Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Support-Quiz

Standard Support-Quiz

Forsøk deg på en support-quiz og vinn gull!

Support får daglig inn mangler spørsmål og her er noen av dem. Dette er en blanding av gjengangere spørsmål og noen nøtter.

Test deg selv ved å svare på dem som support. Kanskje support er noe for deg? Du kan benytte T4 answers og T3 answers for å finne de fleste svar.

Skriv ned den korrekte supportsvar og send om melding til brukeren Natarene innen mandag 10. oktober, kl 23:59.

Skriv "support" i emnefeltet når du sender inn ditt svar.

Vinneren av konkurransen er den med flest riktige svar. Dersom flere har funnet alle de korrekte svarene vil vinneren bli kåret ved hjelp av loddtrekning.

Premie: 150 gull og en personlig brukertittel på forumet. Du kan selv velge hva tittelen skal være (innenfor forumets regler), og du vil være den eneste med denne unike tittelen.

Spoiler:
    Har du et spørsmål? Du kan finne svaret her: T4 OSS, T3 OSS
    Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

1. Hvor lenge må man ha vært ute av en allianse før andre medlemmer kan overta en by med høvdinger? Vi trodde det var 48 timer, men jeg har også vært sitter for kontoen.

2. Jeg har Narrens unike artefakt og den gir meg 3x fart på tropper. Jeg har også en liten speed artefakt i en annen by som gir 2x fart. Hvilken fart vil da troppene i byen med 2x fart ha, når narren fungerer med 3x fart på hele kontoen?

3. Hvordan får man flere innbyggere i landsbyen sin?

4. Hvor mange fellemakere (gallere) kan du ha i samme by ?

5. Hvor mange kulturpoeng trenger jeg for å bygge by nummer 10 på en normalserver ?

6. Hvilke fordeler er det å ha høyt nivå på møteplass / samlingsplass?

7. Hallo, jeg skjønner ikke helt hvordan en nybegynner som meg skal klare seg når jeg blir angrepet av mer erfarne spillere med katapulter som ødelegger alle bygningene mine hele tiden? (gi tips)

8. Hvordan blir jeg med i en allianse?

9. Hvordan fjerner jeg flaggene som er plassert på kartet (T4) ?

10. Hvorfor får jeg ikke ressurser når jeg prøver å plyndre en spiller jeg er sitter for ?

11. Er det slik at når man får opp et eventyr, så er det flere som får eventyret, og så er det førstemann til mølla for å "vinne" noe?

12. Hva betyr disse forkortelsene :
    a. IAP
    b. IGM
    c. IRL
    d. POP

13. Hvor sendes meldinger til det norske travianteamet:
    a. Spørsmål om regler
    b. Spørsmål om kjøp av gull
    c. Sende inn klage
    d. Spørsmål om spillet
    e. Søke på stilling i det norske travianteamet.
    f. Rapportere feil i spillet
    g. Rapportere mistanker om regelbrudd
    h. Problemer med forumkonto
    Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Jeg minner om at frist for innsending av svar er mandag, 10. oktober, kl 23:59.

I svarene ser j jeg der er mange gode supportspirer blant spillerne ;) Det er fortsatt sjanse for de som ikke har sendt inn svar til å prøve seg som support!

Standard

Konkurransen er avsluttet og vinner vil bli annonsert i morgen, etter at alle svar er gjennomgått.

Standard

Supportquizen ble en triller mellom flere veldig gode svar. Support er meget imponert over mange av svarene og ser det finnes mange gode kandidater som kan bli Support

Det var en meget spennende poengtelling som til slutt viste at flere ville hevde seg helt i teten og til slutt ble det en loddtrekning mellom 3 deltakere. Etter en høyst offesiell loddtrekning så gikk RagTag av med seieren.

Vi gratulerer med 150 gull og en brukertittel til RagTag.

"Fasit"

1. Hvor lenge må man ha vært ute av en allianse før andre medlemmer kan overta en by med høvdinger? Vi trodde det var 48 timer, men jeg har også vært sitter for kontoen.
    SVAR: Det er 14 dagers karantene for overtaking av byer til spillere man har vært sitter for.

2. Jeg har Narrens unike artefakt og den gir meg 3x fart på tropper. Jeg har også en liten speed artefakt i en annen by som gir 2x fart. Hvilken fart vil da troppene i byen med 2x fart ha, når narren fungerer med 3x fart på hele kontoen?
    SVAR: Landsbyartefakt overstyrer kontoartefakt om de har samme funksjon, derfor vil denne byen ha x2 fart selv om unik narren slår inn med x3 fart.

3. Hvordan får man flere innbyggere i landsbyen sin?
    SVAR: Innbyggere får man ved å bygge nivå på bygninger og ressursfelt. (Legger gjerne til et startips: I starten så bør du ikke fokusere på flest mulig innbyggere, du bør konsentrere deg om å få opp ressursproduksjonen og tropper til farming av ressurser slik at du får mer ressurser å bruke. Om du nå bruker ressurser kun for å få opp innbyggertallet så vil du slite med å få fortgang på kontoen av mangel på ressurser. God ressursproduksjon vil gjøre at du fortere får bygd opp kontoen og laget nye byer.)

4. Hvor mange fellemakere (gallere) kan du ha i samme by ?
    SVAR: Man kan ha max 20 fellemakere i samme by (alle plassene dekket). Forutsetning for dette er at man også river silo og varehus og bomber bort hovedhuset. De siste fellemakerene vil ikke kunne bygges mye opp siden silo og varehus er borte.

5. Hvor mange kulturpoeng trenger jeg for å bygge by nummer 10 på en normalserver ?
    SVAR: 251000 kulturpoeng

6. Hvilke fordeler er det å ha høyt nivå på møteplass / samlingsplass?
    SVAR:. Her godkjente vi svar som inneholdt at man får utvidet mulighet for bombing av bygninger ved oppgraderinger, at man kan sikte 1 og 2 ganger ved ulike nivå og at det i T4 vil være mulig å se "fake" om det sendes lavere antall tropper enn det nivået samlingsplassen er på.

7. Hallo, jeg skjønner ikke helt hvordan en nybegynner som meg skal klare seg når jeg blir angrepet av mer erfarne spillere med katapulter som ødelegger alle bygningene mine hele tiden? (gi tips)
    SVAR:Her godkjente vi tips som som går på å kontakte angriper og inngå avtale, få hjelp av alliansen og/eller at allianse ledelse kontakter allianse leder til angriper for å inngå noe form for avtale.

8. Hvordan blir jeg med i en allianse?
    SVAR: For å bli med i en allianse må du bygge ambassade. Du kan bygge den til nivå 3 og starte egen ambassade eller til nivå 1 for å kunne akseptere invitasjon fra en allianse. Du kan kontakte ledelse i allianser rundt deg å spør/søke om å få bli med dem.

9. Hvordan fjerner jeg flaggene som er plassert på kartet (T4) ?
    SVAR: Flaggene kan du fjerne ved å gå inn på kartet og trykke på dobbeltpilen nede i høyre hjørnet. Du vil da få opp en liste over kartfunkjoner og du vil der kunne fjerne flagg ved å trykke på den x bak det aktuelle flagget.

10. Hvorfor får jeg ikke ressurser når jeg prøver å plyndre en spiller jeg er sitter for ?
    SVAR: Det ligger inne begrensinger av plyndringer i systemet, basert på hvilke forhold man har til en konto. Som sitter så vil du ikke kunne plyndre ubegrenset mengde. Dette er systemstyrt og basert på pushingreglene, som du kan lese i vedlagt link. http://forum.travian.no/showthread.php?21911-Pushing

11. Er det slik at når man får opp et eventyr, så er det flere som får eventyret, og så er det førstemann til mølla for å "vinne" noe?
    SVAR: Et eventyr er unikt for den enkelte spiller, og andre kan ikke ta det fra deg.

12. Hva betyr disse forkortelsene :
    a. IAP
    SVAR: Ikke angreps pakt (ikke angreps avtale)
    b. IGM
    SVAR: In game message (melding i spillet)
    c. IRL
    SVAR: In real life (I det virkelige liv)
    d. POP
    SVAR: Populasjon (innbyggere)

13. Hvor sendes meldinger til det norske travianteamet:
    a. Spørsmål om regler
    SVAR: Multihunter pr igm
    b. Spørsmål om kjøp av gull
    SVAR: E-post til pluss@travian.no
    c. Sende inn klage
    SVAR: E-post til admin@travian.no evt. til complaints@traviangames.org
    d. Spørsmål om spillet
    SVAR: Igm til support eller e-post til support@travian.no
    e. Søke på stilling i det norske travianteamet.
    SVAR: Via søknadskjema på forumet til jobs@travian.no
    f. Rapportere feil i spillet
    SVAR: Igm til support eller e-post til support@travian.no
    g. Rapportere mistanker om regelbrudd
    SVAR: Igm til multihunter
    h. Problemer med forumkonto
    SVAR: Melding på forumet til forumadmin (Alexxi eller The_Hulatron) evt e-post til admin@travin.no

Lignende tråder

1. Ny quiz/konkurranse?
    By E.B. in forum IRC
    Svar: 18
    Siste innlegg: 2011-06-14, 23:13
  2. Quiz 22.11.07
    By PerrinAybara in forum Gamle annonseringer
    Svar: 3
    Siste innlegg: 2007-11-22, 21:16

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar