Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Weffriddles

SpringskalleSpringskalle Bonehead sin avatar
    Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Bærum

Standard Weffriddles

Det kan godt hende at godtfolket her allerede har kjennskap til siden, men jeg har nylig gjenoppdaget en side som har gitt meg mange timer hodebry tidligere. Weffriddles er en nettside med gåter og oppgaver som må løses gjennom logisk/ulogisk tenking, ett og annet google-søk, tidvis basiskunnskaper om data og en god slump tid og flaks. Det vil si, jeg vet fint lite om hva som trengs for å løse oppgavene, jeg er bare på level 14, og såvidt jeg vet er det like oppunder 100 levels.

Jeg tenkte jeg skulle bringe siden til deres oppmerksomhet, så kan dere også prøve dere. Denne tråden kan jo også brukes til å diskutere oppgavene eller få hjelp når man står fast.

Jeg ber om at ingen svar postes i denne tråden, om noen ønsker å få svarene servert uten å løse oppgavene selv ber jeg om at dette gjøres på PM. Her kan hint og tips/diskusjon postes. Hint og tips ser jeg helst at postes i spoileretags. Jeg vet ihvertfall at jeg ville blitt rimelig irritert om noen av dere skrev et svar/hint jeg ikke ønsket å lese. Bruk gjerne oppsettet:

Level 1 hint:
    Spoiler:
    Dette er et eksempel

når dere skal poste hint, så vet alle hvilken lvl det er snakk om, så slipper man å få hint man ikke ønsker.

Lykke til alle sammen :)

PS: Om dette anses som en Travian-konkurrent (noe jeg ikke helt skjønner hvorfor det skal gjøre, utover at det er et tidsfordriv på PC) må dere gjerne slette tråden.
    The end of the world
    Beklager alle eventuelle skrivefeil.

Mvh Bonehead

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Aaaah, Weffriddles. Med disse har jeg hatt det mye moro (og fått mang en hodepine av). De er geniale, rett og slett. Fantastisk underholdning når man sitter midt på natten og skal passe WW. Jeg husker også at jeg ga disse til en del andre spillere og ba de løse de slik at jeg skulle få hjelp når jeg satt fast. Jeg har enda ikke fått gjort batch 7, men jeg planlegger å gjenoppta weffriddles snart for å fullføre den.

Til informasjon: Hvert nivå kalles en "batch" og det er syv nivåer totalt. I batch 1 finner vi gåte nr. 1 til nr. 29, mens i batch 2 er det 30-41, i batch 3 nr. 42-50, i batch 4 nr. 51-58 i batch 5 nr. 59-68 og i batch 6 nr. 69-79. Batch 7 var enda ikke kommet da jeg startet, men i 2009 ble endelig batch 7 med gåte nr. 87 til og med 90 publisert (til stor glede for alle som er interessert i weffriddles).

Weffriddles er spesielt, man må komme inn i den spesielle tankegangen som kreves for å løse gåtene, men så snart man klarer den aller første er man i stand til å løse absolutt alle. Det gjelder å tenke tidvis innenfor boksen og tidvis utenfor boksen.

Men en advarsel: det er kjedelig når man får "spoilet" en gåte. Det er en egen følelse av prestasjon når man klarer tenke ut løsningen på egen hånd, så ikke ødelegg dette for andre. Ikke gi svaret vekk, la heller personen forsøke å finne det ut selv først.

På det offisielle forumet til weffriddles er det en frist på 24 timer. Det vil si at man må tenke på gåten i minst 24 timer før man kan spørre etter et hint.

Det eksisterer også offisielle hint på det samme forumet, disse kan man sjekke dersom man sitter dønn fast (og man kommer til å sitte dønn fast flere ganger).

Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Bærum

Standard

Å gjøre batch 1-6 er rimelig imponerende! Jeg har nå kommet meg til lvl 18. Lvl 14 skjønte jeg hvertfall noe av, så der hadde jeg noe å jobbe med. Her skjønner jeg ikke en dritt :p Menmen, det er bare å fortsette å lete, så finner jeg nok ut av det etter hvert
    The end of the world

Mvh Bonehead

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Hehe, du finner veien etterhvert, ikke gi opp!

Jeg startet med disse under nox2 eller nox3, så jeg har et ganske godt forsprang.

Forumsguru Mordiiii sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    London

Standard

*later som jeg aldri så denne tråden. Må ikke bli avhengig av noe annet nå*

ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Koisen sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Nord i Nordland

Standard

Så greide jeg ikke å la være å begynne med dette tullet heller. Er på nivå 11, og merker allerede at et par av nivåene har vært smått frustrerende.
    We never fail when we try to do our duty, we always fail when we neglect to do it.
    - Sir Robert Baden Powell(1876-1941)

Gullfaks E.B. sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Trololoslo

Standard

Å nei huff, Weffriddles. Verste jeg har vært borti noen gang. Men får vel begynne igjen, da.
    <4

Ble medlem
    May 2007
    Sted
    Bærum

Standard

Jeg kom meg faktisk gjennom hele Batch 1 i går, men så fikk jeg ikke lagt meg før 5 i natt :/ Nå sitter jeg fast på level 33, aner ikke hva jeg skal gjøre. Dette må faktisk være en av de mest irriterende nivåene til nå ettersom jeg ikke føler jeg har noe å
    The end of the world

Mvh Bonehead

ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Koisen sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Nord i Nordland

Standard

Har nå kommet meg til nivå 28, og det med å stort sett drive med dette i ledige stunder på skolen. Føler dog på meg at dette kan bli et nivå jeg vil komme til å ergre meg grønn over, men får vel gi det litt tid.
    We never fail when we try to do our duty, we always fail when we neglect to do it.
    - Sir Robert Baden Powell(1876-1941)

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •