravnerOdins ravner Karianne sin avatar
    Ble medlem
    Sep 2010
    Sted
    Oslo

Standard

Hvor er den SAKELIGE kritikken du snakker om? Mener du at VIKING er en toppallianse uten å være dyktige og jobbe hardt? det er faktisk ingenting som kommer gratis.

For det første er dette en merkelig oppbygd setning :P
    For det andre er det faktisk ikke så mye selvskryt som du skal ha det til. Spørsmålet er heller hvor motstanderne er her på forumet. Det er jo omtrent bare vikinger og eks-vikinger som er her, og du kan vel ikke forvente at VIKING skal rakke ned på seg selv hele tiden?

svar i hvertfall folk på en ordentlig måte, det er faktisk ikke alle som ligger langflate etter viking og smigrer seg til en plass, så prøv og aksepter det.
    Vil jo si at VIKING har svart de aller fleste saklige innlegg på en konstruktiv måte... og Det blir jo faktisk sagt at VIKING vil ha motstand så skjønner ikke heeelt hvor du har det fra.
    "Man må være en god leser for å kunne sitere klokt og godt."
    Amos Bronson Alcott

Side 5 av 10 FørstFørst ... 34567 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Diskusjon rundt T5
    By Staketten in forum Generelt
    Svar: 1
    Siste innlegg: 2014-02-19, 21:16
  2. Diskusjon rundt WW og alliansene.
    By Aspires in forum S3 - runde 5: januar 2012 - januar 2013
    Svar: 5
    Siste innlegg: 2012-10-19, 00:53