Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 32

Tråd: Spørsmål om pushing-reglene

Standard Spørsmål om pushing-reglene

Her kan det stilles spørsmål angående den nye funksjonen som skal forhindre pushing av ressurser, ref: http://forum.travian.no/showthread.php?t=21911
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Post Regler, tar med en ting til her.

Spillere fra samme nettverk vil som regel være K2 og spillere som logger inn fra samme PC vil være K3.

Spillere som logger inn fra samme PC - Er en kjent sak her at noen spillere har to kontoer.
    En spiller, har en konto med f.eks Germanere og en med Gallere fra samme Pc.
    Skulle ikke vært lov og ha to spillere fra samme pc.

Men samme for meg. Spiller ikke så mye mer.
    Men jeg kjenner til saken og at dette er i bruk her.
    Men dere selger sikkert mere Gull på denne måte og.

Men dette passet vel ikke inn her. Men gidder ikke starte noen link med dette her.
    Får bare slette det om det ikke passer inn.

Standard

Multikonto slik du beskriver er fortsatt ulovlig og vil bli straffet. Dersom det derimot er to forskjellige personer som spiller fra samme PC er det lov.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Hirdmann AndreØst sin avatar
    Ble medlem
    Nov 2008
    Sted
    På Dk3 og S1.

Standard

Kan du fortelle meg, hvordan dere ser om en spiller er multi, eller om det er en annen i familien, på samme PC ?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Moderator Vis innlegg
    [Redigert av mod]

Så lett er det å få Manchester United-Fans til å tro de i Travian-Teamet spammer :D

Sitat Opprinnelig skrevet av PerrinAybara Vis innlegg
    Multikonto slik du beskriver er fortsatt ulovlig og vil bli straffet. Dersom det derimot er to forskjellige personer som spiller fra samme PC er det lov.
    Problemet er som "AndreØst" beskriver her.

Og er ikke idioter som holder på med dette, så er vel helt håpløst og finne ut av.

Så vi må bare leve med dette. Men om dere tjener noe på dette vet jeg ikke.
    Dem kjøper jo en del Gull dem som holder på med dette, men folk liker ikke å bli farmet så faller mye folk fra her og.

En konto med angrep, en konto med forsvar.
    Hvor mange som gjør dette vet jeg ikke noe om.
    Men er her snakk om flere.

Men kan være like greit og for ikke noe bedre at to brødere/søstere drar fordel av og spille på samme PC.

Standard

AndreØst:
    Våre metoder for å sjekke multi kan vi nok ikke avsløre.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av eidskoging Vis innlegg
    Spillere som logger inn fra samme PC - Er en kjent sak her at noen spillere har to kontoer.
    En spiller, har en konto med f.eks Germanere og en med Gallere fra samme Pc.
    Skulle ikke vært lov og ha to spillere fra samme pc.
    Det er helt sikkert noen som opererer med flere kontoer ved bruk av "samme PC funksjonen", men tviler sterkt på at du finner mange av dem blant topp 50 (om noen). At enkelte spillere har flere kontoer betyr neppe at Travian tjener noe videre penger på det, siden det ikke er "gull-brukere" som forsøker å operere med flere kontoer.
    Det er faktisk ikke alle som går inn for å trø over grensene for hva som er lovlig på Travian - noen av oss ønsker utrolig nok å følge reglene, men det er ikke alltid like enkelt, men reglene blir stadig vanskeligere å missforstå.

Hos oss er samboeren og jeg oppført som samme PC bruker, men oftest er vi på hver vår PC. Enkelte ganger er det ikke nødvendig at begge er pålogga samtidig, så da er det greit å kun bruke en PC.

Når det gjelder de nye reglene mener jeg det vil gjøre det enklere for blant annet oss som er "Samme-PC bruker" å overholde reglene, dersom vi for eksempel foretar ressursoverførsel over en kaffekopp utenom markedsplassen.
    En hyggelig Multihunter kunne informere om at vi hadde foretatt en skjev ressursforsendelse. Tror det dreide seg om den nette sum av 750 ressurser over 3 dager. Ikke det helt store i akkurat vårt tilelle, men tydelig at MH følger med - og det setter jeg pris på. Med de nye reglene (som jeg kun har tittet raskt over) ville ikke den skjeve fordelingen kunne oppstå, men blitt stanset.
    Dersom det medfører riktighet er det mer et hjelpemiddel enn en ny regel, slik jeg ser det :)

(Beklager, men klarer ikke skrive korte innlegg - heller ikke korte deffcalls)

Thumbs down

Vil vi noe sted se hvor mye ress vi har:
    - i total timesprod (plusstatistikken gir en ide men er ikke god nok)
    - overført til andre spillere

Jeg og sitterne mine (som jeg også sitter for) har pleid å sende ress til hverandre når vi er under angrep. Spesielt tidlig i spillet når vi kun har en by hver og ressurser faktisk er verdt noe. Da sender vi typisk alt og sender tilbake når angrepet er over, ofte mye mere en en times prod.

Risikerer vi å plutselig ikke kunne sende ress til hverandre?
    Vil vi få noe advarsel?
    Vil ting magisk plutselig slutte å virke? (Dette har allerede skjedd med antall angrep i møteplassen, et av de mest dustete og kunstige endringene jeg har sett så langt).

Jeg forstår at multi er et (stort?) problem men så lenge det er lov med vennlige takeovers er det helt meningsløst å klusse til overføring av ress og gjøre ting vanskelig og uforutsigbart for oss som følger reglene (og i tillegg spiller rent). De nye reglene er håpløst utilstrekkelige - vennlige takeovers a la Landstrykeren på sist speed er jo den verste formen av multi men det er tillatt - blir det gjort noe med? Har norsk admin fortalt hauptkvarter om disse manglene?
    t00t t00t

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Folkens, dette er ikke en diskusjonstråd. Dette er en spørsmålstråd.

Hold dere til temaet, som for øvrig ikke er multier.

Standard

Unntak:
    * Artefakt-landsby kan alltid erobres uavhengig av klasse
    Vil det si at man kan hente artifakter uavhenig av sitterfungsjon etc?

Er vel ganske vandlig at spillere med samme pc funkjon... eller sitterfunksjon samarbeider om artifakter.

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Pushing?
    By TrikzZ in forum Spørsmål
    Svar: 6
    Siste innlegg: 2013-01-27, 00:19
  2. Pushing
    By PerrinAybara in forum Annonseringer
    Svar: 1
    Siste innlegg: 2010-02-10, 07:00

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder