Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Allianser på s4

Standard Allianser på s4

Hei!

Selv om serveren er meget ung kan det være gøy å lage en liten oversikt over hvilke allianser som finnes, så har man noe å se tilbake på etterhvert.

Jeg anbefaler å først lese

http://forum.travian.co.uk/showthrea...ture&p=1183467

da den gir et fint innblikk i alliansekultur, og kanskje finner man noen av de kjente alliansekulturene på s4.

Jeg vil poengtere at dette bare er min personlige oppfatning av alliansene, og oppfordrer eventuelle allianser som føler at jeg har vært urettferdig kritisk til å motbevise mine påstander ved å utvikle alliansen sin til en topp-allianse.

Topp 10 allianser:

Rank 1: Majestic - Never Mind ledes av Tam alThor

Majestic er nok en allianse som har kommet til makten på grunn av at man får ressurser av oppdragsmesteren for å bli med i en allianse.

Profilen ser grei nok ut, selv om man har falt for fristelsen, og tatt med litt "fancy" dekor. Krav for å komme inn er tilsynelatende 50 tropper, men om dette kravet blir håndhevet er nok usikkert.

Dette er en pop-allianse og har allerede 36 medlemmer. Det viser hvor fokuset ligger, og allianser med et slikt fokus er som regel utryddningstruet.

Motto: We fear no one. If we fight together, we will win together.
    Forslag til nytt motto: Vet ikke hvor vi er på vei, og vet ikke hva vi skal gjøre.

Rank 2: ~Z-C~ - Zuper Cablas ledes av Hunden1309 og omisen.

Alliansen har kommet til server 4 etter at de fant hverandre på server 3. Også her finner vi litt "fancy" dekor, og jeg kan ikke forstå annet enn at dette skal være Zuper Cablas sitt merke:

(¯`'*•.¸,¤°´'`°¤,¸.•¤*´¯)
    ¸,¤°´'`°•.¸O¸.•°´'`°¤,¸
    ----------•.•
    ...........~Z-C~
    ----------.•.
    *´'`°¤¸¸.´O`.¸¸¤°´'`*
    (_¸.•*´'`°¤¸'¸¤°´'`*•.¸_)

Lederne har tatt seg bryet med å ha profilen på både engelsk og norsk, og til tross for at både engelsken og norsken ser ok ut har de sørget for å bruke litt forskjellig ordlyd i de to tekstene. Jeg velger å tolke dette som en morsomhet fra deres side.

Om dette er en pop-allianse eller noen som vet hva de driver med er for meg ukjent. De har allerede 27 medlemmer og en ving, noe som sier litt om fokuset. Denne alliansens skjebne blir kanskje avgjort av om lederne klarer å fokusere på mer enn en server samtidig.

Motto: Vær aktiv i forumet! Ha et godt forsvar! Vær lojal og hyggelig.
    Forlag til motto: Vinner vi ikke s3 skal vi i alle fall vinne s4.

Rank 3: DGC - Damn Good Coffee ledes av Random Coffee, Morten og lambi1

Den første alliansen uten dekor, noe i alle fall jeg ser på med blide øyne. De gir beskjed om at de rekrutterer bare fra nordvest, noe som betyr at lederne har skjønt at det er en fordel at alliansen er samlet. (Etter en rask sjekk kommer det frem at 24 av de 27 spillerne er fra NV.)

De er alliert med • PAT •, og har en ikke-angreps-pakt med NB.

Dette er nok en gjeng som har alle muligheter til å ta kontroll over sin kvadrant, men som jeg (av ukjent grunn) tror kommer til å lære mye nytt i løpet av serveren.

Motto: Damn Good Coffee
    Forlag til motto: Vi har en plan, vi vet hva vi vil, men vi vet ikke helt hvordan vi skal få det til enda, så vi satser på å finne det ut etterhvert.

Rank 4: T-H - The Hero ledes av tearrje, junior og farm us.

En allianse jeg ved første øyekast ville dømme til sikker undergang, og man skal ikke se bort i fra at den konklusjonen stemmer. Profilen er full av "fancy" dekor og krav som sannsynligvis kun er til pynt. De har allerede 2 ikke-angreps-pakter.

De ønsker medlemmer fra sør vest, og til min store overraskelse var faktisk 100% av medlemmene i riktig kvadrant. Dette er en god indikator på at ikke hvem som helst slipper inn i alliansen. Kanskje det kommer en overraskelse fra denne gjengen, selv om profilen ser noe kaotisk ut.

Motto: YOU TOUCH ONE, YOU TOUCH US ALL!
    Forslag til motto: Vi gjør så godt vi kan for å se dårlige ut, men tør du ta sjansen på at vi snakker sant?!

Rank 5: -BC- - Born to Compete ledes av Candy King, Narida og mongo.com.

Har i stor grad klart å holde seg vekk fra dekor, og til tross for en helt grei profil konkluderer jeg med at dette er en av de alliansene som lever godt på oppdragsmesterens oppfordring til spillere om å finne seg en allianse.

Man kan logge seg på forumet deres og ta en titt på kravene deres. De øker jevnt og sakte. Det er greit nok, men at fokuset ligger på pop skinner klart gjennom. De er alliert med ~Z-C~, og er verken representert på topp 10 angriper eller topp 10 plyndrer. Jeg frykter at denne alliansen er meget uttryddningstruet.

Forslag til motto: Vi ikke tropper, og har ingen planer om å skaffe det heller. Vet du ikke at de spiser korn, og det er en utgift!

Rank 6: SW - South Warriors ledes av Svampebob og Ligretto

Dette er den første virkelige interessante alliansen. Med hovedtyngde i Sør Øst kan de smykke seg med rank 1 på plyndrelisten. Med en rekke topp spillere, som f.eks rank 1 på pop og rank 1 på plydring, er det mye kvalitet i SW sine rekker.

Med en enkel profil som kjølig gjør det klart at dette er en allianse for kvalitetsspillere, og at det kun er de beste som får være med videre setter de standarden for en allianse som preges av en kultur hvor det er størrelsen på hæren som betyr noe. Jeg vil påpeke at en server varer i mer enn noen få uker, og det blir spennende hvor lenge SW klarer å holde trykket oppe.

Forslag til motto: Mine ting er mine ting, og dine ting er også mine ting.

Rank 7: Legion - We are many. ledes av Jossex og Angrep.

Legion er et navn som har blitt brukt på mange servere, men om dette er spillere som har spilt i legion tidligere vet jeg ingenting om. Profilen er er fin, og det er vanskelig å finne noen svakhetstegn.

De ønsker å holde seg til sør vest, altså samme område som T-H. Blir det en borgerkrig i denne kvadranten, eller finner man en løsning ved hjelp av diplomati?

Alliansen ser seriøs ut og det kommer klart frem at de har skjønt at dette er et lagspill, så får vi se om de har det som trengs for å hevde seg på s4.

Rank 8: Viking ledes av efro, Friendly Fire og Pluton.

De som har fulgt med på s4 kjenner godt til viking, da de har vært med på de 2 siste rundene. De har enda ikke klart å vinne serveren, og sier på spøk at de nå satser på et episk hattrick av nederlag.

Profilen gir et klart inntrykk av at denne gjengen har spilt travian før, og vet hva som trengs for å komme langt. Medlemmene deres befinner seg i nord øst, og en rask titt nedover medlemslisten avslører at mange av profilene fra sist runde har funnet sammen i viking.

Disse spillerne kjenner hverandre, de har det som trengs, og kommer til å bli farlige uansett hva som skjer. Men en ting er sikkert... de er ikke uslåelige!

Motto: En gang viking, alltid viking!
    Forslag til motto: Det viktigste er ikke å vinne, men å delta!

Rank 9: H - Hardingene ledes av gamedude, steinhard, loke82 og nameless.

Profilen er blottet for dekor, og ser i utgangspunktet grei ut. Men den avslører likevel at ledelsen for tiden føler seg sakte frem, og er noe usikker på hva som skal skje fremover. Grunnen til at jeg mener dette er at man påpeker mange ting som for erfarne spillere er en selvfølge.

Lederne har nok mye å lære, og jeg frykter at også denne alliansen kan være uttryddningstruet.

Forslag til motto: Vi vet ikke vi gjør, men vi prøver likevel.

Rank 10: • PAT • - PATIENTS ledes av Nedsig, OMFG og CROmanjonac

For å lese denne alliansens profil må man virkelig konsentrere seg, og om man er heldig slipper man fra det uten at hodepinen har blitt for stor. Så fæl er skriften de har valgt å bruke.

Bare plyndrere får lov til å komme inn, men når du har kommet inn kan du få spille akkurat som du selv ønsker. Alle har like mye makt, og det spiller ingen rolle hvilken kvadrant du bor i. Med andre ord fullt anarki.

Det er greit nok å være en allianse med plyndrere, men da skjønner jeg ikke grunnen til å være alliert med 3 allianser og ha ikke-angreps-pakt med 3 andre før den første uken har gått. Man skulle tro at det minsket antall mulige farmer.

Motto: נυѕт ρℓαу тнє gαмє! αη∂ яємємвєя , ιтѕ נυѕт α gαмє!
    Forslag til motto: Vi spiller travian og er gode, men vi vet ikke helt hvorfor vi spiller!

Da har vi en liten oversikt over de 10 største alliansene på s4 for øyeblikket, så blir det spennende å se hva som skjer etterhvert når serverer får satt seg litt!

Mr. Sam

Standard

Morsomme tanker du har her, er vi inne på et nytt fag, traviansosialantropologi, eller noe? Linken anbefaler jeg alle å ta en titt på :)

Håper selvsagt at dette kan følges opp med nye tanker etterhvert som serveren utvikler seg.

Selverklært Traviangeni GullfaksGullfaksGullfaks RagTag sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2010
    Sted
    Oppegård

Standard

Kunne jo tatt med de alliansene utenfor topp 10 som utmerker seg :)

Eksempler er jo 9 spiller alliansen Cannabis og ~D S~
    Sist endret av RagTag : 2011-05-03 kl 15:14 Årsak: Legge til noe

Standard

Selv om rekkefølgen er endret er det fremdeles de samme 10 alliansene som kan glede seg over å være blant serverens topp 10 i størrelse. Men Zuper Cablas, Born to Compete og Hardingene er ikke representert på topp 10 plyndrere.

Kanskje betyr dette at serverens plyndrere nå kan dra nytte av at mange farmer er sortert på allianseform?

Lignende tråder

1. Allianser
    By Banditt1 in forum S3 - runde 4: mars 2011 - november 2011
    Svar: 16
    Siste innlegg: 2011-06-16, 13:00
  2. Allianser
    By Faith in forum S1 - runde 4: august 2010 - juli 2011
    Svar: 85
    Siste innlegg: 2010-10-14, 18:20
  3. allianser
    By muggen.ost in forum NOX - runde 6: september 2009 - januar 2010
    Svar: 72