Vis avstemningsresultater: Ønsker du begrensning i antall troppeforflytninger?

Stemmere
152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Ja, jeg ønsker begrensning

56 36,84%
  • Nei, jeg ønsker ingen begrensning

96 63,16%
Side 4 av 4 FørstFørst ... 234
Viser resultater 31 til 37 av 37

Tråd: Begrensning i antall troppeforflytninger

BerserkBerserkBerserkBerserk Kwin sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2010
    Sted
    Stavanger, Rogaland, Vestlandet, Sør-Norge, Norge, Skandinavia, Europa, Jorda, Melkeveien, Universet

Standard

Nå begynner "Ja" å ta innpå "Nei" :(

Standard

Håper inderlig ikke det skjer!
    Nox4 Brunost Nox5 Ond Nox6 Deja Vu (delete) Nox8 Get Lucky Nox9 Afterburn http://bildr.no/view/853796
    ukx12 Get Lucky http://www.travian-reports.net/us/report/184236607bd
    10x speed @ .org Dunkelbunt (77,7k pop)

ValslyngeValslyngeValslynge General Black sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av perman Vis innlegg
    Vel, da ekstrapolerte du ting jeg ikke sa. Hvorfor ikke bare akseptere hva jeg sa som det jeg mente? Er en mellomting mellom å gjøre alt alene og å gjøre alt sammen. Jeg syns det skal være mulig å kunne gjøre ting alene også bare. Begrensning av antall fakes betyr at man må ta med flere folk.
    Jeg prøvde bare å utrykke mine tanker mens jeg leste den delen xD

Sitat Opprinnelig skrevet av perman Vis innlegg
    Seriøst, betyr det mye at 1 tropp iblant går gjennom? Er vel ikke effektiv måte å farme på uansett, man vil jo gjerne få flere ressurser fra en by enn 1 tropp kan bære.

Er enig med fake-knapp forøvrig, men skulle trodd du hadde tatt den idéen fra meg:
    http://forum.travian.no/showthread.php?t=16930
    Hehe..
    Ikke akkurat. Men det har vel vært opp noe sånt før vet jeg. Men jeg kom på det rett ut av lufta selv(tror jeg). Vel det går ann å sende flere fakes mot folk for å farme de. Det kan missbrukes hvis man har brukt opp alle troppebevegelsen.
    KA-FU*KING-BOOM FRE*KBAGS!!!!!
    Quote av Dimpsey fra COD WAW Nazi Zombies.

General Black... is Back!

Det er dumt å bli farmet. Så eg anbefaler sterkt å bygge mange Jordkjellere, og øke Nivåene på Ressurfeltene (og Varehus og Silo) FØR ein bygger andre bygninger. Med eit unntak av Residens eller Palass. Dette gjør ein bare i begynnelsen. Når ein har kommet langt i Travian, og vil angripe eller plyndre nokon, da er det IKKJE bra at dei har begrensning på det.

Wink Erfaring

Sitat Opprinnelig skrevet av travian526 Vis innlegg
    Det er dumt å bli farmet. Så eg anbefaler sterkt å bygge mange Jordkjellere, og øke Nivåene på Ressurfeltene (og Varehus og Silo) FØR ein bygger andre bygninger. Med eit unntak av Residens eller Palass. Dette gjør ein bare i begynnelsen. Når ein har kommet langt i Travian, og vil angripe eller plyndre nokon, da er det IKKJE bra at dei har begrensning på det.
    Det er også noe som heter erfaring. Er du god så bygger du tropper å farmer før andre begynner på deg. Og jeg liker romere. Fordi de har en farme og deff enhet som startertropp.

EDIT: Gikk off-topic svarte nei, ikke begrensing, fordi jeg farmer ivrig og har tropper>pop
    Sist endret av donio : 2010-03-13 kl 23:09 Årsak: Off-Topic
    Liker du rickroller?

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av General Black Vis innlegg
    Jepp, det skal ikke mere til en å være aktiv (skaffe seg duals) så er man så og si uovervinnelig i forhold til vanlige spillere. Da blir det som nor-sør foholdet i verden (at de få folkene i nord er styrt rike og de i sør sulter i hjel) at noen få spillere sitter med mere makt en resten av serveren. En spillere alene er sterkere en alle de i sør gruppen. Jeg tror travian ville gjøre noe med dette slik at man må tenke litt mere og være smartere og ikke være helt noob om man skal vinne. "Du er aktiv men er du noob så hjelper det ikke" er noe jeg synes kommer ut av dette.
    Du vet hvorfor folk spiller med duals? Fordi du etterhvert innser at for å gjøre alle de glupe tingene trenger du mer tid enn de fleste kan ofre for et spill. For oss som spiller spill fordi vi vil vinne, fordi vi liker å gjøre ting på en bra måte, en anelse perfeksjonisme kanskje, så er det virkelig ikke artig å spille bare det lille du har tid til og hele tiden måtte se på og tenke på alt du kunne fått til om du bare var pålogget litt mer. Løsning: duals. Og "vanlige spillere" har da absolutt ikke noe forbud mot å skaffe seg duals...

Å svekke muligheten for intelligente angrep ved å hindre bruken av fakes, er, vel, en sikker måte å gjøre spillet mindre interessant på, men med akkurat samme (om ikke til og med større) behov for onlinetid(og dermed også ønsket om å ha en dual). For behovet for å ha folk online kommer ikke av farmingen som alle småttiser er opptatt av, men slike ting som beregning av tid på angrep mot seg, oppdage angrep i tide (TT + raskere tropper-artefakt....), og ikke minst, time og lage gode angrep selv. Farming er bare et verktøy for å skaffe seg raskere vekst.
    Med en begrensning på troppeforflyttningene blir man mer og mer avhenging av katapulter i flere byer for å kunne kjører ut gode og solide angrep alene (jada, allianseangrep er flott, men i hvilken allianse klarer du å kjøre gode, samkjørte angrep hver natt?). Og det krever ekstremt mye mer tid enn å kunne kjøre alle angrep ut fra en by når du har tid. Rett og slett fordi du da må sitte der på sekundet og time hele driten, i motsetning til å pakke ut 20 angrep i en smell, og 20 andre til omtrent samme tid en halv time senere. Har man ikke ønsket seg en dual før, så gjør man det etter kort tid med slike forhold hver gang man skal angripe noen på en noen lunde bra måte.

Vi drifter en konto på s3 med 5 mann, men vi har fortsatt problemer med å holde kontoen aktiv, rett og slett fordi 3 av 5 egentlig ikke har tid til å spille i det hele tatt, og de to siste er kjempesnille vikarer som trår til. Den totale onlinetiden er lavere enn hva jeg har brukt på å drifte en middels bra konto alene. Men nå er det 5 personer som får gleden av å klare å drifte en konto på et høyt og godt nivå, istedet for 5 singelkontoer som ville blitt slettet etter kort tid fordi de ikke ville blitt spilt på et nivå som ville gitt noen av oss noen glede. Fordi ingen av oss har tid, vi har et liv. Skal travian være forbeholdt folk som bruker hele dagen sin foran en PC? Travian, spillet for arbeidsløse, fjorttiser og uføre?

Og selvsagt, begrensninger på troppebevegelser er fryktelig mye mer kjekt for folk som ikke er smarte nok til å stoppe farmingen mot seg. Hindre intelligent spill, gjør det lettere for de dumme, mer penger til travian.

Men for all del, mer makt til idiotene.

Standard

Da er avstemningen fullført og resultatet blir at begresningen ønskes tatt bort. Dette sendes nå til Tyskland til informasjon for neste serverstart.

Tråden låses.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Side 4 av 4 FørstFørst ... 234

Lignende tråder

1. Svar: 40
    Siste innlegg: 2009-11-23, 20:51
  2. antall drepte mm
    By larsi:P in forum Feilrapportering/serverfeil
    Svar: 2
    Siste innlegg: 2009-06-07, 20:18
  3. Øke antall innbyggere
    By Maja in forum Spørsmål
    Svar: 14
    Siste innlegg: 2008-11-18, 20:53