Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Tråd: The Teuton fall ?

Berserk Warfare sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2009
    Sted
    Dagali/Trondheim

Standard The Teuton fall ?

Det viser seg at de mest suksessrike angriperne på s3 T4 er en romer og galler...

Hva skjer køllesvingere ? Faith, slå noe statistikk i bordet som sier at gallern har dårligst off så jeg kommer ned på planet jordn igjen
    Never will those who wage war tire of deception,I will force the enemy to take our strength for weakness, and our weakness for strength, and thus will turn his strength into weakness.
    Nox2 Warfare Nox4 Black Adder Nox6 Stormtrooper Dkx The Divine ones & Warfare

Standard

Hei Warfare!

Da Faith har gjort en utmerket jobb med å vise frem de rå tallene i denne tråden,

http://forum.travian.no/showthread.p...p-feller/page3

ser jeg ingen grunn til at de skal gjentas.

Men... hvem som har best/dårligst angrepstropper av de tre rasene kommer veldig ann på hvordan man definerer "bra off"

Mulighet 1: Angrepspoeng per dag:

Germanere produserer mest angrepspoeng per dag av de 3 rasene. Dette er det ingen grunn til å diskutere, og de vinner denne konkurransen også uten bryggeriet. Romere er ikke så veldig langt bak, men avstanden ned til gallerne er betraktelig.

Mulighet 2: Angrepspoeng per korn:

At romere har de mest korneffektive troppene er det ingen tvil om. Men de er også ganske dyre, så det tar litt tid før de blir "billigere" enn de germanske troppene. Gallerne taper også denne kampen, og det med god margin.

Mulighet 3: Raske tropper

Gallernes TT er raske, og kan brukes til å angripe uforsiktige spillere der det sårer mest, f.eks sweep som står i oaser midt på natten. Dette kan selvsagt også germanere og romere gjøre, men TT sin fart gjør nok at suksessraten øker, da man ikke er avhengig av at fienden er så lenge borte fra datamaskinen. Dette kalles ghost-sweep.

Mulighet 4: Kostnader per angrepspoeng

Kampen står her helt klart mellom romere og germanere. Germanske tropper er billige å bygge, men romerske tropper er mer korneffektive. Hvilken stamme som er mest kostnadseffektiv kommer da ann på hvor lenge soldatene lever.

Brukes og dør soldatene i løpet av kort tid er germanere mest kostnadseffektive, men skal man simme sweep litt lengre er det romerne som er mest kostnadseffektive.

Kort oppsummert:
    Germanere produserer mest angrepspoeng per dag (også uten bryggeriet)
    Romere er mest korneffektive
    Gallere er best til å bygge "Ghost-sweep"
    Hvem som er mest kostnadseffektive kommer ann på hvor lenge troppene lever.

Med andre ord.... det er ingen som har "best off" da stammene er gode på forskjellige ting. Det er opp til hver enkelt å velge den stammen som passer sin spillestil best.

Sitat Opprinnelig skrevet av Warfare Vis innlegg
    Det viser seg at de mest suksessrike angriperne på s3 T4 er en romer og galler...

Hva skjer køllesvingere ? Faith, slå noe statistikk i bordet som sier at gallern har dårligst off så jeg kommer ned på planet jordn igjen

Du spøker, ikke sant?

Det er en grunn til at man spiller ferdig fotballkamper før man deler ut poengene. Med det mener jeg selvsagt at det ikke spiller noen rolle hvem som leder underveis, det er hvem som vinner til slutt som betyr noe.

For all del, det finnes mange tilfeller der gallere/ romere har vunnet angrepstatistikken, og det er meget mulig at det også skjer denne runden. Men å avskrive germanerne på grunn av at det er en romer eller en galler som leder etter 73 dager (av cirka 350?) blir bare useriøst...

Mr. Sam

Ble medlem
    Oct 2009
    Sted
    Dagali/Trondheim

Standard

Vel, dette er mest for og bevise at germanerne ikke nødvendigvis er best i starten, foruten uke 1, kansje 2. Og i tidligere tråd så har alle kastet møkk om gallerne at de suger så innmari i off. TT produserer man raskest f.eks og ved overtall av tropper taper man mindre tropper igjen, fakta. Og ja hvordan man spiller har mye og si om man har god off eller ikke. Og ja jeg vet det er tilslutt som teller din nisse, har spilt noen runder tidligere... Og bare tenke tall og kostnadsefftivitet osv blir for meg bla bla bla... It`s how you play that matters uansett statistikk, tall osv...

Så hysj me de talla deres og lag dere en statistikk tråd der dere kan dulle me tall så mye dere bare vil :D Men syns d er hyggelig du tar deg tid skrive så mye korrekt men samtidig så feil...
    Never will those who wage war tire of deception,I will force the enemy to take our strength for weakness, and our weakness for strength, and thus will turn his strength into weakness.

Standard

Vel, dette er mest for og bevise at germanerne ikke nødvendigvis er best i starten, foruten uke 1, kansje 2.
    Jeg ser ikke at du har bevist noe som helst. Germanere er ikke nødvendigvis best i starten, da de forskjellige stammene er gode på forskjellige ting, også i starten. Hvis man skal si noe om hvem som er best, må man først gjøre det klart hva man konkurrerer i. Til sammenligning må man gjerne si at Ole Einar Bjørndalen er bedre enn Ole Gunnar Solskjær, men det gir ikke nødvendigvis mening før man presiserer at det er skiskyting det er snakk om.

Og i tidligere tråd så har alle kastet møkk om gallerne at de suger så innmari i off.
    Hva andre har sagt i tidligere tråder tar jeg ikke ansvar for. Gallere er på ingen måte dårlige i angrep. De er meget godt i stand både til bygge brukssweep og WW-hammere. Men selv om gallere er gode nok til at de kan gjøre dette, kan man ikke stikke under en stol at germanere og romere er bedre til det. Gallere er bedre enn romere og germanere på andre ting, så om gallere også skulle vært best på dette ville spillet vært meget lite balansert.

TT produserer man raskest f.eks og ved overtall av tropper taper man mindre tropper igjen, fakta.
    Må innrømme at jeg ikke forsto et kvekk av den setningen.

Og bare tenke tall og kostnadsefftivitet osv blir for meg bla bla bla... It`s how you play that matters uansett statistikk, tall osv...

Så hysj me de talla deres og lag dere en statistikk tråd der dere kan dulle me tall så mye dere bare vil :D Men syns d er hyggelig du tar deg tid skrive så mye korrekt men samtidig så feil...
    Warfare... å sammenligne stammene uten å fokusere på tall blir vanskelig, da den ENESTE forskjellen på stammene er TALL. Å legge opp til en diskusjon om stammene i travian, men nekte å godta tall som gyldige argumenter blir, nok en gang, useriøst...

It`s how you play that matters uansett statistikk, tall osv...
    Det er utvilsomt hvordan man spiller som betyr noe, men i en sammenligning av stammene er dette helt uinteressant, da man må gå ut i fra at alle stammene spilles like bra. En god galler vil vinne mot en dårlig germaner hver gang, på samme måte som at en god germaner vil vinne mot en dårlig galler hver gang.

Om det er hvordan man spiller som betyr noe, og siden tall tydeligvis ikke er ønsket i denne tråden er det kanskje mer relevant å ta en diskusjon på hvilke spillere som er best, ikke hvilken stamme som er best i angrep. Dette er kanskje noe som passer deg bedre enn en diskusjon som i all hovedsak bestå av tall.

Jeg presenterer derfor spørsmålene:

Hvilke kriterier skal man sette for at en spiller er god?
    Hvilke kriterier skal man sette for at en spiller er en god offensivt?
    Hvilke kriterier skal man sette for at en spiller er en god defensivt?
    Hvilke kriterier skal man sette for at en spiller er en god leder?
    Hvilke kriterier skal man sette for at en allianse er god?

Hvem er frem til nå den beste spilleren på server 3?
    Hvem er frem til nå den beste romeren på server 3?
    Hvem er frem til nå den beste galleren på server 3?
    Hvem er frem til nå den beste germaneren på server 3?
    Hvem er frem til nå den beste lederen på server 3?
    Hvem er frem til nå den beste alliansen på server 3?

Hvem er den beste nå-spillende romeren i Norge?
    Hvem er den beste nå-spillende galleren i Norge?
    Hvem er den beste nå-spillende germaneren i Norge?
    Hvem er den beste nå-spillende lederen i Norge?
    Hvem er den beste nå-spillende alliansen i Norge?

Hvem er den beste romeren i Norge gjennom tidene?
    Hvem er den beste galleren i Norge gjennom tidene?
    Hvem er den beste germaneren i Norge gjennom tidene?
    Hvem er den beste lederen i Norge gjennom tidene?
    Hvem er den beste alliansen i Norge gjennom tidene?

For all del, det kan nok bli en meget morsom tråd om man tar denne diskusjonen, men til forskjell fra diskusjonen der man sammenligner stammene med utgangspunkt i tall, vil svarene være 100% subjektive, og siden det ikke finnes noe fasitsvar vil det fra et analytisk perspektiv være helt uinteressant!

Mr. Sam

Ble medlem
    Oct 2009
    Sted
    Dagali/Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Warfare
    TT produserer man raskest f.eks og ved overtall av tropper taper man mindre tropper igjen, fakta.

Forsto du ikke hva jeg mente her så synes jeg litt synd på deg... Er du angriper og har et overtall i tropper mot forsvarer så taper du mindre tropper iforhold til hva f.eks travian kampkalkulatorn viser...

Og i min mening så slår en god galler en god germaner anyday. Jeg aksepterer tall men sier også at hvordan man spiller har mye og si og da er d ikke altid disse tallene deres kommer til gode. Tror jeg skal klare lage en bedre hammer en f.eks en Romer/germaner med min galler. Time will tell again :D

og siden det ikke finnes noe fasitsvar vil det fra et analytisk perspektiv være helt uinteressant! Jeg sier bare oh lord :D

Standard

Joda... Jeg skjønner selvsagt hva DU mener, det jeg prøver å si er at denne setningen er feil. "TT produserer man raskest..." Hva er det egentlig med TT man produserer raskest? Det er i all fall ikke angrepspoeng! Faktisk er TT den kavalerienheten på spillet som produserer minst angrepspoeng per time av angrepshestene, og det med god margin. TT er utvilsomt gode, men det er på grunn av farten, ikke på grunn av angrepskraft per time, og ikke på grunn av korneffektivetet.

Eller kanskje du mener at gallere kan starte å bygge TT lenge før f.eks germanere kan begynne å bygge TR? Faktisk så mye før at til tross for at de produserer en overlegen mengde angrepskraft per time, vil de ALDRI ta igjen gallerne? Hvor lang tid tror du egentlig germanerne trenger for å forske frem TK?`At det er noe særlig mer enn 24 timer etter at nybegynner beskyttelsen er det ikke.

Og i min mening så slår en god galler en god germaner anyday.
    Ja, det er din subjektive mening og den kan ingen ta i fra deg. Personlig tror jeg at det du tror er at DU kan "slå en god germaner anyday". Du må gjerne opprette linker til hall of fame på alle de serverne du som galler har slått alle germanerne, ja, f.eks på angrepspoeng. Har du noen gang drept flest tropper på en server?

Om jeg ikke får se litt bevis på din gallerspillings enorme styrke tror jeg at du bare kommer med tomme ord.

Jeg aksepterer tall men sier også at hvordan man spiller har mye og si og da er d ikke altid disse tallene deres kommer til gode.
    Nei... du aksepterer på ingen måte tall...

og siden det ikke finnes noe fasitsvar vil det fra et analytisk perspektiv være helt uinteressant! Jeg sier bare oh lord :D
    Hva er det du mener at det ikke finnes et fasit svar på? For, hvem som produserer mest angrepspoeng, hvem som er mest korneffektive, hvem som er raskest, og hvem som er mest kostnadseffektive finnes det et fasit svar på!

Av ukjent grunn kommer jeg til å tenke på et Sir Winston Churchill sitat i denne sammenhengen.

"A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject."

Sir Winston Churchill

Standard

Go War ;) Go Gauls ;)

"Be polite to everyone, friendly to many and intimate with few"

Benjamin Franklin

"Gavmilde, modige menn lever best"
    dei el seg sjeldan sut.

Norrønguden Odin
    Hvorfor gjøre ei kvinne lykkelig når du kan gjøre mange lykkelig

Standard

Det forundrer meg hvor mange som har tatt agnet til Warfare og Knoxville, de er åpenbare og uerfarne.

"One who purposely and deliberately starts an argument in a manner which attacks others on a forum without in any way listening to the arguments proposed by his or her peers. He will spark of such an argument via the use of ad hominem attacks with no substance or relevence to back them up as well as straw man arguments, which he uses to simply avoid addressing the essence of the issue."

Tips:
    Det kan være vanskelig å skille troll, fanatikere/religiøse og dumme fra hverandre, oftere enn ikke er det en blanding av to eller tre av de elementene, men med litt erfaring er det ingen problem. Når rusket i maskineriet er identifisert, er det bare å gjøre rent bord.

Ble medlem
    Oct 2009
    Sted
    Dagali/Trondheim

Standard

Faktisk har jeg ikke drept mest tropper på 1 server men jeg har blitt nr 2 og 4 sammenlagt med galler. Og ja Bandit1, jeg er uerfaren. Gi meg en kamp mot en germaner singel konto som er GOD og jeg knuser den lett. Jeg spiller singel og slår germanere som er både 2,3 og 4 stk på kontos når jeg først gidder spille en server. Har blitt nr 7 på com x på off lista bla annet...

En germaner får fort TR, gjerne før meg og andre gallere, men når man lager tt raskere og som meg farmer mere en germanere og holder kaserne/stall igang 24/7 før andre, ikke alle men de fleste og d i kansje 2-3 byer ganske raskt så får jeg større hær, dvs mindre tap. OG når dere ikke vet hvem jeg er når jeg har rula noen nox bla annet så spørs d vel hvem som er uerfaren...

Sitat Sevenfold: Warfare er en av Norges beste spillere, om ikke den beste når han spiller på maks, så om han ikke har forstått det, så har nok ingen det.
    Liten bummer å komme med noe sånt til han gitt, det er et gammelt ordtak som går sånn her:
    Når Warfare taler, stopper natarene opp, og lytter.

http://forum.travian.no/showthread.p...sen-i-T4/page3

Forumsguru Mordiiii sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2008
    Sted
    London

Standard

Ok..

Kan vi i det minste være enig om dette:

- Alle stammer er god.
    - Det er spilleren som avgjør om en konto, dermed stammen, er god.
    - Germanerne er den stammen med best utgangspunkt når det gjelder off.
    - Enhver rutinert spiller kan eie med enhver stamme. Er en konto aktiv 24/7 med oppegående mennesker, så vil denne kontoen bli best på serveren. Dette sier imidlertid bare noe om de som spiller på kontoen - ikke stammen.

Og siden du påstår du er over gjennomsnittlig erfaren (og aktiv), så vil du selvsagt lykkes med enhver stamme, likefullt som inaktive spillere vil faile uansett stamme. Så muligens det for akkurat ditt aktivitetsnivå og spillestil er best å være offansiv galler, men for den jevne spiller som lager sweeps er det ikke det, jf. ovennevnte statistikk og diskusjon.

Hvordan det går på S3 er det litt tidlig å si, men det hadde vært morsomt om gallerne hadde gjort det overlegent offansivt. Det har de aldri klart før - så jeg håper du har rett, selv om jeg tviler. Endringene som kom i T4 har ihvertfall gjort at det ikke er umulig.
    Sist endret av Mordiiii : 2011-05-07 kl 16:20

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. best roman & gaul & teuton
    By User O_o in forum NOX - runde 14: januar 2013 - mai 2013
    Svar: 4
    Siste innlegg: 2013-01-26, 15:50
  2. Fall of An Empire - Historie
    By Alurn in forum Kreativ utfoldelse
    Svar: 21
    Siste innlegg: 2008-08-17, 01:03

Regler for innlegg