Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 31

Tråd: Indie/Alternative

Standard

Akkurat hva man kaller dette for noe, kommer jo litt an på hvilke elementer man ønsker å legge vekt på. Det er pop, så jeg synes egentlig at electropop eller indie pop er mer beskrivende.

Masse bra ny musikk om dagen. Zola Jesus, Feist, St. Vincent, Youth Lagoon, Twin Sister, Tim Hecker, Jens Lekman... Det er nesten vanskelig å vite hva man skal høre på.
    My taste includes both snails and oysters.

Forumsguru Mordiiii sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    London

Standard

"Oppdaget" Vampire Weekend nylig. Nammnamm.

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ladybug91 Vis innlegg
    Det har vel gått bra før når enkelte av medlemme har blitt skilt, men siden de har vært gift så lenge, er nok spørsmålet litt mer usikkert. Har vi egentlig eksempler hvor det funket etterpå?

Standard

Det finnnes sikkert eksempler på det, men ingen som jeg kommer på nå. Har du hørt det nye albumet til Florence and the Machine? Jeg synes ikke at det er like bra som Lungs, men jeg liker det. Sånn ellers blir det til at jeg hører nesten utelukkende på shoegaze for tida.

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Det finnnes sikkert eksempler på det, men ingen som jeg kommer på nå. Har du hørt det nye albumet til Florence and the Machine? Jeg synes ikke at det er like bra som Lungs, men jeg liker det. Sånn ellers blir det til at jeg hører nesten utelukkende på shoegaze for tida.
    Cermonials har et annet trykk, men har ikke hatt noen baktanger om det. Jeg har enda ikke blitt lei av "hovedsangen" som i Lungs, så det er jo et pluss.

Jeg har nok vært mer på den hjemmlige fronten; med både Kaizers nye Violetta Violetta Volume II og Kasabians Velociraptor.

Standard

Ceremonials er jevnere, noe som egentlig gir både positive og negative utslag. Det har ingen litt kjipe låter, sånn som Lungs hadde, men det har heller ingen låter som er like gode som de beste på Lungs. Ceremonials mangler også den ganske inspirerende utforskningen som Lungs hadde. Florence har helt klart funnet en greie som fungerer, men i lengden blir det nesten en smule kjedelig.

Jeg har forresten gjenoppdaget Prefab Sprout:

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Ceremonials er jevnere, noe som egentlig gir både positive og negative utslag. Det har ingen litt kjipe låter, sånn som Lungs hadde, men det har heller ingen låter som er like gode som de beste på Lungs. Ceremonials mangler også den ganske inspirerende utforskningen som Lungs hadde. Florence har helt klart funnet en greie som fungerer, men i lengden blir det nesten en smule kjedelig.
    De fleste ting blir kjedelig om de ikke forbedrer seg. Enten for eksprimentell (Coldplays Xylo Myloto) eller for lite (DDE). Så ja, den har nesten de samme sangene i forhold til Lungs. Men sangene er bedre å høre på, den er jeg enig i.

Og jeg har oppdaget dem, takk :)

Standard

Det er vel egentlig ikke det å forbedre seg som er nødvendig, men det å på en eller annen måte utvikle seg, bevege seg fremover. Stillstand fører bare til forutsigbarhet og det er sikkert ikke bare jeg som synes at det er ekstremt kjipt.

Over til noe helt annet: Talk Talk er undervurdert. Jeg får av og til gåsehud (av den gode sorten) av å høre på Mark Hollis.

Standard

Langt ifra den beste låta deres, men jeg elsker den visst likevel (det å stirre på Sarah McIntosh har en tendens til å gjøre merkelige ting med meg).

Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •