Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 32

Tråd: Spørsmål om pushing-reglene

Standard

Summen av produksjon av alle råstoffer i alle landsbyer. Korn beregnes slik: Total kornproduksjon - innbyggere.
    I tillegg kommer nettosummen av plyndring (totalt plyndret - tapte ressurser i plyndring) innen de siste syv dagene. Dette deles så på antall timer (7*24 = 164)

ikkje stor forskjell i den store sammenhengen men 7*24 er vel virkelig 168 ;)

men i korte trekk : det kan sendes mye mer ressurser mellom spillere med desse reglene enn i dag? viss eg skjønte reglene riktig?

feks stakkarer som inngår avtaler(ingen tvang selvfølgelig) om timesproduksjoner med større spillere for å slippe å bli farmet kan nå sende dobbelt så mye.

kan man sende feks to timersproduksjoner til 10 forskjellige store spillere, kunne ikkje se at det var noen klare regler for om det var 2timersproduksjoner totalt hver dag, eller om det var som i det litt eldre regelverket : per spiller hver dag?

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Faith Vis innlegg

Hold dere til temaet, som for øvrig ikke er multier.
    Slik jeg oppfatter dette er de pushingreglene laget primært for å bekjempe multi og kommentarene og spørsmålene mine er høyst relevante.

Apropos spørsmålstråd: hvor er svartråden?
    t00t t00t

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av t00tie Vis innlegg
    Vil vi noe sted se hvor mye ress vi har:
    - i total timesprod (plusstatistikken gir en ide men er ikke god nok)
    - overført til andre spillere
    Den eneste måten du kan holde oversikt over antall ressurser som kommer inn/går ut av kontoen din, er å lese rapportene. Det er der det står nøyaktig hvor mye ressurser du sender til andre spillere.

Jeg og sitterne mine (som jeg også sitter for) har pleid å sende ress til hverandre når vi er under angrep. Spesielt tidlig i spillet når vi kun har en by hver og ressurser faktisk er verdt noe. Da sender vi typisk alt og sender tilbake når angrepet er over, ofte mye mere en en times prod.

Risikerer vi å plutselig ikke kunne sende ress til hverandre?
    Vil vi få noe advarsel?
    Vil ting magisk plutselig slutte å virke? (Dette har allerede skjedd med antall angrep i møteplassen, et av de mest dustete og kunstige endringene jeg har sett så langt).
    Dersom grensen for hvor mye ressurser som kan sendes er nådd, så vil du ikke kunne sende mer ressurser. Ettersom systemet enda ikke er implentert, så vet jeg ikke om det vil komme en advarsel, dette gjenstår enda å se.

Det nye systemet opererer på ukebasis. Det vil si at totalt i løpet av en uke kan du sende f.eks to timers produksjon per dag i en uke. Du har muligheten til å sende hele uketotalen den første dagen, men i så fall vil du være ute av stand til å sende mer ressurser resten av uken. Med andre ord; du er i stand til å sende opp til 14 timers produksjon på en gang.

Slik jeg har forstått det vil du, dersom du forsøker å sende en handel som ikke er tillatt, få opp en beskjed om at "Spiller A må først sende xxx ressurser til deg".

Sitat Opprinnelig skrevet av eora Vis innlegg
    Vil det si at man kan hente artifakter uavhenig av sitterfungsjon etc?

Er vel ganske vandlig at spillere med samme pc funkjon... eller sitterfunksjon samarbeider om artifakter.
    Ja, du kan hente en artefakt uavhening av sitterfunksjonen.

Sitat Opprinnelig skrevet av xerxes Vis innlegg
    men i korte trekk : det kan sendes mye mer ressurser mellom spillere med desse reglene enn i dag? viss eg skjønte reglene riktig?

feks stakkarer som inngår avtaler(ingen tvang selvfølgelig) om timesproduksjoner med større spillere for å slippe å bli farmet kan nå sende dobbelt så mye.

kan man sende feks to timersproduksjoner til 10 forskjellige store spillere, kunne ikkje se at det var noen klare regler for om det var 2timersproduksjoner totalt hver dag, eller om det var som i det litt eldre regelverket : per spiller hver dag?
    Spillere i klasse 1 kan sende mer ressurser ved dette nye systemet, enn det de gamle reglene tillater. Du kan totalt sende en viss sum per dag. Denne summen kan ikke sendes totalt til hver spiller, det er den totale summen ressurser du kan sende hver dag, men som nevnt tidligere er du i visse tilfeller i stand til å sende mer per dag (med den konsekvens at du ikke vil være i stand til å sende noe neste dag).

Slik jeg oppfatter dette er de pushingreglene laget primært for å bekjempe multi og kommentarene og spørsmålene mine er høyst relevante.

Apropos spørsmålstråd: hvor er svartråden?
    Jeg har forsøkt å svare på det du spør om. Jeg er ikke helt enig i at pushingreglene er laget primært for å bekjempe multikontoer, snarere er dette et system som forenkler hverdagen for spillerne. Nå er det slutt på at man kan bli utestengt for å sende for mye ressurser. Dersom man er i stand til å sende ressursene, så er det tillatt.

BerserkBerserkBerserk
    Ble medlem
    Dec 2009
    Sted
    Askøy

Standard

Jeg er ikke helt enig i at pushingreglene er laget primært for å bekjempe multikontoer, snarere er dette et system som forenkler hverdagen for spillerne. Nå er det slutt på at man kan bli utestengt for å sende for mye ressurser. Dersom man er i stand til å sende ressursene, så er det tillatt.
    Ser jo logikken i det du skriver her, men for oss søsken som spiller Travian, og med alt det medfører, som samme internett, samme pc-bruk etc, så vil jo dette være utrolig negativt for oss? (Hvis ikke jeg har missforstått?)

Kan ta meg som eksempel: '
    Kommer til å spille nox7 sammen med min bror. Vi spiller selvfølgelig på samme internett, men heldigvis distriburer vi som oftest hver sin data. Vi overholder de retningslinjer og regler som er satt opp, men slik som det nye systemet er, så blir vel vi taperne, ettersom vi blir "straffet" for å spille på samme nettverk? Kan hende andre ikke ser på det på samme måten, men jeg tolker det dithen at fordi vi spiller på samme nettverk, så får vi lov til å sende/gjøre mindre enn f.eks. to naboer, bare fordi de er på to forskjellige nettverk?

PS: Som sagt, så distribuerer vi bare som oftest to dataer, og "må" derfor av og til logge inn på vår konto på den andres data, ettersom vi er ganske så aktive. Slik jeg tolker reglene vil vi dermed bli ytterligere straffet for dette, ettersom vi bruker samme data? Leste at det var en slags tidsbegrensning på hvor lang tid det må være siden man logget inn på samme data, men at dere ikke ville oppgi den grunnet dere var redd for misbruk. Har full forståelse for det, men det vil jo igjen "straffe" oss redelige søsken eller lignende som spiller på samme data?

- Bingobarn
    Nox1: Bingobarn | Nox2: Bingobarn | Nox5: Vadådå? | Nox6: Arbeidsløs.no | Nox7: Bingobarn

Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Bingobarn Vis innlegg

PS: Som sagt, så distribuerer vi bare som oftest to dataer, og "må" derfor av og til logge inn på vår konto på den andres data, ettersom vi er ganske så aktive. Slik jeg tolker reglene vil vi dermed bli ytterligere straffet for dette, ettersom vi bruker samme data? Leste at det var en slags tidsbegrensning på hvor lang tid det må være siden man logget inn på samme data, men at dere ikke ville oppgi den grunnet dere var redd for misbruk. Har full forståelse for det, men det vil jo igjen "straffe" oss redelige søsken eller lignende som spiller på samme data?

- Bingobarn
    Jeg forstår hva du vil fram til her, men det er et poeng jeg vil framheve i forhold til det å dele pc. Med de nåværende reglene kan ikke spillere som deler pc sende ressurser til hverandre i det hele tatt (utover et 1:1 forhold såklart). Dette nye systemet legger opp til at man skal kunne sende mer ressurser enn man kan nå. Større spillere kan sende to timers produksjon til en mindre spiller, selv om man deler pc. Dette er noe de nåværende reglene ikke tillater. Man kan sende forsterkninger til en man deler pc med, og man kan sende korn for å mate troppene sine. Dette er heller ikke noe de nåværende reglene tillater, dersom man skal bruke tolkningen hovedkontoret har bedt oss bruke.

Når det gjelder samme nettverk, så er dette nytt. Tidligere har det ikke vært noen begrensninger dersom man deler nettverk. Jeg forstår hva du mener når du sier at det kan føles som en straff, men la oss undersøke realiteten. De gamle reglene sier man kan sende én times produksjon per dag (selv om man deler samme nettverk). De nye sier du kan sende én timesproduksjon til større spillere, og tre timesproduksjoner til mindre spillere (per dag). Derimot vil du, dersom du ønsker det, kunne sende en hel ukes timesproduksjon på en dag, mot at du ikke kan sende noe resten av uken. Dette er, slik jeg ser det, en forbedring av de tidligere ressursbegrensningene. Du kan sende mer til mindre spillere, og det har heller ikke skjedd noen forandringer i forhold til det du kan sende til større spillere.

BerserkBerserkBerserk
    Ble medlem
    Dec 2009
    Sted
    Askøy

Standard

Jeg forstår hva du vil fram til her, men det er et poeng jeg vil framheve i forhold til det å dele pc. Med de nåværende reglene kan ikke spillere som deler pc sende ressurser til hverandre i det hele tatt (utover et 1:1 forhold såklart). Dette nye systemet legger opp til at man skal kunne sende mer ressurser enn man kan nå. Større spillere kan sende to timers produksjon til en mindre spiller, selv om man deler pc. Dette er noe de nåværende reglene ikke tillater. Man kan sende forsterkninger til en man deler pc med, og man kan sende korn for å mate troppene sine. Dette er heller ikke noe de nåværende reglene tillater, dersom man skal bruke tolkningen hovedkontoret har bedt oss bruke.

Når det gjelder samme nettverk, så er dette nytt. Tidligere har det ikke vært noen begrensninger dersom man deler nettverk. Jeg forstår hva du mener når du sier at det kan føles som en straff, men la oss undersøke realiteten. De gamle reglene sier man kan sende én times produksjon per dag (selv om man deler samme nettverk). De nye sier du kan sende én timesproduksjon til større spillere, og tre timesproduksjoner til mindre spillere (per dag). Derimot vil du, dersom du ønsker det, kunne sende en hel ukes timesproduksjon på en dag, mot at du ikke kan sende noe resten av uken. Dette er, slik jeg ser det, en forbedring av de tidligere ressursbegrensningene. Du kan sende mer til mindre spillere, og det har heller ikke skjedd noen forandringer i forhold til det du kan sende til større spillere.
    Joda, ser jo at det er en god del fordeler med dette systemet også. Kan hende jeg formulerte meg litt dårlig. Det jeg egentlig ville frem til var ikke forskjellene mellom det nye systemet og det som brukes nå, men heller de forskjellene som kommer med det nye systemet. Som sagt, så ser jeg logikken i både det nye systemet, og forklaringen din, men jeg syns allikevel at det vil medføre en viss "diskriminering" av oss som bruker samme data. Men skal ikke diskutere videre, siden dette er en spørsmålstråd.

Takk for det opplysende svaret ditt! :-)
    Mvh
    - Bingobarn
    Nox1: Bingobarn | Nox2: Bingobarn | Nox5: Vadådå? | Nox6: Arbeidsløs.no | Nox7: Bingobarn

Standard

Jeg har forsøkt å svare på det du spør om.
    Takk for svar Faith. Vi får vel bare vente i spenning.
    t00t t00t

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av PerrinAybara Vis innlegg
    Multikonto slik du beskriver er fortsatt ulovlig og vil bli straffet. Dersom det derimot er to forskjellige personer som spiller fra samme PC er det lov.
    dual konto er vel lov??
    dere har jo dual forum og nesten alle på topp 1000 er dualkontoer...
    spessielt ut over slutten!
    if you're bored:
    1. SUICIDE!!! <--- Not Reccomended why? cause you die!!
    2. lay down on the ground and cry! <--- Very popularwhy? no reason
    3. Say: yay my life is perfect <--- Reccomended why? then you'll get a job:)

Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av law813 Vis innlegg
    dual konto er vel lov??
    dere har jo dual forum og nesten alle på topp 1000 er dualkontoer...
    spessielt ut over slutten!
    Såklart er dualkontoer lovlig. Det har ikke vært snakk om disse her, det er multikontoer som ikke er lovlig (altså at en person har flere kontoer).

Thumbs down Unntakene - Artefakter

Før var det slik at man kunne "spamme" en spiller ubegrenset (med alle ressurser) dersom han hadde en artefakt. Dette gjorde det mulig å bygge 2-3 skattekammere slik at man kunne flytte artefakten/bp rundt. Skattekammer lvl 20 er utrolig dyrt, og få spillere klarer å få dette opp på kort tid dersom det trengs.

Etter det jeg forstår nå så er det ikke mulig å gjøre dette nå (kun korn), hvorfor er det slik?

Side 2 av 4 FørstFørst 1234 SisteSiste

Lignende tråder

1. Pushing?
    By TrikzZ in forum Spørsmål
    Svar: 6
    Siste innlegg: 2013-01-26, 23:19
  2. Pushing
    By PerrinAybara in forum Annonseringer
    Svar: 1
    Siste innlegg: 2010-02-10, 06:00

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder