Vis avstemningsresultater: Ønsker du begrensning i antall troppeforflytninger?

Stemmere
152. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen
  • Ja, jeg ønsker begrensning

56 36,84%
  • Nei, jeg ønsker ingen begrensning

96 63,16%
Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 37

Tråd: Begrensning i antall troppeforflytninger

Overbuljongterningpakkemester-assistent ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge nanus sin avatar
    Ble medlem
    Oct 2007
    Sted
    Bjørgvin

Standard

Flere enn lille nanus som synes tidspunktet avstemningen avsluttes på er litt spesielt?

HER finner du avstemningen som er åpen frem til 2010-03-14 kl 13:12.
    Hvorfor ikke 13.10? Eller 13.00? Hvorfor akkurat 13.12?!?!?!

Nais, Perrin :P
    Sitat Opprinnelig skrevet av Negative Vis innlegg
    nanus er glatt som en ål dyppet i silikonolje, med sjarmen til en gjennomsnittlig latinamerikaner snakker han seg ut av de fleste situasjoner, vanskelig å få has på og vanskelig å sette i bås
    The rich would have to eat money, but luckily the poor provide food.

ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge King Neptun sin avatar
    Ble medlem
    Aug 2007
    Sted
    Jæi? Dritt unge fra Blærum jæi vett`u

Standard

Jeg syns det var et veldig logisk tidspunkt. 12 er jo tallet før 13 og 1 AM kommer etter 12 AM.
    I'm bach.

Standard

Vil si at jeg stemte nei her. Når og vis jeg spiller hardt igjenn, så vil jeg ha kontroll over 400x400, og det er ikke mulig med de greiene der...

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av nanus Vis innlegg
    Flere enn lille nanus som synes tidspunktet avstemningen avsluttes på er litt spesielt?

Hvorfor ikke 13.10? Eller 13.00? Hvorfor akkurat 13.12?!?!?!

Nais, Perrin :P
    En enkel grunn: systemet støtter ikke avslutning på et spesifikt tidspunkt tror jeg. Det er kun mulig å sette at avstemningen skal vare i så og så mange dager, og dermed ble det 5 døgn frem i tid.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Utfra følgende valg stemmer jeg helt klart nei..

I knuse-operasoner kan jeg lett overstige det antallet med angrip hvis jeg bruker manga katafakes. Dere ødelegger et sentralt aspekt med Travian hvor en spiller kan knuse ting alene bare han faker bra nok. Nå må plutselig flere folk samarbeide for å få nok fakes for å sikre ordentlig.

Håper ikke travian mener at måten man skal unngå defwaller på kun er ved å angripe nære mål sent på kvelden? Faking burde være en stor del av spillet, sånn at man kan angripe vanskelige mål langt unna.

Dersom spillet hadde skillet mellom fakes og ikke-fakes kunne jeg kanskje stemt ja. Feks ved. at alle angrep som inneholdt kun 1 enhet var fakes og allle andre angrep var ikke-fakes, dermed kunne de puttet denne begrensningen på kun angrep som gjaldt farming, dvs, ved at begrensningen kun gjaldt angrep klassifisert som ikke-fakes og at du kunne sende hvor mange fakes du vil uten at travian stopper deg.

For det er det som er hensikten er det ikke? Å tvinge farmere til å måtte tenke når de farmer og for å stoppe skriptere. Syns det er latterlig at skript-farming påvirker spillet i så stor grad (dvs. vet jo ikke i hvor stor grad det påviker, men folk sier dette er utbredt...), om farmere må være litt mer intelligente med farmingen sin syns jeg det bare er bra.

ValslyngeValslynge LarsOlaEide sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2007
    Sted
    Skjåk

Arrow

Eg røysta for at talet på tropperørslar ikkje kan overstige nivået på samlingsplassen, fordi dette vil føre til meir taktisk tenkjing på Travian, og mindre fri flyt av rovdrift av farmar. Meg eg er òg einig med perman om at talet på tropperørslar med berre ei einig ikkje skal vere avgrensa, sidan slike tropperørslar ikkje er noko anna enn "falskingar", som er ein viktig taktisk del av Travian-spelet.

Standard

jeg siger helt sikkert

Nei, jeg ønsker ingen begrensning

og det er ikke fordi jeg farmer - det gider jeg ikke at bruge tid på.

Men når der skal laves store offensive aktioner mod store Ally'er er man jo tit nød til at fake 7-8 spillere fra den anden ally - ja sommetider mange flere. og hvis man bare skal fake 7 spillere på hver 3 byer med 6 waves så er man jo allerede oppe på 126 angreb.
    Og hvis det så er over lange afstande mere end 24 timer til målet faker man jo mange gange i flere dagen inden angrebet rammer og ja så er man jo hurtigt oppe over 200 udgående angreb.

jeg har tit deltaget i aktioner hvor vi har haft langt over 200 udgående angreb, for at skjule vores vores mål, og det virker. Ellers vil er jo ikke sidde så mange og tude over alle de angreb der vælter ind.

Så en begrænsning på antallet troppeforflytninger vil helt sikkert ødelægge spillet for offensive spillere.

Det tilgodeser jo kun folk der hellere skulle spille simcity eller dem der bare vil simre pop igennem en hel server for så at sende sit sweep mod et WW til sidst.

Hvis det her skal være et krigsspil så lad dog være med at fjerne mulighederne for dem der gerne vil spille spillet som et krigsspil.

Hvis man ikke vil farmes - så kan man jo bare få lavet sig en Hemmelig jordkjeller

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Brixtofte Vis innlegg
    jeg siger helt sikkert

Men når der skal laves store offensive aktioner mod store Ally'er er man jo tit nød til at fake 7-8 spillere fra den anden ally - ja sommetider mange flere. og hvis man bare skal fake 7 spillere på hver 3 byer med 6 waves så er man jo allerede oppe på 126 angreb.
    Og hvis det så er over lange afstande mere end 24 timer til målet faker man jo mange gange i flere dagen inden angrebet rammer og ja så er man jo hurtigt oppe over 200 udgående angreb.

jeg har tit deltaget i aktioner hvor vi har haft langt over 200 udgående angreb, for at skjule vores vores mål, og det virker. Ellers vil er jo ikke sidde så mange og tude over alle de angreb der vælter ind.

Så en begrænsning på antallet troppeforflytninger vil helt sikkert ødelægge spillet for offensive spillere.

Det tilgodeser jo kun folk der hellere skulle spille simcity eller dem der bare vil simre pop igennem en hel server for så at sende sit sweep mod et WW til sidst.

Hvis det her skal være et krigsspil så lad dog være med at fjerne mulighederne for dem der gerne vil spille spillet som et krigsspil.

Hvis man ikke vil farmes - så kan man jo bare få lavet sig en Hemmelig jordkjeller
    Som om jeg skulle sagt det selv. Og for å kontre motargumentet som sikkert kommer snart: Nei, det funker ikke å bygge katapulter, mellomsweep etc. i andre byer for å fordele antallet fakes utover flere byer. Det hører til sjeldenheten at man har tid til å sitte og time alle fakes og angrep presist.

Farmes du så bygg en jordkjeller eller 10. Og bli litt mer aktiv. Mer skal ikke til.

ValslyngeValslyngeValslynge General Black sin avatar
    Ble medlem
    Mar 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av perman Vis innlegg
    Utfra følgende valg stemmer jeg helt klart nei..

I knuse-operasoner kan jeg lett overstige det antallet med angrip hvis jeg bruker manga katafakes. Dere ødelegger et sentralt aspekt med Travian hvor en spiller kan knuse ting alene bare han faker bra nok. Nå må plutselig flere folk samarbeide for å få nok fakes for å sikre ordentlig.

Håper ikke travian mener at måten man skal unngå defwaller på kun er ved å angripe nære mål sent på kvelden? Faking burde være en stor del av spillet, sånn at man kan angripe vanskelige mål langt unna.

Dersom spillet hadde skillet mellom fakes og ikke-fakes kunne jeg kanskje stemt ja. Feks ved. at alle angrep som inneholdt kun 1 enhet var fakes og allle andre angrep var ikke-fakes, dermed kunne de puttet denne begrensningen på kun angrep som gjaldt farming, dvs, ved at begrensningen kun gjaldt angrep klassifisert som ikke-fakes og at du kunne sende hvor mange fakes du vil uten at travian stopper deg.

For det er det som er hensikten er det ikke? Å tvinge farmere til å måtte tenke når de farmer og for å stoppe skriptere. Syns det er latterlig at skript-farming påvirker spillet i så stor grad (dvs. vet jo ikke i hvor stor grad det påviker, men folk sier dette er utbredt...), om farmere må være litt mer intelligente med farmingen sin syns jeg det bare er bra.
    "Jeg mener at det er uretferdig når man må samarbeide (i et spill der sammarbeid er nøkkelen til å vinne spillet) for å kunne knuse sine fiender totalt. Det burde være slik at jeg kan knuse alt og alle alene bare ved å ha et par dualer slik at vi er super aktiv. Da blir vi uovervinnelige og da er det rettferdig." Er hva jeg skjønner av første del av ditt innlegg.

Det med at du kan sende ubegrenset med fakes er noe jeg liker i innlegget ditt. Man kan ha for eks en egen knapp for fakes. Da sendes troppene ut og dør når de kommer frem uavhengig om byen forsvares eller ikke. Da kan man heller ikke bruke fakes som farme metode mot de som ikke har ressidens eller tropper.

Sitat Opprinnelig skrevet av Brixtofte Vis innlegg
    jeg siger helt sikkert

Du er vel som han over at du knuser hele allianser alene? Hørt om sammarbeid kansje? Og hvis du ikke er noob så kan du ved sammarbeid (i et spill der det er meningen å sammarbeide for å vinne) kunne sende avgårde en total på langt over 1000 angrep. Så jeg ser egentlig ikke problemet at man får det litt vanskeligere å være ubre og at man må tenke mere strategisk og må være smartere for å kunne vinne.

Sitat Opprinnelig skrevet av Siande Vis innlegg
    Som om jeg skulle sagt det selv. Og for å kontre motargumentet som sikkert kommer snart: Nei, det funker ikke å bygge katapulter, mellomsweep etc. i andre byer for å fordele antallet fakes utover flere byer. Det hører til sjeldenheten at man har tid til å sitte og time alle fakes og angrep presist.

Farmes du så bygg en jordkjeller eller 10. Og bli litt mer aktiv. Mer skal ikke til.
    Jepp, det skal ikke mere til en å være aktiv (skaffe seg duals) så er man så og si uovervinnelig i forhold til vanlige spillere. Da blir det som nor-sør foholdet i verden (at de få folkene i nord er styrt rike og de i sør sulter i hjel) at noen få spillere sitter med mere makt en resten av serveren. En spillere alene er sterkere en alle de i sør gruppen. Jeg tror travian ville gjøre noe med dette slik at man må tenke litt mere og være smartere og ikke være helt noob om man skal vinne. "Du er aktiv men er du noob så hjelper det ikke" er noe jeg synes kommer ut av dette.

Edit. HVis dere er så hypre på å farme så start å spille imperion. Der kan du maksimum sende 20 angrep av gangen(40 hvis du er Xen).
    KA-FU*KING-BOOM FRE*KBAGS!!!!!
    Quote av Dimpsey fra COD WAW Nazi Zombies.

General Black... is Back!

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av General Black Vis innlegg
    "Jeg mener at det er uretferdig når man må samarbeide (i et spill der sammarbeid er nøkkelen til å vinne spillet) for å kunne knuse sine fiender totalt. Det burde være slik at jeg kan knuse alt og alle alene bare ved å ha et par dualer slik at vi er super aktiv. Da blir vi uovervinnelige og da er det rettferdig." Er hva jeg skjønner av første del av ditt innlegg.
    Vel, da ekstrapolerte du ting jeg ikke sa. Hvorfor ikke bare akseptere hva jeg sa som det jeg mente? Er en mellomting mellom å gjøre alt alene og å gjøre alt sammen. Jeg syns det skal være mulig å kunne gjøre ting alene også bare. Begrensning av antall fakes betyr at man må ta med flere folk.

Sitat Opprinnelig skrevet av General Black Vis innlegg
    Det med at du kan sende ubegrenset med fakes er noe jeg liker i innlegget ditt. Man kan ha for eks en egen knapp for fakes. Da sendes troppene ut og dør når de kommer frem uavhengig om byen forsvares eller ikke. Da kan man heller ikke bruke fakes som farme metode mot de som ikke har ressidens eller tropper.
    Seriøst, betyr det mye at 1 tropp iblant går gjennom? Er vel ikke effektiv måte å farme på uansett, man vil jo gjerne få flere ressurser fra en by enn 1 tropp kan bære.

Er enig med fake-knapp forøvrig, men skulle trodd du hadde tatt den idéen fra meg:
    http://forum.travian.no/showthread.php?t=16930
    Hehe..

Side 3 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 40
    Siste innlegg: 2009-11-23, 20:51
  2. antall drepte mm
    By larsi:P in forum Feilrapportering/serverfeil
    Svar: 2
    Siste innlegg: 2009-06-07, 20:18
  3. Øke antall innbyggere
    By Maja in forum Spørsmål