Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13

Tråd: Oversikt over 3,5

Standard Oversikt over 3,5

Siden jeg ikke har funnet noen oversikt over travian 3,5. altså hva 3,5 gjør og hvilken servere forskjelige ting blir lagt til på. så gjør jeg det.

Det er sånn jeg ser det 3 stadier på vei til 3,5.

stadium 1:serveren startet for en stund siden altså s3 og eldre.
    Note: alle serverer på stadium 1 har gamle ikoner for meldinger og lignende.

stadium 2: server s4 eller yngre.

Stadium 3: Ikke kommet til norge ennå men alle servere som startes fra nå og utover.

Stadium 1:

Her har det kommet nytt kart og flere statestikker.
    Vanningsbrønn og bryggeri har ikke kommet.
    Nå Kan du se om personer er under nybeggynerbeskytelse når du ser der hvor det tidligre bare sto send tropper.

Det nye kartet viser nå alianser som dere er i krig med, og også vilken byer du har angrep mot. Og vilken byer du får forsterkninger tilbake i fra. og hvilke byer du sender forsterkninger til.(pluss)

Vi pluss brukere kan også se hvor stor del av troppenes totale bærekapasitet som blir brukt.

Stadium 2:

alle ting fra stadium 1 men Vanningsbrønn og bryggeri har kommet. og desuten nye ikoner for raporter meldinger og lignende.

Også skal alle romere få oppgraderte handelskontr som skal gi 20 % bonus i stedet for 10 %.

Dette vil gjøre at romerkse handelsmenn kan bere opp til 2500 på normale servere og 7500 på speed servere.

Fra 1500 på normale servere og 4500 på speed servere tidligre.

Artefakter vil også bli lagt til for å gjøre mid game mindre kjedelig for å lese mer om artefaket se denne tråden http://forum.travian.no/showthread.php?t=18076

Standard

Stadium 3:

Ingen av de norske serverene har startet etter at 3,5 ble gitt ut så mange oppgreaderinger er ikke i norge.

Og husk alle oppgraderinger fra stadim 2 eller 1 blir med til stadium 3.

1: 7 croppere.

2: Biligre legionerer som også er bedre på plyndring.

3 20 % lavere treningstid på tropper fra kaserne og stall. Det betyr at sweep i framtiden kan bli 25% støre.

4 Bedre Pahalxplyndring. (35 i stedenfor 30)

travian.uk server 5 er en ren 3,5 server med alle funksjoner

Den nye fellemakeren.

Den nye fellemakern fungerer forskjelig fra den gamle.
    Med den gamle så fikk du like mange feller på hvert lvl, altså du fikk 10 feller per lvl. med den nye så er det andreledes.

Flere fellemakere kan bygges når den første er bygget til lvl 20.
    Det betyr at i fremtiden så kan kan du fange 4000 tropper.
    Level 1: 10
    Level 2: 22
    Level 3: 35
    Level 4: 49
    Level 5: 64
    Level 6: 80
    Level 7: 97
    Level 8: 115
    Level 9: 134
    Level 10: 154
    Level 11: 175
    Level 12: 196
    Level 13: 218
    Level 14: 241
    Level 15: 265
    Level 16: 290
    Level 17: 316
    Level 18: 343
    Level 19: 371
    Level 20: 400

Brygeriet

Smakfull mjød lages i Bryggeriet og gis ut til soldatene under feiring.

Denne drikken gjør soldatene dine modigere og sterker i kamp (1% per nivå). Dessverre blir også høvdingens taleevne redusert og katapultene klarer ikke å sikte mot spesifikke mål.
    Dette er jo en grei byggning og ha om du har samarbeidspartnere i aliansen. hæren din blir 20% sterkere og ram ene fungerer jo fremdeles sånn som de skal. Derfor så tror jeg at i fremtiden så vil vi ofte se at det først kommer en germaner med 20% bonus også en annen spiller senere uten bonusen for å ødelgge byggningene.
    Jeg tror ikke at det har noe å si vilken by dette er i for de negative efektene.

Av det jeg kan se så hjelper dette vistnok også defansivt. men det er jeg ikke sikker på.
    I take no responsibility whatsoever for those who get dizzy and pass out from running around this post.
    Sitat Opprinnelig skrevet av Simmeren Vis innlegg
    Men et spørsmål: Råker de nye reglene bruk av Grease Monkey? Det blir vel bortimot umulig å passe byggingen av WW uten?

Standard

En liten ting jeg har lagt merke til er at du kan se om folk har nybegynnerbeskyttelse ved å se på byen deres, uten å måtte sende troppene, og så få beskjeden om at de har beskyttelse.

Standard

Ja jeg har sett det jeg og, det hjelper også om folk er bannet. og fungerer nå på alle serverere. jeg legger det inn i hovedposten.

Det var noe jeg hadde glemt.
    Om noen kommer med noe mer jeg har glemt så bare si ifra.

Edit: Tusen takk for FeedBakk Zarmodin
    I take no responsibility whatsoever for those who get dizzy and pass out from running around this post.
    Men et spørsmål: Råker de nye reglene bruk av Grease Monkey? Det blir vel bortimot umulig å passe byggingen av WW uten?

Standard

Da blir jeg Galler.. Eller kanskje ikke ?

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av dos-santos Vis innlegg
    Da blir jeg Galler.. Eller kanskje ikke ?
    Hva mener du?
    Gallerenes feller er ikke så mye bedre. Og som jeg sa så er både germanerenes bryggeri og romerenes vanningsplass på alle servere fra s4 og senere.

Gallerene har kunn fått en bittebitte liten oppgradering samenlignet med romerne. Som nå får veldig kostefektive hærer som fungerer flott til raiding. (spesielt om du bygger EI isteden for EC).

Standard

Muligheter for å få litt større bilder?

Sticky
    _.-=~╬~=-._
    Miramagiker

''*-=~╬~=-*''

Standard

Trodde den ville bli sticky :p
    men denne tråden er vell ikke mye bruk for, om en stund? ( når alle er 3.5 mener jeg )
    Nå kan du ikke være snill lenger.

Standard

Annet "småplukk" som har kommet med T3.5 som ikke er nevn over:

Total bærekapasistet og antallet totalt stjålet ressurser etter ett angrep/raid

På kartet viser det symboler over "fiendebyer" alt etter om du har sendt tropper eller spioner på byen(e). Sverd viser tropper på vei ut mot byen, skjold viser tropper påvei tilbake fra den aktuelle byen. Viser kun tropper i den byen som en er i mens en ser på kartet. Tropper tilhørende f.eks by 2 vil ikke vise om en "er i" by 1 og ser på kartet.

Mener det var litt småsnaks til men husker ikke farten her nå ;)

Standard

Er bildene store nå?

Et råd til dere alle ikke bruk bildr.no bildene mine ble redusert til ca 1/4 størelse etter en liten stund.

Har nå lastet opp til photobucket og håper at det funker derifra.

Veilside jeg skal lage et bilde av det du sa og poste det i hovedtråden.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Lignende tråder

1. Bedre oversikt på ressurser
    By BoGj in forum Ideer
    Svar: 8
    Siste innlegg: 2009-02-21, 11:41
  2. Oversikt og melding
    By Ace_OReedem in forum Ideer
    Svar: 2
    Siste innlegg: 2009-01-24, 01:30
  3. Oversikt...
    By Woody in forum Ideer