Side 3 av 7 FørstFørst 12345 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 30 av 69

Tråd: Regelspørsmål

Standard

#
    # §3.4 Utpressing er forbudt. Forhandlinger startet av den svakere part med hensikt å løse en konflikt er ikke regulert av denne paragrafen.

Hva er poenget med denne regelen? Dere har allerede satt begrensning på at man ikke kan overføre mer enn 1 times produksjon i døgnet (utenom hvis man har artifakt wtf?). Er ikke dette en begrensning nok på utpressing. Etter min mening burde det være den sterkestes rett som gjelder i travian.
    Hvis jeg dominerer området mitt så burde jeg få lov til å kreve skatt av de andre spillerene i nærheten. De kan seff nekte, men da må de møte konsekvensene.
    Reglene burde etter min mening være til for å hindre folk i å jukse, ikke for å begrense hva man kan og ikke kan gjøre. I den ekte verden er det helt normalt at de sterke utnytter de svake, og ser ingen grunn til at det skulle være anderledes her. Travian er et strategispill, ikke bambi the happy movie der ingen skal være slemme med hverandre og kardemommeloven gjelder.
    I krig og kjærlighet er alt tillatt, i det minste burde det være det så lenge man ikke jukser.
    Maskin s4

Standard

Finnes den noen formelle definisjoner, regler og/eller begrensninger på en dual, utover at man bare kan spille på én konto i gangen på samme server?

Standard

NY
    §2.3 Det er lov å forsyne sine egne tropper med korn dersom de er utstasjonert på en annen konto og denne kontoen er under angrep.
    GAMMEL:
    Ressurser skal bare sendes med forhold 1:1 og overførselen må fullføres innenfor 48 timer. Unntak for denne regelen er når man sender korn for å mate egne tropper i en annen landsby. Du kan da sende nok korn til å mate troppene dine. Disse overførslene skal være i unntakstilfeller, og skal stoppe 3 dager etter den første kornleveransen. Med forhold 1:1 menes: samme mengde råstoffer som sendes fra en spiller til en annen må sendes tilbake fra den andre spilleren. Det trenger ikke å være samme type råvarer som sendes tilbake, så lenge mengden stemmer. Eksempel: Spiller A og Spiller B er stedfortredere eller er skrevet opp under ”Samme PC-bruk”. Spiller A sender 100 korn til Spiller B. Da må Spiller B sende tilbake 100 korn, jern, leire eller ved.
    Gjelder ikke lenger denne 3 dagers regelen?

Hvis jeg ikke tar feil så er dette lovlig:
    Spiller A forsterker spiller B's by nr1 og spiller A sender korn til spiller B's by nr2 (men kun om spiller B har et angrep mot en av sine egne byer)

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hilda Vis innlegg
    Finnes den noen formelle definisjoner, regler og/eller begrensninger på en dual, utover at man bare kan spille på én konto i gangen på samme server?
    Hei

Litt usikker hva du egentlig mener her. Dual kan spille på samme måte som eieren, men eier er definert ved registrert epost-adresse og dermed den eneste som har rettighet til å hente ut informasjon om kontoen fra for eksempel Admin.

Sitat Opprinnelig skrevet av King Stig Vis innlegg
    #
    # §3.4 Utpressing er forbudt. Forhandlinger startet av den svakere part med hensikt å løse en konflikt er ikke regulert av denne paragrafen.

Hva er poenget med denne regelen? Dere har allerede satt begrensning på at man ikke kan overføre mer enn 1 times produksjon i døgnet (utenom hvis man har artifakt wtf?). Er ikke dette en begrensning nok på utpressing. Etter min mening burde det være den sterkestes rett som gjelder i travian.
    Hvis jeg dominerer området mitt så burde jeg få lov til å kreve skatt av de andre spillerene i nærheten. De kan seff nekte, men da må de møte konsekvensene.
    Reglene burde etter min mening være til for å hindre folk i å jukse, ikke for å begrense hva man kan og ikke kan gjøre. I den ekte verden er det helt normalt at de sterke utnytter de svake, og ser ingen grunn til at det skulle være anderledes her. Travian er et strategispill, ikke bambi the happy movie der ingen skal være slemme med hverandre og kardemommeloven gjelder.
    I krig og kjærlighet er alt tillatt, i det minste burde det være det så lenge man ikke jukser.
    Det har vært veldig mange klager fra en del spillere som har reagert på at det er lov å presse andre spillere til å sende ressurser til de. Ja, vi har satt begrensning på maks 1 times produksjon hver dag, men hva om 2 stk farmer samme spiller og begge krever denne produksjonen? Da er vi egentlig like langt. Spilleren er tilbake til å bli knust uansett. Dermed er også utpressing lagt inn som et forbud i reglene.

Sitat Opprinnelig skrevet av STAN Vis innlegg
    NY

GAMMEL:

Gjelder ikke lenger denne 3 dagers regelen?

Hvis jeg ikke tar feil så er dette lovlig:
    Spiller A forsterker spiller B's by nr1 og spiller A sender korn til spiller B's by nr2 (men kun om spiller B har et angrep mot en av sine egne byer)
    3-dagers regelen er erstattet av regelen om at det må være angrep mot byen i stedet for. Misbruk av denne regelen vil bli straffet.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av PerrinAybara Vis innlegg
    Det har vært veldig mange klager fra en del spillere som har reagert på at det er lov å presse andre spillere til å sende ressurser til de. Ja, vi har satt begrensning på maks 1 times produksjon hver dag, men hva om 2 stk farmer samme spiller og begge krever denne produksjonen? Da er vi egentlig like langt. Spilleren er tilbake til å bli knust uansett. Dermed er også utpressing lagt inn som et forbud i reglene.
    .
    Ikke for å være kverulerende på noen måte, men denne situasjonen dekker da reglene allerede her:

§2.1 En konto kan maksimalt sende én times produksjon til en annen spiller hver dag. Denne mengden må deles opp i mindre deler dersom det skal sendes til flere kontoer, uavhengig av antallet og størrelse på mottagende kontoer.

Dette kveler da mulighetene til den svake parten stort da det faktisk er ulovlig å sende daglig timesproduksjon til f.eks. de 2 store spillerne som angriper han/hun mangfoldige ganger daglig.

I mine øyne så virker det som denne regelen virker mot den andre.

/DEFelix
    nox1 - Den Ekte Felix | nox2 - The Dictator (quit)
    nox3 - Shibby | nox4 - rEkiym (quit)
    nox5 - Executionist

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av DEFelix Vis innlegg
    Ikke for å være kverulerende på noen måte, men denne situasjonen dekker da reglene allerede her:

§2.1 En konto kan maksimalt sende én times produksjon til en annen spiller hver dag. Denne mengden må deles opp i mindre deler dersom det skal sendes til flere kontoer, uavhengig av antallet og størrelse på mottagende kontoer.

Dette kveler da mulighetene til den svake parten stort da det faktisk er ulovlig å sende daglig timesproduksjon til f.eks. de 2 store spillerne som angriper han/hun mangfoldige ganger daglig.

I mine øyne så virker det som denne regelen virker mot den andre.

/DEFelix
    Utpressing går på mer enn bare ressurshandel, derfor er det en utvidende regel i forhold til ressurssendingene. Utpressing kan også gå på at man skal angripe andre, sende forsvar, flytte hovedstad etc.
    Mvh

Perrin Aybara
    Community Manager NO

Moderatorene jobber på frivillig basis og er derfor ikke tilgjengelig 24 timer i døgnet.

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av PerrinAybara Vis innlegg
    Utpressing går på mer enn bare ressurshandel, derfor er det en utvidende regel i forhold til ressurssendingene. Utpressing kan også gå på at man skal angripe andre, sende forsvar, flytte hovedstad etc.
    Det vet jeg, men spørsmålet mitt var om ikke regelen om maksimum 1 timesproduksjon tilsammen i løpet av et døgn vil føre til en dårligere spillopplevelse for nye spillere?

Timesproduksjonssending er ikke noe jeg ser på som utpressing, da dette vanligvis er mye mindre enn det man farmer av den personen i løpet av et døgn, men som oftest er det en hyggelig gest fra en større spiller. Går denne muligheten bort vil færre små og nye spillere slippe unna.
    nox1 - Den Ekte Felix | nox2 - The Dictator (quit)
    nox3 - Shibby | nox4 - rEkiym (quit)
    nox5 - Executionist

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av DEFelix Vis innlegg
    Det vet jeg, men spørsmålet mitt var om ikke regelen om maksimum 1 timesproduksjon tilsammen i løpet av et døgn vil føre til en dårligere spillopplevelse for nye spillere?

Timesproduksjonssending er ikke noe jeg ser på som utpressing, da dette vanligvis er mye mindre enn det man farmer av den personen i løpet av et døgn, men som oftest er det en hyggelig gest fra en større spiller. Går denne muligheten bort vil færre små og nye spillere slippe unna.
    Jeg tror ikke denne regelen vil føre til en dårligere spilleopplevelse for de nye. Snarere mener jeg det er nettopp de små spillerne denne regelen skal beskytte. Den vil forhindre at de trenger sende ut absolutt alle ressursene de tjener inn til forskjellige folk som farmer dem, for å forhindre angrep på egne byer.

Dette er ikke en ny regel som er innført, den har vært i bruk på forskjellige andre servere, og den har fungert helt fint der. Forskjellen nå er at den vil gjelder på alle serverne, inkludert .NO.

ValslyngeValslynge Plopp sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2008
    Sted
    I din jordkjeller

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Faith Vis innlegg
    Jeg tror ikke denne regelen vil føre til en dårligere spilleopplevelse for de nye. Snarere mener jeg det er nettopp de små spillerne denne regelen skal beskytte. Den vil forhindre at de trenger sende ut absolutt alle ressursene de tjener inn til forskjellige folk som farmer dem, for å forhindre angrep på egne byer.

Dette er ikke en ny regel som er innført, den har vært i bruk på forskjellige andre servere, og den har fungert helt fint der. Forskjellen nå er at den vil gjelder på alle serverne, inkludert .NO.
    Jeg tror det heller vil bli at den angripende part i denne sammenheng vil påstå at dette ikke er timesprod./forstå at andre også får tilsendt prod. og dermed finner det mer lønnsomt å angripe den svakere part.
    nox1: Plopp KFL R.R | nox2: PanteRRape KFL R.R | nox3: Shibby SM -> KFL
    nox4: Jump Around -> Plopp T5PC -> KFL | nox5: Plopp KFL | no1r3: infamous | nox6: Dux Bellorum
    nox9: Dioscuri -> Willie Foo Foo | nox12: Kjøttgardin

Very special person Faith sin avatar
    Ble medlem
    Jan 2009

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Plopp Vis innlegg
    Jeg tror det heller vil bli at den angripende part i denne sammenheng vil påstå at dette ikke er timesprod./forstå at andre også får tilsendt prod. og dermed finner det mer lønnsomt å angripe den svakere part.
    For øvrig er dette, som vi så godt liker å si, et krigsspill. Er ikke en del av spillet å angripe andre? En person som sender vekk alle ressursene daglig vil ikke vokse, en person som derimot bygger jordkjeller og således ikke mister ressurser hver dag, vil være i en bedre stilling.

Det er temmelig vanskelig å forutsi akkurat i dette øyeblikket hva slags effekt de nye reglene vil ha på spillet, det er nesten noe vi bare må se an etterhvert som de synker inn på alle serverne.

I allefall er en betrakelig del av regelverket nå forenklet, og er meget lettfattelig i forhold til hva de gamle var.

Side 3 av 7 FørstFørst 12345 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke legge ved vedlegg
  • Du kan ikke endre dine innlegg
  •