Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 12 av 12

Tråd: Fritt valg eller nærskoleprinsippet

Utestengt BosettsmannBosettsmannBosettsmann
    Ble medlem
    Jun 2009

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bonehead Vis innlegg
    Jeg er klar over at kommunistene på forumet er uenig med meg i dette, men et samfunn fullt av Average-Joes vil nok ikke ha samme vekst som et samfunn med en elite, og dermed også en medfølgende underklasse.
    Takk.

Wisdooooom, aaaah.

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

På mange måter er jeg enig med både Bonehead og Dr. Professor, at det å ha et fritt skolevalg kan gi stimulering til både utvikling av talentene, samfunnet generelt og unngå et for medianbasert skolesystem. Etter å ha sjekket det General Black sa, fant jeg ut at det ikke er nærskoleprinsipp over hele Trondheim. Det er sånn at Midtby-skolene (de som også er "størst" blant almuen), ikke kan bli regnet som en nærskole.

Med andre ord blir skolene midt i byen for alle, og her er snittene høye mens snittene utenfor sentrum holder seg stort sett mellom 3/4 sist jeg sjekket. Nå må jeg nok innrømme at med innførelsen av Thora Storm, er jeg usikker på hvor god denne ordningen er, og at kanskje det burde bli være nye vidregående skoler i den nyeste framtid. Jeg tror ikke nærskoleprinsippet er godt om skolene blir for store, tross alt har bare skolene blitt sammenslått og ikke blitt bygget/pusset opp nye.

Men jeg mener at det burde være en annen måte å finne ut om finne ut om hvilket system som er best, karakterene varierer tross alt svært mellom skolene at det heller brude vært andelen som gikk på høyskole/universitet eller fikk jobb etter utført utdannelse.

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Lignende tråder

1. Liu Xiaobo - Et lurt valg?
    By Bashere in forum Samfunn
    Svar: 18
    Siste innlegg: 2010-10-24, 12:41
  2. Bør Vigrid få stille til valg?
    By nanus in forum Samfunn
    Svar: 114
    Siste innlegg: 2009-10-29, 13:56
  3. valg av resurser
    By spawn in forum Ideer