Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 31

Tråd: Indie/Alternative

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Banditt1 Vis innlegg
    indie/alternative = softrock/emo?
    Jeg er fullstendig uenig, men det får vi nok aldri bli enig om. Det er i hvertfall softrock som regel

Liker hvordan Ladybug fikk inn Daft Punk i en Alternativ-tråd, men får vel se bort fra den

Foster The People har blitt nevnt mye i det siste i internasjonale fora:

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Banditt1 Vis innlegg
    indie/alternative = softrock/emo?
    Nei. Alternative og indie er veldig vage begreper, og kan bety så mangt. Folk bruker indiebegrepet om ting som er så forskjellig som Sonic Youth, Explosions in the Sky og Annie. Man kan snakke om indie dance eller indie rock eller indie pop osv. Alternative rock er vel ofte om ting som The White Stripes, Muse og Franz Ferdinand, mens indie kanskje er mer i retning av Bon Iver, Grizzly Bear og Yo La Tengo. Indie rock har ofte et litt mykere, melankolsk uttrykk med mer eller mindre "skranglete" vokal, men betyr det at indie rock og soft rock er det samme? Er melankolske, følelsestunge greier nødvendigvis emo? Jeg ville nok svart nei på begge spørsmålene.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bashere Vis innlegg
    Liker hvordan Ladybug fikk inn Daft Punk i en Alternativ-tråd, men får vel se bort fra den
    Tja, jeg synes ikke at det er det minste merkelig å snakke om Daft Punk i en slik tråd, men mindre du tenker at vi utelukkende skal forholde oss til rock.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bashere Vis innlegg
    Foster The People har blitt nevnt mye i det siste i internasjonale fora:
    Interessant gruppe. Fengende greier som blir litt slitsomt i lengden, men de har absolutt noe bra på gang.
    My taste includes both snails and oysters.

Standard

Er det nå jeg skal komme meg på banen å nevne R.E.M. og Mew? Eller blir R.E.M. for mainstream for dere hipstere? Mew skal da ihvertfall passe.

Just because science so far has failed to explain something, such as consciousness, to say it follows that the facile, pathetic explanations which religion has produced somehow by default must win the argument is really quite ridiculous
    -Richard Dawkins

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ladybug91 Vis innlegg
    Er melankolske, følelsestunge greier nødvendigvis emo?
    Jeg vil nesten påstå det, i denne logikken: Emo representerer det svake, det ømfintlige, apatisk frustrasjon - en form for nihlisme blandet med tenårings verdier. Musikk er i utgangspunktet "følelsestungt" og subjektivt, forskjellen er hvilke emosjonelle strenger som manipuleres. Sjangergrenen "softrock" har en rekke subsjangre som i praksis kun kan skilles med ørsmå detaljer, og om jeg generaliserer ved å kalle indie for emo, har jeg likevel mer rett enn feil. Denne type musikk blir så på motsatt side av min skala at at det ikke fremtoner som annet enn liksomsentimentalt, grunnt og urytmisk kliss, derfor er det helt legitimt å kalle indie for emo fra mitt ståsted.

Får balansere ut tråden litt

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Sosen Vis innlegg
    Er det nå jeg skal komme meg på banen å nevne R.E.M. og Mew? Eller blir R.E.M. for mainstream for dere hipstere? Mew skal da ihvertfall passe.
    R.E.M. er jo en helt sentral alternative rock-gruppe, så at noen nevner dem er vel bare naturlig. Ikke det jeg hører mest på, men jeg liker enkelte av albumene deres godt. Noen av de andre albumene deres synes jeg er rent ræl. Mew er bra saker, jeg burde egentlig høre mer på dem.

Selverklært Traviangeni GullfaksGullfaksGullfaks RagTag sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Oppegård
    Do you feel lucky?

.se5 - Hello Kitty
    .scandinavia - Raquel

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av RagTag Vis innlegg
    En trist dag for menneskeheten.
    Just because science so far has failed to explain something, such as consciousness, to say it follows that the facile, pathetic explanations which religion has produced somehow by default must win the argument is really quite ridiculous
    -Richard Dawkins

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Litt dumt at når R.E.M. ble nevnt, så forsvant de også for samfunnet i hvertfall med nye sanger. Mew er en kjent, dansk klassisker, så bra de kommer opp nå :)

Daft Punk var litt unna de andre, men jeg ser poenget. Men at du går fra Coldplay til Daft Punk/Justice var en underlig vei for min del (om vi ser på økt bruk av electronica i førstenevnte, er linken større). Kan vel smette opp en annen subsjanger da, alternativ dance:

Ikke et band jeg har noe stor interesse for, men de kan jo nevnes likeså når Banditt ville ha litt mer "harde" greier.

Standard

Folk som liker Belle and Sebastian liker vel kanskje dette også. Slutten av oktober ser ut til å bli veldig bra.

Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av ladybug91 Vis innlegg
    Folk som liker Belle and Sebastian liker vel kanskje dette også. Slutten av oktober ser ut til å bli veldig bra.
    Ser ut til å være bra dette her, Belle and Sebastian er en klassiker.

En kolloberasjon med Gibbard fra DCFC og Tamborello (Dntel). Dette er vel indie electronica?

Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •