Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Tour de France

ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Koisen sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Nord i Nordland

Standard Tour de France

Synes en slik begivenhet fortjener sin egen tråd her.

Om det mot formodning skulle være noen som ikke vet hva Tour de France er så er det kanskje verdens største, og ihvertfall det mest populære sykkelrittet. Dette foregår for tiden i Frankrike, som da navnet tilsier.

Hittil kan man ikke gjøre annet enn å ta av seg hatten for Thor Hushovd, som sykler i gult. Selv etter en fjelletappe som i dag, da de fleste forventet at han skulle miste den gule ledertrøya, så imponerer han, som så mange ganger før, og holder følge med de største favorittene og beholder gul-trøya.
    Rett og slett imponerende.
    We never fail when we try to do our duty, we always fail when we neglect to do it.
    - Sir Robert Baden Powell(1876-1941)

Standard

syns synd på Radioshack som har mistet to av sine fire kapteiner alt, og i tillegg ligger Leipheimer langt bak etter ikkje mindre enn to velter, og de har bare igjen Klöden og kjøre for. Duellen er åpenbart mellom Andy Schleck og Contador, og det er ikke avgjort, for Andy trenger mer tide med tanke på den siste tempoen der contador kan ta innpå inntil 1.5 min.

Er forsåvidt mektig imponert over de norske bidragene, verdensmester trøya på landevei har vi bare sett engang under den første ettapen i rittet. Edvald har alt vunnet en etappe og etter at Wiggins knakk kragebenet, får han en mye friere rolle i laget, for han er strengt tatt den eneste på det laget som har en realistisk sjanse til å vinne ettaper.

Den grønne trøya vinner nok Gilbert, synd Hushovd ikke får prøve seg for han hadde tatt den da.

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Utrolig at Contador fortsatt ikke er kastet ut, men hva skal man med impotent administrasjon?

Og Hushovd vil nok ikke klare dette lenge, for den siste delen er ensten bare fjelletapper, og her vil han nok miste den gule skjorta tror jeg.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bashere Vis innlegg
    Utrolig at Contador fortsatt ikke er kastet ut, men hva skal man med impotent administrasjon?

Og Hushovd vil nok ikke klare dette lenge, for den siste delen er ensten bare fjelletapper, og her vil han nok miste den gule skjorta tror jeg.

Tror han har trøya imorra også, stigningen er ingenting i forhold til den igår. holder nok trøya til de begynner på de skikkelig fjella. Han har såklart ikkje sjanse til å vinne sammenlagt, det er da Schleck eller Contador som gjør.
    Sist endret av larsi:P : 2011-07-10 kl 14:06

ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Koisen sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    Nord i Nordland

Standard

Ble jo en litt spesiell etappe i dag(går?) kan man nok si. Både Van Den Broeck og Vinokourov måtte bryte + mange andre etter velt. Samtidig virker det som om Hoogerland(leder av klatretrøya) fikk store problemer etter at en bil kjørte i Flecha(om jeg husker rett rytter) og skapte problemer for han.

Samtidig førte jo den store velten til at hovedfeltet tok det svært rolig en periode, noe som igjen førte til at bruddet syklet helt inn til mål. Muligens ødela også dette for at Hushovd kunne beholde ledertrøya, da det virket som han mistet litt av lysten til å kjøre på som de tidligere dagene da han skjønte at trøya var tapt.

Uansett, i morgen er det hviledag, så da får man forhåpentligvis roet nervene litt igjen.

Forøvrig kan jeg si at jeg ikke er så sikker på at Thor hadde hatt så stor sjanse på poeng-trøya. Han er ikke en så god spurter som han var tidligere, og du ser de gangene han har prøvd seg at det er et lite stykke unna å være i topp spurt-form. For Thor har nok utviklet seg til å bli en mer klassiker-rytter, noe han viser med VM-trøya.
    We never fail when we try to do our duty, we always fail when we neglect to do it.
    - Sir Robert Baden Powell(1876-1941)

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Det jeg ikke fatter i ettertid, er hvorfor Hushovd aldri får noe støtte, og ikke en gang kan delta for Cervelo etter Tour de France. Hvorfor er de så ondskapsfulle/dumme at de ikke lar han sykle for de?

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •