Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 30

Tråd: Barclays Premier League 2011-2012

ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Koisen sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Nord i Nordland

Standard Barclays Premier League 2011-2012

Da nærmer det seg med stormskritt mer Premier League fotball fra England. Det vil si, det er bare litt over en uke igjen til ligaen faktisk begynner igjen.
    Så hva sier folket på forumet til dette? Har dere noen forventninger, håp eller annet foran den kommende sesongen? Er det kanskje noen som skal over til fotball-øya for å se favorittlaget sitt spille?

Selv håper jeg som alltid at Arsenal skal få en knallsesong, selv om jeg innrømmer at jeg er ganske så tvilende til akkurat dette. Laget viste at de ikke var sterke nok forrige sesong, og de er ikke nevneverdig forsterket riktig ennå. Jeg håper da naturligvis at Wenger åpner lommeboka og at vi får inn noen skikkelig klassespillere som kan hjelpe oss med å ende det evig-lange trofetørket.

Uansett, jeg slår på stor-tromma, og gjør som jeg gjorde i fjor og tipper hvordan tabellen ender(selvsagt med godt utfylte forklaringer):

Spoiler:
    1. Manchester United – I år tror jeg at M. United kommer til å gjøre som så mange år tidligere, nemlig vinne. Man kan gjerne si at de er sterkt svekket i form av at både Van der Sar og Scholes har lagt opp, men de har fått en grei erstatter for nederlenderen deres i mål. Og hva anngår Scholes, hvor viktig var han egentlig de siste årene? Uansett sier magefølelsen min at M. United vinner BPL.

2. Chelsea – Chelsea tror jeg også gjør som i fjor og stikker av med andreplassen. Laget deres er ikke svekket fra i fjor, heller styrket. Så er det noen som kan snyte M. United for gullet er det Chelsea. Dessverre for dem tror jeg det blir for tøft i år også, selv om jeg har tro på at det vil bli enda jevnere i år enn i fjor, og at det hele blir avgjort i siste serierunde.

3. Arsenal – Dette er tipping som gjøres litt med hjertet. Arsenal er et av lagene som har vært mest passive på overgangsmarkedet med kun et kjøp av betydning(Gervinho) hittil. De er svekket på v.back, og skal la en ung spiller som ikke har overbevist nevneverdig få spille der. Dessuten er det mye uro rundt lagets kaptein Francesc Fabregas. Dog tror jeg med hjertet at laget skal greie en tredje-plass, da laget ikke skal være sterkt nok til bedre.

4. Manchester City – Et lag med mye penger, men en del uro i troppen også her. Et par spillere har sagt at de ikke trives veldig godt innad i troppen, og det er mulig det er litt mange store spillere på laget. For gode spillere har de nok av, som keeper Hart, Tevez(om han blir) og nysignerte Sergio Agüero.

5. Liverpool – Liverpool fikk et kraftig løft etter at de tok inn den tidligere Liverpool legende Kenny Dalglish som trener. De har gjort en del kjøp i sommer, dog ingen av verdensstjerner. De har heller ikke hatt en imponerende sesongoppkjøring, som ble toppet av uavgjort mot Vålerenga. Jeg tror likevel de rister av seg sesongoppkjøringen og tar en grei femte plass.

6. Tottenham – Et lag som imponerte i fjor med å henge lenge med oppe helt i toppen i fjor, så greier de å toppe det i år med en topp fire plassering? Jeg tror nei. Jeg tror at de vil få det mye tøffere i år enn i fjor. Lagets kanskje beste spiller fra fjorårets sesong Luka Modric ønsker seg vekk, og Tottenham er ikke videre styrket fra i fjor.

7. Everton – Everton har i mange år vært et stabilt, godt lag i BPL sammenheng, dog ikke helt i toppen. Men i år tror jeg ikke de greier noen annen plassering enn forrige år, altså syvende plass. De har et godt lag, og jeg vil tro at de er absolutt i stand til å gi Tottenham og Liverpool hard kamp om femte og sjette plass.

8. Sunderland – Sunderland er et av flere middelhavs farende lag i denne ligaen, men etter min mening, kanskje det beste av lagene i denne kategorien. I forrige år endte «The Black Cats» på en helt grei tiende plassering. Laget er ikke noe veldig styrket fra forrige år, og de sliter litt med å lage mål etter at de mistet Bent som spiss. Jeg tror likevel laget gjør det bedre enn i fjor, men dessverre ikke godt nok til Europa League plass.

9. Fulham – Det laget i BPL med desidert flest nordmenn i brødrene Riise, samt landslagskaptein Brede Hangeland. For meg fremstår Fulham som et av ligaens mest solida forsvar. Det er derimot fremover at problemene kommer. De har ingen skikkelig goalgetter i laget, selv om de har spillere som Zamora. Jeg tror forsvaret berger Fulham til en niende plass, litt dårlige enn hva laget presterte forrige sesong med andre ord.

10. Stoke – Som Fulham er Stoke et lag som er solide i forsvar, men ikke har et angrep som følger opp forsvaret. Eneste forskjellen er at Stoke er litt dårligere enn Fulham på begge områdene. Men de har vært ryktet til spillere som kan hjelpe dem i angrepet(deriblandt Bendtner), så jeg tror fort at Stoke er lag som kan bli bedre fremover, å få en bedre plass på tabellen enn i fjor.

11. Queen Park Rangers – Ja, jeg tror faktisk at QPR kommer til å havne såpass høyt opp på tabellen. De var suverent best under store deler fjor-årets Championship, til tross for litt dalende mot slutten. De har nok av penger(en av verdens rikeste menn er eier), selv om de ikke har brukt enormt med penger. Dessuten pleier alltid et av de nyopprykkede lagene å gjøre det godt, og i år tror jeg det er QPR.

12. Aston Villa – Villa var et lag som i flere sesonger kjempet i gruppen av lag som var rett bak de aller beste. Dessverre for Villa virker det som om den tiden er forbi. De har ikke noe enormt dårligere spillere enn de hadde disse sesongene, men det virker bare som om at laget rett og slett ikke greier å prestere like bra som tidligere. Derfor tror jeg på en skuffende plassering dette året.

13. Bolton – Jeg skal innrømme å si at Bolton kanskje er det laget jeg vet minst om i hele ligaen, noe som kommer av at de ikke er det laget som har utpekt seg mest, verken på godt eller vondt. De har vært med i ligaen lenge, og de har ikke vært noe utpekt bunnlag. Men de har også vært særdeles sjeldent på øvre halvdel av tabellen, og jeg tror at dette er en trend som kommer til å fortsette.

14. Blackburn – Et lag som med nød og neppe greide å unngå nedrykk forrige sesong. Vi har en nordmann med også her, som til tross for Blackburns skuffende sesong fikk spille lite forrige sesong. Dette kan være et lite tegn på at spillerne som holdt opp Blackburn i tidligere sesonger ikke er for mye å stole på. Likevel tror jeg at Blackburn holder seg greit over nedrykksstreken, mye takket være en god keeper i Robinson.

15. West Browich – Laget som slapp inn nest-flest mål under forrige sesong(kun slått av Blackpool) og likevel endte på ellevte. Det var ikke fordi de scorte store mengder mål, men heller hadde marginene på sin side og vant kampene de trengte. Men vil marginene holde denne sesongen? Nok til å beholde plass ja, men ikke noe mer enn det.

16. Wigan – Et lag som, i likhet med mange andre lag, så vidt greide å beholde sin plass i EPL. Enkelte av spillerne som hjalp dem med dette i fjor er ryktet bort, men jeg tror de er i stand til å beholde grunnstammen i laget. Dessverre er ikke denne stammen så veldig sterk, og jeg velger å tippe at de ender på samme plass som de gjorde under forrige sesong.

17. Swansea City – Et av to walisiske lag som er å finne i det engelske ligasystemet(det andre er Cardiff). De rykket opp via play-off, og vil for mange være den heteste kandidaten til å rykke ned. Men nei, jeg tror de greier å beholde plassen. I det siste har kun et av de nyopprykkede lagene rykket ned, og da det er et lag jeg har større tro på at rykker ned plasserer jeg Swansea her.

18. Wolverhampton – Det laget som var nærmest nedrykk av lagene som beholdt plassen forrige sesong. Men er de like «heldige» denne sesongen? Jeg har mine tvil. De har ikke styrket laget noe, og kommer til å få det enormt tøft i den kommende sesong. Derfor gjør jeg som i fjor og tipper dem på nedrykk.

19. Newcastle – Det av de nyopprykkede lagene som imponerte mest under forrige sesong, noe som nok har noe med at de er et lag med mye BPL erfaring. Dessverre for Newcastle er laget deres sterkt svekket foran forrige sesong, så til tross for en knallsterk plassering forrige sesong tror jeg Newcastle må belage seg på en ny tur ned i Championship.

20. Norwich City – Norwich har nettopp gjort noe ganske sensasjonelt. De rykket opp fra League 1 til Barclays Premier League på kun to sesonger. Det er det opprykkede laget som har tilsynelatende forsterket stallen mest. Likevel innrømmer jeg at jeg tviler sterkt på at Norwich greier å beholde plassen sin denne sesongen. Laget har fortsatt flere spillere fra League 1, og dette er spillere jeg tror vil slite sterkt her. Derfor må nok Norwich regne med å skifte liga for tredje gang på rad.

Og for de av dere som er for late til å lese mine rundt regnet 1500 ord, dette er slik jeg tipper tabellen:

1. Manchester United
    2. Chelsea
    3. Arsenal
    4. Manchester City
    5. Liverpool
    6. Tottenham
    7. Everton
    8. Sunderland
    9. Fulham
    10. Stoke
    11. Queen Park Rangers
    12. Aston Villa
    13. Bolten
    14. Blackburn
    15. West Bromwich
    16. Wigan
    17. Swansea City
    18. Wolverhampton
    19. Newcastle
    20. Norwich City
    We never fail when we try to do our duty, we always fail when we neglect to do it.
    - Sir Robert Baden Powell(1876-1941)

Springskalle Negative sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Volda

Standard

Nå har ikke allverden med kontroll på "bunnlagene" men fra posisjon 6 og oppover har jeg brukbar kontroll og er så og si enig i dine vurderinger.

Man U virker sterke, og det med en uhørt dårlig sentral midtbane, forventer at den blir forsterket før 31.aug og da ser Man U nesten uslåelige ut.

Chelsea har nok det høyeste toppnivået, på sitt beste slår de alle, men mangler stabiliteten til United, sterk utfordrer til 1.plassen.

Man City har et kjempelag på papiret og jeg tror de tar plassen foran Arsenal, får Manchini stjernene til å jobbe sammen så kan dette bli en kjempesesong for City, dog har jeg mine tvil, City sin argeste konkurrent er egentlig seg selv.

Arsenal er et stort spørsmålstegn, hvem går, hvem blir, hvem kommer, uansett lander Wenger alltid med begge beina på jorda, får de inn en spiss fra øverste hylle kan de potensialet til å gå til topps i alle turneringer.

Liverpool, mitt lag, har vært en stor skuffelse så langt. Treningskampene har vært vonde å se på, med unntak av når Aquilani spiller, han har vært på et helt annet nivå enn resten av Liverpoolspillerne, fantastisk nok kjemper klubben med nebb og klør for å få han ut dørene på Anfield, noe som gjør meg ufattelig trist. Av spillerne som har kommet inn er Adam og Downing gode forsterkninger, Henderson er for fersk og udyktig til å utgjøre noen forskjell denne sesongen. Andy Carroll som blei henta inn fra Newcastle har vært en katastrofe i oppkjøringen, og jeg frykter han kommer til å knekke under 35 mill pund presset han har på seg. Videre er forsvaret elendig med unntakk av Agger som er bra når han er skadefri. Keeper Reina er fantastisk. For å avslutte vurderingen av Liverpool lister jeg opp alle sentrale midtbanespillere vi har: Gerrard, Meireles, Cole, Rodriguez, Henderson, Spearing, Lucas, Adam, Poulsen, Aquilani og Shelvey. 11 spillere sentralt!!! Galskap.

Tottenham har kommet så langt de kan med Harry Redknapp, herfra går det bare nedover.

Overbuljongterningpakkemester-assistent ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge nanus sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Bjørgvin

Standard

Mitt topp 6 tips:
    1. Chelsea
    2. Manchester City
    3. Manchester United
    4. Liverpool
    5. Tottenham
    6. Arsenal

Har stor tvil til Arsenal denne sesongen. Vil Fabregas og Nasri spiller der når August er over? Vil de få forsterkningene de trenger? Arsenal er det laget som spiller best god fotball, men Wenger må snart skjønne at dette ikke funker borte mot Stoke, Bolton og andre lag som satser på kamp og ikke ballett. Arsenal MÅ i tillegg forsterke forsvaret, keeperplassen og hvis Fabregas forsvinner trenger de ihvertfall forsterkninger på midtbanen. Arsenal er et prakt eksempel på hvordan man skal drive en klubb økonomisk, men det betyr ikke at man vinner trofeer.

Liverpool har gjort gode signeringer så langt, men fortsatt trengs det en venstreback og midtstopper. Enrique virker så godt som klar for Liverpool, og jeg føler meg sikker på at det hentes inn en midtstopper snart. I tillegg slipper Liverpool å tenke på om spillere forsvinner slik som City (Tevez) og Arsenal må (Fabregas og Nasri).

Manchester United har jeg ikke troen på i år. De Gea kommer til å få kjørt seg i sin første sesong, og kommer nok ikke til å bli den verdensklasse keeperen før etter å ha stått et par år på Old Trafford. I tilegg er Scholes og Neville borte og i mine øyne har ikke midtbanen god nok bredde.

Chelsea er laget jeg har troen på i år, desverre. Sterkt lag, god trener og penger som kan brukes hvis det trengs i August/Januar.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Negative Vis innlegg
    nanus er glatt som en ål dyppet i silikonolje, med sjarmen til en gjennomsnittlig latinamerikaner snakker han seg ut av de fleste situasjoner, vanskelig å få has på og vanskelig å sette i bås
    The rich would have to eat money, but luckily the poor provide food.

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Nord i Nordland

Standard

Om Arsenal og Arsene Wenger kan man si mye rart ja. Wenger skal ha det at han er kanskje verdens beste til å få opp unge talenter, men når det kommer til overgangsmarkedet har man ingenting å forvente. Er sjelden han skaffer de spillerne trenger aller mest, mest av alt fordi han er for gnien med pengene.

Men er litt uenig hva angår keeperplassen. Keeperplassen er kanskje der Arsenal har best dekning i Sczcesny, Fabianski, Mannone, Almunia og nå også, Shea. Om noen av disse er toppkeeper kan kanskje diskuteres, men Sczcesny er et av verdens største keepertalenter(i mine øyne).
    Det er derimot når man kommer til midtforsvaret og venstre backen at problemene oppstår. I midtforsvaret mangles det spesielt hodesterke spillere, og Gibbs er litt for ung til å ha hovedansvaret på venstre siden. Og Traore er heller ikke noen god reserve, når Gibbs er så mye skadet som han er.

Ellers er det også små problemer med spissplassen. Slik Arsenal spiller nå er de avhengig av en helt spesiell spisstype. En som er direkte og god alene. Van Persie er en av denne typen, men vi merker igjen problemer de gangene han ikke kan spille. Vi trenger rett og slett en god back-up.

Samt at Arsenal er for avhengig av Fabregas på midten. Alt må gjennom han, og vi ser jo hvordan det har gått i pre-season når han ikke har spill(2S, 3U, 1T). Så ja, det er grunn til pessimise for Arsenal.

Ser det ble litt mye Arsenal her ja, så får vel se hva jeg har å si om de andre lagene når jeg er mer våken.
    We never fail when we try to do our duty, we always fail when we neglect to do it.

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

ironisk nok heier jeg på New Castle, og mener de vil ta 8plassen, og dermed ikke falle ned som dere tror Er som Aafk, men mindre tid før derykker opp

Overbuljongterningpakkemester-assistent ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge nanus sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Bjørgvin

Standard

Tabellen right now:

1. Aston Villa
    2. Liverpool
    3. Chelsea
    4. Newcastle

Og alle er selvsagt happy :)

Og Arsenal har(ikke overaskende) åpnet sesongen forferdelig. Fabregas solgt, Nasri på vei ut, 1000 skader og Gervinho, Song og Frimpong utestengt.
    nanus er glatt som en ål dyppet i silikonolje, med sjarmen til en gjennomsnittlig latinamerikaner snakker han seg ut av de fleste situasjoner, vanskelig å få has på og vanskelig å sette i bås

Springskalle Negative sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2009
    Sted
    Volda

Standard

United virker veldig veldig sterke. Arsenal og Liverpool virker veldig veldig svake.

Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Bjørgvin

Standard

United virker veldig veldig sterke. Arsenal og Liverpool virker veldig veldig svake.
    Skjer med denne gudedyrkingen av United? Spurs var bedre enn United i hele førsteomgangen igår, og burde tatt ledelsen hvis Lennon hadde skikkelig fotballforståelse. Liverpool viste en sterk kamp mot Arsenal, og hadde nesten 60 % av ballen på Emirates. Sterk prestasjon.

Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Nord i Nordland

Standard

United har virket veldig sterke i starten av sesongen ja. De slo et ganske godt Spurs i går. Spurs var riktignok uten sin største stjerne i Modric som streiket for å få gjennom en overgang til Chelsea. Men man skal heller ikke glemme av at Manchester United startet uten flere gode spillere på banen, som forsvars-duoen Ferdinand og Vidic.
    Men som nevnt før, spørsmålstegnet der er og forblir De Gea, som har til gode å spille en god kamp for United denne sesongen.

Og nei, Liverpool har ikke imponert meg. De slo riktignok Arsenal på Emirates, men er det et av topplagene som hittil har imponert meg mindre enn Liverpool så er det Arsenal.
    Siste av rykter om Arsenal er også at Wenger og sjefen(husker ikke navnet i farta) ikke er helt på talefot ettersom Wenger ikke får lov til å tilby høye lønninger, noe som igjen har gjort at flere overganger med større spillere innblandet har gått i vasken.

Standard

både håper og tror at united tar første plassen. Aller mest for vi er det laget med mest bredde i stallen. Vi har De Gea og Lindegaard som kniver om keeperplass. bakerste 4 har vi rafael, vidic, ferdinand, smalling, jones, evra, evans og Fabio som alle er gode nok for topp nivå i England. Midtbanen har vi nani, young, carrick, cleverley, fletcher, giggs, park, valancia og Gibson, som også der er alle sammen i verdensklasse. på topp har vi Rooney, fjorårets topp scorer Berbatov, Welbeck, Hernandez, i tilleg har vi spillere som owen og Macheda som kan komme inn og avgjøre kamper. Og alle sammen er garantert spilletid, da Ferguson som må være om ikke verdens beste ihvertfall englands beste manager. Og det vi har sett av united er bare fantastisk, eneste er svakheten på keeperplass, men erfaringen vil komme.

chelsea har ikke skaffet seg store spillere, men har et sterkt lag. som dekker alle posisjoner, men er hakket under united. er avhengig av en spiss som står frem, sann som Drogba gjorde i 09/10 sesongen, ikke en Torres som vandrer rundt som en hodeløs kylling.

Manchester City har er veldig sterk tropp, men mange av spillerene oppfører seg mildt sagt elendig. mange benkete stjerner, og her tror ikke jeg de takler det like bra som i f.eks united.

det tror ejg blir topp tre, outsidere er så klart arsenal, Liverpool og Tottenham.

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Lignende tråder

1. S2 - runde 5 (januar 2012 - september 2012)
    By treven in forum Server 2
    Svar: 0
    Siste innlegg: 2012-09-30, 13:23
  2. Premier League 10/11
    By nanus in forum Kultur
    Svar: 23
    Siste innlegg: 2011-05-27, 12:30
  3. Premier League 09/2010
    By Jocce in forum Kultur
    Svar: 50
    Siste innlegg: 2009-08-22, 22:41
  4. Premier League