Side 2 av 14 FørstFørst 123412 ... SisteSiste
Viser resultater 11 til 20 av 138

Tråd: E og OL går sammen?

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Abelour Vis innlegg

OL hadde knust Mayhem - enkelt. Vi hadde full kontroll. Og rufus, og så pope var en rekke ganger i kontakt med oss for å se om det var mulighet for å få en løsning.

Hear hear. Ser at fleire M-spillere her kårer seg sjølve som seierherrar, men ser at Ole her har oppsummerer greitt korleis ting egentlig var.

Kongfu

RPG Veteran ValslyngeValslyngeValslyngeValslyngeValslynge Bashere sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2008
    Sted
    Trondheim

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kongfu Vis innlegg
    Hear hear. Ser at fleire M-spillere her kårer seg sjølve som seierherrar, men ser at Ole her har oppsummerer greitt korleis ting egentlig var.

Kongfu
    Virkelig? Dette var helt nytt, spesielt når jeg måtte avbryte min plan med å fjerne "kjetil" og en annen jeg ikke husker navnet på. Men det er bra at dere sier at dere hadde kontroll, neste gang skal jeg sende en pretorianer så vi kan snakke om store tap (100% av forsterkningene døde). Dette er selvsagt spøk, siden vi alle vet at seierherren ikke er bestemt før WW er på level 100.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kongfu Vis innlegg

Kongfu
    Mener I det? ;)

Lad os lege i har knækket M.

Må jeg så høre undskyldningen for at skifte? så i er allieret med hele serveren? Hvis i havde klaret M så måtte det næste mål jo være at gå i krig med E.

Hvad jeg har hørt, så har i flere gange tilbudt IAP så vi skulle angribe netop E & R. Dog uden at have været med i Jeres Skype-samtaler.;)

Men vil da gerne høre.. hvis i har slået os.. så burde i vil bare lige færdiggøre os nu? og så fortsætte til R, som planen ellers var, før vi kom i vejen?

Standard

Ps.

jeg byder åbningen af serveren og velkommen og glæder mig til at kicke noget E ass :P

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av bastiano Vis innlegg
    Mener I det? ;)

Lad os lege i har knækket M.

Må jeg så høre undskyldningen for at skifte? så i er allieret med hele serveren? Hvis i havde klaret M så måtte det næste mål jo være at gå i krig med E.

Hvad jeg har hørt, så har i flere gange tilbudt IAP så vi skulle angribe netop E & R. Dog uden at have været med i Jeres Skype-samtaler.;)

Men vil da gerne høre.. hvis i har slået os.. så burde i vil bare lige færdiggøre os nu? og så fortsætte til R, som planen ellers var, før vi kom i vejen?
    Lad dem da bare leve i deres lille drømmeverden, Basse :) Så længe de tror, vi er "knust", knækket, klaret, whatever, komme vi jo igennem deres byer uden at skulle fake - vi har jo intet at komme med så hvad skulle de være bange for! :D
    Eller hvad siger I, ovre i E/D? Jeg ser flere ganske fine rapporter fra en ellers "knust" alliance, men det er måske et fatamorgana? :P

Standard

Men hvis du kan eksemplifisere litt rundt hvilke ganger jeg har vist at jeg driter i hvordan det spilles, og at jeg driter i regler og normer ville jeg satt stor pris på å se på dem.
    *tenker tilbake til slutten av Desember begynnelsen av Januar*

Er det noen vits i å svare på noe anna av det han skriver? eller blir det bare bortkasta energi?

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av edge Vis innlegg
    Relativt sterke ord du slenger ut her. Håper du har litt mer info enn bare rykter til å backe dette opp med. Bruk av spioner har blitt diskutert i det kjedsomlige på forumet tidligere. Det er ulike syn på det. Personlig mener jeg at det er endel av spillet, kall det en ekstra utfordring. Du må gjerne ha et annet syn, men du må nok innfinne deg i det faktum at 99.9% av allianser i travian i en eller annen utstrekning benytter seg av det, enten direkte eller gjennom andre. Nå finnes det selvfølgelig ulike grader for spionasje hvor det å plukke MMs er den minst alvorlige. MMs er å regne som offentlig info ihvertfall hvis en er med i en av de større alliansene på hvilken server uansett land. Sånn er det bare.
    Lederne hadde et møte der flere anonyme kilder har sagt at det ble bestemt at det ikke skulle bruke spioner, av det det er meg visst. Og det at du sier at 99.9% av alliansene er jo bare bull. Du bare hiver ut et tall, det er langt ifra alle alliansene som bruker spioner. Ja, det finnes nok noen spillere i en allianse som kjenner noen i en annen og får litt info, men er nok få av de mindre alliansene som bruker spioner på en eller annen måte.

Ja, kommentaren min var nok litt sterk, og litt "of the record", og ja, det er forskjellige meninger om spionasje, noen kan si det er en del av spillet, og andre kan mener det ikke er, selv er jeg ikke noen fan av det, og når lederne i de største alliansene har et møte om det..

Standard

Godt mulig at tallet ikke er 99.9%, men heller 90%. Dog endrer det ikke faktumet at de aller fleste bruker det de kan for å skaffe seg fortrinn i spillet og en veldig viktig brikke der er spionasje. Det at alle allianselederene har hatt et møte om å ikke bruke spionasje, må jeg si, høres helt tullete ut....å tro at det fungerer på norske servere hvor alle som satser litt har spilt ihvertfall 2 servere sammen tidligere - det sidestiller jeg med å tro på julenissen (tog du ann? ).
    "No one ever achieved greatness by playing it safe.”
    Harry Gray

Standard

Jeg synes det er det forkerte forbilled man er - når man som leder for en alliance går ud og taler for spionage. Det skal stoppes fra toppen af, hvis man skal have gjort noget ved problemet.

Jeg har fået tilbudt to spioner i hhv. E&D og har takket nej begge gange. Tag den drenge ;) kald mig taktisk dum - men kunne være sjovest ved en hel ren server, og nogle bliver nød til at tage det første skridt.

i øvrigt forstår jeg ikke hvordan E tør optage de spillere fra OL4. Hvem ved hvor man har dem? Hvis de har gjort det en gang, hvem siger så ikke de kan gøre det igen? Hvem siger ikke de skifter til R, når E's fundament er ved at falde sammen? Jeg ville hvertfald være rigtig skeptisk ved det.

Standard

Ja, jeg spiller uten tvil for å vinne, men det håper jeg da jammen alle andre også gjør. Men hvis du kan eksemplifisere litt rundt hvilke ganger jeg har vist at jeg driter i hvordan det spilles, og at jeg driter i regler og normer ville jeg satt stor pris på å se på dem.
    Joda, jeg ønsker jo å vinne, det gjør vel de fleste, men om jeg ikke skulle vinne er det da ikke verdens undergang. Jeg ønsker å ha en morro server som ganske mange andre, med kriging, jevnt, der det står igjen en verdig vinner til slutt.

Eller kanskje bare ren uvitenhet, eller at modenheten til en del som spiler er rimelig begrenset. Men det får være litt opp til den enkelte hvor en vil legge nivået på akkurat det området.
    Joda, du driver jo selv og fremhever deg selv med å skrive alt dette. Jeg driver ikke å skriver her for å vise min storhet, det gjør jeg utpå banen det ;)

OL hadde knust Mayhem - enkelt. Vi hadde full kontroll. Og rufus, og så pope var en rekke ganger i kontakt med oss for å se om det var mulighet for å få en løsning.

Kontakten fra rufus skjedde tidlig i spillet og ble avslått fordi kravene som ble stilt for en avtale var helt urimlige. Uten at jeg husket eksakt hva det var nå.

Når det gjalt pope var saken anderledes. Når han undersøkte mulighetene for en fred var jeg åpen for det, da jeg ikke trodde det var mulig hverken for OL eller for Mayhem å vinne til slutt slik som vi holdt på. Det ga både Ragnarok og E for gode forhold til å simme og bygge seg opp før end game. Så når pope var ute å undersøkte mulighetene for et samarbeid åpnet vi for det.

Men vi ønsket en rask avklaring, slik at dette kunne skje rimelig raskt i så fall. Så ingen grunn til å fortsette å krige hvis vi uansett skulle samarbeide fremover. Om dette var et spill for galleriet eller om pope reelt så på dette som en mulighet vet jeg ikke. I alle fall var tilbakemeldingen at dette ikke var noe som gikk så enkelt gjennom i styret og derfor måtte modnes.
    Joda, greit dette, de fleste av oss forstår det, og jeg sitter ikke som en fasit her med all fakta, jeg legger ut ca på det jeg vet.

Omtrent samtidig som pope sonderte mulighetene for et samarbeid begynte ledelsen i OL å se på hvilke muligheter vi hadde. Situasjonen var da at vi til tross for at vi hadde god kontroll på Mayhem med allierte. Følte at vi var limet som holdt et mer eller mindre fungerende samarbeid mellom M, R og E gående. Og i lengden ville det vært en utrolig tøff. Og nærmest umulig oppgave å gå seirende ut av end game. Siden krigen mot Mayhem neppe ville blitt avsluttet innen end game. Samtidig som R og E styrket seg, delvis på bekosting av OL.
    Forstår deg godt med at dere gikk over til E for å redde deres eget skinn, men det handler om måten du gjør det på. Dere stakk jo bare fra resten av OL, vil ikke si dette er noen bra måte å gjøre det på, ta med seg sin allianse og bare håndplukke et par ekstra som skal bli med over, godt OL klarte å holde igjen et par. Og hvordan tenkte du reaksjonen til Legion nå skulle bli? Skulle de legge seg ned å dø fordi du stakk? Virker som du tror stort om deg selv, men tro meg, Legion er på ingen måte nede! Lever i beste velgående, om ikke bedre etter at du stakk :) For ikke å nevne om at du her motsier det du selv sier. Lengre oppe skrev du at OL lett hadde både vunnet krigen og tatt Mayhem, men hvorfor stikker dere da til E når du her sier at Krigen mot Mayhem hadde vært helt til end-game, eller enda lengre. Visst dere hadde vunnet denne krigen, hvorfor ikke bare bli ferdig så fort som mulig?

så vil jeg legge til litt til slutt, for du har jo skrevet en j***** stil her. Om jeg ønsker å lese stiler blir jeg lærer, vanskeligere er det ikke.

[20:41:03] rener: abe.. han allierer og hopper seg til seier !
    [20:41:32] rener: det betyr ikke att han er en god spiller om han er på vinner laget til slutt

Kjenner folk i alle allianser, og Mayhem har visst sine kommentarer de og..

Side 2 av 14 FørstFørst 123412 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Sws og ph bygger sandslott sammen <3
    By Bare mg in forum S1 - runde 6: juli 2012 - april 2013
    Svar: 30
    Siste innlegg: 2013-04-07, 20:28
  2. Nettet snører seg sammen
    By warchild in forum NOX - runde 5: april 2009 - august 2009
    Svar: 3
    Siste innlegg: 2009-08-27, 16:09
  3. slå sammen ressursfelt?
    By lazygamer in forum Ideer