Side 1 av 8 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 76

Tråd: Diskusjon - Som omfatter S4.

Standard Diskusjon - Som omfatter S4.

Moderator kommentar: Nightcube
    Denne tråden er opprettet for at dere kan fortsette og diskutere.

Det er ikke et rykte engang, men en sannhet. Det er nok lite Pwent og gjengen kan gjøre med dagens situasjon.

Jeg vil påpeke at Viking og Republic hadde vært større enn hele TDC på egenhånd. I tillegg kjemper T.G.C. Viking R. KoD|RD og Volcano for en vikingseier. At kvantitet slår kvalitet er en velkjent frase i travian er velkjent, og vi har dessuten ingen garantier for at kvalitetspillerne sitter i TDC. Viking har hele serveren fremstått som den beste alliansen.

(Dette er den snille versjonen der man ser på vikings allierte, men glemmer Republics allierte.)

Det er kanskje på sin plass å minne om Spastix sine tidligere uttalelser i en annen tråd:

Spastix: "Viking sloss mot overmakten også på forrige server og da var det RE. Vi synes det er helt flott da det styrker samholdet og selvrespekten blant oss. At folk ønsker å alliere seg til seier kan vi gjøre lite med, men om vi ikke vinner så har vi fortsatt vår verdighet i behold"

http://forum.travian.no/showthread.php?t=23321&page=2

Gratulerer Spastix... Denne runden slipper du å sloss mot overmakten. Faktisk er det meget mulig du slipper å sloss i det hele tatt. Ditt lag vinner nok dette selv om du velger å simme for deg selv resten av serveren.

At TDC vil tape en krig mot Viking-metaen er det liten tvil om. Det ryktes at TDC har allerede gått på noen smeller, og krigen er bare 5 dager gammel?

Mitt spørsmål, og jeg oppfordrer gjerne dere sentrale vikingspillere til å svare (Pluton, Spastix og Hallvard). Hva skjer når TDC har falt? (Det tar sikkert ikke for lang tid før det skjer...)

Skal vi andre da simme i fred og ta natarene sammen, eller planlegges det allerede nå en borgerkrig innad i den nye metaen? (Dere må bare fjerne TDC først?)

For om det er planen kan jo dette bli veldig spennende

Om den planen ikke finnes er det bare å gratulere viking med seieren, og si før man sletter.

Ad'non (En del av det nye viking)
    Sist endret av Nightcube : 2010-09-28 kl 21:18

Standard Viking Off-poeng

Viking har masse off-peong vi
    Bare se på statistikken over all tid

Standard

Svar til Ad'non:

La meg først svare på om Viking er stolt av å gi TDC noen smeller. Ja det er vi med all mulig grunn. At det vi har gjort så langt har ødelagt serveren? Tull!. At vi deffer ut noe off fra Pwent og Everest endrer da ikke noe? Tror du det kun er de som er TDC? Hvorfor de andre sitter på gjerdet vet ikke jeg, men vær trygg på at det finnes off hos TDC utenom de to nevnte og om ett par i ledelsen får en smell endrer ikke noe.

For kort tid siden var det nære på at partene på denne serveren ble hele dagens TDC + Republick mot Viking. Dette ble arrangert av ledelsen hos vår fryktede motpart og ble fremsatt som noe rettferdig og noe som ville gavne serveren. Dette var selvfølgelig bare tullprat og vi var aktive i at en slik avtale mellom TDC og Republick ikke gikk i orden. Vi hadde en avtale om å lage en tredelt server, men som ble brutt for å skaffe ett overtak. Så da skal Viking bare si; ja, ja det ble bare sånn?

NEI! Vi gjør ikke det. Vi skal prøve å vinne denne serveren vi.

Etter sammenslåinga til det nye TDC så var Viking, Viking R og våre allierte T.G.C i mindretall i forhold til TDC. Hvis du eller noen andre mener at TDC mot Viking, Viking R og T.D.C hadde vært rettferdige lag så er ikke vi i Vikins ledelse enige i det. Det finnes heller ingen andre som sitter med den infoen som vi sitter med som er i stand til å vurdere dette bedre enn oss. Du/dere må gjerne være uenige, men det er feilrettet energi.

Ja vi var oppe mot overmakten sist og det kunne vi lett ha vært nå også hvis vi ikke hadde handlet. Vi ønsket oss i utgangspunktet Republick som mye allierte, i tillegg til T.G.C, og kunne ikke diktere hvem av deres allierte de skulle ha med seg inn i et evt. samrabeid. Derfor ble det slik det nå er og vi er fornøyd med våre nye partnere.

Hvis du tror at serveren er avgjort så må du nesten være førstegangsspiller. Det finnes ikke en eneste server der det ikke er noen lurendreiere som prøver å stikke kjepper i hjulene så enda kan alt skje her også. Det kan fort sitte noen luringer som plutselig kan bombe egen allianse i ett sluttspill som det gjør på alle servere. Vi skal prøve å forhindre at slike ting skjer med oss denne gangen og dropper ikke vårt forsøk på å gjøre det beste for Viking for at de som bryter avtaler med oss skal få en morsommere server.

- Spastix -

Standard

Ad'non skriver

"Det ryktes at ledelsen i Viking, Republic, og resten av deres allierte har drept all spenning på serveren, og det virker som de er STOLTE av det".

Siden Spastix har tatt seg bryet med å svare vil jeg forsøke å vinkle dette litt annerledes. Ikke for å forsvare viking sin motivasjon med å alliere seg til seier, det kan du og forøvrig alle andre gjerne hevde.

Det ryktes at dette spillet handler om flere ting som skal mestres. Sentralt her er : Økonomi|simmedelen som er grunnlaget for krigsdelen med høye millitære lvler, rask produksjon og reproduksjon av tropper.
    I alliansesammenheng er det nødvendig å omfordele troppesyrke til offansiv eller defansiv suksess. Dette krever ledelse, uten ledelse å koordinering vil ikke spillerenes tropper kunne utnyttes på best mulig måte.
    En travianallianse er som samfunn flest, det er også her behov for styring i form av et felles sett kjøreregler som alle kan forholde seg til, det er behov for kontinuerlig arbeid med rettledning, motivering og oversikt. Uten dette vil en hver allianse bryte sammen lenge før endgame.

Mestring i forhold til overnevnte punkter er noe viking har hatt fokus på siden dag en. Hvorfor skriver du ikke at dette er årsaken til at serverspenningen er drept?

En annen ting som er viktig i dette spillet er diplomatiet! Fra dag en på en hver travianserver arbeides det med å bygge nettverk og allieringer. Noen mindre vellykket en andre, noen som ville fortjent bedre skjebner, noen som kunne fungert men som ikke ble noe av.

Viking ønsket en tredelt server, vi lå derfor veldig lavt i forhold til framstøt for å sikre varige diplomatiske forbindelser. Riktig som de fleste vet hadde vi Iap med TDC NV, men dette var ikke ment som en varig løsning fra noen av sidene. TDC NV ønsket slik jeg forsto også en tredeling.

Tredelingsmuligheten døde da TDC allierte Cowards, sammen ble denne fraksjonen i overkant sterke.

Så derfor kjære Ad'non og andre som gjerne synes noe om at Viking har drept serverspenningen.

Ja vi valgte å ta Republic til oss! Ja vi tok til oss Republic sine støttespillere! Ja vi formaliserte en avtale med våre venner i T.C.G
    Dette er et svar på TDC sitt tiltak med å forsøke å gjøre seg sterkere en viking med diplomatisk spill.

Etter som diplomati er en del av spillet, hvordan kan du kritisere viking for bruke diplomati som virkemiddel?

I ettertid ser jeg en sideffekt som jeg kan like!
    Vi har på denne måten greid å trekke flere "mindre" spillere med i spenningen, "mindre"spillere som meget sannsynlig ville bukket under om viking og TDC hadde banket løs for å stjele alle ressursene deres.
    På denne måten har vi jo greid å gjøre serveren mindre elitisk, på denne måten kan det faktisk hende det blir mere spenning for flere spillere, men mindre spenning for noen store og mektige.

Viking har bestått siden dag to forige server 04, dette er det vi stolte av.

Pluton
    Sist endret av pluton : 2010-09-28 kl 20:41 Årsak: Glemte at dette bare er en ryktetråd.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Spastix Vis innlegg
    Svar til Ad'non:

La meg først svare på om Viking er stolt av å gi TDC noen smeller. Ja det er vi med all mulig grunn. At det vi har gjort så langt har ødelagt serveren? Tull!. At vi deffer ut noe off fra Pwent og Everest endrer da ikke noe? Tror du det kun er de som er TDC? Hvorfor de andre sitter på gjerdet vet ikke jeg, men vær trygg på at det finnes off hos TDC utenom de to nevnte og om ett par i ledelsen får en smell endrer ikke noe.

For kort tid siden var det nære på at partene på denne serveren ble hele dagens TDC + Republick mot Viking. Dette ble arrangert av ledelsen hos vår fryktede motpart og ble fremsatt som noe rettferdig og noe som ville gavne serveren. Dette var selvfølgelig bare tullprat og vi var aktive i at en slik avtale mellom TDC og Republick ikke gikk i orden. Vi hadde en avtale om å lage en tredelt server, men som ble brutt for å skaffe ett overtak. Så da skal Viking bare si; ja, ja det ble bare sånn?

Etter sammenslåinga til det nye TDC så var Viking, Viking R og våre allierte T.G.C i mindretall i forhold til TDC. Hvis du eller noen andre mener at TDC mot Viking, Viking R og T.D.C hadde vært rettferdige lag så er ikke vi i Vikins ledelse enige i det. Det finnes heller ingen andre som sitter med den infoen som vi sitter med som er i stand til å vurdere dette bedre enn oss. Du/dere må gjerne være uenige, men det er feilrettet energi.

Ja vi var oppe mot overmakten sist og det kunne vi lett ha vært nå også hvis vi ikke hadde handlet. Vi ønsket oss i utgangspunktet Republick som mye allierte, i tillegg til T.G.C, og kunne ikke diktere hvem av deres allierte de skulle ha med seg inn i et evt. samrabeid. Derfor ble det slik det nå er og vi er fornøyd med våre nye partnere.

Hvis du tror at serveren er avgjort så må du nesten være førstegangsspiller. Det finnes ikke en eneste server der det ikke er noen lurendreiere som prøver å stikke kjepper i hjulene så enda kan alt skje her også. Det kan fort sitte noen luringer som plutselig kan bombe egen allianse i ett sluttspill som det gjør på alle servere. Vi skal prøve å forhindre at slike ting skjer med oss denne gangen og dropper ikke vårt forsøk på å gjøre det beste for Viking for at de som bryter avtaler med oss skal få en morsommere server.

- Spastix -
    Muligheten for tredelt server var der ennå den forvant nå men den var der om ikke praksis så iallefall i teorien...

FjadraspjotmannFjadraspjotmannFjadraspjotmann The Cure sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2009
    Sted
    Vestfold

Standard

Svar til Ad'non:

- Spastix -
    He he er jo akkurat samme retorikken Reborn sa på forrige s4,spørsmålet er vel om dere er like gode til å holde aktivitets nivået oppe innen metaen.Tror dette blir spennende!!!

Standard

Men helt ærlig vil vi jo alltid ha en 3-delt server. TDC på den ene siden, VIKING, Republic og T.G.C på den andre siden og RØLP på den 3dje siden <3 Takk for det Rølp!

Svimsekopp GullfaksGullfaksGullfaksGullfaksGullfaks kråke sin avatar
    Ble medlem
    Jul 2007
    Sted
    Fredrikstad

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av zomi Vis innlegg
    Men helt ærlig vil vi jo alltid ha en 3-delt server. TDC på den ene siden, VIKING, Republic og T.G.C på den andre siden og RØLP på den 3dje siden <3 Takk for det Rølp!
    hehe blir nok neppe oss som tredje part .. vi er som sagt nøytrale til å se ann hvem som fortjener hvem vi velger på vår side når end game starter
    spøkEfuglen

Standard

Trenger jeg ikke skrive "Det ryktes at" foran alt jeg skriver i denne tråden?

At det vi har gjort så langt har ødelagt serveren? Tull!. At vi deffer ut noe off fra Pwent og Everest endrer da ikke noe? Tror du det kun er de som er TDC? Hvorfor de andre sitter på gjerdet vet ikke jeg, men vær trygg på at det finnes off hos TDC utenom de to nevnte og om ett par i ledelsen får en smell endrer ikke noe.
    Jeg sier ikke at den overlenge deffingen til viking har ødelagt serverspenningen. Det jeg påstår er at det overlegne spillerantallet, det overlegne troppeantallet og den overlegne størrelsen til den nye vikingmetaen muligens er noe ødeleggende for serverspenningen. Men det er jo HELT klart at det skjønner du lite av.... i og med at du avskriver påstanden min så grundig.

Så ditt store argument for å rettferdiggjøre en allianse med Republic, og denne store metaen er at TDC NESTEN allierte seg med Republic? Og siden de ikke gjorde det griper dere første sjanse til å gjøre det i stedet? Ja, Spastix, om målet er å vinne så tror jeg dere klarer det på denne serveren, men jeg vet ikke om det blir så mye å skryte av...

Det er meget mulig du sitter på informasjon som vi andre ikke har Spastix, og den må du gjerne dele med oss. For når jeg sammenligner antall spillere, befolkning, artefakter og angrepspoeng i TDC vs Viking, Viking R og T.G.C er det nemlig veldig lite som tilsier at Viking må hente forsterkninger, med mindre de er redd for en rettferdig krig? Påstår du at spillerne i viking er dårligere enn spillerne i TDC, men at dette først ville kommet til uttrykk i en krig? Jeg tror nemlig ikke det, og mener dette var en feig måte å flykte fra en rettferdig krig som dere muligens kunne tape...

Det jeg finner meget interessant er du i ditt innlegg ikke engang tar deg bryet med å påstå at dette blir en rettferdig krig. Nødløsningen som liksom skal berge spenningen på serveren er at noen i den nye viking metaen skal være forrædere

Sitat Opprinnelig skrevet av pluton Vis innlegg

Det ryktes at dette spillet handler om flere ting som skal mestres. Sentralt her er : Økonomi|simmedelen som er grunnlaget for krigsdelen med høye millitære lvler, rask produksjon og reproduksjon av tropper.
    I alliansesammenheng er det nødvendig å omfordele troppesyrke til offansiv eller defansiv suksess. Dette krever ledelse, uten ledelse å koordinering vil ikke spillerenes tropper kunne utnyttes på best mulig måte.
    En travianallianse er som samfunn flest, det er også her behov for styring i form av et felles sett kjøreregler som alle kan forholde seg til, det er behov for kontinuerlig arbeid med rettledning, motivering og oversikt. Uten dette vil en hver allianse bryte sammen lenge før endgame.
    Pluton

Mestring i forhold til overnevnte punkter er noe viking har hatt fokus på siden dag en. Hvorfor skriver du ikke at dette er årsaken til at serverspenningen er drept?
    Ja Pluton, jeg er helt enig, og dere er utvilsomt en meget gode mestringsdelen. Det jeg litt forsiktig prøver å argumentere for er at dere er SÅ gode på mestringsdelen at dere ikke trenger å alliere dere til seier. Hvorfor ikke kjempe en rettferdig krig mot TDC der de som er best på mestringsdelen vinner?

(Jeg forutsetter at TDC vs Viking, Viking R og T.G.C. ville vært en krig som var noen lunde rettferdig når det kommer til mannskap, selv om Spastix påstår at han kan vurdere det mye bedre enn oss andre)

Sitat Opprinnelig skrevet av pluton Vis innlegg

Etter som diplomati er en del av spillet, hvordan kan du kritisere viking for bruke diplomati som virkemiddel?
    For all del! Diplomati er endel av spillet, og om viking ønsker å alliere seg til seier denne runden kan verken jeg eller noen andre si at dere ikke har lov til det. Men vi kan påpeke at det er nettopp det dere gjør, og vi kan protestere høylytt ved å informere om at vi føler dere frarøver oss en morsom server med en rettferdig krig.

Dere er altså alliert med Volcano... Da vil jeg påstå at dere har sunket dypt når det kommer til hvem dere er villig til å samarbeide med for å vinne...

(Beklager Volcano, dere er sikkert snille og greie, men som allianse ser dere ikke akkurat skummle ut)

Jeg ønsker dere likevel lykke til. Dere har sikkert gode grunner til å handle som dere gjør uten at stakkars meg skjønner det helt

Ad'non

Standard

Kan ikkje ein av lederne i TDC komme innom?
    Vil høre litt fra den siden og

Side 1 av 8 123 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Diskusjon rundt T5
    By Staketten in forum Generelt
    Svar: 1
    Siste innlegg: 2014-02-19, 21:16
  2. diskusjon angående 5d
    By Kenob in forum S1 - runde 6: juli 2012 - april 2013
    Svar: 9
    Siste innlegg: 2012-10-31, 20:17
  3. Meta diskusjon