Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Pirates vs. Ninjas

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard Pirates vs. Ninjas

Pirates vs. Ninjas

vs.

I skjul for alle nysgjerrige øyne har Travianteamet i all hemmelighet planlagt en overtakelse av forumet.
    Planleggingen ble gjort i ly av nattens mulm og mørke. I skjul for alle nysgjerrige øyne har en handfull av personer tilrettelagt for at denne overtakelsen skal gå så smertefritt som mulig.

I den kommende uken, fra mandag 6. desember til fredag 10.desember vil dette forumet være preget av de hendelsene som denne gruppen har planlagt. Det norske teamet tar på seg rollene som erobrerne, vi er herved alle pirater. I tradisjonen tro, og i samsvar med feiringen av den internasjonale Ninja-dagen 5. desember, er utfordringen klar: Piratenes fiender er ninjaer, og dere forumsbrukere inviteres herved til en kamp om makten på denne forumet. Vi har gjort om dette forumet til kamparenaen for en meget velkjent lek: Pirates vs. Ninjas .

Piratene har laget en hemmelig hule på forumet, hvor kampene vil holdes. Der vil dere få muligheten til å få med dere noe av piratenes hemmelige gull, dere kan utfordre piratene til duell og dere kan benytte muligheten til å lokalisere piratenes godt bevarte hemmelighet: hvor piratprinsessen oppholder seg.

Dere kan gjette reglene og dere kan se hvem som er best til å telle. For de mer kreative kan dere skrive en fantastisk historie eller finne på en morsom bildetekst. Dere kan også avsløre sannheten om piratene.

Finn ut mer og delta i de forskjellige konkurransene ved å besøke dette forumet: Piratenes Hule

Ninja-tittel

For å delta: gå til Kontrollpanelet og velg Gruppemedlemskaper. Der vil dere finne en gruppe som heter Ninjaer, trykk på "Bli med i gruppen" for å bli med i gruppen. Deretter kan dere velge å la dere identifiseres som gruppen for å motta en tittel. Gå nok en gang inn på Kontrollpanel -> gruppemedlemskap:

Dersom dere huker av for dette vil dere få tildelt en tittel:

Ninjaenes erkefiender og motstandere vil også være markert med en tittel:

Forumets utseende

For anledningen har forumet fått en ny drakt. Dere kan endre tilbake til forumets gamle stil dersom dette er ønskelig. Helt nede i venstre hjørne er det en meny, velg Travian382 og deretter vil den gamle stilen være på plass igjen.

Lykke til i lekene, og må det beste laget vinne.

PS: For å fortsette å spille Travian, må du trykke på den grønne "fortsett"-knappen nederst på bildet.
    To continue playing, you need to click the "fortsett"-button on the lower half of the picture.

Sist endret av Faith : 2010-12-07 kl 00:54

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Sannhetens time

Da var Ninja vs. Pirates over, og det er på tide å avsløre svarene, samt kåre vinnerne av konkurransene.

Først vil jeg takke alle som deltok i lekene og konkurransene, og jeg håper dere hadde det morsomt. Tilbakemeldinger er alltid utrolig flott å få, både ris og ros. Det hjelper oss i framtiden, slik at vi vet hva dere setter pris på, og hva dere kan klare dere uten.

Det er flere som har deltatt under planleggingen av denne uken, men jeg ønsker spesielt å takke Alexxi, Egwene og Koisen. Det har vært investert timesvis med planlegging for å klare få dette til å skje, og uten engasjementet til disse tre moderatorene ville vi ikke klart å få gjennomført dette prosjektet.

Så til det som dere nok syntes er mest interessant - selve kåringen av vinnerne. Dere skal selvsagt også få vite svarene på konkurransene.

Finn prinsessen

Vi hadde gjemt små hint i 10 forskjellige tråder på forumet. Etter å ha vært innom alle bildene skulle dere ha 10 bilder, og disse bildene ville igjen gi svaret på hvor prinsessen var gjemt.

Spoiler:
    1. hint: De fører oss hit, og de fører oss dit. Er virkelig dette hjelp?
    Svar: Veiledningsforumet, nyttige linker.
    Bilde: Imperianer

2. hint: Where are you Norwegians?
    Svar: Internasjonalt hjørne, Calling all Vikings.
    Bilde: Skattekammer

3. hint: Can't you see? We're back!
    Svar: Ambassader speed - rekruttering, SEE vender tilbake.
    Bilde: Equites Caesaris

4. hint: Mange kan ha tilgang til en konto, men er det mange nok?
    Svar: Ideer, sittere.
    Bilde: Theutates Torden

5. hint: Gratulerer så veldig, din seier vil aldri glemmes.
    Svar: Hall of Fame, Vinnere av s2 - september 2010.
    Bilde: Verdens Underverk - minus ordet "verdens", altså kun et Underverk.

6. hint: Man kan møte mye motstand i livet, men aldri gi opp håpet!
    Svar: RPG-forumet, Håpets siste stråler.
    Bilde: Phalanx

7. hint: Utrolig nok kan det å spille ukulele være nok til å vinde en server.
    Svar: Ambassader s1 - rekruttering, Vil du vinde serveren?
    Bilde: Travian-logo

8. hint: Så mange utlendinger, er det rart vi klager?
    Svar: Klagehjørnet, Tyrkere.
    Bilde: Romer

9. hint: Ikke stort her, bare masse småtterier.
    Svar: Diskusjoner - samfunn, Den (forhåpentligvis) store tråden for små ting.
    Bilde: Kaserne

10. hint: Vi blir bare større og større, også utenfor travians nettsider. Verdensherredømme neste!
    Svar: Forum/IRC - Informasjon & Oppdateringer, Travian på Facebook.
    Bilde: Ambassade

Disse hintene gir altså bokstavene I S E T U P T R K A. I korrekt rekkefølge vil svaret være: PIRATSKUTE. Det er med andre ord på selve piratskuten at prinsessen var gjemt.

Gjett sannheten

Det var ganske mange som gjorde et forsøk på denne konkurransen, men det viste seg at det var alt annet enn enkelt å finne de korrekte svarene. Alle påstandene følger under, de som er sannhet er markert med uthevet skrift:

Spoiler:
    Perrin Aybara påstår:
    1. Jeg har vært norgesmester i pistolskyting
    2. Jeg har vært norgesmester i terrengløp
    3. Jeg har vært norgesmester i overclocking

Faith påstår:
    1. Jeg kan danse ballett
    2. Jeg brukte to år på kjøreopplæringen før jeg tok førekortet
    3. Jeg har en lilla tannbørste

Mordiii påstår:
    1. Jeg røyker
    2. Jeg snuser
    3. Jeg spiser selleri

Alfadir påstår:
    1. Jeg har en dansemedalje
    2. Jeg har vunnet en driblekonkurranse
    3. Jeg er speiderleder

Nordic påstår:
    1. Jeg har kræsjet en bil (edru) uten å ha på meg ett eneste klesplagg
    2. Jeg har nektet å gi Morten Abel snus
    3. Jeg har fått en gate oppkalt etter meg.

Thyrfing
    1. Jeg har håndhilst Lars Sponheim
    2. Jeg har håndhilst Kjell Magne Bondevik
    3. Jeg har håndhilst Jens Stoltenberg

PAO87 påstår han har:
    1. Sittet i fengsel
    2. Drevet eget datafirma
    3. Blitt kastet ut av militæret

Jesperskatt påstår:
    1. Jeg spiller gitar i et danseband.
    2. Jeg spiller trompet i et veterankorps.
    3. Jeg kan ikke lese noter.

Alexxi påstår:
    1. Eg har dansa med Øyvind Blunck
    2. Eg har dansa med Thomas Gjertsen
    3. Eg har dansa med Rune Rudberg

Sommerfuglen påstår:
    1. Jeg er opprinnelig blondine
    2. Jeg er opprinnelig brunette
    3. Jeg er opprinnelig rødtopp

Crazy påstår:
    1. Kona og jeg møttes via jobb, første gang hun ble med meg hjem for å sove over var etter en fest. Dagen etter kommer min mor, hun ringer på døren og jeg åpner. Jeg vil ikke slippe henne inn siden jeg har besøk. Min mor spør da om det er en gutt jeg har besøk av.
    2. Da jeg var på Kos for noen år siden ble jeg så dårlig etter matforgiftning en av de første dagene, at det resulterte i at jeg ble sengeliggende i 2 uker, og da jeg skulle hjem så fikk jeg 3 seter for meg selv slik at jeg kunne ligge i flyet hele veien hjem.
    3. Jeg har spillt travian i snart 4 år og har til nå hatt bragder som største konto, beste angriper, har bygget WW til 100, og beste helt. Ikke alt på samme server da såklart.

Chandon påstår:
    1. Jeg kan alle hovedstadene i Europa
    2. Jeg kan stå på henda i over 10 min
    3. Jeg kan være utålmodig

Egwene påstår:
    1. Jeg har vært i Finland.
    2. Jeg har vært i USA.
    3. Jeg har vært i Vietnam.

Nightcube påstår:
    1. Jeg danset naken etter en kveld på byen
    2. Jeg krasjet i en parkeringsvakt sin bil.
    3. Jeg har spillt fotball siden jeg var 4 år

Ali-Cat påstår:
    1. I dance
    2. I do arts and crafts
    3. I do sports like swimming

The_Hulatron påstår:
    1. Jeg er ledig
    2. Jeg er studerende
    3. Jeg er i job

Koisen påstår:
    1. Jeg kan navnet på alle landene i verden
    2. Jeg kan navnet på alle pokèmonene fra de fire første generasjonene
    3. Jeg kan navnet på samtlige låter til bandet Rise Against, samt hvilket album de er fra

Blodix påstår:
    1. Jeg har hilst på Mike Tyson
    2. Jeg har 2 hunder
    3. Jeg elsker slanger

Shanks påstår han driver med:
    1. Fotball
    2. Friidrett
    3. Håndball

Før Paramedic ble Paramedic så påstår han at han arbeidet som:
    1. Togfører
    2. Postbud
    3. På bensinstasjon

Vinnere

• Finn prinsessen

På tross av flere forsøk var det ingen som fant prinsessen, slik at prisen for denne konkurransen vil ikke bli delt ut.

• Gjett sannheten

På tross av utrolig mange forsøk, så var det var ingen som klarte å gjette alle svarene på denne konkurransen heller, og premien vil derfor bli delt ut til den med flest korrekte svar. I dette tilfellet var det to personer som begge hadde gjettet like mange korrekte svar, og framfor å ha loddtrekning mellom disse to velger vi å føre over premien fra "Finn prinsessen" til denne konkurransen, slik at begge to får hver sin tittel og 150 gull.

Vinnerne er:

Nanus og Kråke

Gratulerer til begge to!

• Dagskonkurransen

Vi fikk inn flere bidrag til disse små konkurransene, men dessverre var ikke alle fullstendig passende til å bli vist fram på dette forumet. Vi valgte derfor diskvalifisere alle bidragene som kom inn til dag 2.

Hver av vinnerne får utdelt 30 gull.

Dag 1:
    Spoiler:

Tekst:
    Josef Wenzl: Hey, skulle ikke jeg få se pølsen din?

Vinner: Nanus

Dag 3:
    Spoiler:

Tekst:
    "Etter tre måneder på jakt etter skatten begynner noen å tvile, men fortsatt henger noen igjen"

Vinner: Nayp

Dag 4:
    Spoiler:

Tekst:
    "Medvedev sier:
    Vet dere ikke at Julian Assange er anagram for Jesus! Anal gain? Det er mer enn god nok grunn for en nobel fredpris."

Vinner: Nanus

• Skriv fortsettelse på historien

I denne konkurransen skulle man skrive en fortsettelse på en historie vi la ut. Selve vinnerhistorien kommer her:

Spoiler:
    Den ivrige travian-spilleren Karl hadde stått opp tidlig denne dagen. Han hadde mye som måtte gjøres i travian. Farming som måtte utføres, og tropper som måtte produseres. I tillegg var Karl en ivrig forumbruker, som postet aktivt på forumet. Det skulle likevel vise seg at denne dagen ikke skulle bli helt som Karl hadde planlagt.

Karl logget på forumet bare for å finne ut at alt var forandret. Forumet var blitt overtatt av en gjeng pirater. Karl følte seg ikke lenger helt trygg på forumet, men info om hva som hadde hendt trengte han, så derfor logget han på Skype for å prøve å få tak i litt informasjon. Normalt ville han logget på IRC, men der følte han seg heller ikke trygg lengre. På Skype møtte han Gustav, Ingrid, og Stine.

- Hva er det som har skjedd med vårt kjære forum?, spurte Karl.
    - Vi fikk bare det endelige beviset på det vi alltid har vært klar over, Travian-Teamet har holdt en mørk hemmelighet skjult for oss, skrev Stine.
    - Mørk hemmelighet?, spurte Karl.
    - Ja, de er egentlig pirater, og nå har de overtatt forumet, skrev Gustav.

Det ble stille i et par minutter, det virket som om det som ble sagt liksom ikke hadde gått opp for noen enda

- Hva skal vi gjøre? Spurte Ingrid, uten å få noen respons fra de andre.
    Nå lyste det plutselig opp for Karl, hvorfor hadde ingen tenkt på det før.
    - Men da er det jo egentlig ganske så åpenbart hva det er vi skal gjøre, skrev Karl.
    - Hva babler du om?, skrev Gustav.
    - Jo, jeg har nemlig en plan, men jeg blir å trenge all den hjelpen jeg kan få, skrev Gustav.
    - Så hva er denne planen for noe?, skrev Ingrid.
    - Et hint, ninja!, sa Karl stille

Gustav, Ingrid og Stine så hverandre i øynene. De skjønte at Karl hadde løsningen på problemet, men hadde enda ikke oppfattet hvordan dette skulle gjøres.

-Ninja? Spurte Stine

-Ja, men hysj. Piratene gjemmer seg over alt, så vi må være stille. Jeg kan ikke si noe om planene mine enda, men en ting må dere vite, jeg har en løsning.

De visste at piratene var flittige brukere av Skype, så vennegjengen valgte derfor å finne et kommunikasjonsprogram der de kunne prate i fred. Både IRC og MSN ble tatt opp. Diskusjonene ble lange, og tiden begynte sakte men sikkert å renne ut. Forumet måtte overtas før piratene satte nye kjepper i hjulene for dem. Etter lange diskusjoner og drøftinger, fikk Ingrid en idé.

-Hva med Ventrilo? Vi har jo alle mikrofon, og jeg har en passordbeskyttet server der vi kan prate i fred.

Det tok ikke lang tid før en beslutning ble fattet, og Ventrilo skulle bli deres hemmelige kommunikasjonskanal. Først måtte de legge fakta på bordet. De visste at piratene hadde en skute, og de visste også at hver eneste pirat var opptatt med å spille travian på ulike servere. Piratene hadde altså mye å gjøre i tillegg til å vokte forumet de nettopp hadde overtatt.

Etter mye om og men, var det endelig Karl sin tur til å fortelle de andre om planene. Karl tok utgangspunkt i faktaene de allerede visste om piratene. Utover dette hadde Karl ninjadraktene klar, og sannsynligheten for at de kunne ro forumet hjem igjen, ble større og større.

Piratene hadde en skute. Denne skuten var altså ikke bemannet, da piratene hadde gode kontoer å ivareta. De la mye tid ned til travian. Etter forumet ble overtatt, ble det mindre og mindre tid til skuten. Ved å lage et kaos for piratene på alle kanter, mente Karl at problemet kunne løses, og de kunne vinne forumet tilbake.

Klokken hadde blitt 13:00, og de begynte å få dårlig tid. Før klokken 17:00 måtte de ta over forumet- de kunne jo ikke vite hvordan piratene sikret det!

Karl tok over styringen mens han satt vennene sine til forskjellige oppgaver.
    -Stine og Gustav, dere går sammen om å stjele skuta. Dere må komme dere om bord, få piratene oppmerksom på innbruddet, for å så stikke av med skuten, sa Karl høylytt i mikrofonen.
    -Men hvor skal vi seile? Vi trenger en plan for det også, sa Stine
    -Dere skal ikke seile mer enn et par hundre meter ut i fra land. Hør etter hva jeg har å si, så forstår du sammenhengen, sa Karl.
    -Skal vi se. Ingvild, du får i oppgave å finne ut hvor de forskjellige piratene spiller, og ut i fra det må du samle sammen venner og bekjente, for å angripe alle byene deres. Dette vil trekke deres oppmerksomhet bort fra skuta som ble stjålet, og Stine og Gustav kan fint rømme, sa Karl bestemt.
    Ingvild ler som hun har tatt seieren på forskudd.
    -Men folkens, det er nå planen min gir mening! Etter at skuta ble stjålet, og kontoene står i fyr og flammer, har piratene mer enn nok å tenke på. Først må de fikse kontoene sine, deretter går de for å sjekke skuta. De tror de har forumet i sin hule hånd, og kommer da til å sjekke det sist. I løpet av denne tiden skal jeg ha klart å listet meg inn i administratorhuset, der jeg kan endre hele forumet tilbake til normalt, sa Karl, mer bestemt enn aldri før.

Gustav, Stine og Ingvild jublet så mikrofonene nesten blir ødelagt. Klokken var nå blitt 13:30, og de måtte gå i gang med planene. Stine og Gustav klarte å stjele skuten, og flere pirater stod på land å ropte. Bare 10 minutter senere kom Ingvild på banen, og kontoene deres stod i fyr og flammer. Stine og Gustav fikk se piratene springe til datamaskinene, og listet seg bort fra området så fort de kunne.

Det ble Karl sin tur, og alt stod på han. Det var bare en ting som kunne gå galt nå. Hva om pirat-admin fortsatt satt i administratorhuset? Han måtte bare komme i gang, og tok sjansen. Han braste inn i huset, og tomt var det. Karl satt seg ned med datamaskinene, og begynte arbeidet. Han hørte pirater utenfor. De var gått for å sjekke skuta. Fingrene hamret på tastaturet, og klokken 14:05 fullførte han oppdraget. De klarte det!! Forumet var fra dette tidspunkt styrt av ninjaene! Ikke nok med det, men denne gangen var forumet sikret bedre enn noen gang før, og piratene ville aldri igjen overta forumet.

Hiv og hoi, så var historien slutt!

Vinneren av 150 gull er: Kebab

Det var alle vinnerne for denne gang, takk for alle bidragene som ble sendt inn.
    Sist endret av Faith : 2010-12-13 kl 12:36

Lignende tråder

1. Pirates Vs Ninjas plakaten
    By halvari in forum Feilrapportering/serverfeil
    Svar: 4
    Siste innlegg: 2010-12-07, 02:35

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •