Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 16 av 16

Tråd: 2C-WW Film

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av John-P Vis innlegg
    Desuden.... Travian er et strategi-spil, og uanset hvad, så er der endnu ikke lavet en computer som kan overgå den menneskelige hjerne i strategiske evner. Det handler om at være klogest og mest snu for at vinde travian, hvis man er den klogeste og mest snu spiller, så formår man at vinde selv med oddsene imod en. Så at begynde at give scripts skylden for at nogen vinder i Travian eller klare sig bedre end andre er ikke andet en lort.... Det er efter min mening blot et udslag for barnagtig misundelse, samt tegn på dårlige spilleevner...
    Folk som bruker script kan enten være gode eller dårlig, problemet er at man ikke kan vite det netopp fordi de bruker script. Likevel om man kommer seg unna med å bruke script, så står det null respekt til script brukerne. Det er som å jukse i brettspill, bortsett fra at her ødelegger man for spillere som har spilt lenge og aktivt for å komme så langt som de har kommet. Derfor står det null respekt av script, uannsett hvordan dine meninger er så er det slik at det er imot travian regler og sånn kommer det til å forbli.
    nox: samoTomas

Standard

Desuden.... Travian er et strategi-spil, og uanset hvad, så er der endnu ikke lavet en computer som kan overgå den menneskelige hjerne i strategiske evner.
    Kasparov vs. Deep Blue. Look it up.
    DONE. FINITIO. NEVER AGAIN.
    nox4 - Mr Macho | nox5 - tsk tsk | nox6 - Deja Vu (delete) | nox7 - Ambiorix | nox9 - Dioscuri (quit)

FjadraspjotmannFjadraspjotmann
    Ble medlem
    Mar 2009
    Sted
    Sez

Cool

Å bruke script er en ting men å henge ut noen er en annen ting..

Det var min konto scriptet blei brukt på. Og det var jeg som satt der Det er overhode ingen unnskyldning å komme med uansett hva det nå skulle være. jeg har heller ikke behov for å forsvare meg da jeg står for det jeg gjorde (tror ikke det er mange av de), uansett hvor idiotisk det var.. satt på WW fra start til slutt som en av Hovedsitterene.. Dere som kan WW veit selv hvor slit det er og det blei til tider så mye for meg, at jeg valgte og reiste bort i 3 dager.. Noe jeg fikk streng beskjed om å gjøre. Men da jeg må ha kontroll på kontoer jeg er på så måtte de nesten tvinge meg..

PC min er ikke glad i FF og greasemonkey. Så blei lite brukt da jeg for det meste bruker IE & Chrome.
    Det er meg der lagde den videoen, og tok selv med det screenet jeg fikk tilsendt.
    men kaller meg ikke idiot av den grunn.
    Ikke kan jeg skjønne, hvordan det var mulig heller etter den CHAPTCHA kom, noe som viser at systemet ikke helt fungerer..

Jeg er absolutt ikke noe helgen i travian, men jeg gjør alt for mine medspillere og for at man skal få en spillopplevelse som de ser på som positivt.
    Under WW så ville jeg knapt slippe noen inn der i fare for at de skulle sette ting i kø bygge et lvl på noe de ikke skulle osv osv..
    Skal jeg gjøre noe så skal det gjøres med kontroll, det har jeg ikke med en dual. Har knapt hatt 3 sittere 1 fast i alle de noxene jeg har spilt.. takker Kami for det :D

Så til det å henge ut noen i denne tråden..
    Han/Hun kan svare for seg selv synes jeg, men det er tross alt mine venner IRL det er snakk om her, så jeg ser meg helst frabedt å lese inlegg som det. Bland ikke inn private ting inn her..Si det til den det gjelder og ikke legg det ut på forumet som her.. har man spilt travian lenge nok, vet man hvem det er snakk om, så jeg synes det er lusent gjort.

WW var uansett en sinnsyk aritg tid. nå har jeg sommerferie fra travian mulig det blir lenger.. fikk litt nok på slutten uansett hvor gøy det var :)

Da Håper jeg vi kan slå en strek her å at man kan diskutere det som skal.
    Er det noe dere vil ta opp eller lurer på ta det på PM til meg , da det er min konto det gjelder..
    Man tar vel opp ting med de det gjelder, i dette tilfellet min konto.

God sommer :D

//Sidney

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lund. Vis innlegg
    Går Lund med en sjakkspiller i magen?

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Lund. Vis innlegg
    Lund look it up your self ;)

Deep Blue var udviklet specielt til at slå lige netop Garry Kasparov, dette betyder at imod en anden spiller med en anden spillestil ville Deep Blue i teorien være i stand til at tabe.... Derudover er det værd at nævne, at første gang at Deep Blue og Kasparov spillede, der spillede de 5 partier hvor Kasparov vandt de 3 af dem... Derefter modificerede man så robotten lidt, så den havde en bedre chance. Derpå vandt den 2 ud af 3 spil. Det der er hver at bemærke her er, at computeren anvender forudbestemte taktikker udtænkt af mennesker (en række andre stormestre) ;) Så stadigvæk ikke en computer der er bedre strategisk end mennesket... Taktikkerne er bestemt ud fra et matematisk perspektiv hvor man angav en række parametre, og indførte nogle værdier for disse parametre, samtidig med at man konfererede med stormestrene.

Jeg kan forestille mig at du snakker om det eksakte parti der blot hedder "Kasparov vs. Deep Blue", her er det værd at bemærke at Kasparov inden partiet var udmattet grundet tidligere partier. Det er selvfølgelig værd at bemærke at han tabte med kun 19 træk, og efterfølgende blev særdeles tosset og bitter.

Men overført til Travian, så vil jeg nok sige, at scripts er jo for såvidt ligegyldige i denne sammenhæng alligevel, da de ikke kan spille for dig, de kan kun give en masse flere genveje, som på sigt sikkert alligevel bliver implanteret i Travian. Derudover er et script i nogle tilfælde i stand til at lave en beregning som lige så nemt kan laves på en lommeregner til 3. klasses-elever (dvs. børn på 10-11 år).

Hvis man derimod går over til bots, så kan jeg kun erklærer mig enig med de fleste andre i, at det er noget juks, da de som anvender bots, kun bruger dem pga. for lidt tid og spillelyst selv. Men bots bliver heldigvis fanget af CAPTHA-systemet hvilket jo altså ikke gælder for scripts.... Derfor mener jeg også man skal differentiere lidt i alvorligheden for de forskellige cheats, blot min mening ;)

mvh.
    John-P

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Derudover er et script i nogle tilfælde i stand til at lave en beregning som lige så nemt kan laves på en lommeregner til 3. klasses-elever (dvs. børn på 10-11 år).
    mvh.
    John-P
    Unnskyld meg, men dersom det er såpass enkelt at til og med barn på 10-11 år kan regne det ut, hvor i all verden er problemet? Regn det ut!

De som benytter seg av slike hjelpemidler utviser forakt for reglene og for de spillerne som ønsker å spille ærlig. De utviser gang på gang at de mener reglene ikke er for dem, og at de mener de selv er hevet over dem. Reglene er meget tydelige, og når man med vitende og vilje velger å bryte dem, da taler ens handlinger for seg selv.

Hvem er det egentlig som ødelegger dette spillet? Travian som kun håndhever reglene dere har valgt å følge, eller de som tar inn destruktive script/boter som overbelaster serverne (det er på tide å rette fokuset mot deres medspillere når serverne "lagger") og meget effektivt dreper spillegleden til småspillerne og andre medspillere som faktisk ønsker et rent spill?

Det er ikke noe "jeg brukte bare et lite script", når skal dette bli forstått? Det er ingen script. Det er ikke slik at man skal kunne plukke ut de reglene man ønsker følge fordi det ikke passer seg akkurat der og da å følge hele regelverket. De skal ALLE følges!

Til alle dere der ute som ser ut til å tro at dere er over regelverket, og som gir blaffen i tusentall av andre spillere som ønsker et rent spill: dere kan gå en annen plass. Dere er ikke ønsket og dere har ikke vår respekt.

Moderator kommentar: Faith
    Denne tråden har sporet kraftig av og lukkes derfor. Eventuelle klager kan sendes til meg på pm.

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Lignende tråder

1. film nox9
    By Adiatus in forum NOX-filmer
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2011-04-09, 12:34
  2. Film fra runden
    By DOM_trebuchet in forum S3 - runde 2: oktober 2008 - september 2009
    Svar: 7
    Siste innlegg: 2009-10-04, 23:24
  3. S1 Boxer film
    By Alfadir in forum S1 - runde 2: april 2008 - mars 2009