Side 2 av 10 FørstFørst 1234 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 94

Tråd: Diskusjon rundt Viking sin taktikk og spillestil på server 4

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sjus-S5 Vis innlegg
    ... Men at man ligefrem har kæmpet hårdt for det og at serveren udelukkende er afgjort på godt spil er jeg ikke enig i, blot det jeg opponerer mod. Og var vidst lige netop det som fik mig til at reagere i tråden...
    Det ryktes at det her muligens må en forklaring til når noen sier at Viking har kjempet hardt. Dette må settes i "historisk" perspektiv da dette er tredje serveren på rad som Viking spiller og de fleste i ledelsen, samt mange kontoer har vært med hele veien.

Den første runden var det stor sett bare godt samholde som drev oss og vi var "knust" i utgangspunktet, men vi ga folk et så bra motspill som vi var i stand til. Vi jobbet også hart med å lære oss å organisere en allianse. Vi ble knust.

Den andre, og forrige, runden var vi en toppallianse på de fleste måter, men vi sviktet litt både underveis og i endgame, men vi sto på, hadde samhold og jobbet videre hardt for å lære oss å drifte en allianse og bli bedre i alle aspekter i spillet. Vi ble slått gansle klart i endgame, men ikke "knust" som sist så vi hadde fremgang.

På denne serveren legger vi sammen erfaringene vi har fra de to forrige, fortsetter å jobbe hardt med å bli bedre i spillet vi elsker og vi vil også gjøre det vi kan for å vinne dette EG.

Uansett hvordan det går denne gangen så kan jeg love at vi prøver og har prøvd hardt i tre år. Det blir derfor helt feil å si at Viking ikke har jobbet hardt da det for de fleste av oss har vært et prosjekt på tre år.

Vi er ikke bedre eller dårligere enn dette, men for en gjeng! Om jeg sluttet å spille travian i morgen så ville uansett mange i Viking være med meg livet ut. Hvor mange allianser lager egentlig et "travian academy" og hvirkelig mener/jobber seriøst med det? Viking står for samhold unasett hvordan det går.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Ryfylkingen Vis innlegg
    Det ryktes at eg liker å fullføre det eg begynner på
    Men etter ww er i 100 og nok knuste hs er på lista.
    Så skal eg gjerne knuse litt over sjølvsikre simme-dansker etterpå.
    WOAW, kaldte du akkuratt meg for en danske!??!?!?!?!? :O

Standard

Når man kan sende angreb stort set uden at fake og fjenden dårligt kan finde ud af at breake, så er det ikke kun egen godhed, men faktisk mere fjendens dårligdom som gør det så nemt.
    Det ryktes at Viking faker, og at det er vanlig at samtlige medlemmer i de forsvarende alliansene har innkommenderøde sverd når vi angriper. Vi spionerer også med unike spioner på alle aktuelle mål før vi velger mål, slik at vi vet hvor deffet står!

Men du har selvsagt helt rett i at vi ikke kunne holdt på slik som vi gjør hvis det hadde vært en organisert motstanderallianse på serveren som faktisk bygde tropper og bedrev bølgekutting.. Da måtte vi angrepet litt klokere!

Og prøvet hårdt? Har vel været mange måneder uden krig....
    Det var vel "fred" frem til artefaktene (cirka 4 måneder) før knusingen begynte. Men også i fredsperioden var det endel som luftet katapultene, og her kan man spesielt fremheve Friendly Fire. Om det er lurt å herje med småsweep før man får bygd en skikkelig økonomi er ikke nødvendigvis så enkelt å avgjøre, da det selvsagt vil også vil skade egen økonomi til en viss grad, kanskje mist like mye som det vil skade de alliansene som blir angrepet!

.....og undskyld mig, men på hvilken anden server kan en +|+ ally hente næsten alle arts, i alle hjørner ved at prøve hårdt? Må da være fordi fjenden er for dårlige til at tage nogen selv og derefter for dårlige til at passe på de få de har.
    Det kan virke som om motstandernes ledere/erfarne spillere glemte å informere sine allierte om hvordan man skulle ta artefakter, når de kom, og hvorfor de er viktige. Helt enig i at det sier litt om nivået!

Er det Viking der er gode når de sætter mure, eller er det fjenden der faker med solo katas i travian T4 ? Kan man så gætte hvor de kommer mon?
    Her er det nok flere faktorer som spiller inn. Viking har mye deff og kan derfor sette mange forsvarsvegger.

Med et slikt utgangspunkt er det liten tvil om at motstanderne faker for lite, og det er som regel enkeltspillere som kommer, da de andre alliansene, med unntak av Texas, ikke har hatt noen store aksjoner mot oss.

Men viking spiller også bra i forsvar ved at vi spionerer på sweepbyer og hovedstader for å regne ut blant annet kornminus. Dette er også en fin måte å identifisere fakes ved at vi finner sweep hjemme.

Vi er også i stand til å regne ut cirka når et angrep ble sendt ved å se på hvor mange tropper som har blitt bygd siden angrepet ble sendt (her er det selvsagt mye som kan gå galt hvis fienden vet at vi gjør det), og vi kan enkelt finne ut hvor lang tid angriperne har brukt til å sette opp sine bølger med angrep ved å sjekke når de forskjellige treffer (Man bruker som regel lengst tid på å sette opp de ekte angrepene )

Skal vi blive ved? Sejren er fortjent, men lad nu være med at påstå at man ligefrem er super genier i viking, kunne ikke engang beskytte en art mod et gennemskuet solo angreb af slet af ret den grund, alliancen som helhed var for ringe til at sætte deff. Trods over 100 etablerede spillere.
    Så vidt jeg vet er det ikke noen som har utnevnt seg selv som super geni i viking, og artefakter bør selvsagt bli passet bedre på, men det ryktes i alle fall at den tapte artefakten ble hentet tilbake i løpet av få dager

Som sagt, fortjent sejr, Viking er de bedste på serveren, men tro nu ikke man kan spille sådan på andre servere, for jeres egen skyld, for niveauet på S4 er da historisk lavt, pinligt lavt faktisk.
    ENIG! Det er faktisk litt trist at det ble slik, da dette hadde vært mye mer morro hvis det hadde vært litt mer spenning angående hvem som kommer til å vinne til slutt. (For all del, mye kan skje enda!)

Jeg vil dog presisere at Viking på ingen måte holder lavt nivå, og ville vært en toppallianse på enhver norsk server. Når det kommer til våre motstandere vil jeg ta dem litt i forsvar, da det helt sikkert er mange aktive og erfarne spillere der ute. Problemet deres var ingen tok ansvar med å skape et skikkelig alternativ til viking.

F.eks: Like etter at artefaktene kom var det en allianse som het C-N med 18 spillere, og de hadde en pop Ø på 8000+ (Vikings beste ving har 6830 i Ø nå, og det er ganske lenge siden C-N hadde 8000+). Disse spillerne hadde akkurat forlatt Utgard/Asgard, sannsynligvis på grunn av at de ikke fikk alliansen til å fungere.

De første viking gjorde når artefaktstyret hadde lagt seg var å sende EKTE angrep mot samtlige spillere i C-N, og faket alle allianser som var troende til å sende deff til dem. Vi mistet 2 små sweep, og knuste 16 av de viktigste hovedstadene utenfor viking.

I ettertid har vi knust mange flere hovedstader, og angriper med full kraft hver uke slik at fienden ikke får annledning til å bygge opp tropper og kornfelt før vi angriper på nytt. At ting blir vanskeligere når man har fått hovedstaden knust har jeg full forståelse for, på samme måte som jeg kan se at det blir problematisk når samtlige i alliansen har ekte angrep innkommende og man ikke får støtte utenfra

(Denne aksjonen laget vi film fra, men kan ikke legge linken ut her grunnet forumets regler. Den ligger på Vikings forum under Pwents rapporter, så kjenner du en viking får du nok se den om du spør)

Dette er skrevet med total ærlighed og objektivitet, men ikke fordi jeg vil disse nogen, kun fordi jeg er træt af at man fører sig frem som fyrsteligt gode, når det ikke er tilfældet.
    Dette er ment som et helt ærlig og objekt svar på ditt totalt ærlige og objektive innlegg, og er ikke skrevet fordi jeg vil disse noen.

Jeg er dog ikke enig i at viking ikke er fryktelig gode, for det er de faktisk. Alt er selvsagt relativt, og om vi sammenligner viking med de aller beste alliansene på .com, .ru, http://tournament.travian.com/tournament2/home o.s.v. er ikke viking noe å skryte av.

Sammenligner vi med slike lag er aktiviteten for lav, gullbruken stusselig, inntakskravene pinlige, og organiseringen for slapp. Men om vi sammenligner med norske allianser fra andre servere og runder er faktisk Viking meget gode, og kunne nok utfordret de aller beste.

Likevel skal det sies at ikke er tilfeldig at viking er så gode denne runden. Viking har spilt på denne serveren to runder tidligere, og tapt. En gang mot Reborn, og en gang mot TDC.

Mot Reborn sier ryktene at maktforholdet var ujevnt, og det var aldri reel kamp om seieren. Om jeg har forstått rett var dette den første runden til mange i dagens vikingledelse, men Viking fikk likevel et rykte på seg om at de var godt organisert.

Mot TDC ble viking slått på målstreken etter noen "leie" ( ) hendelser på slutten, men jeg har inntrykk av at det hersker bred enighet om at Viking var den beste alliansen, i alle fall frem til endgame.

Den harde kjerne i viking har holdt sammen også denne runden, og begynner nå å bli en erfaren gjeng i alle spillets aspekter. De er meget godt i stand til å organisere en allianse på en skikkelig måte, da de vet hva som fungerer, og hva som ikke fungerer. Nesten alle i denne kjernen holder dessuten egne kontoer i stedet for å samle seg på en konto, og da blir naturlig nok produsert endel sweep og deff som legger et fint grunnlag.

En annen svært viktig faktor i vikings suksess er at det denne runden er med svært mange erfarne fra Reborn og TDC, altså de vinnende alliansene fra de to tidligere rundene på s4. Det er også mange gode spillere som ikke har spilt på s4 før, men som har hørt om viking, visste at det var i +|+ ting skulle skje denne runden, og valgte derfor det område for å spille med viking.

Det er også mange av de gode nye spillerne som har valgt viking, for hvem velger vel ikke den beste alliansen når de skal velge hvilken allianse de ønsker å være med i?

En siste og VELDIG viktig faktor for vikings dominans denne runden er forrige runde mot TDC. Da var alle veldig opptatt av at serveren skulle være mest mulig balansert, og dette gikk selvsagt på bekostning av hvor hardt man skulle ta i for å vinne.

Denne runden "leker" ikke viking, og gjør det som må til for å vinne. Når man ser på serversituasjonen kan det virke som vi tok litt hardt i denne runden, men man MÅ SATSE litt når man har spilt to runder tidligere og tapt.

Viking har ikke alliert seg med noen OG vi har indirekte samlet resten av serveren mot oss ved å angripe alle utenfor viking. Det viking gjorde feil denne runden var at de sa "ja" til litt for mange av de gode spillerne som ville være med i alliansen. Hadde man sagt "nei" til litt flere ville nok denne gjengen helt klart organisert en motpol til viking. Det er ikke nødvendigvis lett å se hvem som er gode og hvem som ikke er gode spillere i starten av en server, og det er uansett for dumt om en allianse med ambisjoner skal si "nei" til spillere de vet/tror er gode.

Kort oppsummert:

1. Viking er godt organisert: Vikingledelsen har ledet allianser tidligere, de fungerer godt sammen, og er mange nok til det ikke blir særlig mye arbeid på hver enkelt!

2. Viking har gode medlemmer: Viking er gode fordi alliansen består av tidligere vikingspillere, tidligere TDCspillere, tidligere Rebornspillere, gode spillere som registrerte seg i +|+ for å spille med viking, og mange aktive og rasktlærende nykommere som får svar når de lurer på noe.

3. Motstanderne til Viking mistet mange av de gode spillerne de ellers ville ha hatt fordi viking har spilt 2 runder tidligere på denne serveren.

4. Viking virker mye bedre enn det alliansen egentlig er: Sjus har helt rett i at det blir mye enklere å hente artefakter når motstanderne ikke er i stand til å hente dem (rank 1 presterte å vegge mot unik korn), og det blir utvilsomt mye enklere å knuse hovedstader når fienden ikke kutter bølger og ikke har i nærheten av nok deff til å forsvare seg. Ting blir dessuten mye lettere når man får lov til å simme i fred, uten at noen driver å croplocker byene dine, frem til man selv ønsker å starte krigen.

5. Viking er en god allianse uansett server!

6. Viking ville vært en topp allianse på alle norske servere jeg har hørt om!

Spørsmål og svar.....

Er viking en god allianse?

-Ja!

Er viking verdens beste allianse gjennom tidene?

-Selvsagt ikke, Viking er ikke engang i nærheten!

Kommer viking til å vinne denne servere?

- Det er sannsynlig, men det er fremdeles veldig lenge igjen av runden og mye kan skje.

Hvordan ville Viking klart seg om Sjus-S5 hadde ledet en hær av topptrente dansker og kriget mot dem?

- Her kan man bare gjette på en vinner, og et slikt tankeeksperiment vil jeg ikke begi meg ut på. At ting ville blitt MYE vanskeligere i alle aspekter av spillet er det liten tvil om.

Hvordan ville viking klart seg på en .com server?

- Det er mange svake spillere i viking, og på en .com server ville muligens mange av disse endt opp som farms. De gode spillerne i viking ville også gjort det bra på .com, da nivået er ikke så villt!

Kommer jeg til å editere inn flere spørsmål og svar om noen gir meg gode ideer?

- Helt klart!

EDIT: Der skal jo være et rygte, så rygtes at GLC er sat til slet ingen længe, serveren er slet og ret for umotiverende.
    Lykke til videre GLC!

mvh

Pop rank 1 i verdensmesterskapet i travian!

(Spiller sammen med id42, Caro, Burnie, efro, tigerlilje, Pluton og Eldamir)

Følg oss på: http://tournament.travian.com/tournament2/home

Sjus-S5
    Guest

Standard

Øj, det blev ekstrem langt fra pwents side, så kender vi ham igen, mange ord lidt indhold... jeg vælger lige at plukke lidt af det ud. Ikke fordi jeg ikke synes det er fint for noget, er bare på et personligt plan meget uenigt i at det er sjovt at spille sådan.

Sitat Opprinnelig skrevet av Pwent Vis innlegg

Det er også mange av de gode nye spillerne som har valgt viking, for hvem velger vel ikke den beste alliansen når de skal velge hvilken allianse de ønsker å være med i?
    Rigtig mange, mig selv inklusiv, vil hellere ha noget udfordring end at dyrke meta.

og det er uansett for dumt om en allianse med ambisjoner skal si "nei" til spillere de vet/tror er gode.
    Ja hvis man vil vinde for enhver pris stort set, så er det dumt, kender heldigvis mange der er uenige i den tese, så der er stadig mange steder hvor det er sjovt at spille travian. Men for nogle er det vel også en ambition, bliver aldrig gældende for mig dog.

mvh

Pop rank 1 i verdensmesterskapet i travian!

(Spiller sammen med id42, Caro, Burnie, efro, tigerlilje, Pluton og Eldamir)

Følg oss på: http://tournament.travian.com/tournament2/home
    Tror signaturen i dette indlæg siger alt, når man vælger at prale med hvad man er 8 spillere om at dyrke.

Og så fik jeg fyret en smøre af som blev for personligt, så den blev slettet igen. ;)

Standard

....er bare på et personligt plan meget uenigt i at det er sjovt at spille sådan.
    Det ryktes at det helt sikkert er mange som ønsker å lese om Sjus-S5s spillfilosofi, og hvorfor akkurat den måten er sjov, meg selv inkludert!

Det virker dog på sin plass å presisere at vikinger selvsagt ønsker balanserte servere, der det er kamp til siste slutt. Jeg forsøkte i mitt laaaaange innlegg å forklare hvorfor det ikke ble slik denne runden.

Edit: Begrunnelsen var i stor grad viking har spilt to runder tidligere på denne serveren, og det ga store fordeler i erfaring og rekruttering. Større fordeler enn vi trodde i starten da grunnlaget ble lagt.

Standard

Tror signaturen i dette indlæg siger alt, når man vælger at prale med hvad man er 8 spillere om at dyrke.

Og så fik jeg fyret en smøre af som blev for personligt, så den blev slettet igen. ;)
    Det ryktes at man bør tenke seg om, evt. spise en bolle, før man snakker. Det finnes en tråd i Vikingforumet som heter "Hvem er jeg?" gir du meg tillatelse til å poste ditt bidrag der i denne tråden?

Standard

Det ryktes at jeg ikke helt er enig i Sjus-S5 sin antydning om Meta. Uten at jeg har noen vitenskapelig definisjon av uttrykket, så brukes det mest om når et antall allianser med forskjellig bakgrunn og lederskap slår seg sammen.
    Viking er i prinsippet EN allianse som av tallmessige grunner er delt i to. Vi har og har hele tiden hatt EN ledelse.

Har på de fleste servere hatt muligheten til å lese budskap av typen "Det er feigt å spille på den måten dere gjør. Dere burde dele dere for å lage spenning osv". Disse kommer som oftest fra den siden som aldri lykkes i å organisere seg eller fra spillere som gir opp.
    Jeg leste innlegg av denne typen på Nox4 for første gang. KFL hadde 3/4 av de 100 største spillerne og de fleste kjente sweepene. Jeg var en av lederne i en mindre allianse hvor spillere falt fra. Vi jobbet mye med å motivere folk for å fortsette. Prøvde å si at det faktisk går å slåss selv om man er liten. Vi var faktisk nære på å vinne den gangen selv om vi var små og i denne sammenheng, juniorer. Overmakten knuste stort sett hverandre og vi var underdogs.
    I 2009 var jeg på overmaktens side her på S4. Det var mye syt og klag om ubalanse men det kom ikke fra de spillerne som kjempet. Det kom fra de som allerede var "levende legender" og fra de som ga opp. Ble ikke noe imponert av det. Viking den gangen, kjempet heroisk istedetfor å klage. DET var grunnen til at jeg tidlig søkte sammen med dem denne gangen.

Vi i Viking håper på å få motstand, men det kan ikke være vår oppgave å bygge den opp.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Ardbeg Vis innlegg
    Vi i Viking håper på å få motstand, men det kan ikke være vår oppgave å bygge den opp.
    Det ryktes at det er vanskelig finne bedre ord enn dette! Imponerende Ardberg!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Mr. Sam Vis innlegg
    Det ryktes at det er vanskelig finne bedre ord enn dette! Imponerende Ardberg!
    Det ryktes at han er ikke helt fjern den typen der asså

Selverklært Traviangeni GullfaksGullfaksGullfaks RagTag sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Oppegård

Standard

Du vet Kåre, GLC kontoen har vært en bløff ;) Er kun et fåtall som faktisk har visst om at det er Sjus som har spillt på denne kontoen. Noen har sikkert gjettet seg til det, men lite av det som denne kontoen har skrevet om seg selv er sant. Sjus ville egentlig bare spille s4 for gøy, se hvor høyt han kunne komme seg opp i pop rank hvis han startet 13 UKER etter serverstart. Han endte på pop rank 43, noe som egentlig er veldig imponerende. Flere ganger i vikingchatten var det diskusjoner om hvorvidt denne GLC ikke kunne nå de "beste Vikingspillerne" opp til knærne. Disse spillerne som hadde unntak fra resten av ledelsen på de almenne reglene som Viking har. Dette er for eksempel In-Game navn i Skype chatten blandt annet. Disse spillerne var så viktige for Viking at de slapp å følge Vikings regler som ALLE skulle følge. Dette er blandt annet grunnen til at jeg og flere slettet, for vi gidder ikke spille med en sånn allianse.

Sjus har også flere ganger vært kritisk til ledelsen på på for eksempel skype, dette har ført til munnbind og ledere som med engang går i forsvarsmodus selvom de vet de tar feil. Dere har hatt en spiller som har utrettet mye på Norske servere, han som blandt annet s5 med 25 spillere og gjorde s2 til den morsomte serveren mange har spillt. Han har ikke fått disse unntakene som de viktige spillerne har fått, fordi han var anonym. Dette vitner til det samholdet viking egentlig har, noen blir forskjellsbehandlet fordi de er så gode at man ikke tåler å miste dem. Vel ingen er så gode at alliansen må rette seg etter andre spillere sitt behov, da alliansens medlemmer skal ha tillit til ledelsen og se at ledelsen behandler alle likt. Dette er hvertfall min mening om hvordan jeg synes det var i Viking
    Do you feel lucky?

.se5 - Hello Kitty
    .scandinavia - Raquel

Side 2 av 10 FørstFørst 1234 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Diskusjon rundt T5
    By Staketten in forum Generelt
    Svar: 1
    Siste innlegg: 2014-02-19, 22:16
  2. Diskusjon rundt WW og alliansene.
    By Aspires in forum S3 - runde 5: januar 2012 - januar 2013
    Svar: 5