Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 31

Tråd: Indie/Alternative

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard Indie/Alternative

Vi får håpe det ikke er for mange hipstersanklagere på forumet, og starter en egen tråd for musikksjangrene indie og alternativ rock. Det er mange meninger her, så dette blir en tråd hvor du kan dele gode låter/album/artister eller diskutere de som er allerede nevnt. Om du misliker Arcade Fire, gjerne si hvorfor (for eksempel). Jeg kan vel starte tråden selv;

Arcade Fire

Et band som du enten misliker eller elsker (sånn jeg har fått med meg av venner). De har utgitt tre album; hvor to av dem har gitt flere kjente priser (første albumet som nykommer blant indie, siste i mer "mainstream"). Hovedsangen er i grunn Wake Up, da denne er såvidt jeg vet alltid blitt fremført på konsertene. I tillegg kan det nevnes de populære Intervention, Rebellion og Keep The Car Running. Et band jeg anbefaler, selv om de er litt kristne :p

Standard

Skal man nevne band som folk enten hater eller elsker, treffer man vel bedre med f.eks. Neutral Milk Hotel eller Pavement. Og hva mener du egentlig med "hovedsang"? De har flere andre låter som har gjort det bedre på listene, og som jeg har inntrykk av at er bedre kjent. Men for all del, flott band. Bra tråd også.
    My taste includes both snails and oysters.

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ladybug91 Vis innlegg
    Skal man nevne band som folk enten hater eller elsker, treffer man vel bedre med f.eks. Neutral Milk Hotel eller Pavement.
    Sant, men NMH liker jeg ikke (påstand bevisst korrekt?). Grunnen til at jeg nevnte det med Arcade Fire, er fordi alle som jeg vet om som liker dem, elsker dem rett og slett. Så jeg har ikke erfart at noen sier det er "ok".
    Og hva mener du egentlig med "hovedsang"? De har flere andre låter som har gjort det bedre på listene, og som jeg har inntrykk av at er bedre kjent.
    Alle konsertene har Wake Up-sangen, så dermed kan man anta at fansen ønsker seg eller er en fast vane. Men ja, sangene fra nyere tid er nok mer kjent. ^^

Standard

Hadde vi snakket om et eller annet one-hit wonder hadde det kanskje gitt mening å snakke om en "hovedsang", men det gjør vi ikke.

Interessant at du ikke liker Neutral Milk Hotel. Hva med of Montreal?

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Interessant at du ikke liker Neutral Milk Hotel. Hva med of Montreal?
    Eneste jeg har hørt når det gjelder Of Montreal, er en av deres sanger som likner på Beatles i melodi og tekster . Akkurat hva den het husker jeg ikke, men den er i spilleliste jeg bruker noen ganger. Antarctica het den vel når jeg tenker meg om.

Stort sett må jeg innrømme mesteparten av mine indieband kommer etter å ha hørt dem fra andre eller sett noen musikkvideoer. Og den eneste jeg har fjernet etter detter, er vel Two Door Cinema Club (alle sangene likner på hverandre).

Standard

Forsåvidt en ganske interessant holdning til indie.

Det virker som om det nye albumet kommer til å ha noe av den samme stilen som de bedre låtene fra Lungs. Sånt setter ikke akkurat en demper for forventningene mine. Ikke skader det med Virginia Woolf-referanser heller.

James Blake og Bon Iver på én gang kan ikke sies å være dumt. Jeg kan absolutt like dette.

Standard

Tittellåten fra det kommende albumet til Justice. Jeg liker denne låten bedre enn jeg likte den forrige singelen deres, men foreløpig virker det som om veien opp til er lang.

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Florence + The Machine (Rødhåret sangere er alltid gode)

De andre to var litt sånn både/og for min del, virket ikke akkurat som jeg vil ha det. Justice haade en god sang dog.
    Denne nye Coldplay-sangen har et godt riff, men blir også feil. Men kanskje noe sånt faller i smak til flertallet

Standard

Coldplay blir stadig mindre interessant for min del. De oser ikke akkurat av kreativitet eller originalitet. Justice kan absolutt gjøre mye bedre enn "Audio, Video, Disco" og "Civilization". var en av forrige tiårs beste album for min del. Skittent og rått, med en åpning som er helt enorm. Definitivt verdt å sjekke ut, men om man ikke liker ting som Crystal Castles, Daft Punk, SebastiAn osv., tror jeg vel at det er ganske stor sjanse for at man ikke liker det.

Standard

indie/alternative = softrock/emo?

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •